News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

rota

well nice one :)  am fost pe Turnpike de 2 ori, dar va sugerez daca aveti treaba in zona, sa folositi Garden State.. aglomerat vara in weekenduri, dar e superb peisajul!

Lozzo

#13141
Harry mi se pare extrem de informativ acest reportaj si la 70 de ani distanta inca de actualitate.

A fost primul meu drum in USA pe acesta autostrada si las aici doar cateva impresii, care se discuta si aici in mai multe sectiuni pe forum:

- iesirea din NY si intrarea in PY au ramas in continuare un obstacol nerezolvat la 70 de ani
- la iesirea din tunelul Lincon semnalizarea rutiera era extrem de prost realizata (panouri de diferite marimi si formate, amplasate si stanga si dreapta si mai in fata si mai in spate), inghesuite si intrari si iesiri, o complexitate care nu e omenesc posibil de a o intelege la viteza si aglomerarea existenta in acel punct nici cu ajutorul GPS
- am ales masina dupa vreo 2 zile de planificat o ruta cu trenul si transportul public, foarte scump in comparatie cu masina si mai putin convenabil, nu aveam nici macar cum sa dezbat pe argumente pro si contra
- fara a descuraja masina si facilitand-o prin inftrastructura, drumul a ajuns azi la 4 benzi + 2 benzi pentru trafic lent. Cu 4-6 benzi tot era neincapator. Nu numai  ca m-am simtit extrem de obosit dupa, dar psihic eram coplesit ca orice greseala nevinovata putea duce la o catastrofa de carambol cu 100 de masini si cisterne de petrol
- nu exista o cultura rutiera de keep right sau fara masini grele pe benzile de viteza. Se depasea prin stanga sau dreapta pe orice banda te aflai. Te trezeai pe banda din mijloc trecand printre 2 TIR-uri
- oricat de multe masini de politie aveai in trafic (la fiecare 10-20 de mile vedeam un girofar care oprea pe cineva), fara control automat si riguros de viteza si depasire, era o lupta pierduta
- am fost oprit de politie si am simtit o experienta traumatizanta la inceput (find alb), am scapat cu vorba buna si de o amenda ridicola si avut acelasi efect
- am parcat numai corect si tot am fost amendat pe nedrept. A fost si foarte usor sa scap de amenda nedreapta in acelasi timp, fara birocratie excesiva sau abuzuri.
- din 5 oameni care ne chinuiam sa folosim noul parcometru (in plus si defect ca nu puteai folosi CC), am fost singurul care a platit. Am reusit si pentru ca m-am deranjat sa schimb bani in magazinul de la 500m si nu mi-a fost rusine sa schimb pe monezile cersetorilor.
- parcarea era verificata des si am primit amenda la 2 ore dupa ce parcasem (la 11 PM). M-am intalnit cu omul care tocmai ce imi pusese amenda in geam si desi nu gresisem, nu am avut vreodata ideea ca el e vinovat de ceva (isi facea meseria pentru binele comunitatii). Am rezolvat problema usor a doua zi la biroul administrativ, nu trecusem indicativul statului la placuta de inmatriculare
- am vazut si un model de parcare gresit cand este lasat in mana privatilor pentru profit. Te costa 20 de dolari primele 2 ore si platesti 22 de dolari in total pe 24h.
- au reusit sa integreze technologia corect. Aveai EZ-Pass sa monitorizeze usor toate taxele de drum, poduri, etc electronic. Parcarea avea aplicatie pentru a plati si prin SMS, dar nu aveam eu credit pe prepay-ul meu
- costul unei autostrazi prin zone puternic antropizate este imens si la 70 de ani inca se platesc rate. Orice pod, tunel, zona de centura avea o taxa separata si destul de mare
- la intoarcere am trecut prin Atlantic City si am ajuns acolo pe drumuri nationale si a fost suficient. Nu am simtit nevoia de mai mult
- am folosit Garden State care era mai scump, dar m-am simtit mult mai bine pe un drum deloc aglomerat (cu maxim 3 benzi) si controlat electronic pentru viteza
- la ora 5-6 dimineata speram sa ma bucur de o intrare deloc aglomerata in NY. In schimb oboseala mea de drum lung nu s-a impacat deloc bine cu agitatia soferilor care foloseau drumul la ora aia pentru naveta cu iesiri si intrari foarte dese. Eu ii incurcam pe ei si ei ma incurcau pe mine.
- in Boston autostrazile lor care traverseaza orasul au fost un experiment dezastruos pe care il regreta. Am mers 5 mile directia sud-nord in aglomeratie sufocanta pentru a trece din est in vest, am mai mers inca 5 mile dus si intors pentru ca am ratat o iesire. De intrat in oras am intrat tot pe stradute secundare ca s-a luat GPS de cap cand a vazut aglomeratia de pe autostrada urbana
- dupa 1000 de mile am platit pe benzina cam cat o masa la un restaurant decent, dar parcarea mai avea putin si acoperea costul unei masini noi


Sper sa  nu deranjeze acest mesaj si poate fi sters daca o face
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

Harry

De ce sa deranjeze mesajul? Mie din clipul ala cel mai interesant si util mi se pare modul in care e gandit sistemul de rest stop.

Lozzo

#13143
Probabil ca pentru mine a avut un alt impact si nu vroiam sa deranjez. Trecand fix prin punctele acelea la 70 ani dupa acest reportaj, daca ar fi avut imagini recente nu as fi realizat ca a fost filmat in alta epoca. E trist ca inca sunt de actualitate  problemele, dar m-am bucurat si cand am vazut schimbari in bine in unele locuri, foarte putine si mai mult partea de digital.

Si mai trist mi se pare ca noi la 70 de ani distanta nu avem aceste spatii de servicii si nici macar nu este cea mai complicata dintre probleme si nici nu necesita efortul cel mai mare. Avem suficiente CIC-uri, dar cu toata technologia din secolul acesta nu ne apropriem de idea din film, mentenanta zero, supraveghere inexistenta, etc. Noi nu avem garduri peste tot si "atunci" aproape iti schimbau motorul cu totul sa nu ramai pe autostrada in pana .... poate trist e prea putin spus ... tragic
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

frunzaverde

#13144
Din multe puncte de vedere, sistemul american de autostrazi a involuat puternic, si ca design, dar si ca intretinere...

In SUA, in momentul asta, spatiile de servicii sunt ilegale pe aproape tot ce inseamna retea interstate. Legea (si este lege, 23 US Code 111) spune clar: "nu se vor permite (de catre statele care administreaza reteaua) infiintintarea sau operarea de benzinarii, statii service sau orice alt fel de servicii comerciale pe proprietatea sau servitutea retelei interstatale". Singurele exceptii sunt cele din epoca filmului lui @Harry, care au fost permise sa fie mentinute. Dar nu s-au mai infiintat altele noi din 1959 (cele existente s-au modernizat). Spatiile de odihna, in rest, sunt golase: o buda (insalubra de obicei) si o parcare goala. La marginea statelor sau a rezervatiilor naturale un centru infoturism. Atat. In rest, ca sa ajungi la o benzinarie trebuie sa iesi de pe Interstate, sa mergi un pic pe un alt drum, pana ajungi la un complex privat. Care poate fi ok sau nu.

Si nici intretinerea nu mai e cum e in film. Gauri, gropi, valuri, beton mult cu rosturi gen A2 (si incomod la rulare)... Mai ales cand te-ai indepartat de orasele mari.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

https://clubferoviar.ro/acordul-green-deal/

.... aa da, dar nu si pe Valea Prahovei. Acolo ne-a explicat @frunzaverde ca NU se poate. Pentru ca nu exista depou ca lumea de trenuri si atunci nu putem cumpara trenuri tip rame electrice moderne si deci nu putem merge cu trenul la 15 min pe Valea Prahovei. Am zis, am zis!

A, si am uitat, trebuie prioritate pentru marfare, care in week-end trebuie sa mearga pe la Predeal, ca in timpul saptamanii sunt ocupate sa mearga prin alte locuri.

Deci: in Romania Green Deal pica.  :D
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Nu inteleg de ce vorbim despre trenuri aici. Exista echivalentul in board-ul feroviar.

vancouver

Nu e vorba numai de trenuri, ci mai ales de renuntarea la masini.

Din pacate viata asta si lumea asta nu se pliaza pe structura forumului... Nu orice subiect este numai despre feroviar sau numai despre rutier. Acest articol este fix despre o posibila reducere a nivelului de utilizarea a rutierului si o mai mare utilizare pe feroviar. Insa daca se adevereste ce scrie acolo, consecintele sunt mai ales pe rutier. Pentru ca atunci investitiile masive pe rutier care se fac acum in Romania, nu mai sunt asa de utile.

Deci posibil sa rezulte ca nu e bine sa facem autostrada pe Valea Prahovei.

Daca scriam asta pe feroviar, imi spuneai ca de ce vorbesc despre rutier.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Lozzo

#13148
Un raspuns la un comentariu de pe topicul DNXX Braila-Jijila si pod peste Dunare. Alt loc mai potrivit nu am gasit. Poate ca sunt multi care stiu de filmulet, poate ca sunt si unii care nu stiu. Poate cei care au vechime pe forum l-au mai vazut de 2 ori postat, dar daca am depus efort sa il scriu acolo o data deja (si a fost sters), il las si aici. Daca nu e nevoie de el se poate sterge.

Disclaimer nu stiu daca a fost sters pentru vorbele rostite in film, daca aceste este motivul intreb daca se poate lasa doar link-ul simplu fara sa fie embedded? Si cum se face asta.
   
Quote from: paulmare on January 23, 2021, 05:31:12 PM
Toti oamenii de acolo, fierarii din cofraj, macaragii, acuma o sa vina catwalkul si cablurile si sudorii care o sa se uite cum trece traficul fluvial pe sub ei, ar trebui sa aiba un fel de hollywood walk of fame, sa isi poate pune mana in beton sau sa zgarie cu sarma de innadit armaturi, "gogu a lucrat aici" :)

S-ar putea deja sa existe aceste "gogu a lucrat aici" intr-o alta forma. In filmuletul de mai jos a fost vopsit tricolorul pe turnul Eiffel de muncitorii romani.

https://www.youtube.com/watch?v=LOvBJ_S50x4&feature=emb_logo

Ca si remarca legata de turnul Eiffel, am lasat noi ca romani si altele mai importante decat placi comemorative. Sigura este contributia inginerului Gheorghe Pănculescu. Restul cu otelul romanesc poate fi si legenda urbana. Un articol mai detaliat aici
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

AlexxC

Legat de articolul de pe clubferoviar de mai sus:
Nu este nicidecum vreo prognoza sau directie de urmat a UE...este doar opinia unui "analist" de tipul CTP care stie de toate, de la tenis pana la politica si altele.
Omul prezinta un viitor putin utopic la care visezi si tu dar ce sa vezi ...si eu si multi altii visam acelasi lucru. Serviciile de ridesharing fix pe asta mizeaza,automobilul ca vehicul de transport in comun.
Stai sa vezi cand se coalizeaza taximetristi impotriva masinilor autonome...or sa aiba aceiasi soarta ca Uber-ul in Romania. :lol:

TibiV

Mi se pare de-a dreptul caraghioasa partea cu TIR-urile...

Quote
Va fi o revoluție și-n ceea ce privește marfa. Toți se întrebau cum vor fi înlocuite TIR-urile actuale, având autonomii de mii de kilometri, cu tehnologie electrică. Se va face, însă, la fel ca și-n cazul transportului domestic, variantele electrice ale TIR-urilor nu vor avea nevoie decât de autonomii mici, de 50-100 km deoarece transportul de marfă se va face exclusiv pe calea ferată și vapor

Baiatul asta nu a auzit in viata lui de JiT ("Just in Time system/manufacturing")?!...

Sunt doua variante:
a. O fabrica de cămăși asteapta niste nasturi - pana cand producatorul de nasturi umple un tren cu nasturi. Pana ajunge trenul are timp sa construiasca, in incinta fabricii, niste depozite in care sa aiba loc toti nasturii aia.
b. Fabrica nu asteapta un tren intreg, se multumeste cu un vagon. Dar ala se va plimba prin triaje, va fi descompus si recompus din/in N-shpe garnituri feroviare pana ajunge la o gara aflata la 50-100 km de fabrica - dar macar nu mai este nevoie de un depozit atat dem mare ca in primul caz.
Doar ca pana coase nasturii si scoate camasile la vanzare, deja s-au demodat...

Evident, am exagerat un pic. Dar sa ma lase "expertii" astia.
Sub o "haina/blana green" revenim la apucaturile romanesti de pe vremea lui Ceasca...
Pe vremea aia se spunea ca cel mai mare minister din Romania era CFR-ul. Pentru ca prin lege erau interzise tranporturile rutiere pe distante mai mari de 100 km... Daca aveai de transportat 10 roabe la 200 de kilometri, trebuia sa le urci in duba (vestitele TV-uri), sa le duci la gara, sa le urci in tren, iar la destinatie sa faci operatiunea inversa. (Este adevarat, atunci vitezele pe calea ferata din Romania erau mult mai mari decat cele de astazi ...)

Clar, inca unul care este de meserie "părerolog"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

E acelasi Dan Diaconu pe care ni-l sugereaza google? Cel promovat de sputnik.md ?
:puke:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

udar

Asa va fi si pe  A1  Sibiu -Pitesti  !?
Oare cand !!??


Lozzo

#13153
Tibi nu te mai grabi usor sa cataloghezi oamenii in "experti" si "pareologi". Toata lumea poate emite pareri, unii mai aduc si argumente si solutii pe langa pareri, mai depun si efort in parerile lor. Aratatul cu degetul si lista pentru Mos Craciun, nu intra chiar la categoria pareri. Umorul denota inteligenta, bascalia se face si pe santier. O poza haioasa sau un banc de pe grupul de munca arata doar ca se intelege umorul, nu ca se poate practica de cel care o face.


Imi exprim si eu o parere pe aici legata de subiectul deschis de tine:

- TIR-ul cam e echivalentul trenului marfar ca nu transporti 10 roabe cum zici tu nici cu TIR-ul, nici cu marfarul

- exemplu tau de 50-100km il reduc la scara de 5-10km si gasesc si pe rutierul actual aceeasi problema pe care o vezi la tren dar nu iti sare in ochi la masina. Cu dubita aproape goala ajunge sa mi se livreze un plic acasa

- trenul cam foloseste energie electrica care in momentul de fata provine mai mult din surse eco si nu din ars carbuni

- se va ajunge si la masini electrice in totalitate, inclusiv TIR-ul. Deja s-au facut experimente si pentru autostrada (nu stau sa mai caut pentru un comment)

- din pacate pentru transport de marfa vom da tot peste solutia trenului in forma TIR-ului electric din aceleasi motive. Imagineaza-ti tu o forma de troleibuz pentru transport pe distante mari. Cu un traseu prestabilit (doar ca nu are sine ca la tren) problema alimentarii devine simpla, iar oportunitatea automatizarii reiese din context

- restul rutierului va ramane ca acum, numai ca transporti 10 roabe cu dubita electrica si poate speram si la ceva mai compact pentru livrari de colete

- in curand cand vei cumpara masina si vei alege intre manuala si automata, nu va mai face referire la cutia de viteze


Poate asta cam vrea sa spuna omul prin calea ferata a viitorului, dar e mai simplu sa criticam pe unul care incearca, decat sa incercam ceva ca poate rad altii de noi.


Ti-am propus sa iti imaginezi o forma de troleibuz pentru transport pe distante mari, dar ca sa fiu si mai concret uite aici exemplu. De care nu stiam ca nu le stiu eu pe toate, dar cumva o propag prin idei ca acum stiu de ea.
Quote from: RaduG on January 05, 2021, 02:29:44 PM
Uite aici strict pentru informare, la ce s-au gândit o masă critică de concerne comerciale, tot în Elveția: un sistem logistic complet automat și digitalizat, subteran, de transport marfă paletizată, cu monorail deasupra pentru coletărie ușoară.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cargo_Sous_Terrain
https://www.cst.ch/en/
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

gruiarew

Lozzo, nu-i țin partea lui TibiV dar când vii cu o chestie trebuie totuși să fie ancorată și în realitate. Am putea vorbi de teleportare dar totuși parcă pe mine nu mă interesează ce o să se întâmple peste 100 1000 sau 10.000 de ani. Mă interesează ceva în maxim 5-10 să mai prind și eu câte ceva.

Ce era pe vremuri era altceva. Era totul dirijat de la centru și nu aveau nevoie de o găleată de nasturi. Se lucra la alt nivel. Nu trebuia să livrezi azi și se lucrau pe alte cantități, fără să fie zilnic cu ochii pe profit și eficiență.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis