Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Cred ca e suficient. Ti-ai zis parerea, ti s-a raspuns. Suficient.

Earthchild

@palient:
Quote"în Oradea pe o distanță de 5,5km  a Crișului Repede, avem nu mai puțin de 8 poduri rutiere plus alte poduri pentru calea ferată."

Asa si in Targu Mures, in 2 km avem doua poduri rutiere si unul pietonal peste Mures. QED.

Manu_Tm

@palient
Am examinat harta cu localitatile deasupra Devei de care spuneai si am identificat 12 localitati care ar beneficia de nod la Santuhalm si conform wikipedia suma locuitorilor celor 12 localitati e 6930 (cele 12 localitati sunt Banpotoc, Bălata, Bocșa Mare, Bocșa Mică, Certeju de Sus, Harau, Hondol, Măgura-Toplița, Nojag, Săcărâmb, Toplița Mureșului, Vărmaga).

Nod nu o sa se faca la Santuhalm pt 2 comune (restul sunt sate) decat daca o sa se descopere moastele lu sfantu Petru  :lol:
Cum am mai spus pentru o legatura mai buna cu Deva se poate face un drum judetean ce sa lege Harau de Santuhalm si se poate folosi de una din cele 2 subtraversari ale autostrazi in dreptul localitati Harau si in mare parte exista ceva drum comunal ar mai trebui doar podul peste mures facut.

Magicianul

Vreau sa propun sa verificati daca nu este oportuna o intrare/,iesire din Ciorogarla catre Centura Sud, A0.
Sunt cred ca zece localitati in zona cu cetateni care fac naveta: Bolintin Deal, Ciorogarla, Bacu, Tantava, Domnesti sore Darvari, Darvari-Ciorogarla, Teghes.
Pe traseul A0 nu au acces direct decat prin A1, apoi A0.
O centura construita in Ilfov care nu ajuta ilfovenii...
O fi bine?

dragos76

S-a mai discutat: o autostradă ar trebui să minimizeze traficul local, și "ținta" sa principală să fie tranzitul de lung parcurs.
Astfel drumurile locale (de ex DNCB) ar fi eliberate de acest trafic de tranzit, și pe el s-ar desfășura mai bine traficul local.

vancouver

#260
Exista autostrazi cu rol de tranzit major (mai ales A1, A2, A3, A6, A7, A8). Pe astfel de autostrazi este o GRESEALA IMENSA sa se faca noduri multe, mai ales noduri multe in apropierea oraselor mari. Atunci ele ajung sa fie folosite de traficul local, care are cu totul alte caracteristici: de la super-grabitii sa ajunga la servici, la mototoii care merg pana la farmacie sau la un film. O MARE MARE PROBLEMA A LIPSEI AUTOSTRAZILOR IN RO ESTE TOCMAI CONFLICTUL DINTRE TRAFICUL DE TRANZIT SI CEL LOCAL, care merg cu totii pe DN. In nici un caz nu trebuie mutat acest conflict pe autostrada. Autostrada de tranzit NU trebuie folosita intens pentru trafic local.

Exista si alt fel de autostrazi, care pot avea si noduri multe si pot intra si in orase - noi inca nu prea avem asa ceva, ne chinuim deocamdata cu alea de tranzit. Ca sa dau un exemplu cunoscut mie, langa Frankfurt A3 si A5 sunt de tranzit: A3 are un singur nod langa Frankfurt, care da direct in oras, in rest are doar noduri cu alte autostrazi, la fel si A5 are un nod si jumatate de legatura spre oras, in rest iarasi doar noduri cu alte autostrazi. Autostrazile secundare in schimb sunt A66, A648 si mai ales A661. Primele doua intra efectiv in oras si distribuie traficul din vest, iar A661 este o autostrada oraseneasca care are noduri din 2 in 2 km (vreo 8) cu artere din oras. Dar traficul de tranzit in mod normal NU ARE CE CAUTA pe A66, A648 si A661. Puteti sa va uitati pe maps, sa vedeti ce vreau sa zic.

Concret legat de A1, e super OK cum trece pe langa Timisoara, Deva, Pitesti si e mai putin OK cum trece pe langa Arad si Sibiu. La Arad si Sibiu sunt prea multe noduri si va veni ziua in care asta va duce la probleme. Dar din fericire exista solutii, inchiderea unui nod nefiind pe lista solutiilor, decat in caz extrem.

PS. Poate intr-o zi indepartata si la Deva se va face o autostrada secundara, care sa dubleze DN66 pana la Hateg. Aceasta ar putea porni din A1 la vest de actualul nod Simeria, sa treaca intre Santuhalm si Deva, deci f. aproape de Deva, mai departe Hunedoara, Calan, Hateg, centura Hateg prin sud (pana in DN68, astfel acces facil spre Sarmizegtusa)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

#261
@vancouver: vezi ca A66 are o bucata buna si in est, pana la Fulda/A7. Lipseste tunelul pe sub Frankfurt care sa uneasca cele doua bucati.

LE Wikipedia zice ca tunelul nu se mai face, raman doo bucati nelegate:
QuoteDie Stadt Frankfurt hat die Pläne bereits im Jahr 2005 aufgegeben, das Land Hessen hat am 19. November 2013 bekanntgegeben, die Planungen ebenfalls nicht mehr zu verfolgen und den Tunnel nicht mehr für die Aufnahme in den Bundesverkehrswegeplan zu melden. Da damit auch das bisherige Bebauungsverbot der geplanten Trasse entfallen wird, ist eine Realisierung des Tunnels und damit der Lückenschluss als in seiner ursprünglich geplanten Form nicht mehr durchführbar anzusehen.[11]

vancouver

Stiu, ma refeream mai ales la A66 vest de Frankfurt. Tunelul acela nu se va mai face (probabil niciodata) tocmai pentru ca atunci A66 ar deveni de tranzit si s-ar incurca borcanele prea tare. Pentru cine nu stie, A66 in Germania este franta in doua de orasul Frankfurt, avand o parte la est si una la vest de Frankfurt. Tunelul planificat initial sub Frankfurt ca sa le lege (ca. 5 km de tunel) in momentul de fata este scos din planuri. Ar produce mult trafic, poluare in oras, posibil ambuteiaje mai mari.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Nu stiu cata aglomeratie/poluare ar produce o A66 continua, stiu insa ca lipsa legaturii A66/A661 produce destule. Sau producea cand "navetam" eu pe acolo - mergeam tot timpul bara la bara pe doua benzi. Turisme si camioane, amesteccate.
Si ca sa nu fiu total off-topic, eu zic ca trebuie noduri acolo unde e nevoie de ele. Si ca sa ramanem la exemplul cu A5 la sud de Frankfurt, sunt iesiri din 5 in 5 km, la localitati nu foarte mari si la intersectii nu foarte importante - Seeheim-Jugendheim, Zwingenberg, Hemsbach...
Iar A8 are la Pforzheim 4 iesiri.

palient

 Noi nu ne putem compara cu Germania , deoarece nu putem compara lungime de km. de autostradă / km. pătrat de teritoriu de la noi și de acolo și nici calitatea drumurilor de  rang inferior de aci și de acolo.Dacă în 30 de ani de avânt capitalist , având țara în clubul cel mai select (vorba unui politician), s-au realizat 700 km. de autostradă, estimăm că în 600 de ani vom ajunge la nivelul de azi al Germaniei, în ce privește autostrăzile.Petru toți cei, care susțin că autostrăzile trebuie să servească doar un grup exclusivist , prin plantarea de noduri la distanțe cât mai mari pentru a servi doar mărinimoșilor   investitori vestici , care-i fericesc pe români cu salariul de slugă, am o întrebare: sunteți în interiorul sufletului vostru , mulțumiți ca românul de rând , să poată și el beneficia de avantajele  autostrăzii , doar după ce vor plăti tribut 600 de ani la acești mărinimoși vestici?

De beneficiile autostrăzii, adică de siguranță, confort, timp redus pentru deplasare între două puncte, ar trebuii să beneficieze cât mai mulți cetățeni ,(ei fiind și contribuabilii ) și nu doar un grup exclusivist(care să se folosească, doar ei, de sudoarea tuturor) . Acesta este raționamentul oricărui om care mai are în el un dram de omenie, și care nu s-a transformat, prin împietrirea inimii, într-o ființă mai jos ca animalele.

TibiV

"împietrirea inimii" este fix argumentul care nu are ce cauta aici.

Nu se aplica la ce este si ce trebuie sa faca o retea de autostrazi.

Ai tot explicat cu oamenii din N-shpe sate care ar ajunge mai repede la spital....
"împietrirea inimii" este argument valabil atunci cand oamenii ajung la spital si fie nu exista medici, fie medicii nu au aparatura necesara....

"împietrirea inimii" este atunci cand o fata rapita si violata suna la 112 iar nesimtitul in uniforma ii spune "sa stea cuminte, ca in 10 minute vine cineva sa o salveze"...

Hai sa incercam sa pastram o scara a valorilor...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

^Toti cei care sustin noduri exclusiviste se bazeaza in principiu pe matematica. Un exmplu e DNCB: la ce buna e centura daca tot mai repede treci prin oras?

Totusi problema cu nodurile e cam asa: banii statului sunt limitati. Toate lucrurile trebuie facute dintr-un buget fix.
Ce sa zica cei din Moldova, niste milioane, care nu au 1 km de autostrada, cand vad ca banii se duc pe noduri pentru cateva mii de oameni?

Aici pe forum se discuta. Sunt multe idei bune, dar din pacate nu misca nimeni banii din bugetul Romaniei si rareori CNAIR se inspira de aici.

Ionut

Vai ce aberatii citesc. Sunt ultimele.
@palient, la urmatoarea ineptie scrisa vei primi ban definitiv.

frunzaverde

#268
Ideea ca autostrada este pentru traficul de tranzite este o imensa greseala, bazata pe ce-au vazut romanii pe autostrazile de tranzit din Ungaria-Austria-Germania, care, pentru 95% din romani sunt singurele autostrazi pe care le-au vazut. Si pe faptul ca mare parte din comunitatile de pasionati sunt formate dintr-un esantion foarte non-standard din populatie, cu o proportie mare de navetisti de lunga distanta, care in realitate reprezinta <1% din populatia tarii, nu 30-40% precum vedem pe forum.

Romania nu este pe nici un flux primar de trafic european. Tranzitul de lunga distanta este redus si restrans - si asa va fi pentru totdeauna, pentru ca nu exista vreo axa de tranzit primara care sa treaca prin Europa, si nici nu pot fi create din cauza de geografie elementara. In Germania, in Benelux, in Austria, in parti din Franta - este exact cum spune @Vancouver. In Romania or sa existe extrem de putine locuri cu asemenea aplicabilitate - traficul potential de tranzit fiind cateva mii de vehicule pe zi la o capacitate a unei autostrazi 2x2 de 45-55.000 vehicule / zi. Sa faci o autostrada pentru cei 1000-2000 de oameni in tranzit, mai ales daca ii preferi pe ei in fata traficului local de 10-15000 este absurd si contra-productiv pentru toata lumea.

In conditiile astea scopul autostrazii este de a maximiza siguranta, fluiditatea si confortul unui numar cat mai mare de utilizatori. Si stim ca peste 80-90% din utilizatorii autostrazilor din Romania, ca si peste tot altundeva in lume sunt utilizatorii locali, dinspre orase spre localitatile limitrofe. Care in Romania sunt ignorati. Rezultatul? DN-urile paralele sunt in continuare supra-utilizate, fix de cei care ar beneficia cel mai mult de autostrazi. Accesele, mai ales din orasele mari, sunt putine, proaste, si rareori gandite ca accese (in general sunt adaugate noduri la infrastructura de secol XIX).

Cea mai proasta situatie e la Timisoara si Cluj, care practic sunt izolate de autostrada - nu doar ca traficul local n-are cum folosi autostrada in mod eficient, dar, la fel de grav si accesele din oras la autostrada pentru tranzit sunt greoaie. A2 si A3 in Bucuresti au exact aceiasi problema - subutilizare pentru ca nu deservesc spatiul suburban deloc. Si sunt multe alte prostii - Medgidia e legata infect de A2 pentru ca s-au zgarcit la patru bretele. Localitati ca Sarulesti sunt traversate fara acces, desi ar fi fost candidate ideale la dezvoltare suburbana si/sau logistico-industriala... Toate astea in numele favorizarii unui trafic "de tranzit" care e minor si care oricum nu ar fi incomodat de nimic.

Dar asta nu inseamna sa trecem in prostia cealalta - nod pentru fiecare sat e o idiotenie la fel de mare cu nod la 100 km. Este nevoie de un echilibru intre fluxurile de trafic. Deva, cu 50.000 locuitori, are suficiente accese la autostrada, care autostrada oricum nu trece suficient de aproape de oras cat sa serveasca ca centura pentru oras. Nodurile propuse de @palient sunt absolut inutile, mai ales ca exista un nod imediat langa care face treaba... Dar un nod care sa lege Hunedoara de A1, mai ales ca ar fi servit si partii de est a Devei chiar lipseste - ar fi fost o solutie naturala care a fost sarita. De ce? Habar n-am.

@palient - apelul la lacrimi si la patetisme in stilul unor posturi de televiziune de doi bani ("latrine" cum am auzit ca li se mai spune) nu iti aduc nici un plus de intelegere. Suntem oameni rationali care discuta chestii rationale - adu argumente, bazate pe fapte si dovezi, nu patetisme a-la-corason-desperado. Ca aici nu e telenovela! Si las-o balta cu nationalismele prostesti - mizeriile alea cu "sclavii strainilor" poate-or prinde la IQ scazut, dar pe-aici n-are nimeni asemena lipsuri intelectuale... Si daca chiar crezi prostiile astea - uita-te la vecinii nostri cum s-au descurcat fara straini - la ucrainieni, la moldoveni, pentru care un salariu de 300 euro brut e lux! Pentru cine are salariu... Uita-te la Rusia sau Serbia, care odata erau ori superputeri ori tari dezvoltate, si azi sunt... vai-mama-lor (salariul mediu in Rusia e sub cel din Romania). Si uita-te la "patronii" romani, gen ala cu combinatele chimice, in care s-a investit nimic in ultimii 30 de ani, si care merg cateva zile pe an, si care-si plateste muncitorii salariul minim pe economie, cand au de lucru... Faptul ca Romania are crampeie de dezvoltare, si zone in care se traieste rezonabil, daca nu chiar bine, se datoreaza EXCLUSIV UE si investitorilor straini. Fara ei, Romania era ca Moldova... Sau ca Vasluiul si Botosaniul...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Înainte de a urla pentru noduri noi aș zice că ar trebui un access decent și întreținere pentru cele deja existente. @frunzăverde deși îs bănățean din moși-strămoși si dacă zice cineva rău de Timișoara e cam bai... aș zice că totuși nu stă chiar așa prost cu accesul la autostradă. Și dacă stă, e și din cauza lor.

Nu vă puteți da seama ce aventură e pe DJ691 în special bucata dintre centură și autostradă, noaptea, mai ales dacă nu știi drumul. Nu foloseam bucata respectivă, că mergând tot timpul în est intram pe la Remetea. Marcaj foarte prost, drum îngust și extrem de vălurit. Chiar nu pricep de ce nu-l pun la punct (ceva în genul ciotului de A6) măcar până la centură, că e drept, e în câmpie, loc este berechet și e județean, deci nu mai "blochează răii de la București" lucrările cum au făcut cu centura.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis