News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Vad ca nu faceti referire si la punte motoare simpla cu roti jumelate sau punte motoare dubla cu roti jumelate....
Cam astia ar fi termenii corecti pentru discutie....
Evident mai este si puntea motoare simpla cu roti simple.... pe care o stim cu totii...

"...ai punte dublă la dubă pe spate" este o denumire.... vaga.. comerciala si deloc tehnica...

alexandru_m

#13681
Corect danutzu, numele academic este axa simpla cu roti jumelate. Termenul colocvial este punte dubla si este gresit folosit. Axa dubla are 2 axe aflate la mai putin de 1,8 metri distanta. Mai avem si axe triple. Aceste axe pot fi la randul lor jumelate si nu este obligatoriu sa fie motoare (spre exemplu la remorci / semi-remorci).

Daca tot discutam de cazuri particulare mai gasesti la Ford Transit cu axa fata simpla motoare si axa spate simpla cu roti jumelate.

Dar deja nu mai vedem padurea din cauza copacilor.

Edit: Am ezitat in primul moment dar ma voi baza pe prezenta simtului umorului si o sa scriu totusi:

Va rog sa nu mai tot adaugati roti si axe ca m-am ingrasat in ultima vreme si daca imi calculeaza dumbravaandrei pata de contact la baieurile de la cursiera am pus-o.

danutzu_1069

Ma mir ca inca nu a intrat pe fir @JohannDB .... Ne lamureste cu toate variantele...

Daca ne uitam la unele tipuri de autocare, d-alea lungi.. Puntea spate este o.... corcitura cu o axa cu roti jumelate si o axa cu roti simple si partial directoare... si parca sunt si escamotabile (nu atiu daca ăsta e termul...)

gruiarew

@alexandru_m doar nu ești ca omulețul de la Michelin

Știu că nu a fost exprimarea corectă dar eu dubă cu 2 axe pe spate n-am văzut. Cu 2 roți pe o parte (jumelate) parcă e și la Mercedes, Sprinterul ăla cel mai lung, nu doar Fordul are.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

#13684
@danutzu_1069

Exista si semiremorci cu o axa dubla si a treia axa directoare.

Axa care se ridica se numeste liftanta si exista si la camioane / semiremorci. Sunt multe combinatii posibile, inclusiv cea de care spui la autocare si care este folosita mult la camioanele care transporta containere (nu doar la ele) cu o axa motoare jumelata si o axa simpla liftanta.

Liftante au cam toate tipurile de semiremorci mai noi, si in unele filmari de aici de pe forum se vad liftantele sus la basculantele cu semiremorca (da, uneori se ridica 2 axe).

@gruiarew

Ford Transit este mai ciudat fiindca poate avea roti jumelate pe spate si axa motoare pe fata.

Mercedes Sprinter, Iveco Daily mai au axa spate cu roti jumelate, dar la aceste modele axa spate este si motrica.

Exista dube cu 2 axe pe spate, sunt dube facute pentru transport autoturisme. Stiu ca este o firma din Bucuresti (parca Auto Mili) care are asemenea configurare, cu box inchis in spate (nu platforma deschisa). Nu stiu exact ce transporta, ma gandesc totusi ca masini mai deosebite.

Edit:

Iata un exemplu de pe internet:


danutzu_1069

Stiu toate d-astea...9 ani m-am ocupat de parc auto (turisme, utilitare mici si mari, utilaje)... Adica cam tot "intra" la mecanizare la o firma de constructii... ;)

xurxianu

Quote from: GAC on February 05, 2022, 11:28:33 PM
Contestatia de la lotul 3 este o oportunitate ca CNAIR sa inteleaga importanta de a lucra cu consultanti atunci cand au volume mari de lucru / multe proiecte si multe aspecte de lamurit, in conditiile in care angajatii proprii nu vor batai de cap si/sau overtime.

Ar fi o buna oportunitate, insa, Ministrul, in loc sa profite de sea, apare pe Facebook cu acuzatia ca Astaldi ca e de vina pentru intarziere si asociatia Pro Infrastructura ca ii sprijina.
https://www.facebook.com/grindeanusorin/posts/633826121432029

danutzu_1069

 >:(
Chiar trebuie sa ne uitam in gura politrucului asta de fiecare data??
Nici nu mai trebuie pomenit....

horatiu.cosma

Aviz constructorilor care se mai plâng prin claim-uri/contestații că nu le face statul exproprierile, nu le rezolva avizele, autorizațiile de construire, le dă studii de fezabilitate eronate și nu ii plătește la timp, că vor ajunge la DNA. Nu mai există de acum asemenea probleme, dacă statul zice că e bine, atunci așa e  :lol:.

alexandru_m

Stau si ma intreb oare cum pot unii oameni sa ajunga sa gandeasca asa. Pana acum cred ca am identificat 3 cazuri posibile:

1. Prostie crasa. Aici nu se mai poate corecta nimic. Daca "Ramii" nu ii ajung decat sa nu uite sa respire nu putem avea pretentii pentru procese cognitive complexe.

2. Sociopatie / psihopatie. Lipsa oricarei empatii, caz patologic unde trebuiesc consultatii medicale.

3. Nici macar o zi petrecuta la privat, macar din postura de angajat daca nu de antreprenor.

Altfel eu nu pot sa inteleg cum ii spui omului ca iti cere tunel la 100 de m adancime, documentatia are forajele prea putine si facute la 18 m adancime, adica nu ai cum sa citesti in stele si sa faci o oferta realista, iar el sa nu poata intelege acest simplu fapt.

Pana si un copil de 10 ani intelge daca stai si ii explici ca o firma de constructii trebuie sa faca profit si ca nu poate face o oferta fara sa stie exact ce ii ceri si in ce conditii are de lucrat. Cum naibii sa fii adult si sa nu poti intelege acest simplu concept?!

TibiV

Raspunsul la intrebarea ta de la final.

Simplu: sa fii angajat la stat, adica total incompetent si foarte suparat pe unii care iti cer raspunsuri la intrebari pe care nici macar nu le intelegi...
  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

#13691
                     Că tot suntem la .... "contestația pentru A3" .... "Interesante" spusele lui Șerbănescu (cnair) legat de contestație și de API..... Caut secvența dar nu pot da de ea; era A1 sau A3.  A fost la mare "repezeală"..... A fost vineri dimineața, asta, pe la 9:00....
                     

hefaistos

Din spusele ministrului de pe facebook

Quote8. Am anunțat că vreau să emit un Ordin de ministru potrivit căruia toate situațiile din contracte în care apar claimuri să se constituie în dosare care să fie trimise spre cercetare autorităților competente.

Mi-as dori sa se aplice. Si sa aplice si sefilor CNAIR si ministrilor care gireaza astfel de contracte. Si sa se aplice incepand cu PiSi2, care va fi un dezastru.
Din pacate insa sunt doar vorbe.
Si daca tot da din gura sa-l lamureasca pe nea Beni ca nu primeste nici un claim la lucrarea castigata pe A3.  :D
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Duta C

Asa se mai curata compania antiinfrastructura :lol:

alin2pas

Ar trebui să se ia măsuri, într-adevăr: la CNAIR, împotriva acelora care au acceptat un studiu de fezabilitate cu doar două foraje de 18 metri lungime la capete, fără altele cu lungimi peste 100 de metri (dacă a fost prevăzut în caietul de sarcini executarea de astfel de foraje unde ar fi fost necesare) sau împotriva celor care au întocmit caietul de sarcini și documentația pentru licitația studiului de fezabilitate cu deficiențe majore, dacă asta este cauza. Persoanele vinovate să fie acuzate de neglijență în serviciu și în cel mai bun caz (dacă nu e de domeniul civil sau penal) să fie concediați. Nu ar trebui să mai accepte documentații făcute în bătaie de joc, nici de la angajații CNAIR, nici de la firmele contractante. Firmele care își bat joc de contracte să fie penalizate și să primească certificat negativ, cu interdicție de a participa la licitațiile viitoare.