[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: dragos76 on December 29, 2019, 05:11:03 PM
Giratoriile sunt o pacorste imensă pentru fluența traficului.

Uita-te pe Google traffic, giratoriile pot fi foarte OK uneori. Nu cred ca poti generaliza asa. Nici macar pt urban (probabil ca la urban te referi)

Sunt o solutie ieftina si foarte sigura, mult mai sigure decat curba la stanga. Mai ieftine si zero intretinere comparat cu semafoarele. F bune pentru separare de sens in localitate (adica si mai multa siguranta) cu 2 giratii in capete. Ocupa mult mai putin spatiu decat orice nod rutier cu aceeasi functie etc etc

qionescu1

@vasilesilion Asta e solutia dar nu putem aștepta inca minim 5-10 ani, pe langa ceilalți 10 trecuți, și să nu facem nici minimul ce poate fi făcut. Până la DX Turda Satu Mare mai e mult... Probabil 2035.
@cristi5 Girațiile sunt soluții foarte bune în anumite condiții. Nu vreau sa generalizam însă punctual pe o șosea de centură nu prea au ce cauta. In cazul nostru cu atât mai puțin.

cristi5

Nod rutier cu o giratie pe centura ocolitoare (capitala unei tari din marginea Europei, ca tara noastra) si doua griratii pe drumul secundar

MZA pe fluxul principal >20000

https://goo.gl/maps/iLLfFKdnRJG36tTr9

"Nu are ce cauta" ii tot o generalizare. Alte generalizari? Ca-s relativ usor de "impuscat" cu contraexemple cu cifre de trafic, nu gut feelings.

qionescu1

Pai nici nu se compara cu ce avem noi. O parte a intersecției in ex. tau e denivelată iar în sensurile giratorii de acolo se intra din  timp pe doua benzi. Daca am avea și noi giratiile de acolo pe 2 benzi cu spații extrem de generoase nu am avea nici congestii nici cozi. In fond exact asta e propunerea de remediere.

dragos76

Cristi, și totuși chiar și argumente de tip "gut feeling" merg deseori, când ne referim la situații concrete. Să nu îmi spui de ex că traficul și fluența lui pe drumul Sebeș-Alba nu era afectat ȘI de girațiile de la Vințu și de la cea de la "câmpul cu maci", și că nu s-a îmbunătățit puțin (nu mult, din cauză că mai sunt destui alți factori acolo de gâtuire) odată cu desființarea celui de-al doilea.

Da, poate am exagerat că nu am nuanțat asta cu "pacostea giratoriilore", e clar că în unele situații sunt bune, cum la fel în multe altele sunt folosite exagerat la noi în țară.
Eu cred că propunerea lui qionescu e foarte bună pentru situații unde avem o diferență semnificativă de trafic pe o direcție în giratoriu, față de celelalte. În aceste cazuri, dacă ai un flux cvasi-continuu de pe drumul cu traficu principal, vei găsi oricum foarte greu o "fereastră", ca să poți să intri în giratoriu. Dacă mergi pe drumul "principal" o să fii nevoit să încetinești, deși

Da, cum spui tu, când din considerente de siguranța circulației oricum vrei să reduci viteza pe la cel mult 40-50 de km/h (sau mai puțin, depinde de geometria giratoriului), atunci și în condițiile de dezechilibre de trafic o să pui o astfel de intersecție. Dar asta o faci în o zonă urbană, nu pe un drum național. Că atunci hai să umplem de giratorii tot DN1, pe porțiunea cu 4 benzi cel puțin, unde are intersecții cu drumuri secundare. E perfect justificată grija pt siguranța circulației (și meritorie implicarea ta pe acest subiect), dar pe cât posibil trebuie găsite soluțiile unde se poate împăca și capra, și varza.

cristi5

Quote from: dragos76 on December 30, 2019, 10:35:00 AM
Că atunci hai să umplem de giratorii tot DN1, pe porțiunea cu 4 benzi cel puțin, unde are intersecții cu drumuri secundare.

Deci daca eu as primi sarcina sa reduc nr de accidente si morti pe Cluj-Turda as face asa

- zero curbe la stanga. Dar nu umpli de giratii! Faci o giratie sau o zona de intoarcere de pe banda 2 in capul fiecarei localitati. Serveste si ca gatuire de calmare la intrarea in localitate. Max 6 in total (Tureni, Martinesti, Valcele)
- treceri de pietoni decalate, cu refugiu, sa se traverseze max 2 benzi odata
- ambele benzi pe sens ingustate la trecerea de pietoni sa fortezi reducerea vitezei
- parapete pietonal unde nu e trecere (eventual treceri mai multe)

MZA de care stiu e compatibil cu aceste masuri. Un flux care in mod normal cere 2 benzi pe sens nu are probleme cu o ingustare la o banda pe cativa metri.

Toate masurile care s-au luat in ultimele decenii sunt pentru soferi, dar avem totusi pietoni si ciclisti 50% din victime, poate ar fi timpul sa ne trezim la realitate, mai ales ca avem autostrada paralela (care fireste trebuie pusa in valoare cu legaturi la Tureni, Faget...)

Fireste ca la legatura A3-Tureni, avand doua fluxuri mari o giratie nu ajunge

vasile.silion

S-a discutat oare de realizarea unei piste serioase de biciclete între Florești și Cluj-Napoca? Dacă s-ar realiza așa ceva, cred că foarte mulți dintre cei ce fac naveta zilnică ar folosi bicicleta. Ar fi poate cea mai aglomerată pistă de biciclete din România.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Manodragon

Au apărut articole în presă în noiembrie și în decembrie 2019 dar nu am mai auzit nimic altceva de proiectul ăsta.

bacovia

Primarul din Floresti se lauda ca se va construi si pista de biciclete odata cu trotuarul, pe latura cu Muzeul Apei, incepand de la Metro.

Din cate tin minte era parte din acelasi proiect insa, dupa cum vedeti, nu s-a mai facut nimic. Si amaratul ala de trotuar e o bataie de joc marca Napoca SA.

Am gasit un link mai vechi, extrag ceva relevant: "De altfel, în proiectul Trecere în subteran cabluri pe DN1 şi realizare trotuare, între trotuar şi rigolă este prevăzut spaţiul pentru aceste piste"

https://www.stiridecluj.ro/politic/horia-sulea-primarul-din-floresti-ataca-bike-sharing-e-o-bataie-de-joc-trebuia-terminat-in-2013

raul.olaru

^ "Totodată se propune și o legătură pietonală și pentru bicicliști cu Floreștiul: "propunere de amenajare a unei legături pietonale și a unei piste de bicicliști care să lege traseul actual din municipiul Cluj-Napoca de la Parcul Rozelor până în localitatea Florești. Astfel se va asigura accesul pietonilor și a bicicliștilor din cele două localități, devenind un punct de atracție pentru cei care practică deplasarea pe jos sau cu bicicleta (ori alte mijloace de deplasare precum role, skate, etc.)"."

https://zcj.ro/administratie/primul-zgarie-nori-din-cluj-apare-langa-cora-turn-de-40-de-etaje-si-mall--193369.html

vasile.silion

Îți dai seama că ăștia de vor construi ansamblul cu acel zgârie-nori de 40 etaje, vor face ,,pistă de biciclete între Cluj-Napoca și Florești" doar pe terenul lor, adică pe câteva sute de metri liniari pe malul Someșului. Nu vor fi ei proști să construiască toată pista, care are câțiva km buni...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Bogdan_Cluj

Pai e suficient daca chiar o fac. Adica daca isi rezerva loc (aliniat cu planurile primairiei, ONG-uri, etc) si chiar o fac pe terenul lor.
Restul e treaba autoritatilor locale.

Altefel e de porc sa ai pista din Floresti si sa te opresti intr-un gard la intrare pe terenul lor. Daca chiar isi lasa loc si fac pista coordonata cu planurile primariei e super ok. Ce vrem mai mult decat atat?

vasile.silion

Partea lor ar fi poate nici 10% din tot traseul. Grosul e la ceilalți (cele două primării, Apele Române, etc.) Eu zic că acolo e baiul.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

StefanCelMare

A înviat mortul?
Legătura scurtă era dată decedată.
Comedie, comedie, dar parcă e și amnezie.

Drumul expres Tureni - A3 ar putea fi gata anul viitor

Drumul expres care va face legătura între şoseaua Cluj-Turda şi Autostrada Transilvania (A3) ar putea fi gata anul viitor, crede primarul Emil Boc.

Invitat la ZIUA LIVE, primarul spune că are sprijinul lui Lucian Bode pentru acest proiect important. "Am reușit să obțin sprijinul ministrului transporturilor pentru conectarea la A3. Azi, dacă vrei să mergi de la Cluj-Napoca la București sau la Târgu-Mureș, trebuie să treci prin Turda, ceea ce e un calvar în privința traficului.


Am cerut și am obținut aprobarea ministrului pentru un un proiect care se poate foarte rapid și care anul viitor chiar ar putea fi gata. Astfel, de la Tureni, se pot face acei 5,4 km, un drum cu patru benzi care se conectează și se "înțeapă" direct în autostradă.

Adică mergi pe patru benzi, de la Cluj înspre Turda, când ajungi în Tureni faci dreapta și pur și simplu în 5 km te-ai conectat la autostradă și te duci mai departe. Am salva mult timp în trafic și am descongestiona și Turda, dar și tronsonul Gilău-Cluj-Napoca", a declarat Emil Boc.

Primarul este optimist că acest proiect se poate realiza rapid. "Am convenit cu ministrul că în trei luni se face studiul de fezabilitate, apoi se face licitație pentru proiectare și execuție, și apoi practic în nouă luni se pot face lucrările, astfel încât acest proiect să fie gata anul viitor", a explicat primarul.


https://zcj.ro/administratie/drumul-expres-tureni-a3-ar-putea-fi-gata-anul-viitor--194660.html

ladposta

Ce bine ar fi daca s-ar adeveri ...

Imi place Boc dar asta miroase a mesaj electoral. Promisiuni tot primim de ani de zile ... ar fi bine sa vedem si ceva realizari.

Sa fie intr-un ceas bun. Si la mai mare.