News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cristi5

@frunzaverde a dezarhivat tot PNRRul, era un balamuc cu zip-uri in arj-uri

Il gasiti la noi pe server
https://pum.project-online.se/doclic/pnrr/

horatiu.cosma

#13651
Problemele principale ale Search dincolo de numărul de proiecte țin de faptul că:

1. Search a sublicitat pe majoritatea proiectelor, crezând că merge ca în anii 2000 cu "studii" din pix fără investigații geo pe bune.
2. Search e într-o situație financiară foarte grea în ultimii ani, an de an pe pierdere, nu mai au încredere băncile în ei, abia reușesc să mai obțină garanții pe contracte, la București-Târgoviște au renunțat exact din cauza asta, deci aia cu neparticiparea directă (ci doar cu numele în asociere ca să dea asociaților experiență similară pentru participare) în următorii ani nu trebuie să o pună statul în vreo condiție, că o pune deja piața.
3. Cvasi-majoritatea proiectelor Search sunt pe modelul de contract de proiectare CNAIR din perioada 2017-2020 în care toate riscurile erau la privat, statul are toate cărțile pentru a suspenda/rezilia/penaliza/lua decizii dure, iar mecanismul financiar e complet în defavoarea privatului, cu plăți mari la final când e gata studiul geo/studiul de fezabilitate/toate avizele inclusiv acordul de mediu/proiectul tehnic, cu plăți mărunte pe parcurs. Am schimbat asta pe noile contracte lansate în 2021 Făgăraș-Brașov, București-Alexandria, București-Târgoviște, Craiova-Lugoj, Cluj-Dej, Baia Mare-Dej-Bistrița, 12 noduri, cu grafice de plăți mult mai bine mulate pe cheltuielile financiare efective ale prestatorului pe contract.

În principal punctul 3 doare pe Search, nu au nicio pârghie contractuală, CNAIR i-ar putea arde big time, dar știu și ei că ar însemna înmormântarea Search în secunda 2. Iar legat de plăți, atâta timp cât Search a ofertat 2 lei per ml de foraj și piața azi îl face cu 10 lei, maxim ce pot Search să facă e să gasească câte un "Moș Crăciun" cu care se înțeleg foarte bine și care îi mai ajută din milă cu câte o foreză (făcând bani pe alte contracte cu restul de foreze), târând înainte contractele Search cu viteza melcului. Sunt foarte mulți din zona geo care preferă să lucreze cu unii ca UMB pe contractele de proiectare+execuție că știu că își iau banii rapid și la valoarea corectă, sau merg pe contracte foarte bănoase în țările nordice etc.

Piața geo e mult mult prea întinsă cu atâtea contracte în paralel după ce în anii 2010-2018 nu au fost contracte în derulare aproape deloc, iar înainte de 2010 studiile de fezabilitate și proiectările în general lăsau la "și altele" zona de geo, deci nu era niciun stres pe piața geo.

Practic PiSi 1&5 a fost în 2016 primul contract de proiectare de autostrăzi din Ro derulat de CNAIR  în care s-a făcut geo pe bune, cu foraj din 100 în 100 de metri, ca la normativ etc. Apoi după 2018 și până în prezent s-au mai făcut more or less pe bune la CNAIR A7 Ploiești-Pașcani, A8 capetele, Oar-Satu Mare și a început A8 Tg. Neamț-Lețcani, A7 Pașcani-Siret, Pitești-Mioveni și cred că ceva timid pe Brașov-Bacău și Timișoara-Moravița. Plus evident pe contractele de proiectare+execuție alături de antreprenori (Craiova-Pitești, Brăila, A0 Sud, A3 Transilvania etc).

În condițiile astea de cerere foarte mare care va crește în următorii ani, inclusiv afară (că și alții dau drumul la motoare cu banii din PNRR-urile europene), unii ca Search cu un picior în groapă, cu contracte mult sub prețul pieței în mână și cu promisiunea că "o să vedeți banii ăștia puțini peste 2 ani când se aprobă studiul de fezabilitate" sunt ca și scoși din joc.

Tot ce fac ei acum e să se mai milogească pe la ușile unor politicieni, că poate poate îi scapă cineva de responsabilitățile contractuale pe geo și le actualizează magic prețurile de pe contract la nivelul pieței. Oricât de bine ar suna ideile lui vancouver cu negocierea, parteneriatul, înțelegerea, nu se va întâmpla din 2 motive simple:

1. Actualii politicieni nu o să își asume niciodată vreun act în care să se renunțe la autostrada x sau drumul expres y. Ar exploda presa "Ministrul Grindeanu renunță pe semnătură la drumul expres Bacău-Neamț, a negociat rezilierea contractului, băcăuanii și nemțenii condamnați să meargă încă 10 ani pe un drum lent și periculos". Cine crede că se va asuma așa ceva, trăiește în altă realitate.
2. CNAIR nu își va asuma niciodată vreun act legal prin care să arunce din mână așii contractuali pe care îi are, făcând modificări în special financiare în favoarea partenerului privat. Îi va lua la întrebări DNA și Curtea de Conturi în secunda 2.

Mare lucru dacă trece 2022 fără să îi vedem în insolvență pe Search, iar despre proiecte, e optimist dacă reușesc să ducă la bun sfârșit contractele mici: Oar-Satu Mare, Pitești-Mioveni, 3+6 noduri rutiere. Ar mai putea merge Făgăraș-Brașov (model nou de contract cu plăți ok) sau Pașcani-Suceava unde sunt cât de cât avansați, însă depinde foarte mult dacă preiau partenerii de contract gaura.

naivu

#13652
^Multumim pt explicatii! Peste 80% din piata de elaborare SF+PT pare sa fie luata de tripleta Search-Consitrans-Inginieria (fosta Acciona), toti "cu bube-n cap", echivalentii pe partea de proiectare ai Pizzarotti-Aktor-etc. Exista oare pe piata asta echivalenti si pt UMB? sau macar pt Astaldi?  :)
O firma de care sa ne bucuram cand castiga un nou contract de elaborare SF cum ne bucuram de UMB-Porr-Strabag?!

vancouver

Ceea ce ne explici tu horatiu.cosma este ceea ce deja stim cu totii: in esenta suntem o natie de oameni care facem in pantaloni si nu avem oua. Politicienii nu o sa faca aia, ca le e frica ca ... bla bla, oamenii din CNAIR nu fac aia ca le e frica de Curtea de Conturi sau de DNA (ceea ce este evident un imens bull-shit, ca DNA sau Curtea te ancheteza numai daca ai produs o paguba SI ai bagat in buzunar sau ai avut un folos personal, nu si daca ai facut o intelegere care bate in cuie un compromis).

Eu de altfel stiu / sunt convins 100% ca ceea ce am propus eu nu o sa se faca niciodata. Eu doar am spus cum as fi facut eu sau cum ar fi normal sa se faca intr-o tara normala. Cand ai o firma cu un picior in groapa singura sansa e sa o mai ajuti, inclusiv prin reducerea numarului de contracte.

Dar daca comportamentul acestei tari izvoraste in primul rand din FRICA, atunci clar ne-o meritam si meritam din plin sa ne trezim cu o insolventa Search prin vara, cu un administrator care sa procedeze precum la Straco pe A3 si sa o lungim inca vreo 2-3 ani pana putem relicita SF-urile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

Ionel Scriosteanu la B1 inclusiv despre autostrazi:




Kimi

Nu am avut rabdare sa urmaresc tot. Ce vrea sa fie linia punctata mov?



rt25

sa fie A3 TG.Mures -> Brasov transformata
in Tg. Mures-> Miercurrea Ciuc->Tg. Secuiesc -> A13 ?

pasadia

N-are nici o treaba cu Miercurea Ciuc, mai degraba, dupa poza de mai sus, pare a fi pe traseul Odorheiu Secuiesc - Vlahita - Biborteni - Bixad - Targu Secuiesc. O nebunie ce traverseaza zone nepopulate, poate chiar una din cele mai impadurite zone din Romania cunoscuta mai degraba pentru trofeele de urs recoltate pe vremuri din zona. Nici nu cred ca are rost sa ma interesez mai mult de ideea asta.

vancouver

https://www.startupcafe.ro/fonduri-europene/romania-absorbtie-fonduri-europene-miliarde-euro.htm

QuoteGreu la fondurile UE: România, la coada absorbției banilor europeni 2014-2020. Mai sunt 14 miliarde de euro la care ne uităm lung
(...)
Restul de aproape 14 miliarde de euro stau în bugetul Uniunii Europene și ne așteaptă să-i atragem, conform datelor de la 31 decembrie 2021. Banii mai pot fi atrași de România până la finalul anului 2023.

Aici vorbim despre fondurile europene pe care CE le oferă României prin 8 surse europene, inclusiv Fondul de Coeziune, Fondul European de dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul European de Dezvoltare Rurală. În plan național , acești bani sunt gestionați de autorități de management de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Practic, sunt fonduri europene pentru toate nevoile de dezvoltare ale României: infrastructura rutieră și feroviară națională, canalizare, alimentare cu apă, rampe de gunoi, dezvoltarea satelor, școli, spitale, mici afaceri private la sate și orașe și așa mai departe. În afară de plățile directe la hectar din agricultură, care sunt dintr-un fond separat din partea UE, de garantare agricolă.

Datele se regăsesc într-un document privind execuția fondurilor europene, transmis de Comisia Europeană la Comisia de Dezvoltare Regională (REGI) a Parlamentului European.

(...)

De precizat că în prima perioadă de programare prinsă de România în UE, 2007-2013, am ajuns la o rată de absorbție de 92%. Practic, am pierdut atunci 2,7 miliarde de euro, așa cum arată și documentul trimis acum de Comisia Europeană la Comisia REGI a PE


Pacat, mare pacat. Si pacat ca si aici pe forum au fost si sunt inca pareri foarte inversunate, care explica ca nu putem face aia si cu aia ca nu ajung banii.

Nu pot sa nu repet ca, la limita, cand pe un capitol nu se cheltuie toti banii si in schimb pe altul sunt cheltuieli mai mari - de regula - UE accepta mutarea fondurilor. Mai mult, daca o tara nu absoarbe toti banii, acestia pot fi ceruti sau dati altei tari, care are depasire. Deci nu era nici o problema daca de exemplu pe infrastructura rutiera sau feroviara cheltuiam 200% din fondurile alocate. Asa a procedat de 10 ani Oradea, care absoarbe de 3-5 ori mai multe fonduri decat are dreptul in mod normal, si asta e posibil pentru ca alte orase din UE nu absorb nimic sau foarte putin.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hefaistos

Este... si nu e cum scrie in titlu.

a) Mai sunt doi ani ani in care se trag de obicei mai multi bani decat in primii ani.
b) chiar si autorii spun ca media europeana este 67% in timp ce Romania este la 59%. Diferenta exista dar nu e asa catastrofala.
c) in acest context stiam cu totii ca romanachis nu e in stare sa traga toti banii din fonduri UE deci nu e o noutate ac suntem lenesi si delasatori.
d) stai sa o vezi pe aia cu PNRR. Acolo chiar nu exista perioade de gratie deci sa vezi pierderi de bani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

JohannDB

#13660
         În aceste ultime zile, am cutreierat din nou, principalele drumuri de pe plaiurile noastre.... Constat cu prea puțină uimire, având obișnuința acelui "deja vu", că gropile în asfalt încep să (re)prolifereze, DEȘI nu am avut o perioadă "bună și lungă" de zăpadă "ca lumea" și geruri "cumplite".... Trist e că și asfaltul nou, din toamna trecută (de)cedează la un pic de frig și nu se știe câtă sare....
         Mă trezesc în această dimineață cu o "declarație a drumarilor" de genul "nu putem repara noi cât puteți strica voi (transportatorii)"...
         I-am văzut, pe drumari, în decursul timpului "la trabă".... La treaba asta, se poate comenta muuult și bine; începând cu respectarea tehnologiei asfaltării și la toate celelalte.... De multe ori îmi făceam cruce și aveam întrebări : apoi ne trezim că nu plouă mult nu îngheață prea tare și încep gropile.... Vina se poate arunca imediat, nu  că n-ar fi motive (de ambele părți), dar și dacă cheltui niște bani, de ce n-o poți face responsabil și la standard de necombătut ??

https://www.cotidianul.ro/drumari-nu-putem-repara-noi-cat-puteti-strica-voi/

Din articol:
     Nu putem noi repara, cât puteți voi strica. Este semnalul de alarmă tras de Sindicatul Drumarilor ,,Elie Radu" care  solicită modificarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2011 şi efectuarea unui control real asupra transporturilor agabaritice. Într-o scrisoare transmisă ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, sindicaliștii ,,consideră că instituția responsabilă de repararea și modernizarea drumurilor este cea mai în măsură să îi controleze pe cei care, nerespectând legea, le pot distruge".

În același document, se mai precizează că ,,prin Ordonanța nr. 26/2011 s-a înființat Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), organism care a preluat activitatea de control pe reţeaua internă. Verificările erau efectuate, până în acel an, de către salariații proprii ai CNAIR.
Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru:

– modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;

– achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa.

În prezent, CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale.

Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone.

Acesta este unul dintre punctele din scrisoarea adresată ministrului Transporturilor. Trebuie precizat însă că în 18 ianuarie 2022 a avut loc o întâlnire cu domnul Sorin Grindeanu şi doamna Mariana Ioniţă, fosta şefă a CNAIR, actualmente secretar general în Ministerul Transporturilor. Ea a spus că este de acord cu propunerea noastră şi că se lucrează la o propunere legislativă în acest sens, însă din informaţiile noastre este o mare păcăleală, existând doar o propunere de majorare a amenzilor pentru transportatorii care depăşesc gabaritul admis.
                  Avem, în continuare, aşteptări de la oficialii din cadrul Ministerului Transporturilor în privinţa solicitării noastre".

alin2pas

Cu alte cuvinte, dacă s-ar lua măsuri drastice pentru identificarea și sancționarea transporturilor supragabaritice neautorizate ar reuși să ne scape de gropi? Bine ar fi. Probabil s-ar mai reduce și numărul de anvelope explodate ale căror resturi se găsesc pe drumuri, în special pe autostrăzi.

JohannDB

          @alin2pas... ce să-ți spun ?? La frontiere, atât pe intrare cât și pe ieșire avem cântare; cel puțin la Nădlac 2 și ungurii pe M43 au un cântar imediat după frontieră, la vreo 8 km.... Ca și la Borș....
         - intrii în țară, intrii pe cântar....
         - ieși din țară, ieși pe cântar...
         - în trafic intern, de n-ai cântar, ai, perfect legal, posibilitatea stabilirii tonajului conform cu actele trenului rutier și al producătorului mărfii, pentru că nu ai cum altcumva și cântare dedicate, pentru verificare, nu ai.... Sunt câteva cântare la care ai acces greu, prin cine știe ce cotloane, prin nu știu ce cariere, sau curți de firme necunoscute, dar care nu-s capabile să-ți dea și greutatea pe osie/axă - dau numai tonajul total !! Și acest ultim procedeu, "alstabilirii greutății prin acte" nu-i numai la noi, ci peste tot; nu l-am inventat noi !!
         Procedura de tarifare este laborioasă și deja bine statutată, tonă/km/distanță...., plus alte caracteristici !!
         Cât privește exploziile la care dai de resturi pe unde nu vrei, fii liniștit, bubuie la greu anvelope și "pe gol" și la tonaj normal; de asta, ca sfat, nu este bine să stați mult în paralel cu camioane, cu remorci, cu trailere și nici la aspirație în spatele lor. Am avut experiențe negative cu "băgăcioși" care erau lipiți de astfel de vehicule și s-au trezit cu faruri sparte, cu capote zgâriate de resturile unei explozii ce a aruncat aceste resturi peste, din nefericire, două - trei mașini în urmă................
   

TibiV

Stai asa...
Cred ca astia nu stapanesc nici macar notiunile de baza din meseria lor....

"Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone."

Pai cum?...
Voi, agabariticii, stiu ca primiti permise speciale, platite ca atare... Si de multe ori si escorta... Tocmai pentru ca depasiti si dimensiunile si masele "admise", de 40 de tone. Daca transportati (exemplu banal) un tramvai (ne-ai pus niste imagini) doar "sarcina utila" depaseste greutatea maxima admisa, fără "catârul" care transportă "măgăoaia" (nici nu mă mai iau de greseala de terminologie, ca de fapt este vorba de masa, nu de greutate. Abia astept sa vad o reglementare privind greutatea in Newtoni - unitatea de masura in SI pentru greutate...  ;) )

Bașca faptul că eu nu am văzut "cu ochii mei" decât de câteva ori transporturi agabaritice... Adică sunt totusi foarte rare.
Si oricum sunt cunoscute mult înainte, și anunțate inclusiv pe site-ul lor...

De fapt încearcă să-și ascundă lucrările de mântuială la intretinerea drumurilor pe seama "agabariticilor".

Dacă însă se referă la "agabaritici" în sensul de "supra-incarcati" (in acte au voie cu 40 de tone dar circula cu 55-80 tone) asta este o alta problema. Sunt agabritici "ad-hoc", si nu-i prinde nimeni. Dar asa sunt trei sferturi din camioane...

Pe bune, eu nu prea inteleg cu cine se cearta si ce vor de fapt...

Daca este vorba despre depasirea masei maxime - OK.
Daca au gasit vinovatul de serviciu la agabariticii "reali" (putini si foarte bine supravegheati) atunci inseamna ca mananca chestii maronii...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

                        1)    De fapt încearcă să-și ascundă lucrările de mântuială la intretinerea drumurilor pe seama "agabariticilor".....  :gj:  "Am mai postat pe aici, tehnologia asfaltării cu temperaturile de lucru în/din asfalt și condițiile meteo/anotimpuri ....
                        2)    Si oricum sunt cunoscute mult înainte, și anunțate inclusiv pe site-ul lor...... Corect !!
                        3)    ...asta este o alta problema. Sunt agabritici "ad-hoc", si nu-i prinde nimeni..... Asta-i altă treabă, că implică pe unii-alți.... și alții..., chiar și marile șantiere....