News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Neufunk

Quote from: frunzaverde on August 12, 2018, 08:43:40 PM
AFER sa ridice licenta GFR.
Not gonna happen. E prea mare pestele pentru asa ceva.

Nu ca ar fi rau pentru CFR Marfa, care intr-o lume ideala ar profita de ocazia asta pentru a isi recastiga piata  O:-).

thinker

Chiar daca instalatia cu indusi, SIFA sau VAGMA au fost dezactivate si e o practica comuna, organele (*competente) ce pazesc de a devenit o practica comuna?  Acele organe sunt tot ale statului. Restul masurilor mecanice de siguranta de ce nu au fost?
Se vrea aruncata toata vina la operatorul privat sau si mai bine doar la mecanic. 

Sa asteptam rezultatele anchetei - sa avem incredere in stat inca o data.

Nu am incredere, nu o sa se scoata singur statul roman vinovat. Stiti ce ar face judecatorii daca ar ajunge asa ceva in instanta? Primul lucru ar scoate statul roman din proces, vezi alte cazuri celebre, statul nu e nici o data vinovat. De aceea nici nu se reformeaza nimic nici o data.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

carutasul

Încerc să înțeleg care e efectul accidentului urmărind tabela de sosiri din Gara de Nord și nu prea reușesc. Văd că avem și trenuri de la Craiova întârziate 203 minute ( IR12390) sau 80 de minute (Astra ) dar și 18 minute, ceea ce e normal la CFR ( IR 1592) . Să înțeleg că pe celălalt fir se circulă normal?

rizzuh


carutasul

Și deci se circulă deviat în zonă? Nici n-am idee dacă există alternativă, că zona nu prea e plină de căi ferate....

rizzuh

Da, nu exista alta varianta. Se circula cu tractiune diesel pe ruta Craiova - Piatra Olt - Caracal.

Xenos

Quote from: frunzaverde on August 12, 2018, 08:43:40 PM
@Andi
Doar ca chestia asta e profund ilegala, si un atac la siguranta tuturor. Daca a plecat cu instalatia izolata, si practica e comuna, ar trebui ca AFER sa ridice licenta GFR.

Exact, mi se pare de neconceput asa ceva si de o gravitate extrema, licenta ar trebui retrasa si ar trebui sa acopere toate pagubele!

dan tm

In primul rind trenul a rulat foarte mult pe un sector fara sina, ma gindesc ce viteza avea daca tot a intrat pe un sector fara sina?

In al doilea rind e buna intrebarea colegului despre eclisarea macazurilor. Garile patriei sint pline de  abatute pline de tufisuri, cu sine lipsa etc, avind macazul eclisat sa nu poata fi manevrat. 

macaz eclisat
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1xBXIQliXzE_nbJbXSv2bVS_x_PSSRUkjDPQkgfh-TYlHy1Tv

Pentru devierea circulatiei prin Piatra Olt, nu se poate folosi sistemul cu electrica la urma pentru a cistiga timp in Caracal, deoarece instructia interzice locomotiva inactiva la urma mai grea de 70 de tone.

perfidus

Quote from: thinker on August 12, 2018, 09:04:41 PM
Chiar daca instalatia cu indusi, SIFA sau VAGMA au fost dezactivate si e o practica comuna, organele (*competente) ce pazesc de a devenit o practica comuna?  Acele organe sunt tot ale statului. Restul masurilor mecanice de siguranta de ce nu au fost?
M-am revoltat degeaba cu ceva timp in urma, cand am aflat ca e o practica dezactivarea instalatiilor de siguranta, si ca AFER doarme prin birouri si incaseaza tarife astronomice pentru orice hartie care trebuie sa o elibereze. Din pacate nu este rolul API sa sesizeze niste organe de cercetare.
Dar prea sunt dese astfel de accidente in ultima vreme si mi-e frica sa nu urmeaze in curand un alt Colectiv.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

frunzaverde

#99
Quote from: dan tm on August 13, 2018, 12:03:35 PM
In primul rind trenul a rulat foarte mult pe un sector fara sina, ma gindesc ce viteza avea daca tot a intrat pe un sector fara sina?

Aparent, singurul loc fara sina era pe pod. Nu mi se pare implauzibil sa "treaca" din inertie, impins fiind din spate de cisterne grele si pline, chiar si la 20-30 km/h.

Quote from: dan tm on August 13, 2018, 12:03:35 PM
In al doilea rind e buna intrebarea colegului despre eclisarea macazurilor. Garile patriei sint pline de  abatute pline de tufisuri, cu sine lipsa etc, avind macazul eclisat sa nu poata fi manevrat. 

Am cateva posibile explicatii (pure supozitii, dar incerc sa imi imaginez de ce nu s-a eclisat):

1. Au tratat firul 1 (inchis) ca linie de fuga, deci macazul asta statea pe directa ("inainte") cand firul celalalt era in uz pe directa. Instructional se permite chestia asta simplifica activitatea de miscare (poti circula pana la macaz chiar si cand celalalt fir e deschis pe directa) si creste un pic capacitatea.
2. Aparatele de cale erau imperecheate in centralizare pentru ambele fire - deci nu se putea eclisa doar unul, pentru ca nu se mai putea actiona celalalt. Bineinteles, se poate modifica centralizarea, dar e greu si "nu sunt piese"/"nu sunt oameni"...
3. Intrau cu utilaje pe firul inchis (tren de lucru, drezina etc.) ori pentru aprovizionare ori pentru lucrari. Chestia asta se practica.

Pentru cei care vor sa inteleaga configuratia liniei, aici este un filmulet foarte bun cu situatia din teren:

https://www.youtube.com/watch?v=ccekyZpDDuw&t=2h54m

Firul distrus este firul pe care se gaseste trenul din film la 2h54m00s. Cum podul era in lucrari si atunci (e incredibil ca nu sunt gata din 2016!), trenul din care e filmat intra pe fir 2 la 2:54:20.

La 2:54:57 incepe un marfar (tot un tren cu cazane) care sta la semnal si asteapta cuminte la macazul care sa-l scoata de pe firul de pod inchis si sa-l bage pe firul circulabil. Exact asa trebuia sa stea si cazanarul care a ajuns in rapa ieri. La 2:55:19 se vad semnalele care trebuiau sa fie pe rosu, cu INDUSI care trebuiau sa opreasca trenul. Inductorul care trebuia sa franeze trenul e vizibil clar in filmulet (e cutia portocalia de pe sina dreapta in sensul de miscare a locomotivei OBB pe firul OBB).

La 2:55:24 se vede macazul care trebuia sa fie eclisat si de care discutam. La 2:56:05 se vede un Plasser CFR care facea lucrari de ciuruire. Cum naibii nu sunt gata nici azi? Filmul e uploadat de Craciun in 2016!

La 2:56:08 incepe viaductul. Din care jumate nu mai e...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Podul ăsa arăta destul de șubred, or mai fi șanse să fie folosit fără a-l construi din nou?

RaduC

Pentru cazuri din astea nu exista asigurare de răspundere, poliță ce poate plăti dauna și implicit reconstruit podul?

mikidutzaa

QuoteLa 2:55:24 se vede macazul care trebuia sa fie eclisat si de care discutam

Eu nu inteleg, la ce ajuta sa fie eclisat macazul? Ajungea trenul pe firul celalalt de unde venea alt tren si se intampla o tragedie...

ioandorin

Am văzut undeva schița stației care avea două linii pentru incrucişări,deci nu avea cum să fie eclisat pe abatere ! Si dacă era eclisat pe abatută tot nu se putea evita un eveniment!  Nu mai departe  in primăvară când un privat era să calareasca IR 1766 lângă Arad ! Si acolo au fost macaze conjugate,dar unul era eclisat in abatere,iar de manevrat, se manevra DOAR conjugatul de pe +pe - si invers ! CIUDAT ESTE faptul că NU a fost scoasă de sub tensiune linia de contact  între separatorul de pe sectiune si locul lucrării!  Nu stiu nici distanța de la semnalul de iesire si viaduct.

dan tm

Alaturat este raportul preliminar al accidentului.A circulat o distanta buna fara sa aiba sina. Nici atunci nu s-au trezit mecanicii?

https://www.agifer.ro/images/rap-prelim-ro/2018-22-Malu-Mare-Banu-Maracine-12-08-2018.pdf