Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecu26

Faza cu catadioptrii roșu pe.dreapta alb pe stânga vine de la luminatoare o vezi în fata ta. La DN cu doua benzi are sens....la autostrăzi evident ca Proiectanții au aplicat ad literam prevederea la primele autostrazi pana a venit cineva și lea spus de unde vine de fapt prevederea și care e logica ei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

Asta e o tampenie de nedescris!
Dar ce, drumurile sunt la fel in toate tarile?
Si salariile, sunt la acelasi nivel?
Sau impozitele la masini?
Nici macar carburantul nu este la fel la pret (datorita taxelor).

De ce sa nu introducem si o uniforma obligatorie? (ca in china pe vremuri sau in coreea de nord)

Uneori, zau, uitam de unde am plecat si unde vrem sa ajungem.

Scuze daca am fost off-topic, dar cateodata nu mai suport prostia.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

Singura șansa de salvare a UE este o federalizare de tipul SUA.....asta înseamnă renunțarea la multe prerogative naționale.Asta e realitatea,fie ca suntem sau nu de acord.

Eu imi mențin părerea din trecut.Taxa trebuie adaptata la puterea de cumpărare si as fii de acord sa o plătesc doar daca TOȚI banii ,pana la ultimul cent ,se duc intr-un fond destinat exclusiv întreținerii autostrăzilor.....in nici un caz,pe sistemul cretin al accizei care s-a dus la bugetul central si s-au făcut tot felul de pomeni din ea.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

icristian

Momentan pe surse: Din 2017 se va taxa autostrada separat 1.75 euro/100km

Eu personal nu am nimic impotriva taxarii autostrazii dar as avea 2 conditii:

  • sa nu mai fie nevoie de rovignieta pentru autostrada si pe drumurile de legatura a oraselor mari, doar pe drumurile nationale pentru a preveni dubla taxare
  • banii de pe taxa sa fie folositi exclusiv pentru intretinerea autostrazii

Prima conditie e cam greu de implementat, si nu stiu daca se poate aplica. Daca stai intr-un oras apropiat de autostrada, tot vei avea nevoie de vignieta.

raulbogdan23

^

Eu personal as merge pe varianta care exista in Ungaria.

Pentru masini mici de pana la 3.5 t pe autostrazi si drumuri expres ai nevoie de rovinieta, in rest pe drumuri europene nu.
Pentru camioane (autocare cred ca si ele intra aici) ai nevoie de rovinieta indiferent de drum (autostrada, drum expres sau drum european)

mhCoder

^^ se pare ca banii de pe taxa vor fi folositi doar pentru intretinerea autostrazilor A1 si A2 si pentru construirea centruii sud a Bucurestiului, nu ii foarte rea ideea dar cred ca se putea si fara aceasta taxa care ii in plus fata de rovinieta si acciza

QuoteTaxarea șoferilor pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti (A1) şi Bucureşti-Constanţa (A2) va fi introdusă după finalizarea lucrărilor de reabilitare, ne-au confirmat surse din cadrul Ministerului Transporturilor. Lucrările de întreținere a celor două autostrăzi sunt parte a unui proiect de concesiune care include și construcția centurii de Sud a Capitalei, proiect care va fi bătut în cuie până la finele acestui an. Mai exact, concesionarul repară autostrăzile A1 și A2, taxează participanții la trafic, vin banii și apoi începe să construiască centura de Sud a Bucureștiului. Pentru a nu bulversa traficul pe cele două șosele cu patru benzi, prima autostradă care va intra în reparații capitale din bani privați este București-Pitești. Reparațiile capitale pentru cele două autostrăzi sunt estimate la circa 200 milioane de euro.

yetiman

Inainte de a da informatii "sigure", v-as ruga sa cititi articolele citate si nu doar titlurile (de cele mai multe ori, titlul e doar pentru atragerea cititorilor).

Citez doar ultimul pasaj din articol. Sublinierile imi apartin.

QuoteFosta conducerea a companiei ne-a comunicat în anii anteriori că înainte de introducerea taxării pe rețeaua de autostrăzi vor exista discuții prealabile cu reprezentanții Comisiei Europene, întrucât rovinieta ar trebuie eliminată. Doar că reprezentanții CNADNR au o altă poziție: banii care urmează să fie colectați din taxa de autostradă vor fi folosiți la întreținerea acestora, astfel că este nevoie de o sursă de venit pentru modernizarea și întreținerea rețelei de drumuri naționale. Cert este căpotrivit tratatului de aderare la Uniunea Europeană, rovinieta poate fi păstrată doar până la taxarea autostrăzilor. În prezent, oficialii guvernamentali par să nu cunoască nici măcar ei modul în care ar putea fi aplicate noile taxe pe autostrăzile București-Pitești și București-Constanța. Guvernul de la București așteaptă ca UE să facă lumină în acest caz și să decidă dacă șoferii vor trebui să plătească taxa de autostradă, rovinietă și acciză pentru drumuri și autostrăzi. În cazul în care Comisia Europeană aprobă introducerea taxei de autostradă peste actuala rovinietă, România devine caz unic în Europa.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

icristian

De acord yetiman, de asta am si spus ca e pe surse, e clar ca nu e nimic stabilit inca. E doar un proiect cu ce au de gand, poate trebuia sa scriu mai clar asta.
Eu nu cred ca o sa aprobe dubla taxare, de asta am zis ca o posibila solutie, sa nu fie nevoie de vignieta pe autostrada.

iuli

S-a mai propus ideea asta de nenumarate ori iar UE a venit cu precizarea cat se poate de clara ca nu se accepta dubla taxare. Asa ca noi alegem, ori taxa pe autostrada si fara taxa pe DN ori taxa pe orice drum inclusiv autostrada asa cum e acum. Deci visele umede de a mai strange bani la buget in plus pe langa actuala vinieta sunt utopii. Evident ca nu ii va conveni guvernului sa renunte la vinieta sub forma actuala si sa primeasca bani doar pentru utilizarea autostrazii. Asa cum e acum primesc bani si din Moldova sau Oltenia fara ca aceste regiuni sa aibe vreun kilometru de autostrada.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

yetiman

#445
Neasteptat de prompt, a aparut un comunicat de presa al CNADNR, pe tema taxarii A1 si A2:
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%20,%2012.01.2016.pdf


http://cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2012%2001%202016,%20taxa%20pe%20autostrazi.pdf

Sper ca asta e linkul cel bun. CNADNR a dat 2 comunicate in 12.01.2016. Probabil s-a (am) copiat linkul gresit. Se mai intampla.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Morosanu

N-are nicio legatura cu taxarea comunicatul de mai sus!!!! Poate "taxarea" comunei Branisca.  :D
Politica distruge tot ce atinge.

Morosanu

#447
Quote from: adiarc on January 06, 2016, 12:48:03 PM
http://stirileprotv.ro/stiri/stirileprotv-special/proiect-ue-taxa-europeana-unica-de-drum-un-kilometru-pe-o-sosea-din-romania-va-costa-la-fel-de-mult-ca-unul-pe-autobahn.html
Birocratii astia de la Bruxelles ar face bine sa mai stea dreaqul in banca lor si sa mai gandeasca din cand in cand. Au facut acum cativa ani  cam la fel cu Slovenia ca e discriminatoriu ca nu au vigneta pe perioada mai mica de 6 luni. Urmarea a fost ca slovenii au introdus vigneta pe 7 zile care costa jumatate din cat costa cea pe jumatate de an. Si asa nemtii, austriecii s.a. care mergeau pe litoralul croat in vacanta pentru 10-14 zile, la trecerea prin Slo plateau 15 euri la dus si 15 la intors (sau 30 pe o luna) exact cat plateau inainte dar pe 6 luni. Asa ca morala: daca taceai, intelept ramaneai... Of, of.....
Politica distruge tot ce atinge.

yetiman

#448
@Morosanu, in mod special:
(asa cum am scris mai sus, din greseala a aparut linkul catre celalalt comunicat, dar asta tot nu e un motiv de a striga)  >:(

QuoteComunicat de presă
12.01.2016
Referitor la posibilitatea introducerii de taxe pentru utilizarea autostrăzilor din România, Compania
Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale S.A face următoarele precizări:
 Având în vedere perioadele de timp alocate etapelor procedurale privind încheierea
contractului de concesiune și intrarea acestuia în vigoare, la care se adaugă timpul necesar
finalizării lucrărilor de reabilitare al autostrăzilor, apreciem că anul 2017 ca termen estimat
de presă pentru aplicarea taxării autostrăzilor incluse în proiectul de concesiune nu
reprezintă un termen realist, nefiind fundamentat din punct de vedere procedural și tehnic.
 Procedura de dialog competitiv pentru atribuirea ,,Contractului de concesiune de lucrări
publice privind proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea Autostrăzii de
Centură Sud a Municipiului București
(km 52+770 - km 100+765) și operarea și întreținerea
Autostrăzii București-Constanța și Autostrăzii București-Pitești
" se află în etapa de dialog cu
candidații preselectați.
 Contractul de concesiune de lucrări publice este contractul prin care viitorul concesionar, în
contrapartida lucrărilor executate
, primește din partea autorității contractante, în calitate de
concedent, dreptul de a exploata un bun pe o perioadă determinată, implicit dreptul de a avea
venituri prin impunerea unei taxe de utilizare.
 În privința afirmațiilor referitoare la momentul introducerii taxei, precum și a celor legate de
estimări de costuri și alte aspecte care țin de structura financiară, tehnică și juridică a
viitorului contract de concesiune, facem precizarea că aceste aspecte sunt în discuție,
urmând a fi adoptate soluțiile optime care să corespundă necesităților autorității contractante
la finalul etapei de dialog cu candidații preselectați. Printre aspectele vizate în cadrul acestei
proceduri se regăsește și evitarea dublei taxări a utilizatorului.
CNADNR SA
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

iuli

Wait for it!!!!

Deci dau tronsoanele construite pe banii publici si europeni in concesiune privata? Si ei au dreptul sa administreze aceste autostrazi? Adica eu pe banii mei construiesc ceva dar las pe altii sa incaseze banii?! WTF?! Ce prostie de idee mai e si asta?!

Adica cel care o ia in concesiune poate face ce vrea pe aceste autostrazi? Chiar si sa construiasca statii de taxare? Adica sa modifice proiectul initial?

OK, in cazul in care o dau in concesiune scapa de problema cu dubla taxare conform normelor europene dar dau in alte belele legislative! Chiar sunt curios cine a venit cu ideea asta creata si mai ales cine marseaza pe ea atat de serios incat sa trimita si un comunicat public!  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog