Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dan tm

ceferistii mai noi, unii mai vechi( ca si mine) spun semnale mecanice.
userul spune semafor pentru ca face o analogie cu rutierul.

sînt multi care iasă la un peron cu telefonul si devin pasionati de tren. Dar nu au fost încă ÎN tren.

Cetatean

Stie cineva ce s-a intamplat astazi dupa masa,pe la 6 in Deva?
Era un marfar oprit pe trecerea la nivel din cap X si ceva politie.

cristi5

#617
Parca am mai avut ceva deraiere cu marfar ucrainian?

Am intrebat un inginer CF. Pare ca linia a primit de curand RPMG+Ci (Reparație Periodică cu Mecanizare Grea cu Ciuruire Integrală a prismului de balast) dar accidentul ar putea fi in continuare de elementele componente ale CF (sina, traversa, prinderi), desi e putin probabil.

Poate vom afla amanunte din sursa asta, pe masura ce apar.



Redox


maddog

Dupa imagini cred ca este podul de la intersectia DN11 cu DN10

reed


TibiV

Quote from: Redox on September 23, 2022, 09:34:24 AM@dobrogean, te rog, o minimă descriere se poate?

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/o-parte-a-pasajului-de-la-prejmer-pe-dn10-a-cazut-traficul-feroviar-afectat.html

QuoteCirculația trenurilor a fost dată peste cap joi seară pe magistrala 400 care leagă Brașovul de Satu Mare. Calea ferată a fost blocată de o grindă desprinsă din pasajul rutier aflat deasupra.

Vechi și extrem de degradat, pasajul intrase în reparații, iar muncitorii urmau să înlocuiască grinda care s-a prăbușit. În cădere a rupt linia electrică a căii ferate, iar trenurile au aşteptat în câmp locomotive diesel care să le tracteze.

Incidentul s-a petrecut între Braşov şi Sfântu Gheorghe, în locul unde pe deasupra căii ferate trece şoseaua către Buzău. În jurul orei 16, în timp ce muncitorii lucrau la eliberarea unei grinzi extrem de vechi, care trebuia înlocuită, se pare că armătura ruginită a cedat. Colosul de beton s-a prăbuşit peste linia ferată care, la acea oră, era deschisă circulației.

in fericire, în acel moment nu trecea nici un tren, însă firele electrice ce alimentează magistrala CFR s-au rupt. Fără tracţiune electrică, garniturile au fost nevoite să aştepte în câmp sosirea unor locomotive diesel.

Patru curse Regio, dar şi trenul internaţional către Budapesta au avut întârzieri. Nici călătorii, și nici măcar conductorul maghiar, nu au fost informaţi despre cele petrecute.

Construit în anii 80, pasajul rutier de la Prejmer este extrem de deteriorat. În urmă cu o săptămână au început lucrările de reparaţii, care ar trebui să fie gata până în decembrie. Pe durata acestora, pasajul a fost închis circulației rutiere tocmai pentru că există risc sporit de prăbușire.

Iar in urma cu o ora CFR Infra a dat pe mail un comunicat:
QuoteS-a reluat circulația feroviară, în condiții normale de trafic, între Hărman și Prejmer
23 septembrie 2022

Circulația trenurilor, pe intervalul feroviar Hărman - Prejmer, a fost reluată în condiții normale de trafic (fără tracțiune cu locomotivă Diesel), în această dimineată, la ora 3.58.

Purtător de cuvânt CFR SA,
Oana Brânzan
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

prea mare tam tam-ul. se lucra la pod si grinda care era iremediabil afectata a cazut si a rupt linia de contact. E ca si cum ar fi cazut un copac. nimic mai mult.
Banuiesc ca stiau ca nu trece nici un tren si atunci au incercat sa o scoata. Dar fiind prea subreda s-a rupt.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dan tm

Oare nu pot exista repercursiuni pentru cei care încalcă în mod simplu legislația.
observați cu cît a depășit mecanicul timpul de lucru. Uneori apar comentarii că la privat se poate, că privatul nu e ca statul.
În acest mod desigur că se poate face diferența.

Nu este singurul raport AGIFER care evidentiază oboseala mecanicilor.

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/I_201_RI_Amaradia_06072022.pdf

frunzaverde

#625
Problema nu e "incalcarea legislatiei". Atitudinea punitiva, mai ales pentru muncitorul simplu (mecanicul de locomotiva), care nu face ture din astea de 40-50 de ore "de placere", nu vor avea nici un efect.

Problema este structurala. Asta a fost tura mecanicului:

Vintu de Jos - Aurel Vlaicu Hm : 21 km ... 4h55
Aurel Vlaicu Hm stationare : 4 ore stationare
Aurel Vlaicu Hm odihna loco : 2 ore
Aurel Vlaicu Hm - Simeria Tj : 44 km ... 4h30
Simeria Tj stationare: 1h30
Simeria Tj odihna loco : 3h
Simeria Tj - Petrosani : 80 km ... 3h05
Petrosani - Calan Bai : 69 km ... 1h45
Calan Bai odihna loco : 2h
Calan Bai stationare : 1h40
Calan Bai - Petrosani : 69 km ... 3h55
Petrosani - Amaradia : 56 km ... 2h05
-----------------------------------

37h45 de serviciu pe loco, in care a parcurs 339 km
Viteza comerciala a trenului : 8.98 km/h.

Majoritatea timpului asta a fost pierdut la asteptari pentru a intra pe linia simpla a coridorului, si prin gari pe linia delapidata a Vaii Jiului. Se sta cu orele si cu zilele pentru ca traficul e constant dereglat, intarzierile la marfa sunt aproape constant de ordinul zilelor.

Pana nu se va regulariza traficul, nu ai ce face... Nu poate sta operatorul cu o masina si un mecanic in "standby" la fiecare halta sa preia mecanicul cand ii expira tura. Si chiar daca poate astepta la prima gara "mare" (ceea ce si asta e nefezabil), 50 km inseamna cu timpii de asteptare 5-10-20 ore... Cu 8 km/h in medie si regularitate lipsa, nu ai ce face...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

JohannDB

 Sunt "un pic mai concis"..... Când văd "odihnă loco(motivă)"... Unde te poți odihni pe/în locomotivă, că nu ai altceva decât un  prăpădit de scaun..... În cur..l/spatele tău ai "sala masinii", cu toate agregatele, "foarte silențioase"... Hai să fim serioși !! Voi ați ațipit în cu"x", pe scaun vreodată în turismul propriu ?? Și mai ales aici la calea ferată când trebuie să fii "geană" pe semnale și pe stația radio și la IDM , dacă ai norocul să fii într-o gară !!.....


TibiV

Care C.8?

Ala in care se busesc trenuri dar nu avem recomandari de siguranta?!...
"Asa a dat Dumnezeu!..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dobrogean





























Powered by API/PUM imgur uploader
azi dimineata la statia Racari, intre Craiova si Filiasi. Circulatia este complet blocata.