Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

In domeniul feroviar e cu atat mai rau cu cat din 2000 incoace sectorul a disponibilizat masiv si pensionat fortat angajati din toate departamentele, de la mecanici de locomotiva la casieri. Asa ca multi din angajatii CF, si la stat si la privat nu vor, sub nici o forma, sa se riste.

Multi simt (pe buna dreptate) ca orice miscare in front ii va duce direct pe listele de concedieri (ca de gasit ceva ti se gaseste ceva oricand, normele romanesti de siguranta sunt punitive pana la extrem). Si asta intr-o industrie in care practic toata lumea stie pe toata lumea, si daca ai fost dat afara de undeva, greu iti mai gasesti altundeva de lucru.

Si unde daca nu-ti gasesti de lucru in tara, pai atunci pa-si-la-revedere - atestatul e fix apa de ploaie in restul lumii - alt sistem de conducere, alt sistem de semnalizare si autostop, alt sistem de management de trafic. Practic oriunde te-ai duce ai nevoie de scolarizare noua. A, si oriunde te-ai duce trebuie sa vorbesti la perfectie limba, ca altfel nu poti lucra (mare parte din comunicatie e pe voce in toate sistemele feroviare).

Condtiile de lucru sunt practic inca un pericol la adresa sigurantei, dar pe care nimeni nu-l discuta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

De pe Facebook, pagina Jurnal Feroviar:

QuoteDragi prieteni feroviari si nu numai, astazi prezentam si noi incidentul petrecut pe 12 august 2018, cand un tren cu 23 de vagoane cu biodiesel a deraiat duminica dimineata pe magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localitătii Cârcea, judetul Dolj.

Trenul de marfa nr.80315 apartinand operatorului de transport feroviar de marfă SC Grup Feroviar Roman SA a fost expediat de la statia CFR Slobozia Veche și avea ca destinatie stația CFR Curtici.

,,Între stația CFR Leu și H.m. Malu Mare trenul de marfă nr.80315 a circulat pe linia curentă firul I. În halta de mișcare Malu Mare trenul de marfă nr.80315 trebuia să oprească la linia II directă (în fața semnalului de ieșire X2, care indica ,,OPREȘTE fără a depăși semnalul"), pentru a aștepta trecerea pe linia III a două trenuri de călători", citat din raportul preliminar al Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER).

Nu va faceti mari sperante pentru reluarea circulatiei pe firul 2, un pilon este fisurat(se vede in foto) iar altul s-a deplasat lateral 8-10 cm in urma impactului(info primita ieri 19 august). Din pacate e de durata si este posibil sa asistam la Gradistea v2.0. Pana in primavara lui 2019 nu cred ca va mai trece nici un tren pe M 900 la Carcea.

Varianta 1 (cea oficiala), e ca s-ar asteapta o macara din Italia, varianta care a ajuns la noi e ca exista macara capabila sa scoata locomotiva de acolo si in Romania dar le este frica sa intre cu ea pe firul 2 pentru ca nimeni nu garanteaza daca podul rezista din cauza pilonului deplasat/fisurat.

Varianta 2, de durata(cel putin 3 luni de zile) montarea liniei pe podul avariat, firul 1 dinspre Craiova si locomotiva scoasa pe rotile ei de pe pod. Aici e cu dus si intors, sectiunea pe care sta locomotiva GFR si un vagon sta sa cada dupa cum vedeti in foto, tablierul fiind desprins din suport iar pilonul fisurat.

Varianta 3 si cea mai fantezista(dar in Romania orice e posibil), GFR vrea sa impinga locomotiva de pe pod si sa o taie la fata locului, asta cand am auzit-o era sa scap telefonul din mana...Asta fiind si varianta cea mai daunatoare anchetei, prin distrugerea probei principale.

Se vede intr-una din poze ca un pilon este avariat, imediat sub tablier o bucata de beton a cazut iar armatura este expusa:


frunzaverde

Quote from: rizzuh on August 20, 2018, 12:20:27 PM
Se vede intr-una din poze ca un pilon este avariat, imediat sub tablier o bucata de beton a cazut iar armatura este expusa:

S-a carpit la Putna Seaca mult, mult mai rau de-atat... Si a tinut aproape 5 ani pana au construit pod nou pe fundatie noua.

Pana acum, ce se "aude" e ca am avut o combinatie de mecanic baut (ilegal) + autostop izolat (ilegal) + vigilenta izolata (ilegal). In conditiile astea de ce mai circula GFR-ul?. Ar fi trebuit sa le fi fost retrasa autorizatia instant, in regim de urgenta... Iar dupa ce nu mai e nici o ghiulea de 120 tone si 5 MW cu toate sistemele de siguranta dezactivate pe sine, dat in judecata si luate daune pentru tot ce-au daramat. Si pentru minutele intarziere si pasagerii pierduti...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

perfidus

^Informatiile sunt pe surse, cu cota aproape maxima de 5 stele. Asteptam sa vedem rezultatul anchetei care nu poate sa intazie prea mult, ca nu sunt atatea necunoscute, si daca se confirma si nici atunci nu se ridica licenta GFR, atunci nu stiu ce sa mai zic. Daca se prelungeste suspect de mult inseamna ca se incearca o coafare a raportului cu gasirea acarului ca vinovat.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

frunzaverde

#124
^
Chestia cu instalatiile de siguranta izolate am auzit-o si eu dintr-o terta sursa, apropiata de situatie. Oricum, ma intreb cine dracu nu e vinovat in situatia asta... Practic tot ce a putut sa functioneze prost a functionat:

1. OTF care lasa sa se circule cu instalatiile de siguranta izolate/nefunctionale
2. Mecanic care accepta, si mai se si imbata pe deasupra
3. CFR infrastructura care nu baga saboti de deraiere inainte de podul inchis
4. IDM care vede trenul ca nu franeaza la galben si nu face nimic...

Bine ca n-a murit nimeni. Dar multe lucruri trebuie schimbate in managementul retelei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Quote from: frunzaverde on August 20, 2018, 04:56:17 PM
4. IDM care vede trenul ca nu franeaza la galben si nu face nimic...

Au zis unii in comentarii (si la fel a declarat prefectul Dolj) ca IDM a vazut ca trenul nu a oprit si i-a spus mecanicului prin statie ca avea rosu, dar degeaba.

frunzaverde

#126
^
Nu stiu procedura la CFR, dar presupun ca in ultima instanta exista pe undeva (ori la IDM ori via dispeceratul de electrificare) posibilitatea de a taia curentul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Nu cred ca ajuta prea mult odata pus in miscare trenul. Si daca apuca sa ajunga doar la 20 km/h tot parcurge ceva distanta daca mecanicul doarme pe el. Plus ca pana se prindeau oamenii ca mecanicul era neatent/adormit/incapacitat si sunau la dispeceratul de electrificare, pana taiau curentul, pana... pana... tot in rapa era trenul. Nu e asa de mare distanta de la halta pana la viaduct.

P.S.: Daca ar fi fost locomotiva diesel ce-i mai faceai? :p

dan tm

Regiotrans a fost tras pe drepata imediat ce au gasit ceva osii neconforme. Aici se aplica alta masura.

Intr-o zi un GFR sau un privat o sa intre pste un tren de calatori si atunci o sa se ia masuri? au fost destul de aproape la Paulis.

Phenol

Ar trebuii pusa presiune pe ei ca se pare ca presa dar nici societatea civila nu prea intelege gravitatea acestor accidente (ma gandesc la Radna, Merisor si acum aici). Asta e ca si cum fiecare tir care transporta gpl, benzina, diesel sau azot ar fi fost condus de soferi care nu respecta regurile de baza (si ar avea berea langa volan). Daca pe rutier este disciplina de ce nu se face si pe CF?
E clar ca ceva nu este in regula cand avem astfel de accidente grave asa de des.
La Merisor a murit mecanicul in urma accidentului, nu sa intamplat nimic. Trebuie sa avem un "Colectiv" si pe CF unde sa avem si victime din trenuri de calatori sa se ia masuri?
Din ce am inteles R 9006 era pe pod pe firul 2 cand s-a intamplat prostia (scuze, accidentul), noroc ca acesta a scapat de nenorocire insa data viitoare poate sa nu mai fie asa "noroc".

Pana acum am zis ca ma abtin ca doar se mai intampla accidente peste tot dar a trecut ceva vreme de accident si se pare ca nu prea se vrea sa se faca ceva pentru stoparea fenomenului si asta este o problema si mai grava.

Cauzele accidentului sunt acceasi ca la Radna, semn ca de atunci nu s-a schimbat nimic, sau altfel spus daca s-ar fi facut ceva atunci poate acest viaduct ar fi deja deschis circulatiei pe ambele fire cu VS.

frunzaverde

^

Noi la API am scrie, dar nu putem aduce acuze fara dovezi. Zicem de Indusi izolat si de mecanic baut si de practici comune - si pe urma vine GFR si (daca sunt spaguiti AGIFER), ne spune ca nu-i asa, si nu avem nici cum sa ne aparam, nici ce sa fim credibili in fata publicului. Putem face un "dead drop" pentru ca un whistle blower mecanic sau IDM sa ne trimita inregistrari "cu camera ascunsa" asupra conditiilor de munca, presiunilor sau poze cu sticle si INDUSI izolati.

Si la modul general "sunt prea multe accidente feroviare", asta putem scrie, dar ce dovezi prezentam? Pana nu apare macar un raport final care sa scrie deficitul de siguranta negru-pe-alb suntem legati de maini si de picioare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

perfidus

#131
Quote from: rizzuh on August 20, 2018, 05:39:45 PM
Nu cred ca ajuta prea mult odata pus in miscare trenul.
Exact. De pe forumul celalalt ni s-a confirmat ca dinainte de Cosoveni spre Craiova linia coboara continuu cu 6 la mie. Se vede in Google Earth, H. Banu Maracine este pe la 135m si Carcea la 170m.
Posibil ca la ce a enumerat frunzaverde sa se mai adauge si ceva defectiuni la sistemul de franare. Poate spre asta vor sa si dirijeze ancheta si sa minimalizeze celelalte aspecte.

PS. Si mai e un comentariu interesant (dar clar partinitor- un angajat GFR) la postul din pagina J.F., se pare ca IDM avea alcoolemie mai mare ca mecanicul (>1 la mie).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Greu de minimalizat...

As vrea sa vad ce zice un politist/procuror intr-un accident rutier in care compania vinovata spune "este drept, soferul era beat si a trecut pe rosu, dar nu e vinovat, fix in urma cu 500 de metri i s-au stricat si franele"..

Pe bune ?!?!?!...

Daca o institutie a statului roman accepta o astfel de gogoasa, trebuie sa... NU sa emigram (daca nu vrem), caci aici este casa noastra.
Dar sa eliminam specimenele. In orice mod posibil.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia


rizzuh

#134
La 10 si 15 km/h cu cat se intra si iese de pe liniile din Gara de Nord nu prea ce sa se intample grav, cred ca in cel mai rau caz o sa deraieze cateva osii, o sa rupa traversele si o sa le schimbe atunci CFR-ul. Probabil pe asta si mizeaza de le-au lasat in asa hal.

Este foarte grav in sensul ca arata o lipsa totala de intretinere si de importanta data sigurantei. De altfel toata infrastructura GdN este varza; sinele se vad cu ochiul liber cat de exfoliate, ruginite si strambe sunt, la joante sunt foarte mult indoite, macazurile sunt vai de mama lor (de asta si limitarile la 10-15 km/h), ca sa nu mai zic de tampoanele de la capatul liniilor, care cred ca sunt cele originale din 1870 cand s-a construit gara:



Daca intra un tren mai tare, sau mai rau, se defecteaza si ramane blocat pe accelerare (cum s-a intamplat de cateva ori la CFR Marfa), credeti ca il mai opresc astea, care sunt doar de decor retro?

Comparati cu tampoanele hidraulice din tari unde durerea in cur de siguranta calatorilor nu e asa de mare:



Quote from: frunzaverde on August 20, 2018, 05:35:00 PM
Nu stiu procedura la CFR, dar presupun ca in ultima instanta exista pe undeva (ori la IDM ori via dispeceratul de electrificare) posibilitatea de a taia curentul.

Revin: sunt zvonuri ca a intrat cu 90 km/h, pentru ca nici semnalul galben nu l-a observat.