News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

Mie mi se pare ca vor si ei "o bucata de placinta", adica sa poata monta cantare.

Nu ma intelegeti gresit, as fi cel mai bucuros ca nici o masina sa nu mai circule supraincarcata, dar cand ii vad in ce bataie de joc arunca asfaltul proaspat direct in balta (ca o matura costa mult) parca nu prea le cred lacrimile de data asta.

"Nu putem repara noi cat stricati voi"...parca ii si vad cum stau ascunsi in tufis cu punga de mixtura la rece asteptand sa crape drumul si aruncandu-se eroic cu lopata inainte catre gloia asfaltica.  :puke:

dumbravaandrei

La asta cu gropile.....
1) Folosim sare ca la balamuc si cand nu e cazul. Nu am avut gheata/zapada, dar am avut ploie/umiditate. Oare unde s-a dus apa aia si pe unde a ramas sarea?
2) Va mai aduceti aminte de Mr. Planeitate si rugozitate? pe majoritatea DN-urilor, apa balteste. Oare ce face apa intre -1°C..4°C?
3) Da, este o problema reala cu cei care circula cu masa mai mare decat cea autorizata. In special pe zona de dube. Multe dube incarcate aiurea care abia se taraie....
4) Poduri/rosturi neexecutate corespunzator si sare asfaltul ca la balamuc de pe langa ele. Sa amintesc de podul peste CF din Predeal? Ca au lucrat doua luni la el si l-au direct in valuri cu prag de aproape 1cm la rosturi...
5) Plombari / reasfaltari facute la misto, asa cum stim toti.


Concluzia? Tot din cauza lor avem gropi. Ca nu-si fac treaba de a-i proteja pe cei care respecta "regulile jocului".

alexandru_m

Dubele sunt ca si cum n-ar fi. Pe o duba daca incarci 4...hai 5 tone deja cedeaza sasiul. Sa zici ca te chinui si ajung la 6 tone masa totala cu o duba, hai maxim 7 tone. Adica maxim 3,5 tone pe axa, adica nimic.

Un camion supraincarcat la...sa zicem 60 de tone duce la o medie de 12 tone pe axa, dar cum cea de pe fata tractorului nu se incarca asa tare probabil mergem pe la vreo 15 pe motrica si cele de pe vagon. Acolo e problema, la basculante care au 60 de tone, la transport lemne care au poate si mai mult, etc.

JohannDB

#13668
                       Din legislația în vigoare la masele autoriazte pentru transporturi....     
                                  O axă simplă nemotoare poate duce "o masă" de 10 t pe "reabilitat", 10 t pe "european", 8 t pe "modernizat" și 7,5 t pe "pietruit"
                                  O axă dublă (tandem) pe remorcă și semiremorcă, poate duce, în funcție de distanța între axe :
                         ...până la 1,0m între axe....... 11 tone pe drum reabilitat, european, modernizat și pietruit.
                         ...între 1,0 - 1,3 m între axe... 16 t pe drum reabilitat și european, 15 t pe modernizat și 14 t pe drum pietruit.
                         ...între 1,3 - 1,8 m între axe... 18 t pe reabilitat, 17 t pe european, 16 t pe modernizat, 15 t pe pietruit.
                         ...peste 1,8 m între axe.......... 20 t pe drum reabilitat și european, 16 t pe modernizat, 5 t pe pietruit.
                                  O axă triplă (tridem) pe remorcă și semiremorcă, poate duce , în funcție de distanța între axe :
                         ...până la 1,2 m între axe......  21 t pe drum reabilitat și european, 19 t pe modernizat, 16,50 t pe pietruit.
                         ...între 1,3 - 1,4 m între axe... 24 t pe drum reabilitat, 22 t pe drum european, 20 t pe drum modernizat, 18 t pe piertuit.

                        O axă simplă motoare.................11,5 t pe drum rebilitat, 10 tpe drum european, 9 t  pe drum modernizat, 8 t pe drum pietruit.
                        O axă dublă (tandem) a autovehivulului, în funcție de distanța între axe poate duce :
                        ...până la 1,0 mîntre axe....... 11,5 t pe reabilitat, 10 t pe drum european, modernizat și pietruit.
                        ...între 1,0 -1,3 m între axe... 16 t pe reabilitat, 15 t pe european, 14/15 pe modernizat, 13 t pe drum pietruit.
                        ...între 1,3 -1,8 m între axe... 18/19 t pe reabilitat, 17/18 t pe european, 16 t pe modernizat, 15 t pe drum pietruit.
         Pentru aceste mase pe axe există niște toleranțe care se adaugă în plus (poți să le depășești): și nu incumbă taxe sulimentare
                        4% inclusiv, pentru masa pe axa simpla
                        4% inclusiv, pentru masa pe axa dubla
                        4% inclusiv, pentru masa pe axa triplaă
                        5% inclusiv, pentru masa totala
                    Mai sunt de spus unele lucruri cum sunt luate combinațiile de 4, 5, 6, 7, 8 axe la semiremorci sau la "modulare" (câte simple, câte duble, câte triple). Mai menționez că unde sunt trecute tonaje duble pe categoria de drum, acel semn  "/" ne duce în tabele la compoziția în numărul de axe al capului tractor și al remorcii/semiremorcii sau al trenului  rutier, unde intră în joc și distanța între axe și distanța de la ultima axă de pe tractor și prima axă pe semiremorcă.

danutzu_1069

Ar mai fi de adaugat ca orice depasire a maselor pe axe, necesita AST, Autorizatie care evident, costa iar costul este in funtie de depasirea tonajului, de distanta parcursa dar si de categoria de drum..

dumbravaandrei

@alexandru_m clar ca atunci cand s-a predat presiunea la orele de fizica din clasa a VI-a/VII-a, erai cu gandul in alta parte....
Intereseaza-te ce pata de contact are o anvelopa de trailer de camion versus una de duba si ce inseamna depasirea greutatii/ax.


Ai sa constati ca mai degraba lasa urme o duba care merge cu 5t in loc de 3,5t fata de un tir cu 5 axe care are 50t  :)

gruiarew

Dacă e s-o luăm cu presiunea și pata de contact cel mai mult strică un... cal dacă e potcovit.

Sunt convins că se încarcă peste masa admisă. Dar oare o fi doar la noi? Am văzut TIR-uri și dube și pe dincolo. Și să-mi fie cu iertare, dar nu avem traficul de la nemți sau austrieci. La ăia cum țin? DN68A, bucata reabilitată, între Margina și Coșava, deja are gropi. Chiar nu se putea "dubla" rețeta astfel încât să țină dacă mai bagă unul o dubă în... dubă?

Puneți fraților cântare. Să fie peste tot, dacă asta rezolvă. Dar să-și cumpere și cântar d-ăla de pune gura de canal și plomba la nivel.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nirolf

#13672
De ce ar pune cântare, ca să-i prindă pe "prietenii" lor? Nu mai bine asfaltează în fiecare an pe banii fraierilor? Mai ales că asfaltările le fac tot "prietenii" lor (alții de data asta)

Au încercat unii să pună cântare și s-a văzut că peste 50% din camioane erau supraîncărcate. Și au zburat rapid de la butoane.

JohannDB

                        Pentru mase de 120-160 de tone, am "experiența" drumurilor/autostrăzilor germane, austriece, poloneze și cehești...... Ce am "observat" la ei a fost lipsa "făgașelor" pe banda unu de autostradă sau banda normală de "național", făgașe produse la temperaturi ridicate ale atmosferei..... Probabil, mai cu cap, au utilizat o altă compoziție de "agregate" în asfalt, încât acesta să țină la temperaturi de 35 de grade, fără să facă "șanțuri".... De asemenea, la vreme rece (am apucat și noiembrie/decembrie la Berlin și la nord de Berlin sau Bremerhaven/Cuxhaven) nu am văzut ca asfaltul să se "dezintegreze" în halul în care se face la noi.... "Un pic de gheață, un pic de sare și iată groapa cum apare".... La ei nuuuu..... Hai să ne ducem "puțin" mai la vest, în Ungaria....
                       Noi protejăm PROASTA CALITATE și manopera "fușerită" prin restricții de tonaj, de cod "colorat" de căldură, de poduri limitate la 40 de tone, de lățimi minime uitate după ce reabilitările/reparațiile s-au terminat de mai bine de 2-3-4 ani, de mai știu eu ce....
                       Mai apoi, cu bucurie , reasfaltarea "va să fie" !! Banul trebuie să... circule !!
                       

alin2pas

Din păcate, așa e. La noi sunt zone unde toate lucrările le câștigă doar anumite firme, care lucrează după o calitate... varză. Unde există asemenea monopol, acolo se vede, după calitatea lucrărilor.

punktnet

S-a discutat la un moment dat despre un proiect de lege pentru introducerea Cat. A1 in Cat.B la permise, fiind un subiect de interes personal am pus mai jos raspunsul primit de la Parlament:

Quote
Nr. 6a/49E/31.01.2022



Domnului  Bogdan

Raspuns prin email: xxx@gmail.com


Ca urmare a solicitarii dumneavoastra inregistrata cu nr. 42/28.01.2022 la Biroul pentru informare publica si relatia cu societatea civila, va comunicam urmatoarele:

Proiectul de Lege (PL-x nr. 552/2019) pentru completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice a fost adoptat de Senat si se afla in stadiul de dezbatere in vederea elaborarii raportului, in cadrul comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor: Comisia pentru industrii si servicii, Comisia juridica, de disciplina si imunitati, Comisia pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala si Comisia pentru transporturi si infrastructura.

Informatiile privind derularea procedurii legislative (stadiu, avize, puncte de vedere ale Guvernului etc.) sunt publicate, din oficiu, pe site-ul Camerei Deputatilor (www.cdep.ro), in sectiunea – Urmarirea procesului legislativ, la adresa: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=17826.



Cu stima,

Biroul pentru informare publica si relatia cu societatea civila/
Directia comunicare si  relatii publice - Camera Deputatilor
Tel.: 0214141480
e-mail: infocdep@cdep.ro
web: www.cdep.ro

Link-ul contine fisiere utile daca sunt doritori de mai multe informatii.
Just kidding.

hefaistos

Nu generalizați. Fiecare deteriorare are cauze specifice. De exemplu "fagasele" au drept principala cauza ambuteiajele. Asfaltul e plastic indiferent de compoziție. Deci dacă stationezi/rulezi cu viteza mica se vor crea fagase. Dacă drumul e de beton nu aparfagase dar apar alte probleme.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alexandru_m

#13677
@dumbravaandrei

La partea cu pata de contact ai dreptate si nu ai dreptate. Desi pata de contact este mai mare ea nu este suficient de mult mai mare. O sa folosesc medii aici fiindca fiecare incarcare difera.

La o duba imparti 5 tone pe 4 anvelope, deci ai 1,25 Tone pe anvelopa.

La un TIR "normal" (nu mega, nu jumbo, nu trailer pentru agabaritice), cum sunt majoritatea, imparti 50 de tone la 12 anvelope, deci 4,16(6) Tone per anvelopa.

Pata de contact a unei anvelope de tir nu este de 4 ori mai mare decat a uneia de duba.

La partea cu depasirea greutatii pe ax ai dat-o in gard. Sau incerci sa imi explici ca 10 (50 / 5) e mai putin decat 2,5 (5 / 2) ?


Daca mai degraba lasa urme o duba de ce sleaurile se formeaza exact pe ecartamentul camioanelor?

PS: aici calculele le facem cu 5 tone per duba, 50 per tir. Dubele cu mai mult de 5 tone sunt raritati fiindca le cedeaza sasiul in timp, camioanele cu peste 50 de tone, in special basculante si transport lemn sunt o normalitate (din pacate). Cunosc cazuri in care se mergea numai cu 60+ tone masa totala ansamblu la fiecare incarcare.

gruiarew

Ca să încurc mai tare calculele, peste o anumită masă (nu știu cât) ai punte dublă la dubă pe spate  :whistling:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

Poti sa ai si la 3,5 punte dubla, dar in general se pune la peste 3,5.

Acum vreo 3 saptamani am avut o oferta de la Iveco pt un 3,5 cu punte dubla.