DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecu26

Despre viaductele de acces...o fi front dar nu il vad eu. De ce nu se misca nimic? In rest...evident ca maruntisuri mai sus.

Se restrange Astaldi de voie, de nevoie...e un ciclu pentru ei. Plus ca nimeni nu stie cum va evolua fuziunea cu WEBUILD.

La Pisi5...aparent nici organizare nu este inca. Cred ca nici in CTE nu s-a intrat. Mie imi da cu virgula ceva acolo, la cum era de obicei stilul vertiginos a lui Astaldi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

Am inteles ca vor fi f multe poduri/viaducte pe PiSi5, ar putea face grinzi peste iarna! De nu stiu cate ori s-a zis ca se intra in santier la PiSi5 in 2020.

dorum

Astaldi bag io mana in foc ca cumpara grinzi, nu si le face...

subway

La Braila la viaducte trebuie sa foreze coloanele si apoi sa sape si sa toarne radierele pentru fundatii. Avantajul e ca se poate lucra la astea si pe timp friguros.
La pod trebuie sa intre in scena japonezii cu cablageala, italienii o sa-i mai vedem la lucru abia cand va incepe asamblarea tablierelor, nu se incurca nipponii cu angajarea de sudori si arvunitul de barje, asta-i treaba de macaronari romanizati.
Daca iese AC pentru drumurile de legatura in timp util nu o sa aiba timp sa shomeze sau sa se plictiseasca stand degeaba...si mai au destul front de lucru si la cfr, ma indoiesc ca la PiSi se vor grabi sa deschida santiere iarna, cel mult ceva organizari de santier si sa bage gaz la proiectare si la pregatirea productiei...adica doar treburi de birou.
P.S.
Webuild nu e decat noul brand-name pentru Salini Impregilo, nimic nou sub soare...
In ce priveste prefabricatele, daca ai santiere raspandite prin toata tara n-are niciun rost sa-ti faci fabrica, folosesti baza locala cea mai apropiata...
Ceea ce nu e deloc rau, se mai intoarce ceva parte din bani in tara, la furnizori si subcontractori.
Oricum pe santierele noastre se vorbeste doar romaneste, cum se vorbeste si pe multe santiere din strainate   :)
Cam asta e Uniunea Europeana multilingvistica si-l dau drept exemplu pe seful de santier a carui limba materna e spaniola valenciana (un mix de castiliana si catalana) care vorbeste in italiana cu sefii, in engleza cu japonezii si in romana cu romanii, dar am vazut destule exemple in care ai nostri o rupeau mai bine in calabreza celor de la Astaldi decat toscanii (dialectul ce sta la baza italienei moderne)!
Culmea e ca acei calabrezi au invatat rapid romaneste in timp ce toscanul meu n-a fost in stare niciodata sa ciripeasca o vorba romaneasca desi le cam pricepea destul de bine! Probabil ca diferenta de accent era pentru el bariera insurmontabila.
N-am idee cum se intelege seful de santier cu echipa de turci de la Jijila si mi-e jena sa-l intreb! Noroc ca pana si osmanlaii aia au trecut la litere si cifre latine (noi le zicem arabe dar alea arata altfel la mama lor)  :) :) :)

subway


ciprebbe

Vorba aia "astia construiesc podul pe verticala" :)

Arata tot mai frumos. In doua saptamani cred ca sunt la cota cu ei.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Raducu Popa


subway

Foarte frumos reportajul!
Sunt tare curios cum vor face sa adune fasciculele trase prin tevile alea de katiuse dispuse pe cinci randuri intr-un singur manunchi...

isotech_ro

@subway ... in momentul de fata am niste subpozitii si trebuie luate ca atare

1. vor fi lansate un cablu/ri pe care for rula troliile de tragere intre maluri.
2. firele vor fi derulate de pe malul Jijila catre malul Braila si vor fi trecute prin urechi de intoarcere, cu mecanism de intindere ce vor fi introduse in tecicile din puturile de ancocaraj, asigurindu-se o tensionare initiala (primara).
3. la finalul operatiunilor de intindere a firelor va fi facuta stringerea firelor ]n  pachete ;i legarea cablurilor ]n manunchiul principal.
4. va urma o noua tensiunare ca cablurilor

subway

@isotech
Nu despre asta era vorba ci despre cum vor proceda sa le adune la un loc intr-un singur cablu, sau daca vrei poti privi si invers, cum le vor evaza in fascicule raspandite pe o suprafata considerabila in blocul de ancoraj.
Teoretic trebuie sa le aduni la un loc intr-un punct si de acolo sa porneasca in paralel, ceea ce inseamna o deflectie (schimbare de directie), dar orice deflectie la un cablu puternic tensionat inseamna aparitia unei forte transversale deloc neglijabila, pentru ca acel cablu va vrea sa revina la un traseu mai rectiliniu, iar ca sa impiedici treaba asta iti trebuie musai o chinga, despre asta era vorba.
Ar mai fi si varianta ca toate fasciculele sa tinteasca din blocul de ancoraj spre motzul pilonilor, mi se pare mai putin probabil, dar mai stii?
Ar mai fi si alte finetzuri de comentat dar mai bine asteptam derularea sarmelor ca sa fim mai la obiect.
@carutasul
La fel zic si eu, am vrut doar sa exemplific cu lucruri constatate practic, din viata de zi cu zi.
Cat despre toscanul meu vreau sa-ti spun ca nu era un terchea-berchea ci un om inteligent si cu o buna cultura generala, ba mai mult, se apucase sa citeasca din carti romanesti ca sa priceapa cum vine treaba cu noi si ciudateniile noastre...totdeauna e mai usor cand citesti decat atunci cand asculti sau vorbesti o limba ce nu-ti este limba materna.
Pentru intelesurile de baza e suficient sa pricepi 10-15%, la 50% pricepi si nuantele, la 80% pricepi si sensurile ascunse si poti spune ca stapanesti la perfectie. De aceea e greu de digerat umorul britanic sau francez, ca cel german nu exista, pentru ca se bazeaza pe acele intelesuri absconse la fel ca si la noi, pe jocuri de cuvinte intraductibile.
Scuze de off-topicul extins (intins spre extinct!)  :) :) :)
P.S.
Sper ca ati observat si gropile pentru pilele viaductelor de acces.
In rest nu poti decat exclama, frumoasa tara, frumos pod!

isotech_ro

@ subway
in vorbire mai "plastica" firele se vor lega in fascicole, prin coliere, iar facicolele in mănunchi

subway

Exact aceeasi terminologie populara am folosit-o si eu dar m-am referit nu la impletirea/rasucirea firelor in fascicule ci la adunarea fasciculelor in manunchi pentru a constitui cablul principal de rezistenta, ala de care va fi agatat/suspendat tablierul prin intermediul suspantelor verticale.
Acum daca iar ma bagi in lingvistica e bine de stiut ca atat fascicul cat si manunchi sunt cam acelasi dreaq.
Ambele provin din latina dar primul e neologism din franceza, celalalt e neaos romanesc.

Skynick

oare care e senzatia sus, acum cat nu sunt ancorate? cam cat de mare e balansul?


zuma80

Se incerca finalizarea ambilor piloni pana in 20 decembrie.
Pana la cota +187 este beton.
Pentru A6!