Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Manu_Tm

Chiar așa hai sa dărâmam nodul Șoimoș sa facem 2 noduri noi și in plus sa mai facem și centura pe partea de sud a Devei la nivel de autostrada cu tunele de 3-4 km ca oricum numai avem altceva de făcut...
Lăsând gluma la o parte pt a unii satele respective mai bine de oraș CJ poate face proiect pt drum județean care are acest rol, autostrada are un cu totul alt rol și nu poți face noduri din 3 in 3 km.

gruiarew

La Sibiu, că tot îl dați exemplu ce s-a făcut e o tâmpenie din punctul meu de vedere. Se amestecă trafic local cu cel de tranzit și creează doar probleme. N-ai ce căuta pe autostradă să mergi dintr-un cartier în altul. Centura e centură autostrada e autostradă. Ce s-a făcut la Sibiu e un fel de a mânca ciorbă cu polonicul, sau cu oala direct.

E foarte bine că trece autostrada departe de oraș. E trafic, e zgomot, e poluare. Plus e și o barieră în calea dezvoltării orașului. Nu vrei așa ceva, că nu faci autostrada azi și mâine o "împingi" mai încolo.

Asta nu exclude un drum de conexiune cităv cu A-ul. DJ691 (Timișoara nodul Giarmata) e o mizerie. Tot spart și vălurit. Plus semnalizarea e deficitară. Pe indicatoare scrie Arad A1. Parcă doar la Arad poți merge. Chiar nu-mi dau seama cei ce mâzgâlesc tablele alea le mâzgâlesc în baza a ce? Am trecut acum noaptea pe acolo și e destul de greu de intuit pe unde trebuie să mergi. Unul care e prima dată pe acolo, dacă se ia după semne are toate șansele să nu ajungă unde și-a propus.

La Deva cea mai bună soluție din punctul meu de vedere e lărgirea drumului în locurile unde se face întoarcerea. Este loc destul. Viraj la stânga direct de peste pot, nu cred că-i ok. Se vine destul de tare dinspre Mintia.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

ba am inteles perfect. Tu esti cel care nu intelege. Hai sa iti explic.
Quotetu vroiai extra un nod mult mai complex + pod peste Mures
Adica nod extra la Bejan si pod extra la Santuhalm (restul nodului santuhalm = nodul Soimus) . Nodul de la Bejan ar fi trebuit facut exact langa deal, acolo unde este extrem de greu de construit. Pune mana si deseneaza cum vrei sa fi aratat nodul bejan, sa te vad cum il inghesui.
Quoteeste loc suficient pentru nod înainte de viaductul de la  Bejan, cum se vine pe A3, de la Ilia  la Deva
Pb vrei sa zici A1.  Nu este loc deloc acolo pentru ca ai CF, DJ, parau si zona inundabila.
Repet, pune mana si deseneaza si vb pe topicul de noduri noi. Ca oricum ce s-a facut deja e bun facut. Nu mai exista daca si cu parca.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

wifi

Nu stricati bucuria deschiderii ce urmeaza in curand. Nodul de la care a plecat discutia asta este pe celalalt mal al Muresului, pe DN 7 intre Mintia si Deva. Este paralel cu autostrada si la propriu, si la figurat. Articlul se gaseste la Adevarul.ro locale de Hunedoara.

rocklee

Nod la santuhalm. Da ca sa legi Hunedoara de autostradă. Dar la Bejan de ce. Când ai nod la soimus.

rocklee

Mi se pare o aberație. Să faci acum nod la intersecția 76 cu dn7. Acum după ce termină nodul soimus. E buñ și  acum .Dar de ce nu l-au făcut cand au avut un contract european si sa reabilitat  an 76 ca acea intersecție aparține de dn 76. Puteau să-l bage în contractul selina. Proiectul intersecției există în sertarele celor de la Cnair din 84.De pe vremea lui ceaușescu . Eu am vorbit cu inginerul care la proiectat. Cu acel proiectat și-a luat licența de inginer construiți drumuri în  84



frunzaverde

#246
@palient

Directia de trafic Timisoara/Lugoj (A1) -> Brad -> Oradea (DN76) si invers e interesanta exclusiv pentru traficul local, cu origine/destinatie Brad sau Stei sau Ilia. Nu este interesanta pentru fluxurile mai lungi de trafic (ca sa ajungi de la Lugoj la Oradea o iei prin Timisoara - Arad, nu prin Deva), care nu vor traversa munti degeaba, cand au drumuri "ca-n palma" prin campie.

Deci vorbim de cel mult cateva zeci de mii de masini pe an pe relatia asta. La 50.000/an, si un consum suplimentar de 0.1 litri pentru fiecare ocol pe la Soimus (care e cu indulgenta), la 6 lei litrul de benzina, inseamna un cost total agregat de 30.000 lei pe an, pentru toti soferii care fac "marele ocol". Costul de oportunitate al nodului s-ar acoperi astfel in vreo 750 de ani, de vreo 8-10 ori durata de viata a autostrazii... Fa un calcul simplu, si redu din patos...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Morosanu

A propos de noduri, vechi sau noi... Oare de ce la noi nodurile nu sunt numerotate si nu au un nume ca si prin alte parti? Ca de exemplu: Timisoara est, Arad vest etc. Oriunde in Europa iesirile de pe autostrada au un nume si chiar sunt numerotate. Doar la noi nu.
Politica distruge tot ce atinge.

cristi5

^ Pai inca nu ne-am hotarat cate noduri vrem,n-avem consens. Unul la manastire, vreo doua lipsa la Timisoara, mai multe lipsa la Cluj, etc

Dupa ce ne hotaram, le numaram si le numerotam. Sa nu iasa cu A si B...

slartibartfast

Nu e musai să știm dinainte câte sunt ca să le numerotăm. În Ungaria nodurile sunt numerotate după kilometrul la care se află. Bine, în unele cazuri (A3 Transilvania de exemplu) nici asta nu e clar.

Dar nume sigur le-am putea da. Mi se pare că pe A2 și A3 București-Ploiești au deja nume (Fundulea, Drajna, Moara Vlăsiei). Poate așa ne dăm și noi seama la ce ieșire spre "DN7 Deva, Orăștie" ne aflăm când mergem pe A1.

luc

#250
Numerotarea e o idee bună dar trebuie să o avem construită cap coadă și/sau să se știe exact ce și cum. Din câte știu doar pe A10 avem numerotate cele 7 ieșiri. Dar și aici se va schimba, cu nodul nou de la Dumbrava...

Un articol excelent, de atitudine al celor de la Ziarul Unirea, în care abordează și subiectul nodurilor noi de autostradă:

https://ziarulunirea.ro/vedeta-media-cuc-face-nod-rutier-la-manastirea-dumbrava-si-subtiaza-asfaltul-pe-autostrada-sebes-turda-in-timp-ce-industria-din-cugir-se-strecoara-in-trafic-pe-drumuri-jude-564825/

palient

#251
Un nod la Bejan ar fi important pentru toată Țara Moților.Inima Țarii Moților e constituită din orașele Brad, Câmpeni, Abrud.Ori o regiune atât de întinsă are nevoie de un nod adevărat la Bejan , nu de improvizația de la Șoimuș.De la Bejan la Șoimuș și retur , face 5 km. , și parcurși cu 60km/h, rezultă un timp de 5 minute, plus că mai intră și prin localitate și mai adăugăm 1 minut, rezultând 6 minute.La cei 5 km pentru o mașină cât de cât mai acătării, va consuma 0,5 litri de benzină care e 3lei , la care mai trebuie adăugat și uzura mașinii, și gazele poluante de la arderea acelei cantități suplimentare de combustibil și oboseala suplimentară a șoferului .Și te întreb: câți șoferi pentru a câștiga 6 minute nu  fac tot felul de manevre riscante? De la Timișoara la Oradea  via Brad , sau București Oradea , via Brad , și alte trasee asemănătoare pot circula , de exemplu firme de curierat, turiști etc. Toată Țara Moților are acces la vestul Europei și la partea de sud și vest a țării, prin acest nod.Și dacă vrei să ai turiști în aceste locuri admirabile, nu poți să-ți bați joc de ei cu improvizația Șoimuș.
  Eu am acestă convingere că nodul de la Sântuhalm , mai repede sau  mai târziu se va realiza, căci nu este firesc să-ți treacă drumul prin fața casei, și tu să mai faci un ocol de 12  km, doar pentru că nu ai stație în fața casei. Așa se întâmplă când dai proiectarea la constructor , sau când umbli cu punguța cu do bani, va apărea un nod nu unde trebuie , ci unde e mai ieftină execuția lui. Având ei podul de la Șoimuș , le-a tresăltat inima de bucurie , că pot să nu mai facă un pod la Sântuhalm peste Mureș , necesar nodului, ci pur și simplu au mutat nodul la Șoimuș. Și odată ce nodul le la Sântuhalm va fi realizat, nodul Șoimuș va rămânea doar cu traficul de pe dn 76. Iată de ce, nodul acesta de la Șoimuș, este o implementare doar a celor cu punguța , și nu nu are nimic  cu logica adevărată.În Țara Moților toate drumurile sunt paf, mai puțin dn 76 , dar și acesta nu este refăcut pe toată lungimea. Deci drumuri praf , nod la batjocură, dar să știi că moții au mai fost   de batjocură, la străini,de data aceia, sute de ani , dar au avut momentele lor pe timpul lui Horea , Cloșca , Crișan și pe timpul lui Avram Iancu când i-au luat la socoteală pe asupritori.

vancouver

Este absolut suficient nodul de la Soimus. Nu trebuie facut nimic altceva. In toate tarile europene avem zone cu DN paralel cu A si un singur nod, ceea ce duce la ocoluri de 5-10-15 km. Este ceva absolut normal.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

#253
E suficient nodul Simeria Veche (la ~ 5 km distanta de Santuhalm), nod care deserveste nu doar Simeria si Sudul Devei cit si Valea Streiului/Valea Jiului.
Nod la Santuhalm ar insemna si un pod nou peste Mures, unul peste CF si eventual unul peste Cerna, toate investitii inutile. End of story.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

palient

#254
@Io


  Îți faci probleme că mai trebuie un pod peste Mureș pentru nodul de la Sântuhalm, și că acesta nu ar fi justificat? Dacă examinezi harta , vei observa că toate localitățile,și nu sunt puține, de la nord de Deva până la limita cu județul Alba , nu au nici un pod peste Mureș în dreptul Devei. Ca să ajungă la Deva (reședință de județ), trebui acești oameni, să facă un ocol pe la Șoimuș sau pe la Simeria.Lungimea Mureșului între podul de la Șoimuș și podul de  la Simeria este de aproximativ 17km, și pe toată acestă distanță pentru locuitorii de la nord de Deva nu este nici un pod. Petru comparație , îți dau un exemplu edificator: în Oradea pe o distanță de 5,5km  a Crișului Repede, avem nu mai puțin de 8 poduri rutiere plus alte poduri pentru calea ferată. Așa că atunci când facem afirmații , trebuie să judecăm și comparativ cu alte situații.