În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


JohannDB

"Earthchild"..... "bună faza"... !!   :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Harry

Nu stiu unde sa o pun, so...

Fostul șef al armatei din Moldova, informator pentru un colonel rus din GRU: ,,Trebuie să închidem granița cu România cât mai repede posibil!" / Reacția Chișinăului: ,,Trădare de patrie"

QuoteAgentul Gorgan era neliniștit în privința livrărilor de arme către Ucraina din România și îi dă sfaturi colonelului Makarov: ,,Este necesar să închidem granița cu România cât mai repede posibil!"

,,Este o gaură mare! De acolo vin o mulțime de încărcături pentru Ucraina. Mai ales încărcături militare! Românii încă mai au câteva fabrici militare care produc arme și muniții", a adăugat generalul moldovean.

https://www.hotnews.ro/stiri-international-27188637-fostul-sef-armatei-din-moldova-informator-pentru-colonel-rus-din-gru-trebuie-inchidem-granita-romania-cat-mai-repede-posibil.htm

Cetatean

Stiu o zona pe A1 unde s-au montat panouri la un an dupa ce s-a dat in trafic,ca tot facea unu sesizari,cu casa la vreo 400 de m de autostrada. Au facut masuratori si au montat.

Sunt curios din ce studii le-au reiesit aia 26 de km de panouri. Si noi suntem culmea. Cand nu facem,gasim tot felu de motive,inventate sau nu si cand facem...avem grija sa incarcam.
Inca o data zic,e una sa iei 3 % dintr-o proiectare de 300 mil euro,sau alta sa iei 3% din 600 milioane,nu?

Riscurile la antreprenor 100%,ca sa mai scape de claimuri.
Legat de pamanturi,nu vor sa se mai arda ca pe A7,unde un constructor si-a luat niste zeci de milioane pentru stablizarea materialului din gropile puse la dispozitie de astia?
Legat de arheologie,la fel. Vezi Varadia. Vezi n cazuri. Stim traseele astea de 2-3 ani? De ce nu s-au gasit 2-3 milioane de la patrimoniu? Mai bine platim 15 la constructori ca stau,sau gasesc nu stiu cate vestigii.

Legat de proiect si liste. M-as arunca sa zic...ca nu o fac intentionat. E greu sa gestionezi proiecte mari. Cu x specialitati. Daca nu ai o echipa bina,care sa stie cum sa le puna in ordine..se intampla din astea.
In fine,verificatorii aia iar si-au luat banii doar pe stampile...

dumbravaandrei

Nu scapi de claim-uri dacă "muți riscurile 100% la antreprenor". Pentru că rezultă la final un contract cu cantități finite (într-un anumit interval). Și cu clauze. Nu e nimeni nebun să zică "facem orice și oricât astfel încât obiectivele beneficiarului din contract să fie îndeplinite".  Și nu există ofertă cu risc 0. 

Pe de altă parte, în oferirea unui răspuns concludent contează enorm de mult și cum pui întrebările. 
La parte de avize, cum aici nu e fidic roșu, normal că n-are cum să-ți dea statul toate avizele la semnarea contractului. Că nu poate visa ce soluție și cât spațiu de desfășurare va avea nevoie ofertantul câștigător.

daniel_avram

Dar cine ii opreste sa angajeze mai multi specialisti? La CNAIR problema nu e doar numarul mic de specialisti, acolo e foarte multa incompetenta si extrem de multa rea credinta.

horatiu.cosma

^^
E FIDIC Roșu.

AdrianB1

#14152
Time & materials. Contracte foarte populare in unele domenii, am lucrat in asemenea contracte de ambele parti ale baricadei (nu in acelasi contract) si le prefer ca antreprenor in cazul proiectelor inedite care implica ceva atat de nou incat nu se poate face o estimare suficient de buna incat sa permita o calitate buna; sau pentru proiecte exploratorii. Nu e cazul la autostrazi, domeniu destul de stabil, si in special in conditii usoare si predictibile gen campie, dar nu e nimeni automat nebun daca contracteaza T&M.

Si nu am avut niciodata pana acum claims pe T&M.

dr4qul4

Nu asa a fost contractul cu Bechtel?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

dumbravaandrei

^^ T&M funcționează strict dacă și poți livra nivelul cerut de timp sau de produse / servicii.

pikciu005





Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa

A0 sud. Care ar fi explicatia? Tot telefonul / neatentia?

Sorinus

Eu cred ca a mai lovit ceva si apoi a ajuns in parapet. Probabil s-a atins cu alta masina si a pierdut controlul. Este busit inclusiv in partea de sus, plafonul e un pic infundat, nu prea avea cum sa ajunga asa doar lovind parapetul.

dumbravaandrei

Prin partea de ,,sus" s-a dus parte din șocul absorbit, nu s-a dat peste cap...
Pare neatenție, dar sursa ei e greu de stabilit. Bine ca au scăpat teferi din mașină.