Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vladfero

In comportamentul oamenilor care fac astfel de lucruri, ma refer la cei care forteaza trecerea prin fata unui tren, se regaseste profund rezultatul interactiunilor de acelasi fel cu traficul rutier, care probabil ca sunt 99% din total. Il claxoneaza o masina, inseamna ca l-a vazut. Face si el pietonul 2 pasi mai repede, mai injura si soferul de partea cealalta, dar pana la urma, in caz de urgenta, soferul va pisca putin frana ca sa nu il ia, iar pietonul "stie"asta.

Revenind la subiectul autoritati, daca tot nu s-au gandit sa faca o subtraversare odata cu reabilitarea, acum fiind de-a dreptul dificil sa se realizeze, poate ar fi o solutie ceva precum vedeti la aceste bariere din UK -> https://www.facebook.com/watch/?v=485501225983133&extid=NS-UNK-UNK-UNK-IOS_GK0T-GK1C&mibextid=2Rb1fB&ref=sharing
Bine, la Branesti situatia se complica putin din cauza peroanelor din stanga/dreapta trecerii la nivel, insa asta nu inseamna ca nu trebuie facut nimic sau nu exista solutii. Cred ca in fiecare filmulet pe care il am facut la acea bariera cu trecerea unor trenuri am "prinsi" oameni care traverseaza dupa inchiderea barierelor.

tom_sawyer

Și cel care filmează stă periculos de aproape de linia ferată. Dacă ar fi venit un tren din direcția opusă, l-ar fi lovit.

TVlad

El e forumist vechi si de seama. Stie mersul trenurilor si aude bine :)

Cred ca se poate face o subtraversare fara intreruperea traficului. Vazusem cu ani in urma niste instalatii hidraulice care impingeau pe sub terasament niste tuburi metalice prefabricate cu diametru mare pentru niste scurgeri de torent sau ceva asemanator intre Predeal si Timisul de Sus.

AndreiB

Daca se poate, da, de acord. Eu am vazut operatiuni de genul de obicei facute cu intretupere de linie in week-end, sapat si prefabricate.

Care, pastrand simtul proportiilor, e un pic overkill pentru Comuna Branesti.

shift2rail

Quote from: TVlad on January 12, 2023, 08:26:27 PMcare impingeau pe sub terasament niste tuburi metalice prefabricate cu diametru mare pentru niste scurgeri de torent sau ceva asemanator intre Predeal si Timisul de Sus.

Ce diametru pot avea acele tuburi? Chiar daca vb de comuna Branesti, locuitorii au dreptul sa subtraverseze calea ferata  de preferinta in picioare, nu in genunchi.

yetiman

@vladfero : din pacate si filmarea din UK arata ca nu exista solutie impotriva prostiei omenesti...

Si acolo forteaza unul barierele si trece doar la limita in fata trenului.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AndreiB

Exista solutii - desfiintarea acestei solutii de secolul 19, trecerea la nivel.

Imho, pe magistrale nu mai au ce cauta treceri la nivel.

Sorinus

Ok, n-o sa se faca intr-un weekend ca-n filmuletul din Germania, dar intr-o luna, la pretul corect, s-ar putea face o subtraversare la Halta Branesti. Mi se pare imperios necesar, si ptr traficul rutier, si pietoni, si chiar cel feroviar, sansele ca bariera sa fie talonata (cred ca asta e termenul) sunt maricele. O deraiere acolo ar fi dezastru, casele sunt fix langa calea ferata.

Inchis un fir, facut jumate, inchis al doilea fir, facut restul. Evident in extrasezon. Nu trec tir-uri pe DJ-ul ala (sau n-ar trebui), deci nu trebuie un gabarit prea mare.

AndreiB

#653
Se face deja pasaj la est de Branesti, un drum nou de legatura DN3 > A2.

Dupa ce se inaugureaza, eu as desfiinta trecerea la nivel si as construi o pasarela pietonala. Masinile pot ocoli, nu e nevoie sa cheltuim banii de doua ori.

Si as ingradi CF in toata localitatea pentru a descuraja rebelii care vor sa treaca la nivel.

Sorinus

Ocolul e de cativa km, daca vrei sa faci stanga spre Bucuresti. Plus ca centrul satului e acolo, dintotdeauna. E o cale naturala de comunicatie, o subtraversare acolo ar aduce mult mai mult confort decat cea din capul satului. Solutii de compromis s-au tot facut la noi, mai ales in zona Bucuresti-Ilfov, cred ca ar trebui sa facem ce trebuie, chiar daca costa mai mult.  Iar aici, ca si cost, subtraversarea e peanuts, trebuie doar minimizat deranjul pe perioada lucrarilor.

In situatia in care ar trebui sa ocolesc 4-5km (cred ca atatia sunt) ca sa fac stanga spre Pantelimon, eu as prefera sa o iau spre A2 si sa intru prin Pallady, mai ales daca n-am treaba fix in Pantelimon. Am autostrada si intrarea e mai normala in Bucuresti, mai ales ca se face si pasaj la Ikea.

Deci nu voi folosi solutia cu pasajul de la marginea satului, deci isi pierde din utilitate. Si ce costa mai mult, pasaj acolo sau subtraversare cu prefabricate pe un drum cu o banda pe sens la halta? CFR trebuie doar sa fie flexibila pe perioada lucrarilor.



AndreiB

Avand in vedere ca nu avem pasaje pe M800 in Bucuresti si o sa avem deja un pasaj in Branesti, eu vad zero oportunitate in a incurca traficul pe principala magistrala de marfa pentru locuitorii din Branesti.

100% de acord ca trebuia facuta de la zero cand s-a reconstruit M800. Din pacate vad ca se continua cu prostia de treceri la nivel in continuare pe coridoare.

cristi5

#656
Un link primit de la @cutter

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/I_209_RI_Mogosoaia_Pajura_17092022.pdf

Incredibil cum au bagat tren contra tren pe linia simpla Pajura-Mogosoaia... Trenul dinspre Mogosoaia intarziat 7 min, IDM din Pajura s-a gandit sa-l bage rapid pe cel de aeroport, sa nu faca intarziere (se vede aici si presiunea celor 72 de trenuri de aeroport pe zi). Facand asta a incalcat mai multe reguli
- trebuia sa ceara Regulatorului de circulatie aprobare pt suprimarea opririi..
- trebuia sa ceara inchiderea barierei dintre Pajura si Mogosoaia inainte sa faca parcursul (dar el s-a grabit probabil ca sa nu mai opreasca Desiro in Pajura)

IDM Pajura s-a bazat pe faptul ca BLA este in functiune din moment ce nimeni nu a cerut cale libera. De-asta i s-a parut OK sa suprime oprirea si sa lase Desiro sa treaca.

Coincidenta tipica un astfel de evenimente a facut ca semnalul de iesire dinspre Mogosoaia spre Pajura sa nu poata fi pus pe liber, pt ca era o rezistenta arsa in instalatia antica CED. In aceste conditii, IDM din Mogosoaia a scris un ordin de circulatie "iesi cu 20 km/h din statie, apoi liber pana la Pajura" si l-a trimis trenului... Probabil nu intamplator IDM s-a urcat in acelasi tren, ca iesea din tura! Multe erori umane se intampla la intoarcerea acasa, dar am aplicat asta mereu la piloti, soferi, marinari... niciodata la IDM...

Greseli in Mogosoaia
- ca au avizat defectarea semnalului de iesire spre Pajura abia dupa (mult dupa) ce au trimis trenul
- pe ordinul de circulatie trebuia scris sa se respecte BLA (afara de semnalul de iesire defect). Desi aici nu inteleg cum s-ar fi pus BLA pe verde spre Pajura din moment ce semnalul de iesire era rosu sau defect?

Mecanicul DA avand OC pana la Pajura, a trecut peste un semnal rosu (dupa Parc Mogosoaia), folosind BDO.

Revenind la IDM Pajura:
QuoteFaptul că IDM din stația CFR Mogoșoaia nu a avizat că semnalul luminos de ieșire din stație Y
IV este defect, iar sistemul de circulație al trenurilor nu a fost schimbat după sistemul înțelegerii
telefonice - cale liberă, a creat în mintea IDM PM Pajura convingerea că poate face expedierea
trenului R7915.

O chestie nu inteleg, de ce la capatul dinspre Pajura al blocului unde s-au intalnit, semnalul BLA era stins? Semnalul se stinge daca in celalalt capat al blocului un vehicul trece pe rosu? Mecanicul Desiro povesteste asa:

QuoteLa trecerea pe lângă semnalul repetitor al semnalului de trecere BL1 a constatat că acesta prezenta indicația ,,Oprește fără a depăși semnalul", a luat măsuri de reducere a vitezei și a oprit în fața semnalului de trecere BL1 care era stins (inductorul de 500 Hz al semnalului era activ).  După defrânarea trenului, mecanicul a pus trenul în mișcare și a depășit semnalul de trecere BL1, a circulat pe o distanță de aproximativ 200 m cu viteza maximă de 11 km/h și a oprit în jurul orei 06:00 când a observat că din sens opus se văd luminile altui tren.

Mecanicul a aplicat practic procedura din regulamentulul de semnalizare (004) pt semnal de trecere stins.

Cei doi IDM cer inchiderea barierei, primul Mogosoaia (inainte  sa faca parcursul, deci corect) si al doilea Pajura. Paznicul barierei in mod ciudat nu este intervievat in raport, dar  afirmatiile lui sunt repetate de cateva ori, si  IDM din Pajura il contrazice. Se afirma ca paznicul i-a spus IDM Pajura ca Mogosoaia a cerut inchiderea barierei, IDM Pajura afirma ca nu a primit niciun comentariu...

In orice caz, cei doi IDM ajung sa comunice prin intermediul paznicului de bariera. In secolul 21. Bariera aia ar fi creat o sansa ca incidentul sa fie evitat, dar... daca intre cele doua statii nu exista bariera? Nici macar sansa aia nu ar fi existat...

In raport sunt si alte indidente despre aparatura de comunicare ce nu functioneaza, IDM care nu poti fi gasiti (!!!) si pana la urma solutia a fost sa fie sunati mecanicii pe telefoane mobile personale, dar ei deja "se intalnisera" deja...

Statia Mogosoaia este prevazuta pt CE in PNRR. Deci cel putin CED-ul antic va disparea... Dar Pajura are deja CE si tot a trimis IDM trenul... Ar fi mult mai bine sa existe un dispecer care sa supravegheze acea portiune de linie simpla, pt ca are trafic f mare...

cristi5

Fireste, daca cele doua trenuri se intalneau sub pasaj, in curba, deznodamantul putea fi tragic.

Intre timp am aflat ca blocul era probabil orientat Pajura->Mogosoaia din moment ce din Pajura s-a facut parcurs in centralizare.

Semnalul stins spre Mogosoaia inseamna probabil ca era ars becul la focul rosu (cu toate astea se considera ca "BLA a functionat normal"). Ceea ce pt mine este un factor contributiv, pentru ca, din moment ce mecanicul care mergea la aeroport circula pe BLA, fara niciun alt ordin, un semnal rosu l-ar fi oprit. Fireste, celalalt mecanic venea cu OC, s-ar fi intalnit la semnal... Dar macar cu unul din trenuri stationat...

carutasul

dar, în concluzie, nu avem nevoie de informații în timp real :)

Sorinus

Se mai merge in directia unei solutii ptr linia asta? Ocolire prin triaj, HM langa centura?