Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dan tm


punktnet

Quote from: AndreiB on July 27, 2022, 10:47:21 PMExact - 100%. Inceput cu M800, M1000, M100, M500 si mediul urban si si face un impact enorm.

Si eliminat cazurile cretine gen Pipera, unde exista pasaj dar au pastrat bariera sub pasaj...
La Pipera bariera este necesara pentru traficul local, ar fi imposibil sa legi Henry Coanda cum trebuie de oras fara acea trecere.
Just kidding.

AndreiB

Suna ca genul de problema care se rezolva cu un drum prin camp in Voluntari, nu cu trecere la nivel peste o magistrala dubla catre principalul port din Romania.

Dragosdimitrescu

Soferii cu auto respecta barierele dar pietonii si biciclistii nu au nici un dumnezeu.
Eram primul la bariera si cat timp asteptam rabdator trenul, o gramada de pietoni traversau printre bariere. Au trecut si doi biciclisti. Am ramas blocat de riscul la care se expuneau.

dan tm

Ce parere aveti despre figura 22?

eu credeam ca nu se mai fabrica tipul ala de sigurante.


s-au montat
în locașul acesteia, niște siguranțe fuzibile (vezi foto nr.22)


https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_402_RI_ag_Vinga_23082021.pdf

Cristi N

Tipul ala de sigurante se numesc DZ2 si se fabrica in continuare impreuna cu alte tipuri de sigurante fuzibile DZ3, D02, NH/XH etc.: Hornbach

Mai ales in curent continuu, sigurantele fuzibile sunt "sfinte" pentru ca au o putere de rupere foarte mare, de ordinul zecilor de kA ceea ce nu e prea uzual la sigurantele magneto-termice (automate). Problema apare cand nu sunt disponibile sigurante de rezerva si Dorel pune lite pe principiul: "sa tina" in locul litei calibrate si nisipului cuartzos din interiorul cartusului.


Andrei O

#607
Nu stiu daca este topicul potrivit, dar am gasit acest video pe youtube despre un tren Softrans care trece de semnalul rosu pe M800.


rizzuh

Nu este concludent nimic. In video se vede ca trece peste macaz catre celalalt fir, nu a franat de urgenta (ar fi insemnat sa opreasca). La inceput arata un cadru fix care poate fi cu mult timp inainte sa i se faca parcursul trenului Softrans pe celalalt fir, iar in video arata semnalul pe rosu dupa ce trenul a trecut de el (deci dupa ce se schimba automat pe rosu, fiind ocupat blocul chiar de catre Softrans).

Andrei O

Mda ma gandeam ca nu e chiar asa simplu sa ajungi la concluzia ca a fost aproape un accident feroviar, am vrut sa verific.

Sagitarius

Cred ca se poate vedea foarte bine ca a trecut cu o viteza mult mai mare peste macaz. Chiar daca nu lovea marfarul , tot putea sa deraieze ..

rizzuh

Pe M800 sunt macazuri cu viteza sporita in abatere, nu-s toate cu 30 km/h in abatere ca in 1880.

dan tm

#612
Cred ca aceasta discutie a pornit  de la necunoasterea modului de functionare a căii ferate și ne pierdem vremea disecînd-o.
Cu tot felul de presupuneri pe youtube că ar fi facut accident, că a trecut cu viteză.

Descoperirea bruscă a pasiunii pentru trenuri dincolo de ecranul telefonului nu înseamnă că imediat descoperim și posibile accidente.

adică s-a postat aici o fimare , care poate fi compusă din filmari in momente diferite ,,ca sa verific"

ce să verifici?
de ce a trecut trenul cu viteza în abatere?

sînt macazuri cu viteză sporită în abatere, trenul nu circulă ca masinile, aici ambalez, aici frînez brusc, aici fac o românească si trec pe dreapta.

cum adică a trecut cu viteză mult mai mare peste macaz? mai mare decît care viteză?

sigur accidente au fost și vor mai fi din nerespectarea instructiilor sau din cauza unor defecte dar asta nu înseamnă că trebuie să dezbatem filmarea asta care nu arata nimic interesant.


rizzuh

Viteza prea mare, masurata din ochi si din suflul de aer cand a trecut trenul pe langa el. Este o metoda de masurare a vitezei omologata, sa-i dea amenda politia :D

cristi5

Observam ca youtuber-ul foloseste termenul de "semafor". Din cate stiu ceferistii numesc semafoare semnalele cu paleta (SBW)