Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Quote from: TibiV on October 31, 2022, 07:18:54 PMCare C.8?

Ala in care se busesc trenuri dar nu avem recomandari de siguranta?!...
"Asa a dat Dumnezeu!..."

C.8. Observații suplimentare
Cu ocazia desfășurării acțiunii de investigare s-au făcut următoarele constatări privind unele deficiențe și
lacune, fără relevanță pentru concluziile asupra cauzelor accidentului:
1. În cursul acțiunii de documentare efectuată de comisia de investigare în stația CFR Copșa Mică,
s-a constatat că în timpul circulației trenurilor pe linie directă cu viteza maximă de 80 km/h (pre-
văzută în livretul de mers), sunt foarte greu de depistat de către IDM aflat la defilare, unele defecte
care ar putea periclita siguranța circulației, cum ar fi: barele timoneriei de frână sau alte piese
desprinse dar care nu produc zgomot (ca și în cazul investigat), arcuri de suspensie rupte sau des-
prinse, etc. De asemenea, în unele cazuri, vizibilitatea este îngreunată și de înălțimea peroanelor.

tom_sawyer

#631
^^ (poze pe pagina precedentă)

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că în această dimineață 9 vagoane din compunerea unui tren de marfă, care transporta cărbune pe relația Motru Est – Cernele, au deraiat la ieșire din halta Răcari.

Garnitura feroviară, compusă din 39 vagoane, încărcate cu cărbune (3100 de tone), aparține operatorului național de transport feroviar de marfă și circula pe relația Motru Est – Cernele. Deraierea celor 9 vagoane, dintre care 6 răsturnate, s-a produs între stațiile Răcari și Coțofeni.

Evenimentul feroviar va fi anchetat de o comisie de specialitate, care va stabili cauzele producerii deraierii.

În ceea ce privește menținerea continuității transportului feroviar de călători, SRCF Craiova va asigura transbordare cu mijloace auto, pentru pasagerii din trenurile trasate să tranziteze această zonă, pe relația Filiași - Coțofeni. Primele două autocare au preluat deja pasagerii din trenul R 2080.

Precizăm faptul că, această măsură - transbordare auto -, necesară continuității traficului feroviar, va fi menținută până la finalizarea tuturor intervențiilor necesare, în astfel de evenimente, de la ridicarea, repunerea vagoanelor pe șina, retragerea lor în stație, inclusiv verificarea liniei și, în funcție de constatările personalului de specialitate, lucrări de reparații la linie și la componentele infrastructurii feroviare, dacă situația o impune.

Informăm totodată, faptul că, personalul de specialitate al SRCF Craiova, prezent la fața locului, va lua toate măsurile care se impun în astfel de situații, pentru intervenția cu utilaje necesare repunerii pe șină vagoanelor răsturanate și eliberarea gabaritului, în vederea reluării traficului feroviar în condiții de siguranță.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. cere scuze călătorilor pentru întârzierile care se vor înregistra în circulația trenurilor pe raza Regionalei CF Craiova, urmare producerii acestui eveniment, cu precizarea că personalul feroviar va colabora permanent cu reprezentanții operatorului de marfă și va asigura tot suportul tehnic necesar pentru repunerea pe șină a vagoanelor și restabilirea circulației în condiții normale.

cfr.ro

dobrogean

Azi dimineata, la ora 7:10, s-a redeschis circulatia trenurilor, pe un fir, cu o restrictie de viteza de 10 km/h.

dan tm

Pentru GFR nici un accident pe linia neîntreținută de ei nu contează.

Sînt o gramada de accidente pe liniile alea luate de ei dar degeaba scrie AGIFER:

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_411_RI_Nazarcea_30_12_2021.pdf

reed

Quoteirculația trenurilor este întreruptă în județul Vrancea, între stațiile Gugești și Sihlea, după ce două trenuri de marfă s-au ciocnit. Din cauza acestui incident, toate trenurile care urmau să tranziteze zona au traseu deviat. 80 de minute are întârziere un tren care a pornit din Iași și urma să ajungă în București la ora 12 și 35 de minute.

Traficul feroviar este întrerupt pe intervalul de staţii Gugeşti – Sihlea, din cauza unui incident feroviar în care au fost implicate două trenuri private de marfă, a anunţat joi dimineaţa Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.



Europa fm

Pare ca o Transmontana de la DB e implicata

tom_sawyer

#635
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a venit cu precizări: "Menționăm faptul că locomotiva trenului privat de marfă, care aparține operatorului TimRail Cargo, s-a defectat, iar mecanicul nu a mai putut controla garnitura, care a patinat și a intrat într-un alt tren privat de marfă, al companiei DB Cargo, care aștepta la sector. În urma impactului, locomotiva și primul vagon, din compunerea trenului de marfă al companiei DB, au deraiat. Pentru asigurarea continuității traficului, toate trenurile de călători, care urmau să tranziteze această zona, vor circula deviat pe ruta Mărășești – Tecuci – Barboși – Făurei – Buzău și retur."

https://clubferoviar.ro/accident-feroviar-la-gugesti-tamponare-trenuri-de-marfa/

tom_sawyer

#636
^ aceeași companie care al cărei tren a provocat accidentul de la Fetești din iulie anul trecut:
https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_397_RI_Fetesti_28072021.pdf

postare 21 iulie 2021

Quote from: Cătălin DrulăCU SIGURANȚA FEROVIARĂ NU ARE NIMENI DREPTUL SĂ SE JOACE

Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele:

1) Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță.

2) Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță.

3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora.

4) Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați.

Deciziile vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă.

Quote from: ioandorin on July 30, 2021, 11:48:52 PM... "suspendarea " durează o lună până se schimbă ștampilele cu denumirea firmei !!!! Apropo se stie cine în spatele TimRailCargo ,kamikaze care a intrat în spatele acelui care staționa?  .... 50% ( 25% cumparate de la blonda Nuți,atunci cu "vacanta" din Costa Rica)  Valeriu Trica,fost director regional pe TM,apoi pe la București, Alin Popoviciu-deputat de TM cu 25 % si mai e o parte de 25%!


22 august 2021
Autoritatea de Siguranță Feroviară Română din cadrul AFER a decis să retragă suspendarea certificatului de siguranță pentru operatorul Tim Rail Cargo.

Totuși, operatorul va trebui să respecte anumite condiții. Astfel, societatea va trebui să trimită bilunar, pe o perioadă de șase luni, către ASFR, rezultatele procesului de monitorizare a măsurilor suplimentare de siguranță stabilite. De asemenea, personalul ASFR va face acțiuni lunare de supraveghere a operatorului. După expirarea celor șase luni de zile, ASFR va face un raport în care să fie evaluată situația.

https://clubferoviar.ro/tim-rail-cargo-2/


tom_sawyer

#638
Accident la Brănești. O femeie a fost lovită mortal de un tren Intercity

Un oribil accident la Brănești a avut loc joi după amiază, când o femeie care a traversat neregulamentar calea ferată a fost lovită de un tren Intercity.

Accidentul a avut loc la trecerea la nivel cu calea ferată din dreptul stației feroviare Brănești Sat. Traficul feroviar a fost oprit temporar, între localitățile Pasărea și Brănești.

,,Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA vă informează că traficul feroviar a fost oprit temporar, în intervalul 10:22 – 12:07 (fir II) și 10:22 – 13:14 (fir I), pe raza SRCF București, între Pasărea și Brănești, la trecerea la nivel situată la km 27+880, din cauza unei persoane de sex feminin care a fost accidentată mortal de trenul IC 538 (circulă pe relația Brașov – Constanța)", a transmis CNCF CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare din România.

Din cauza accidentului, trenul Intercity a ajuns la destinația finală, Constanța, cu o întârziere de 210 minute, potrivit datelor de trafic ale CNCF CFR SA.

https://clubferoviar.ro/accident-la-branesti-femeielovita-mortal-de-tren/




AndreiB

Desfiintata trecerea la nivel (se construieste pasaj rutier in apropriere, se poate adauga pasarela pietonala) si ingradita toata calea ferata in localitatile de genul.

E bizar ca avem localitati a la Branesti, Valu lui Traian etc traversate cu 140-160km/h cu zero separare fizica.


cristi5

@AndreiB, pe pasarela omul trebuie sa urce la 8m inaltime. Pe o subtaversare ar trebui sa coboare la 2-3m...

@dan tm
Cred ca e gresit link-ul "tren contra tren". Imi da 404

AndreiB

Eu sunt de acord, dar pasaj subteran e scump/greu de facut acum la Branesti, cu intretuperi de trafic etc. Lifturi construite de primaria Branesti si aia e. Mai multe atentie pe viitor la proiectare...

TVlad

Al doilea filmulet - cel retras de pe Youtube - era de pe camera cetateanului care filma cu telefonul?

pasadia