Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Raportul nu spune nimic nou, doar ce s-a intamplat, ceea ce stim toti deja.

De ce nu a fost oprit trenul de catre Indusi, de ce mecanicul nu a observat semnalul rosu, de ce nu a fost atentionat prin statia radio ca a trecut de semnalul rosu si a intrat pe firul inchis, toate aceste intrebari inca nu au raspuns.


dan tm

#107
Dar ca sa aiba inertie, care sa impinga  pina pe celalalt tablier nu trebuia sa aiba viteza?

Adica ma gindesc ca daca avea viteza mica, la intrarea pe sectiunea fara sine, locomotiva ar fi cazut si vagoanele ar fi impins foarte putin, poate se faceau in zig zag.
Avind viteza mare, din inertie si-a pastrat traiectoria dreapta.

etravel

A avut si viteza, dar au fost si 23 de vagoane x 70 de tone fiecare egal o gramada de forta care a impins trenul pana la cedarea primului tablier. Practic asta l-a si salvat pe mecanic, pentru ca a ajuns pe sectiunea care a ramas pe loc. 

vancouver

Presupun ca mecanicul a reusit sa actioneze frana, probabil cu putine secunde inainte sa intre pe pod. Altfel frana s-ar fi declansat singura numai in momentul in care s-a rupt legatura dintre doua vagoane, dar pana atunci vagoanele ar fi venit gramada peste locomotiva si unele peste altele. Atunci ar fi fost mai multe vagoane cazute in gol. Cel putin asa imi face mie impresia.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

etravel


vancouver

Pai ce crezi ca un tren franeaza instantaneu. Are nevoie de zeci sau sute de metri pentru a opri. Un tren de calatori la 160 km/h are nevoie de 700-800m pentru a opri, daca e dotat cu frane corespunzatoare. Marfarele opresc si mai greu.

Tablierul nu s-a rupt. A fost pur simplu tras spre inainte pana cand nu a mai avut reazem pe culee si a cazut. Tablierele podurilor simplu rezemate, ca acesta, nu sunt prinse ferm de pile si culei, ci doar reazema. Ele se pot astfel dilata / contracta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizzuh

Realitatea: Grav accident feroviar în Dâmbovița. Mecanicul era beat

QuoteGrav accident feroviar în județul Dâmbovița. Un utilaj CFR a deraiat între staţiile Titu şi Boteni.

Una dintre victime, care se află în stare gravă, a fost preluată de un elicopter SMURD și transportată la un spital din Capitală. Potrivit ziarelor locale, în urma testării cu apartul etilotestul, s-a stabilit faptul că mecanicul a consumat alcool. Acesta avea o concentrație de 0,80 mg/l alcool pur în aerul expirat.Poliţiştii de la Transporturi au început cercetările pentru infracţiunile de accident de cale ferată şi vătămare corporală din culpă.

Mie mi se pare ca alcoolul este o problema foarte mare in domeniul feroviar. Politia TF ce pazeste? Este deja al 3-lea accident grav in putin peste 1 an in care mecanicii erau beti.

Cristi N

Nici nu cred ca au fiole de masurat alcoolemia cei de la TF, ar trebui sa le ceara cu imprumut cateva rutieristilor. Sau poate mai au cateva de sticla, clasice.  :D

dan tm

Fioele sint la CFR nu trebuie sa aiba TF-ul.

thinker

TF-ul nu opreste trenuri, nu are dreptul sa urce in postul de conducere al unei locomotive, etc. Acolo urca doar persoanele responsabile de siguranta circulatiei, iar TF-ul nu este. Politica de a plati slab personalul de multi ani de zile te lasa pana la urma cu resursa umana nu prea valoroasa. Asa e peste tot in tara, CFR nu face exceptie.

Daca va imaginati ca TF-ul e o fel de politie rutiera pe CFR va inselati, de fapt e mai mult in fel de politie comunitara in statiile CFR.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ioandorin

#116
^^
TF-ul NU are NICI o treabă cu verificarea cu fiola ! Si NICI nu mai sunt fiole la gară!  Sunt alcoltesturi digitale,niște chinezării ! Si degeaba îl verific la BM ,dacă el are jumica pe locomotivă sau în geantă! AICI este vorba de RESPONSABILITATEA  fiecăruia! Din moment ce l-am verificat,a semnat,RĂSPUNDE! 

etravel

@ioandorin, cu ce te (mai) incalzeste ca raspunde daca deja se intampla o nefacuta ca la Carcea sau Boteni azi de dimineata, eventual cu victime calatori nevinovati? Trebuie lucrat masiv la preventie. Parerea mea e ca treaba asta e un dezastru care asteapta sa se intample daca nu se iau urgent masuri.

frunzaverde

#118
Quote from: ioandorin on August 17, 2018, 04:20:16 PM
Sunt alcoltesturi digitale,niște chinezării ! Si degeaba îl verific la BM ,dacă el are jumica pe locomotivă sau în geantă! AICI este vorba de RESPONSABILITATEA  fiecăruia! Din moment ce l-am verificat,a semnat,RĂSPUNDE!

Si in aviatie te controleaza - acum cateva zile au prins un pilot Finnair cu 1.5 promille in sange. Nu in biroul de miscare trebuie controlat, ci aleator la oprirea/pornirea in/din statii. Cand vine impiegatul sa inmaneze ordinul de circulatie sau agentul sa dea liber din paleta, din cand in cand ar trebui sa vina si nenea cu alcoolmetrul. Te-a prins, jos de pe locomotiva, si direct la politie.

Si, din cand in cand, control in cabina locomotivei. Se gaseste damigeana si paharutul, pa si la revedere.

E absurd si inacceptabil sa ti se ridice autorizatia si sa se faca ditai tam-tamul (cu raport AGIFER) daca inregistratorul locomotivei indica ca ai mers cu 1 km/h peste VS sau peste restrictie (ceea ce e pericol zero, ca daca iti crapa macazul sub tren la 31 km la ora, crapa si la 30), dar in acelasi timp sa tragi paharutul la Balota, paharutul la Craiova, paharutul la Videle, si unul la Chiajna, asa, de cap de drum. Si sa nu te controleze nici dracu de sanatate...

La fel cum normele de munca si repaos, mai ales in interpretarea lor de la privati din Romania, fara dormitoare, cu turnusuri care mai de care mai aiurea, cu dormit pe mai-stiu-eu-unde, e criminala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on August 17, 2018, 05:32:27 PM
La fel cum normele de munca si repaos, mai ales in interpretarea lor de la privati din Romania, fara dormitoare, cu turnusuri care mai de care mai aiurea, cu dormit pe mai-stiu-eu-unde, e criminala.
Asta pentru ca in general in Romania, privatul vrea sa ia sapte piei de pe angajatul sclavagit la maximum si platit cu minim pe economie, ca sa iasa profitul maxim, invers proportional cu salariul omului. Si dupa ce ia cele sapte piei tot nu e multumit, ar mai vrea macar inca una. Ca treaba asta are implicatii criminale asupra sigurantei feroviare, ca respectivul poate sa provoace un accident major si sa mai ia dupa el alti nefericiti care au avut ghinionul sa fie acolo, ca se poate repeta oricand un Carcea, probabil ca nu intereseaza pe nimeni.