Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


etravel

Locomotiva unui tren Regio a deraiat, între Teiuș și Cluj-Napoca. Circulația feroviară a fost blocată temporar

cristi5

#587
Quote from: gruiarew on April 02, 2022, 10:02:05 AMNu-ți suie nici dracu pe pasaj sau să ocolească sute de metri când poate să treacă scurt peste linie.

[aici am sters din greseala o propozitie despre garduri]

Nu mai veniți cu propuneri care numai toacă banii aiurea.

NU toaca bani aiurea daca sunt cheltuiti cu cap. Nu exista in lumea civilizata trecere la nivel in mediu urban pe CF de peste 100km/h. Si da, sunt garduri, cum sunt si la autostrazi. Se crucesc oamenii din tarile civilizate cand vin la noi si vad trenul trecand nestingherit prin localitate, fara nicio protectie. E aberant.

Numai noua ni se pare normal, ca doar "asa a fost intotdeauna"

Solutia este subtraversare rutiera si pietonala. De ce? Pietonul are 2m inaltime. F putin de coborit si urcat.

Daca se face supratraversare rutiera cum prefera CFR (ca nu se atinge nimeni de sina lor) da, ai dreptate, pietonii o vor evita. Pentru ca CFR cere un gabarit urias deasupra catenarei, ca sa poate ei scoate stalpii chiar si de sub pasaj. Asta prelungeste enorm pasajul rutier, (sute de metri) pt asigurarea pantei

Din acelasi motiv este stupida realizarea de supratraversari pietonale in statii pe "coridor". OK acolo pun lift dar cat va functiona liftul?

Problema este tocmai ca desi sunt bani CF cu nemiluita, sunt aruncati pe ce ii pasioneaza pe ceferisti. Calatorul este ultimul la rand, cand e vorba sa cheltuim banii CF cu cap. Iar pietonul nici nu exista. Hai ca de soferi (la treceri la nivel) parca au mai auzit.

TVlad

Subtraversarea e evident mai potrivita dar la noi din cauza haosului din subteran si a nevoii de a stramuta tot felul de tevi si cabluri, se prefera varianta constructiilor supraterane, cu devieri mai putine si doar in zona fundatiilor, nu pe toata lungimea pasajului.

Bineinteles, aspectul e oribil, pilonii ajung teren de incercare pentru mizgalici, lipitori de afise iar ploaia nu mai poate spala urina ei praful dar ce mai conteaza?! Orasul e oricum urit si sa zicem merci ca primaria a facut "ceva".

Radu85

La Braila, in zona cartierului Lacu Dulce pare ca s-au apucat de reparat trecerea la nivel cu calea ferata. Doamne ajuta! :D

fulger nc

@cristi5
Total de acord cu ce spui.
Si contrar cu ce cred multi , eu cred ca e  mai ieftina(in general) si simplu de facut o subtraversare.
Prefabricate dreptunghiulare din beton cu gabarit standard si asta e. Ramane problema apei de ploaie si drenajului , dar si asta cred ca se poate rezolva , in functie de fiecare loc.
De multe ori se merge dintr-un fel de inertie , pe acelasi tip de solutii.

Sagitarius

#591
Locomotiva rasturnata langa Banita


Las link aici (de pe Facebook) ca nu merge sa postez imaginea.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10220853730442177&set=pcb.10220853730602181

b1

Comisia Europeană: Ziua siguranței la trecerile la nivel cu calea ferată, la a 14-a ediție

Comisia Europeană a anunțat joi că marchează Ziua siguranței la trecerile la nivel cu calea ferată, care a ajuns la a 14-a ediție.

,,Azi, Comisia Europeană marchează Ziua internațională de conștientizare a trecerii la nivel. În fiecare an, aproape 300 de oameni mor în accidente la trecerile la nivel, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din numărul de decese feroviare. (...) În Balcanii de Vest, comunitatea de transport a lansat o campanie de informare pentru a încerca reducerea numărului și a gravității coliziunilor de la trecerile la nivel cu calea ferată", se arată într-o postare de pe pagina Comisiei Europene.

Ziua siguranței la trecerile la nivel cu calea ferată, campanie inițiată de UIC:
Ziua internațională de conștientizare a trecerii la nivel (ILCAD) este campania unică de conștientizare mondială privind siguranța traversării căii ferate. Acest eveniment a fost inițiat de Uniunea Internațională a Căilor Ferate (UIC) cu sprijinul comunității feroviare din întreaga lume, începând din 2009.

În fiecare an, o țară parteneră găzduiește o conferință internațională pentru a lansa evenimentul anual. Fiecare participant împărtășește bune practici și proiecte pentru creșterea siguranței, contribuind astfel la scăderea numărului de accidente și victime.

În UE, 98% din coliziunile cu vehiculele la trecerile de nivel sunt cauzate de nerespectarea regulilor de circulație, fie în mod deliberat, fie accidental. Erorile de conducere pot fi cauzate de rutină, stres, oboseală, lipsă de atenție, consum de substanțe psihoactive sau accelerarea vitezei, precum și utilizarea necorespunzătoare a instrumentelor electronice (GPS, telefon mobil etc).

Într-o lume ideală, trecerile la nivel nu ar exista, spune UIC. Cu toate acestea, conform estimărilor UIC, există peste jumătate de milion de treceri la nivel mondial. Prin urmare, este vital ca șoferii să respecte regulile drumului și să acorde atenție barierelor și semnalelor rutiere și semnalelor care există pentru a le proteja.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dan tm

#593
Pun aici un raport Agifer cu un incident destul de rar.(nu cred ca este topic dedicat rapoartelor AGIFER)

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_392_RI_Beia_12072021.pdf

oarecum raportul raspunde si unor intrebari privind utilizarea pantografului din spate in circulatia trenurilor.


iata încă un incident nemaiîntîlnit de la înființarea AGIFER după cum se menționează în raport

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_390_RI_Campia_Turzii_08072021.pdf


rizzuh

QuoteAccidentul s-a produs prin depășirea semnalului de intrare XC al stației CFR Fetești (care avea
indicația ,,Roșu" – ,,OPREŞTE fără a depăși semnalul!) în condițiile absenței unor măsuri de frânare
din partea operatorului uman (personalul de conducere și deservire a locomotivei) și a izolării (anulării)
instalațiilor de siguranță, vigilență și control al vitezei trenului
, fapt care a condus la ajungerea din urmă
și tamponarea trenului de marfă nr.50790-1 de către trenul de marfă nr.60514-1.

...

La capitolul 3.a.4. Compunerea și echipamentele trenului s-a precizat că, instalația DSV de pe
locomotiva EA 194 a fost izolată din data de 25.07.2021, ora 20:30:42, până la momentul producerii
accidentului. În acest interval de timp locomotiva a fost luată în primire de 4 ori, cu această ocazie
trebuia efectuată proba instalației DSV. Ca urmare a efectuării acestei probe trebuia repusă în funcțiune
această instalație, sau, în situația în care aceasta ar fi fost defectă, solicitată remedierea defectelor
acesteia conform reglementărilor în vigoare, dar nu a putut fi pus la dispoziția comisiei de investigare
nici un document prin care să fie avizată defectarea acestei instalații
. Având în vedere cele prezentate
anterior comisia de investigare consideră că sunt indicii suficiente care să conducă la ideea că
funcționarea instalației DSV nu a fost verificată cu ocazia luării locomotivei în primire de către
personalul de locomotivă. Neîndeplinirea acestor atribuții conduc la concluzia că s-a format o rutină de
lucru simplificată
, însușită de operatorul uman pentru a-și reduce efortul de muncă atât cu ocazia luării
în primire a locomotivei cât și în activitatea ulterioară de conducere a acesteia. Faptul că instalația DVS
nu era în funcție la momentul producerii accidentului a avut ca rezultat eliminarea uneia dintre barierele
sistemului.

...

În același capitol 3.a.4. Compunerea și echipamentele trenului a fost precizat că, instalația
INDUSI de pe locomotiva EA 194 era în regim ,,Persoane" în loc de regim ,,Marfă" și în plus aceasta
a fost izolată
, la data de 28.07.2021, ora 12:31:03, la viteza de 17 km/h. Având în vedere că, din
înregistrările benzii de vitezometru se poate vedea că această instalație a funcționat corespunzător, fără
a produce frânări de urgență necomandate, se poate concluziona că instalația INDUSI a fost izolată fără
motiv
. Această utilizare a instalației INDUSI în regim ,,Persoane" urmată de scoaterea acesteia din
funcție a avut la bază tot o încercare a operatorului uman de a simplifica sarcina de muncă pentru a-și
reduce efortul de muncă în activitatea de conducere a locomotivei și a avut ca efect eliminarea unei alte
bariere a sistemului.

...

Având în vedere cele de mai sus, comisia de investigare a concluzionat că, depășirea serviciului
continuu maxim admis pe locomotivă care a condus la o stare accentuată de oboseală a
mecanicului de locomotivă
a locomotivei EA 194, care a remorcat trenul de marfă nr.60514-1
implicat în accident, constituie un factor critic care a determinat creșterea probabilității de producere
a accidentului și în consecință reprezintă un factor contributiv.

Asta ar trebui sa fie de puscarie. Cate alte accidente cu aceeasi cauza au mai fost? In afara de viaductul de la Carcea? (acolo era si alcoolul un factor)

MarianD

Pai cat e vina mecanicului, cat e vina operatorului de transport pentru ca nu vegheaza la implementarea sistemului de management a sigurantei feroviare, sistem care este OBLIGAT sa il detina pentru a circula pe reteaua CFR. Din pacate, inafara de companiile de stat unde persoanele insarcinate cu SC-ul (siguranta circulatiei) ard pe cruce zeci de cazuri de evenimente lunar, la privat..nu se intampla NIMIC.
Nu stiu daca ai remarcat aspectul ca locomotiva a fost luata in primire de inca 4 ori cu instalatiile de siguranta izolate.
Numa unu a tras paiu scurt si va plati cu toata averea si bunurile personale daunele, este direct raspunzator pentru conducerea trenului, de aia unitatea l-a comandat la serviciu: sa duca trenul din A in B in siguranta, sub RASPUNDEREA lui! Acum isi va asuma tot ceea ce a facut.
Nu stiu daca puscaria ar trebui infundata cu mecanici, sau mai degraba cu manageri de firme, care nu se asigura ca siguranta circulatiei este respectata si este activ implementata in teren!

dr4qul4

oare cat de greu ar fi sa se inceapa un program de denivelare a tuturor TN unde trenul circula cu V>60 kmh (si unde avem si ceva trafic rutier) ? Probabil vorbim de sute de pasaje, dar pentru majoritatea nu ar fi ceva complicat.
Putem incepe cu cele unde V>100 kmh. La starea actuala a CF, nu sunt prea multe.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Exact - 100%. Inceput cu M800, M1000, M100, M500 si mediul urban si si face un impact enorm.

Si eliminat cazurile cretine gen Pipera, unde exista pasaj dar au pastrat bariera sub pasaj...

rizzuh

@MarianD puscaria nu ar trebui infundata doar cu mecanici, este clar din raport (si din multe altele anterioare) ca este o problema structurala, degeaba pedepsesti mecanicii daca nu pedepsesti si managerii si companiile.