Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Goldmund

Total de acord cu frunzaverde la toate capitole,
orasele Cluj, Timisoara si Bucuresti(asa-zisele sperante ale Romaniei moderne - si pe buna dreptate) inca nu dispun de o centura ocolitoare completa si la rang de autostrada - autostrazi care in general nu trebuie sa treaca chiar lipite de orasele mari(v. poluare fonica si a aerului, terenurile putine si f. scumpe), exceptie o fac centurile ocolitoare - dar care centuri trebuie bine racordate la reteaua de autostrazi existente sau viitoare(cu noi noduri rutiere ample.)
Clujul este un caz aparte, dar din cate stiu, exista un proiect(ajuns la studiul de fezabilitate, o spune domnul Boc) care ar defini chiar centura de vest a orasului si care ar uni direct acest oras cu A3.
Orasul Bucuresti ar trebui in mod normal sa aiba doua centuri la nivel de autostrada, unul  mai mult pentru economia locala si locuitorii sai, iar altul pentru "tranzit" atata cat este(vara mult mai mult), cat si pt. cei din Ilfov.
Si inca o data:
o autostrada aduce trafic nou, incurajeaza miscarea....si nu preia doar ceea ce a fost pe un DN...(ex. bun este A2: cand nu era construita, oamenii se duceau la mare doar in vacante, de cand e gata A2 , oamenii se duc si la sfarsit de saptamana, plus, plus...

mircea


vancouver

#272
Cam asa vad eu ce ar trebui facut intr-un viitor mai indepartat langa Deva:



Evident, primul tronson nod A1/A166 pana la nod Deva, poate undeva in 2035-2040 (dupa ce A1 este complet gata), restul spre sud treptat, poate initial half-profile.

Cea mai mare parte din ce am desenat pentru vremurile in care ne aflam este de neimaginat. Dar este important sa avem un obiectiv final si putem treptat sa facem parti din acest obiectiv, asta ca sa nu ne dam cu stangul in dreptul, si sa facem intai un proiect mic, apoi ne dam seama ca nu are legatura cu dezvoltarea pe termen lung. Gen centura Craiova nord, care n-are nici o legatura cu centura Craiova est.

PS. La nord de nodul A1/A166 se poate face o mica continuare de ca. 600m la nivel de 1+1 pana la DJ107A, si astfel se implineste si visul lui palient.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Vlad94

Imi place proiectul, ar scoate Hunedoara din izolare, doar că tronsonul dintre Hunedoara și Călan e cam dificil,  iar costurile vor creste. Cat despre descarcarea de la Harau, este buna si ideea racordarii in sensul giratoriu de la Santuhalm, singura mea frica este ca deșteptii de la CNAIR să zică pas din cauza multelor expropieri. Trebuie presiuni, dacă la Holdea s-a reușit, și aici se poate.

alin2pas

Pentru reducerea exproprierilor, se poate ieși din intersecție puțin spre est, astfel încât legătura spre Hărău și spre autostradă să se facă pe malul Cernei. Totuși, pentru un nod de autostradă la Hărău legat astfel ar fi alte costuri care nu pot fi reduse: două pasaje peste calea ferată și peste autostradă, un pod peste Mureș și eventual unul peste Cerna, iar traficul nu știu dacă ar justifica costurile. Din Dev și Hunedoara se poate ajunge ușor la autostradă prin nodurile de la Șoimuș și de la Simeria, în comparație cu Cluj-Napoca de unde se poate ajunge doar prin Gilău (unde drumul Cluj Napoca - Florești este unul dintre cele mai aglomerate din țară) sau prin Turda, care e la distanță mare. Acolo ar fi fost necesară o legătură între centura de est a Clujului și A3. O variantă ieftină a acestei legături ar fi realizarea unui nod de autostradă în zona pasajului unde DJ103G supratraversează A3, iar legătura cu E81 Turda - Cluj să fie făcută pe la vest de Tureni. Această legătură ar face ca E81 să fie cea mai bună legătură a Clujului la autostradă și ar scoate din Turda tot traficul dinspre Cluj sau dinspre Dej spre Tg. Mureș sau Alba-Iulia și viceversa.




Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

@vancouver
Îmi place super mult ideea și ar aduce un mare plus pentru zona, având în vedere traficul local dintre localități.
- in Deva se face un pasaj peste CF
- de la acest pasaj în linie dreapta pana la autostrada, sunt aprox 4 km.
- CJH are în plan reabilitarea culoarului Mures Nord, din desenul tău sunt încă 3-4 km de drum pana la el.

adrian sibiu

Am si eu o intrebare poate retorica.Ce poate face acest forum pentru a se materializa un giratoriu si la Talmaciu pe lotul 1 PISI întrucât dobitocii de la compania de antiinfrastructură au sărit complet peste faptul că Talmaciu este un oras cu aproape 8000 de locuitori iar realizarea acestui giratoriu sa r putea realiza relativ usor datorită faptului că autostrada traversează Dj Talmaciu Sadu. Eu cred ca realizarea acestui giratoriu ar duce la dezvoltarea si mai amplă a Talmaciului.

SILVIUFG

#277
Probabil ai vrut sa spui nod rutier cu DJ105D. Ca giratoriu simplu n-are cum sa fie.  Avand in vedere ca nodul cu DN7 de la Boita e doar provizoriu nu ar fi trebuit totusi intr-adevar proiectat inca o iesire pe DN7 in zona accea? Stiu ca acel nod provizoriu va fi mult si bine in asteptarea PISI2 dar nah...

adrian sibiu

#278
Asa este nod rutier scuzați ma .Ma gândeam la nod rutier pt ca el se poate realiza usor la supratarverasarea Dj Talmaciu Sadu de către autostrada.

vancouver

Nu zic ca n-ar fi util un nod A1 cu DJ105D. Dar gandeste-te ca dupa ce se da drumul la A1, actualul DN7 prin Talmaciu va fi gol, iar de la intersectia cu DN1 si acum se circula bine spre Sibiu. Deci cat timp o sa se castige cu noul nod? Din centru Talmaciu vor fi 11km pana la nodul A1 de la Selimbar, adica vreo 8-9 minute. Si via DJ105D + A1 poate se va ajunge in acelasi punct in 7 minute. Merita pentru 1-2 minute?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adrian sibiu

Aici cred ca se poate pune problema in felul urmator autostrada Pitesti Sibiu se va finaliza probabil in 10 ani de acum incolo iar tranzitul dinspre sudul țării către Brasov si ulterior in alte direcții tot prin Talmaciu va trece asa ca eu nu vad o descongestionare a Talmaciului numai cand toate loturile vor fi gata probabil peste 10 ani.

alecu26

Exact....Prin nodul de la Selimbar va fi practice un DX. Talmaciu va fi de fapt un oras privilegiat....legat prin DX la autoastrada. Si un DX goooooool.

Plus ca noduri se pot face relative usor si ieftin odata ce exista pasajul. Se pot face de la buget local...de la buget CJ, poate ceva fonduri UE, buget central, se pot uni 2...3 commune (Sadu si Talmaciu in acest caz).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adrian sibiu

Alecu26 multumesc de lămurire.Eu locuiesc  in Talmaciu si am impresia ca primaria de aici nu a facut nimic in acest sens si eu as dori sa incerc mișcarea lucrurilor in sensul edificării unui nod la Talmaciu.

mariusj

Adrian Sibiu, nu te supara, dar hai sa construim noduri la toate orasele satele, trebuie sa intelegem, o autostrada nu este drum de trafic local, e mai mult national si international, daca stam bine sa ne uitam sunt orase care se duc si 30 de km pana la autostrada, acum toti dorim  iesire/intrare langa ultimul bloc....

adrian sibiu

Mariusj cred ca nu cunosti cat de aglomerat este Talmaciu mai ales din iunie pana in septembrie cand cozile pe Dn ajung sa fie kilometrice.Dupa parerea mea daca compania de antiinfrastructura nu ia măsuri urgente circulația de tranzit prin Talmaciu se va bloca.