News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Earthchild

#13155
Quote from: Lozzo on January 25, 2021, 10:04:54 PM
Ca si remarca legata de turnul Eiffel, am lasat noi ca romani si altele mai importante decat placi comemorative. Sigura este contributia inginerului Gheorghe Pănculescu. Restul cu otelul romanesc poate fi si legenda urbana.
Turnul Eiffel construit din oțel românesc de la Reșița, dacă nu e legendă urbană, sigur e poveste.  :) Chiar dacă ar fi așa, se trece cu nonșalanță peste realitatea istorică în care oțelul "românesc" era de fapt austro-ungar, obținut din minereu de fier austro-ungar prin tehnologie imperială... Muncitorii poate că erau români bănățeni, dar sigur nu erau toți cei care munceau la Reșița, la ce creuzet de naționalități era imperiul austro-ungar în vremea aceea.
Dar tare mult ne place se mistificăm istoria când nu ne convine ceva. Și îi blamăm pe ruși dacă plâng după Stalin și-l laudă pe Putin.

PS: apropos, ați văzut filmul Maria a României? Ce a făcut o anglo-rusoaică pentru "marea unire"?

JohannDB

    Mi-aș dori să văd cu păreri și exemple subsecvente părerii, pe cineva care călărește drumurile țării și Europei, de la cineva care seara "dă cheie" și pleacă de la București la Satu-Mare, spre exemplu și care se mai și oprește la câteva puncte "logistice" principale/"cap" de județ, lasă colete/containere și-o taie mai departe, ajungând în dimineața următoare pe la 10-12 la destinația finală..... Să tragi de-un camion de 15 tone cu remorcă de 12 tone după tine, sau autotren cu prelată, sau ...
   Sau unul care pleacă de la Constanța, la....Antwerpen.....
   Am trecut și pe la Hamburg să văd "traseul exeprimental" pentru camioanele "trolebuz", care traseu a rămas așa pentru nu se știe cât timp, dar ce este cert că acest traseu a luat din suprafața autostrăzii și asta se cunoaște mult de tot pe zona respectivă.... Noroc că nu-i prea lungă !!
   Până și-n Ungaria au dispărut indicatoarele de RO-LA dinainte de Budapesta și de după Budapesta.... Pe Austria nu le-am mai văzut în ultimii patru ani..... Nu numai industria auto emite comenzi acum și-n cca 36-48 de ore ajung la montaj de te miri de unde și pe unde.... Exemple de mobilitate la viteză maximă sunt nenumărate....
    Ca exemplu pentru momentul actual; cu doi șoferi pe "tractor" am plecat de la Borș (via Cluj - Sighișoara - Brașov - Cheia - Ploiești) la ora 04:20 și-am ajuns la Giurgiu la ora 18:00 (inclusiv timpul "pierdut pe DNCB)...13 ore jumate și pe Bulgaria le mai rămâeau pentru program încă cca 5 ore ...... Cu trenul ??
  Vorba lui "gruiarew"....Și eu vreau alternative imediate și fezabile, nu "1001 de nopți"... Realitatea imediată trebuie, întâi, făcută funcțională, apoi ne facem de lucru cu altele, pe baza celui făcut anterior și care trebuie să ne dea timp și termene de gândire, proiectare, experimentare și punere-n operă.... Faci prost ceva, nu ai timp de îmbunătățiri; ești ocupat mereu cu cârpirea lucrului prost....
   Nu se vede că nu ia nimeni hățurile pentru a struni situația de pe DN68A, pe mizilicul de cca 13km rămași de la Margina la Holdea ?? Să se apuce CUMVA să-l facă mai circulabil ?? Comparativ, DN 15 de la Chețani la Cp.Turzii (tot cam 13-14 km) stă mult mai bine, tehnic și la traficul ce s-a intensificat și pe partea asta, se descurcă mult mai bine la volumul de trafic....
  De la volan, de pe drum altfel se văd, se petrec și se simt lucrurile; și degeaba strigi, tu călărețul, că cutare lucru nu-i bine/corespunzător făcut și nimeni nu te ia în seamă, dar toți "realizatorii" se întreabă, "de ce" nu merge "cutare" chestie !?!? OARE DE CE ??

Lozzo

#13157
Nu am mai vrut sa o adaug ca si comentariu partea cu otelul care oricum ar fi fost austro-ungar pentru ca in orice caz nu avem informatii despre otelul care a ajuns acolo, dar ramane o teorie probabila dupa cum erau distribuite turnatoriile de prelucrare a otelului in grinzi la acea vreme in toata Europa. Eu n-am fost acolo pe vremea aia si cei care au fost nu mai sunt. Articolul a fost primul pe care l-am gasit mai bine scris si merita sa mentioneze pe langa numele oraselor Resita si Govajdia in care erau turnatoriile si altele din care sa se inteleaga adevarul vremii. Poate si simplu mentionate macar numele intreprinderilor sau ale proprietarilor acelor otelarii sau ca noi romanii la vremea construirii turnului Eiffel eram preocupati cu altceva decat turnarea otelului si ne bateam cu turcii pentru independenta. Pentru ca discutia a inceput de la un comentariu legat de podul nou al Brailei, adaug la ultima fraza, ca s-a propus ca numele podului sa fie si Podul ,,13 iulie 1878", marcand unirea Dobrogei cu principatele, iar constructia turnului a inceput in ianuarie 1887.

Legat de marea unire si acolo citim in cartile de istorie ce progresisti am fost noi pentru perioada aia ca am adaugat articolul 7 (sau 11 nu mai tin minte) cu tolerarea si egalitatea in drepturi a tuturor cetatenilor din regat indiferent de etnie, nationalitate, culoare. Eram atat de progresisti ca atunci cand ne-au vazut altii cum ne pregateam sa dam in cap la minoritati ne-au cam zis sa ne potolim cu asta si sa trecem la tolerat daca nu vrem sa avem probleme de regresat. 
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

Lozzo

#13158
Inteleg ca nu astepti raspuns de la mine JohannDB, dar chiar si proiectul acela care pare fantezist, nu e doar pe hartie. Deja s-au pus banii jos (multe miliarde) si va cam fi finalizat o parte in maxim 10 ani. Si in tara care contruieste asta si s-a pus ca ghimpele intre 4 economii dezvoltate, TIR-urile nu prea o strabat toata ziua desi e mai scurt un traseu drept.

Nu am mai vrut sa adaug ca perceptia lui Tibi despre JiT este si cam prost formulata. Ca TIR-ul e cam doar extremitatea de la un lant intreg de JiT in care 90% din traseu e strabatut cu trenul si vaporul. Si complexitatea si efortul in JiT se concentreaza in porturi si la marfare pe tren, unde se asambleaza si se combina containere in cele mai variate moduri posibile. Complexitatea unui centru de logistica pe rutier e mult diminuata in acest lant JiT care se ocupa cu acelasi tip de marfa, ca nu transporta nimeni din acelasi depozit si peste congelat si cauciucuri din China si legume si in nici un caz nu ai pe mana mii de tone care intra si ies in acelasi minut. La TIR cam ajungi sa pui aceeasi paleti multiplicati de 100 de ori la un drum, drumul lung si prost e o variabila in JiT pe rutier pentru a asigura "in time", dar nu cum il descri tu (ca lumea cam stie ca dureaza 10-12 ore drumul si azi si maine si nu isi fac planuri ca peste noapte apare o autostrada de 500km si se schimba brusc). Si cu un accident neprevazut nu prea iti afecteaza serios productia ca astepti dupa 100 de paleti si nu dupa 1000 de containere in port ca a fost furtuna in marea rosie sau ca marfarul din India a fost blocat la granita Pakistanului ca razboi.

Nu ma intelege ca am eu ceva cu meseria de TIR-ist sau ca nu as aprecia efortul sau nu ii recunosc meritele si importanta capitala in economie. Dar nu imi place sa tratam orice subiect, chiar si numai pe rutier, din perspectiva asta. Am probleme cu lipsa bunului simt prin comentarii, ca nu intra nimeni pe forum sa citeasca ce mistouri a mai postat Tibi si cum batjocoreste si zice simplu "da nu te supara frate, era doar o gluma", iar legat de comentarile tale as vrea din nou cand exprimi o idee sa te rezumi la idee, ca citesc cu alte vorbe cam acelasi limbaj vulgar si chiar mai grosolan ca si la Tibi. Amandoi cam jigniti gratuit cand faceti unele comentarii.

Se schimba multe in lumea asta si poate nici eu nu credeam ca o sa ajungem asa repede aici, dar uite ca Tesla se cam conduce singura si prin oras, nu doar pe autostrada. Aproape ca tehnologia hybrid din Prius nici nu mai merita efortul sa fie mentionata de cand s-a accelerat productia si dezvoltarea de masini pur electrice. Asa cum "traseul exeprimental" pentru camioanele "trolebuz" care te deranjeaza nici nu va mai merita efortul de a fi mentionat in momentul in care solutia perfecta a TIR-ului electric modern va fi gasita in curand si va capata avant. Lumea incearca, cand greseste sau ceva nu merge cauta si alte solutii, dar nimeni nu se opreste si zice "n-ai ce-i face, las ca merge si asa".

Pana la urma sunt pareri personale pe un forum, nu schimbam noi lumea scriind aici nici de pe un scaun de birou, nici de pe un scaun de masina (TIR sau masina mica). Macar sa fim decenti si rezonabili cand ne exprimam.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

gruiarew

Hai că răspund eu în locul lui. N-a zis nimeni să nu o gândim pe termen lung. Dar problema mea și probabil a lui e că atunci când ai dat într-o groapă deja ți s-au amestecat gândurile. Dacă nu putem rezolva chestiile, simple, punctuale sincer nu cred că are sens să ne aruncăm la chestii fanteziste. Nu fac bășcălie și nu te iau în râs (departe de mine gândul ăsta) dar nu poți să te gândești la palate când ție-ți plouă în colibă. Exact problema asta o am și la muncă, desi e cu totul alt domeniu. De câțiva ani facem tot planuri cum să facem să fie bine și frumos dar nu-și bate nimeni capul să rezolve cum trebuie problemele acute care le avem. Cârpim și visăm.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Harry

Nu exista niciun gram de otel romanesc in Eiffel. E o legenda urbana nascuta si propagata in comunism.

nenea_hartia

#13161
^ Și absolut nici o contribuție a lui Gheorghe Pănculescu. Sunt minciuni ordinare lansate de Eugen Stănescu, demontate de multă vreme, dar preluate din păcate cu copy/paste de toată presa. După cum Pănculescu n-a fost responsabil nici cu construcția căii ferate București-Predeal, cum îl laudă n surse.
Să nu se înțeleagă greșit, Gheorghe Pănculescu a fost un inginer fantastic, cum nu mai există în ziua de azi, iar calitățile și meritele sale pot fi scoase în evidență și fără minciuni.

Lozzo

#13162
Un mic moment de amuzament inainte sa porneasca toate santierele in forta. (Nu ascultati cu volumul chiar la maxim.)



L.E. Pentru cei care sunt prea rafinati si dau cu minusuri ca nu li se pare amuzant, puteti sa ii atribuiti o interpretare artistica a cancan-ului de privit sub fusta la masini
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

alexandru_m

@Lozzo

Cu privire la JiT visezi frumos.

Nu face nimeni grupaje pe JiT.

Sistem JiT inseamna ca la ora 14:00, in Vestul Romaniei muncitorul a terminat de pus aribagurile in cutiile de pe palet, la ora 14:15 ele trec de Controlul Calitatii, la 14:30 sunt in masina care asteapta deja in curte. Si a doua zi dimineata sunt deja pe linia de asamblare in Germania. Iar undeva in 24 de ore de cand au fost puse airbagurile in cutii in Romania in Germania o masina iese pe roti continant acele airbaguri.

Sistremul asta JiT este o inventie care face ca fabricile sa economiseasca tot ce inseamna depozit/depozitare/gestionare stoc. Depozitul este unul pe roti. E nevoie de marfa de la tine din spate descarci la ora ceruta, nu e nevoie stai in parcare pana te chemam noi. La ora fixa, normal. Si vai si amar sa nu respecti ora aia fixa din cauza ta.

Vorbesc din punctul de vedere al celui care a dus de la piulite pt Dacia / Skoda pana la componente de Rolls Royce.

reed

o sa avem cale de rulare din beton pe centura Girgiu,ca proiect pilot,daca va fi ok,se va continua si pe alte tronsoane .

Lozzo

Daca nu a mai dat nimeni raspuns de mult timp, as vrea doar sa aduc cateva precizari despre diferenta Just in Time Delivery in raport cu logistica de transport.

Procese non-JiT

Pe lantul de la producatorul ingredientelor pana la cozonacul din magazin, avem fabrica de panificatie si interpuse distributori. Productia cozonacului e "time sensitive" daca vrem sa il avem pe masa de Craciun si trebuie sa il gasim si in hypermarket si in aprozarul dintr-un sat.

Nu este un lant JiT deoarece avem 4 ingrediente de baza faina, lapte, oua, nuca, cacao, iar productia se poate baza pe stocuri de material la producator, la distributorul producatorului si la fabrica. Fabrica produce si paine si altele, dar in total are un numar mic de componente si de natura similara si logistica stocarii in fabrica e un proces ce poate fi urmarit usor (ce mai avem nevoie, cand mai avem nevoie, unde le punem). Are un dezavantaj ca trebuie sa organizeze fizic spatiul, dar intra la categoria costurilor pentru eliminare riscului.

Chiar daca cacaoa este produsa in America de Sud, nu devine un proces JiT. In ciuda distantei, uitandu-ne la el ca un proces continuu de livrare, in fiecare zi pleaca saci de cacao din Brazilia si in fiecare zi ajung saci de cacao in Romania. Este lung traseul urmat si inevitabil pot aparea intarzieri, dar pana la si inclusiv la fabrica avem stocuri care ascund intarzierile. Cacaoa care ajunge azi la distributor e livrata chiar si peste o luna.

Chiar daca avem multe lanturi de distributie  si variate de la fabrica ca sa ajunga cozonacul si in sat si in oras in timp pentru Craciun, inca nu este un JiT. Productia de cozonac a fost maritata deja de la ignat si data Craciunului nu se schimba in calendar de la an la an ca Pastele.

Aproape JiT

Incepem sa ne gandim la un proces JiT in momentul in care numarul de componente creste si crearea de stocuri in fabrica ar duce la un proces logistic costisitor ca si complexitate de organizare. In plus cu numarul mare de componente risca sa apara fenomenul diversitati si nu le poti stoca la fel. Pentru productia auto tabla galvanizata o poti lasa in ploaie cateva zile, dar computerul de bord nu. La fel un scaun il lasi si in soare, dar uleiul din cutia de viteze nu.

Dar si cu numarul acesta ridicat si divers de componente, cu restrictii asupra stocarii, nu inseamna ca avem inca nevoie de un proces JiT. Daca toti producatori sunt aproape sau iti permiti sa platesti distributorii mai scump sa iti asigure stoc suficient in apropiere, nu mai este chiar atat de sensibil la timp. Asadar incepi sa te gandesti la JiT cand nu poti asigura stoc de rezerva si distanta e mare astfel incat procesul tau de fabricatie risca sa fie intarziat mult daca apar probleme la mijlocul traseului si trebuie sa astepti reluarea livrarii de la zero pe alta ruta.

Acum apare intrebarea de ce ai vrea sa ti se livreze de la o distanta mare ca sa devina critic acest proces JiT. Raspunsul este ca de obicei nu prea ai de ales, pe de o parte din cauza distribuirii resurselor naturale pe glob. Pe de alta parte e mult mai economic sa te specializezi pe un anumit produs si de obicei nu e rentabil sa se produca sau sa se stocheze de toate peste tot, asadar apelezi la un producator sau distributor care se poate afla oriunde pe glob. Creste riscul acesta cand ai nevoie de componente variate rau.

Ramane intrebarea totusi daca vorbim de proces JiT in cazul in care toti distributorii tai de componente multe si variate au depozite care se afla pe o raza mica. Eu personal il vad ca un proces de time critical, din cauza faptului ca reluarea unui transport de la zero de la distributor nu iti intrerupe tot procesul. Nici o fabrica nu descarca direct de pe platforma pe banda de lucru si cu fiecare transport primit tot creaza stocuri mici pana la asamblare si se bazeaza pe livrari succesive in aceasi zi. Problema de JiT a fost deja rezolvata cand ai ales un loc in care nu ai un singur mod de acces de la distributori, te-ai asigurat ca distributorul iti poate onora contractul prin relatia lui mai jos in lant si are stocuri suficiente (nu devine o problema reluarea de la zero a unui singur transport de livrare producator-distributor), capacitate de transport suficienta si poate si in exces. In lipsa acestei planificari riguroase de JiT, problema time critical se acumuleaza cu fiecare transport succesiv pierdut de la distributor si devine legata de JiT.

JiT la producatorul intermediar ca parte din lant JiT

Alexandru_m tot ce am zis despre JiT si logistica de transport se aplica si la producatorul intermediar, nu doar fabrica care asambleaza produsul final. Si acolo diversitatea si numarul produselor intr-un punct de lucru este esentiala, nu producem si faina si subamsamble mecanice in aceeasi uzina. Eu am abstractizat, dar in exemplul tau fabrica este tot fabrica, iar distributorul este transportatorul fara depozit care incarca direct marfa pentru transport. Dar diferenta dintre time critical si JiT ramane aceeasi si factorii care duc la un lant JiT.

Linia de productie este seriala si un mic buffer de depozitare se realizeaza si la producator, nu se varsa banda de productie direct pe rampa de incarcare. Iar nicaieri in lume nu se poate produce pe varfuri de productie, se lucreaza la o capacitate fizica limitata si capacitatea de productie este constanta, chiar daca fluctueaza poate intre iarna si vara, uneori chiar intre noapte si zi, iar totul se regleaza si se dimensioneaza prin contracte de JiT negociate mult in avans. Dimensionarea instantanee a productiei este conditionata de factorul uman cel putin in momentul de fata, dar nici cu automatizare continua nu va fi realizabila pentru ca se reduce la discutia construim infrastructura, dar nu o dimensionam pentru aglomeratia de Craciun din motive de cost/beneficiu. O hidrocentrala pare ca ar depasi aceste bariere fizice si poate produce instantaneu mai multa energie daca ai nevoie si se adapteaza la varfuri, dar si acolo ne dam seama ca nu e cazul si ai nevoie de planificat in timp acumularea si eliberarea bazinului la fel cum acomodezi linia de productie.

JiT si logistica de transport

In tot ce a fost mai sus eu nu am rostit vreun cuvant de dubita, TIR, tren, vapor. Dar daca expunerea mea despre JiT este partial adevarata, cred ca putem intelege cum se imparte un traseu de JiT intre cele 4 mijloace de transport. La fel de bine cum as vrea daca nu am gresit profund in ce am zis sa intelegem unde punem degetul si zicem JiT si unde este logistica de transport. Si nu am zis ca toata aceasta logistica de transport este simpla. Este mai putin complexa decat JiT end-to-end pentru ca putem imparti problema in mai multe puncte si efortul se distribuie in mai multe puncte. Nu vreau sa se inteleaga ca efortul intr-un centru de distributie este floare la ureche sau ca nu e dificil sa transporti la timp si sa multumesti clientul chiar daca nu o faci pentru JiT.


Disclaimer

Sper ca exemplele folosite sunt mai usor de inteles decat roaba si nasturii din expunerea lui Tibi si ca accepta ca nu a ales cele mai bune exemple pentru a vorbi de JiT. Sper la fel alexandru_m ca regasesti o diferenta intre JiT si logistica de transport, iar eu nu vreau sa te contrazic in exemplul tau, dar vreau sa distingem ceea ce este JiT, si care se implementeaza pe hartie mai mult prin lungi negocieri si analize, si logistica de transport care este parte dintr-un lant JiT, dar nu putem zice ca ea este JiT simplist, nici macar nu exista in orice lant de productie. Transportul este o componenta time critical pentru JiT.


Daca nu citesti atent, ar fi bine sa nu comentezi si sa nu dai vot. Ca altfel esti pensionarul din parc care nu te asculta si iti raspunde, iar la urne voteaza cum o face, din orice motiv, numai din motivele corecte nu.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

JohannDB

          ...o sa avem cale de rulare din beton pe centura Girgiu,ca proiect pilot  Dacă te referi la legătura cu vama.... Am văzut-o și alții (calea de rulare din beton) și era de-o calitate foarte bună, "plană" ca asfaltul.... Acum rămâne să vedem cum va fi la final și cum ne va zgâlțâi. Problema e s-o dea gata cât mai rapid.  Din ce-am văzut din DN5 au decopertat  la greu, dar zăpadă fiind n-am putut vedea stadiul terasamentului.   Acum vreo cinci ani am dus o firmă brașoveană, cu utilajele ei, la Aeroportul Craiova; aveau ca temă reparația pistei de aici, pistă din/de beton.... Amănunte nu mai am, critici, nu am auzit; adevărat că numai pe asta n-am fost focusat.....

gruiarew

Nu trebuie lăsate rosturi la beton? Parcă DN68A are structură de beton. Și mergi de parcă ești pe linia ferată...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

Are rosturi, dar trebuie umplute cu material elastic, pana la fata, astfel ca trecere de la o placa la alta sa nu se simta.
Asta in teorie... dar si in practica, asa este, imediat ce este gata, pana la primul ciclu de inghet-dezghet

adiarc

m-as bucura sa functioneze...betonul genereaza multa plus valoare aici...la noi...in timp ce asfaltul are o parte importanta din componente importate.....daca se fac lucrurile ceas ,clar va functiona cativa zeci de ani...pe modelul german sau american de acum cativa zeci de ani
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura