News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

qionescu1

@dragos76

Varianta 2
Cateva dintre strazi exista deja Tribun Nicolae Corches, Mihai Romanul, Macesului (partial), Voievod Gelu, Nordului. Nu e vorba de o centura propriu-zisa ci doar de conectarea unor strazi.

Varianta 1
Intr-adevar cea mai scurta varianta dar si cea mai grea pe itinerariul trasat. Nu e obligatoriu sa aiba exact acelasi traseu si nici dimensiunile de care vorbesti pentru ca nu va fi un drum de viteza ci o strada care conecteaza la nodurile din Gheorgheni si Feleacu. Poate ocoli usor dealul de ex.

Din pacate nu cunosc alte variante mai ieftine, rapide, mai usor de implementat (firmele primariei) cu impact imediat asupra traficului dar si a dezvoltarii. Sigur centura de sud e ideala dar costa enorm si cred ca ne va lua vreo 10 ani sa o facem in schimb "mica centura de sud" intr-o forma sau alta poate  poate suplini multumitor multe din neajunsuri, s-ar plia pe infrastructura actuala oferind si perspective pentru viitor.

StefanCelMare

Eu aș zice că varianta 1 deja e practicabilă.
Până și mașina Google a trecut între strada Făget și Calea Turzii pe drumul acela.
Este street view.
La fel spre centura de diamant, drumul e asfaltat până la releu, apoi pare OK.
Cu mașina mică, pare că poți trece vara, și poți ocoli Clujul aproape complet - excepție nodul N, unde lovești traficul bine.

Astea fiind spuse, privind pe hartă, lungimea drumului se dublează până în Mărăști.
La asta se adaugă faptul că nu este un tronson de viteză, chiar și acolo unde este asfalt bun.
Deci ar trebui să fie blocat bine orașul să devină tentantă ocolirea.








Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

Da, varianta 1 e cam singura o idee mai realistă, dar din păcate doar pe drumuri existente (eventual unele porțiuni reabilitate, cum e strada Dianei), cu limitările serioase de viteză. Și cum zici tu StefanCelMare, ar trebui să fie blocaj total în oraș, ca să fie asta avantajoasă.

Varianta 2 tot nu o văd realizabilă: pe varianta propusă inițial, sunt problemele de care spuneam eu mai sus cu litigiul de proprietate și jurisdicție. Pe ce ai luat tu acum în discuție ar fi o descărcare în Borhanci, care nu e mai avantajoasă decât soluțiile existente: Bună Ziua (eventual cu varianta M Românul/măceșului)-Fagului.

qionescu1

@StefancelMare

1. La ce ora ai luat valorile timpilor de parcurgere a celor 3 variante (nord, centru si sud)?
2. Distanta se dubleaza doar fata de varianta prin centru si creste cu 50% fata de varianta nord. Dar, asta face o centura pana la urma... ocoleste centrul si cartierele, nu au cum sa ramana egale ca distanta.
3. Insa chiar si cu distanta dublata, diferenta de timp e de doar 9 minute fata de centru si 12 minute fata de nord  in conditiile in care azi nu e amenajat NIMIC acolo! A... si nu intalnim toata ziua traficul asta...
4. Calculele tale sunt fara strapungerea pe strada Dianei in DN1 si cu drum de pamant sau pietruit intre releul din Feleac si satul Gheorgheni. Deci distanta s-ar mai scurta un pic dar si viteza ar creste daca cei maxim 2 km pana in Gheorgheni ar fi asfaltati si largiti.
5. Avem avantajul ca in Feleacu avem drum judetean DJ103T si la fel si in Gheorgheni - DJ103G. Legatura dintre ele ce-i drept e un drum comunal scurt DC77. Astfel avem variantele:
* preluarea acestui drum de consiliul judetean pentru a-l asfalta si a conecta Feleacu de Gheorgheni.
* conectarea prin prelungirea DJ103T pana la centura (intersectia DN1C cu DC77) - varianta optima, cea mai simpla si mai scurta cu doar 1,6 km de drum nou de amenajat fara a a mai fi nevoiti sa intram in Gheorgheni (daca se poate amenja o intersectie cu centura sau o varianta de traversare etc).
6. De strada Dianei si strapungerea in DN1 se ocupa primaria Cluj Napoca.

    Imagineaza-ti acum cu cat s-ar scurta distantele in km dar si in timp in cazul implementarii variantei 1 asa cum e desenata (necesita doar 3 km de drum nou chiar daca zona e un pic mai dificila).  Ma gandisem si la varianta pe care ai aratat-o tu pe harta dar nu credeam ca drumul ala comunal DC77 e practicabil. Deci mica centura de sud e realizabila si inca intr-un timp scurt si are capacitatea de a prelua din traficul variantelor prezentate din centru si nord cu efecte directe si imediate cum tot zic.

StefanCelMare

Eu nu am nimic de comentat, ideea e bună, repet.
Cred că în anumite situații deja este o rută ocolitoare de luat în calcul cu mașina mică.
Ar fi util să fie asfalt pe bucata dintre Făgetului și Turzii, clar, chiar și așa cum e acum (adică doar pe relația spre Feleacu).
La fel, de la releu la centura de diamant, nu ar fi rău să fie asfalt.
Estimarea de pe google maps de mai sus e doar orientativă, este pe traseul actual asfaltat, și nu arată rău deloc, ba chiar dimpotrivă, doar 12 minute diferență, în condiții de trafic nu foarte intens pe centru... e chiar OK!
Doar că scopul trebuie să fie ocolirea completă a orașului, dacă te întorci spre Mărăști, hm.

qionescu1

@Stefancel Mare

Multumesc pentru ajutor, implicare si pentru feedbackul excelent pe care l-ai oferit! Mai ramane sa promovam cumva acest proiect fie la primarie, consiliu judetean, autoritati sau politicieni locali. Investitiile nu sunt deloc mari si cine stie poate exista vreo sansa sa-l vedem implementat. Ar fi pacat sa ramana doar o discutie pe forum.

Bogdan_Cluj

Consiliul Județean Cluj a început asfaltarea pe sectorul limită cu județul Alba – Podeni, pe drumul județean 103G

Consiliul Judeţean Cluj informează participanții la trafic și locuitorii din zonă în legătură cu faptul că, pe drumul județean 103G, pe sectorul situat între limita cu județul Alba și localitatea Podeni, lucrările de întreținere au intrat în faza de asfaltare. Sectorul vizat are o lungime de aproximativ 3 kilometri, mai exact între kilometrul 13+200 și kilometrul 16+200. Anterior, au fost executate lucrări de reprofilare a drumului și de așternere a stratului de balast stabilizat ca etapă premergătoare așternerii covorului asfaltic.

După finalizarea asfaltării acestui sector, lucrările de așternere de strat de balast stabilizat și așternere de covor asfaltic vor continua pe o lungime de 8,1 kilometri, pe sectorul de drum situat între localitățile Podeni și Moldovenești, mai exact între kilometrul 17+500 și kilometrul 25+600. Pe raza localității Podeni lucrările de întreținere se vor executa după finalizarea investițiilor Primăriei comunei Moldovenești care vizează rețeaua de distribuție a apei.

De asemenea, pe toată lungimea sectorului de drum vizat de lucrările de întreținere, de la kilometrul 13+200 până la kilometrul 25+600, vor mai fi executate lucrări de realizare și completare de acostamente, curățarea șanțurilor, rigolelor și podețelor, precum și tăierea lăstărișului din vecinătatea căii de rulare.

Întreținerea drumului județean 103G Moldovenești – limită cu județul Alba este deosebit de importantă din perspectiva îmbunătăţirii calităţii infrastructurii rutiere, cu efecte pozitive în ceea ce priveşte asigurarea unei circulaţii normale, în condiţii de siguranţă, acesta realizând o legătură rapidă şi utilă cu drumul național DN 75 și, mai departe, către municipiul Turda, dar și pentru că asigură un acces direct către județul Alba.

9 poze aici: https://www.facebook.com/cjcluj/posts/2495006283946305

cristi5

Iarasi ramane o portiune neasfaltata intre granita de judet si inceputul asfaltului in Alba (la limita vestica a localitatii Ciugudu de Sus)

https://www.openstreetmap.org/way/498104523

mihaipopadev

Stie cineva informatii despre centura de nord a Clujului? Am un teren in zona si tare mi-e teama ca o sa fie intersectat de o bretea. Sunt interesat de breteaua de legatura intre Floresti si Baciu, si mai exact de legatura dinspre centura de nord si Baciu. Am observat ca o sa fie foarte aproape de actuala intersectie a drumurilor de exploatare agricola (viitorul nod 5)?

RobertH

Cred ca ai vrut sa zici de centura de nord a Florestiului :) .

Poti sa verifici pe harta API aici . Trebuie doar sa bifezi proiectele propuse din dreapta jos de la legenda ca sa apara centura metropolitana pe harta.

Traseul e pus dupa Versiunea 8 aleasa de primarie dar asta nu inseamna ca va fi 100% pe acolo... poate avea abatere de cativa metri.

mihaipopadev

Merci frumos Robert. Exact asta cautam. Intre timp am ajuns si la primarie si in baza lor de date acelasi V8 pare sa aiba alt traseu pentru breteaua de care mentionam. ???
https://imgur.com/a/eZIcpv3

RobertH

Varianta pusa pe harta API e dupa ce au trimis cei care lucreaza la proiectul asta ...Poate s-a schimbat un pic din 30 iulie cand am primit datele ? Nu stiu. 





Powered by API/PUM imgur uploader


Mesajele astea cred ca ar trebui mutate pe topicul centurii metropolitane.

florians

Stie cineva ce se mai intampla cu "inegalabilul" pod de la Ulmeni, dupa ce nu au fost in stare sa-l traga pe sine? Vreo solutie sau o reziliere? Din ce se aude pana acum, ar fi afectata si structura...

vasile.silion

Am trecut sâmbătă pe la Ulmeni, din păcate nu m-am putut opri. Dar din șosea podul părea tras până pe malul ăstalalt, iar pe maluri erau ceva muncitori și ceva mașini...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Bogdan_Cluj

A început asfaltarea Lotului 2 al Drumului Bistriței: DJ 109 Așchileu - limită cu județul Sălaj

Consiliul Județean Cluj a început asfaltarea Lotului 2 al Drumului Bistriței, respectiv a drumului județean 109 Așchileu - limită cu județul Sălaj, pe porțiunea cuprinsă între pozițiile kilometrice 20+786 și 31+976. Aceste ample lucrări de reabilitare și modernizare sunt derulate de forul administrativ județean ca parte a proiectului cu finanțare europeană nerambursabilă ce vizează Traseul Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței.

Până în acest moment a fost deja așternut primul strat de asfalt, respectiv binder, pe un sector de drum în lungime de 2,6 kilometri, inclusiv pe raza localității Așchileul Mic. Lucrările sunt executate pe direcția limită cu județul Sălaj – Așchileu.

Pe acest lot, tronsonul de drum vizat de lucrările de reabilitare și modernizare are o lungime de 11,19 kilometri.

7 poze aici: https://www.facebook.com/cjcluj/posts/2539110996202500