[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mmv1

"Consiliul Judetean Cluj a inceput asfaltarea...". In curand o sa se spuna ca Tise era soferul basculantelor care carau asfalt...

oaspetele

https://timponline.ro/poarta-transilvaniei-deschisa-si-la-stramba-radu-moldovan-este-o-lucrare-foarte-buna-foto/?fbclid=IwAR3tZaKEse1B7QKwnCoWymkprMNTshgMruc8bDjR4p0iZn0zX79vmrIiMf0

Conducerea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a recepționat, marți, modernizarea lotului 3 din DJ 172 D "Poarta Transilvaniei", cel care face legătura între DN 17 de la Josenii Bârgăului, prin Strâmba, până la Ilva Mică, în care s-au investit 42 de milioane lei (9 milioane euro).

Recepție la modernizarea lotului 3 din DJ 172 D – Poarta Transilvaniei: (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică

Constructor: Dimex 2000 Company SRL și SC STARCOM EXIM SRL
Valoare: 9 milioane euro (42 milioane lei)
Lungime totală: 14.1 Km
Lățimea drumului: 5,5-6m, cu supralărgiri în curbe și acostamente amenajate;
Șanțuri, rigole carosabile cu grătar metalic și rigole de acostament: total 14,1 km.
Ziduri din beton armat: 5.8 km, consolidări cu ziduri de sprijin și 272 de piloți din beton armat cu o lungime de 12 metri.

GDPR

Foarte bine, asta vara drumul era inca inchis circulatiei publice.


zol21

QuoteAstfel, pe DJ 108C DN1-Mănăstireni și pe DJ103J Săcuieu-Cabana Vlădeasa vor fi efectuate lucrări de stabilizare cu balast, de reprofilare a căii de rulare, respectiv de curățare a șanțurilor şi rigolelor, curățarea podețelor, urmate de așternerea de covor asfaltic.

Stie cineva daca se lucreaza pe DJ103J?


yetiman

Ideea in sine e interesanta, dar nu cred ca ar aduce avantaje. (pozele sunt din articolul mentionat)
Iata si de ce:
1.
Quote"in cazul sensului giratoriu de la intersectia cu DN1C (iesirea spre Dej/Gherla) largirea cu doua bretele care ar permite evitarea giratiei de catre cei care au alte directii de mers"
-

>90% din trafic se face pe directia Centura Apahida -> Dej si invers. Dublarea benzilor doar in sensul giratoriu nu ar aduce nici un avantaj. Poate chiar dimpotriva. S-ar intra pe 2 benzi in giratoriu, iar la iesirea spre centura s-ar gatui de la 2 benzi la 1 singura, care ar putea crea probleme mai mari decat o singura banda pe care se circula foarte incet.
Eu, personal, nu am vazut gatuiri la acest sens giratoriu (doar trafic lent datorat blocjului de pe restul centurii)

2.
Quoteinterventii cu costuri mici pentru largirea sensului giratoriu Sub Coasta la doua benzi spre directiile Apahida si Jucu, cele mai solicitate, care ar fluidiza foarte mult intersectia, chiar daca prin asta s-ar impune desfiintarea/mutarea parcarii din imediata apropiere

Cel putin asta e parerea mea ( si fac drumul respectiv aproape zilnic).

Aici avem un trafic relativ echilibrat pe cele 3 bretele principale, dar si ceva trafic spre/dinspre benzinarie.
Dublarea aeroport -> centura pana la parcare ar aduce aceeasi gatuire la trecerea de la 2 benzi la 1, propagand blocajul spre giratoriu.
Doar dublarea dinspre B-dul Muncii spre aeroport ar putea aduce un oarecare avantaj, pentru ca aici, intr-adevar cam 30-40% din trafic face dreapta spre aeroport, restul inaite spre Dej.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

qionescu1

@yetiman
1.  Din 20 in 20 de minute circula autobuze din Gherla spre Cluj. Imagineaza-ti ca toate intra prin Apahida si nu o iau pe centura. Un singur autobuz care intra in giratie opreste traficul dinspre Cluj si incetineste traficul pentru centura. E doar un exemlu banal dar Apahida atrage si ea trafic, nu foarte mare da cat sa incurce putin pe altii care nu au legatura cu ea.
2. Zona Apahida e zona industriala a Clujului si are conexiuni  tot mai importante cu Bd Muncii (alta zona industriala). Aici dublarea benzii vine in sprijinul traficului periurban care ar castiga timp daca nu s-ar mai oprin in giratoriu cu avantaje si pentru ceilalti care au directia Jucu.

Dublarea sensului giratoriu de Sub Coasta spre directia Jucu nu are acum sa se gatuiasca, banda dublata fiind suficient de lunga (poate cuprinde si parcarea). Este pe directia principala a centurii Valcele-Apahida iar evitarea giratiei ar fluidiza si ridica timpii de traversare.

Pana la urma minuni pe drumul asta nu mai putem astepta decat odata cu centura metropolitana (cand va fi si aia gata). Pana atunci nu mai putem spera decat la mici imbunatatiri cum sunt cele propuse. Putin costisitoare, foarte usor si rapid de implementat dar cu efecte imediate.

yetiman

1. Autobuzele (si orice alt vehicol care circula pe Dej-Apahida) au prioritate si vor opri oricum traficul dinspre Cluj. Cu 1 banda sau 2, nu e nici o diferenta. Daca ar fi o intersectie in T, nu giratoriu, ai avea dreptate si o banda suplimentara ar ajuta. Asa nu vad cum.

2. Cat de des ai trecut prin acel giratoriu? Tocmai iti spuneam ca eu trec pe acolo zilnic. Si tot mai spuneam ca dublarea dinpre Muncii spre aeroport (sau Turda, daca vrei) e singura care ar ajuta. Sutele de masini (si nu exagerez) care vin dinspre Muncii spre Dej si care vin dinspre Turda spre Dej trebuie sa se incadreze pe o singura bnada pe centura. Ca o fac in sensul giratoriu sau 100 m mai incolo, unde e acum parcarea, imi pare rau, dar eu nu vad nici o diferenta majora. Cand se va largi centura la 2+2 (asa cum am inteles ca e in planurile de viitor), atunci, da, 2 benzi in giratoriu vor fi absolut necesare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

qionescu1

 Vorbim de centura de ocolire a Clujului prin partea de est deci traseul principal ar fi Turda-Dej (cum spui tu) sau sud-nord, ori tocmai asta se opreste intr-un sens giratoriu cand ar trebui sa aiba prioritate. Azi doar asta se mai poate face iar pana la capatul parcarii sunt vreo 220m nu 100m. Da... circul zilnic pe aici si vad ca sensurile giratorii amintite creaza cozi. Ar fi trebuit sa avem intersectii denivelate la o sosea de centura. Ma rog eu nu cred ca putem astepta 5-10 ani pana va fi gata centura fara sa facem nimic.


qionescu1

Poate aici n-ar fi trebuit sa avem sens giratoriu ci o intersectie cu buzunare de stocaj si benzi de descarcare/incarcare.




Powered by API/PUM imgur uploader

Bogdan_Cluj

Mi-a luat ceva timp sa ma prind.
Cele doua imagini din stanga sunt de la intersectia aceasta, de la iesirea centurii Gherla directia spre Dej

Aici avem fluxul principal: Cluj-Dej si Dej-Cluj.
Ce vine de pe drumul din dreapta (Gherla) si merge spre Dej - no problem, cedeaza trecerea fluxului Cluj-Dej
Ce vine de pe drumul din dreapta (Gherla) si merge spre Cluj - aici va face viraj stanga peste banda Cluj-Dej si are banda de "incarcare" (sper ca asa ii zice) in mijlocul drumului?
Cine vine de la Dej si face stanga spre Gherla - aici face stanga peste fluxul Cluj-Dej, vad pe harta ca are o banda "de asteptare".

Si tu propui ca intersectia de la Apahida sa fie reconfigurata la fel (daca schimbam mai sus Gherla cu Apahida se pastreaza logica)?

PRO: flxurile principale nu se mai blocheaza
CON: pericol mai mare e accidente

Banuiesc ca aceste doua tipuri de intersectii/solutii se studiaza la facultate. Cineva cu knowledge, ce parere aveti, cum e propunerea?


dragos76

Giratoriile sunt o pacorste imensă pentru fluența traficului. Și din păcate sunt folosite și unde e cazul și nu, doar din cauză că sunt cele mai ieftine soluții.
Propunerea lui qionescu1 mi se pare foarte ok, dar pt chestii de siguranța circulației aș zice că ar fi nevoie și de semaforizare inteligentă. La vecinii unguri e cam "standard" soluția asta, de exemplu.

qionescu1

Da. Desenul e prea aglomerat pentru o exemplificare adecvată. Cred că îi spune buzunar de stocaj iar benzilor laterale benzi de încărcare/descărcare. Îl regăsim și la intersecția de la Jucu (cea semaforizată in anumite intervale de timp) la virarea dinspre Jucu spre Cluj.
Cele două intersecții din poza (Gherla și Apahida) sunt similare și perfect comparabile ca volum de trafic inclusiv pe direcții.
Avantajele și dezavantajele sunt cele pe care le amintești. As opta, evident, pentru prioritizarea fluxului principal.

vasile.silion

În câțiva ani (adică peste câțiva ani buni), din intersecția în giratoriu de la ieșirea din Apahida spre Jucu, adică cea despre care vorbim, va porni drumul expres Cluj-Napoca - Dej. Atunci va fi obligatorie acolo o intersecție denivelată. Cred că de fapt asta e soluția ideală pentru intersecția asta, ca și pentru toate intersecțiile aglomerate din țară, care acum sunt cu sensuri giratorii. Trebuie odată și odată să adoptăm și noi soluțiile astea radicale, dar ideale pentru orice intersecție civilizată.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran