News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Aia cu RCA-ul nu sunt de acord. Mie îmi stă mașina de 8 luni în curte, de ce aș plăti RCA?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Duci numerele înapoi la Prefectură. N-ai nevoie de numere în curte. În aceeași situație îs și eu. Problema e că respectiva curte e la 200km de unde stau de fapt. Dar mi se pare de porc să-mi țin coaja în fața blocului nemișcată când unii nu au unde parca.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

#12722
Păi și când ajung acasă îmi petrec vacanța pe culoarele birocraților să îmi recuperez numerele? "Stai așa că ai formularul 406-89/c24'7, dar îl ai pe ăla roz, nu albastru". Nope. Mașina e in curte, deci în imposibilitate de a provoca sau a fi implicată într-un accident. Ajung acasă, plătesc RCA începând cu ziua sosirii, mă folosesc de mașină (ok, de data asta trebuie să ajung la ITP dar și să stau 14 zile în izolare).
Prinde-mă pe sosea fără RCA, ITP, vignetă, impozit și mai știu eu ce, ia-mi boii de la căruță. Sunt atâtea camere cu soft de recunoaștere a numărului, să mai instaleze. Dar nu să plătesc RCA cum plăteam "abonamentul" la Enel, consum, nu consum, plătesc.
Poate vreau să îmi iau o mașină de epocă, să merg cu ea odată pe an la raliul mașinilor clasice. Ce fac, închiriez un raft la "Prefectură" să îmi țină numerele acolo?
Aia cu ocupatul parcării sunt de acord, cu toate că înainte să am curte și înainte să conducă soția, mașina stătea în parcarea blocului 4-5 luni, dar era locul de parcare plătit. Alții au 3 mașini și parchează pe unde apucă, e scump să dea 200 lei pe an pentru un loc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

nicolaem

asta cu 2-3 masini parcate care pe unde ar trebui rezolvata prin impozit marit pt masina 2, 3 etc...
e plin si la mine in zona de vecini care daca isi cumpara masina noua, cea veche ramana parcata aiurea pe trotuare desi nu ar avea neaparata nevoie de ea.
Masini vechi in valoare de 1-2 mii euro, dar "electoratul" cere primariilor sa contruiasca parcari supraetajate in cartiere, chiar daca costul/loc e parcare e de vreo 10 ori mai maredecat valoarea medie a masinilor din el.

dragos76

Dacă s-ar reglementa la sânge și cu parcarea, nu e nevoie nici măcar de impozitarea progresivă la mașini.

Ce ziceai gruiarew cu "nu ai numere, te ridică în secunda 2" eu știam că e și la noi. Și faza cu 1 an (acum 6 luni) e pentru mașinile înmatriculate, dar pentru care sunt dovezi că nu mai sunt folosite.

nicolaem

deacord, eu ma refeream la cele neabandonate, folosite rar ca a2a sau a 3a masina a familiei. Nici o primarie, indiferent cat de harnica ar fi, nu are posibilitate sa realizeze atatea parkinguri in cartiere, pentru cate masini pot cumpara cetatenii ei.

JohannDB

.....Legătura dintre "numărul de circulație" și "RCA".....
................Foarte corect ca atât timp cât circuli  cu (deci utilizezi) mașina să ai RCA valabil/valid..... DAR, nu văd cu ochi buni, că dacă nu mai ai RCA să dai numerele înapoi, mai ales că impozitul este plătit pentru vehicul.....; Ca să nu mai vorbesc de RCA sub o lună, de 7....,12...zile...!! Este responsabilitatea și obligația strict  personală, ca, atât timp cât ești în trafic să fi "ok" din toate punctele de vedere...  DAR, nici să fi obligat la "drumuri" și "drumuri" pentru predarea și "păstrarea" - normal contra cost, a numărului
Din legea 137/2017, Legea RCA.....""""(6) Contractul RCA poate fi suspendat la cererea asiguratului care a încheiat un contract RCA pe perioada suspendării dreptului de circulație al vehiculului conform prevederilor legale sau pe perioada imobilizării vehiculului, cu obligația depunerii plăcuțelor de înmatriculare/înregistrare la autoritatea care le-a eliberat. Procedura suspendării și a cazurilor de imobilizare se stabilește prin reglementări comune ale Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Transporturilor, A.S.F. și Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene.""""

Și încă ceva "pentru rumegat", cu titlul
RCA-ul ,,scurt", la mare modă printre șoferi, polița de asigurare pe o lună ar putea fi desființată
  de  Florentin Radu - 22 aprilie 2018    https://www.desteptarea.ro/rca-ul-scurt-la-mare-moda-printre-soferi/

ivladbogdan

De unde atata preocupare cate masini are cineva si ce face cu ele? Este fix problema fiecaruia pe ce isi da banii.
In momentul in care le parcheaza pe garduri si trotuare sa fie amendati, iar daca nu platesc amenzile, sa fie executati, sunt perfect de acord cu asta.
Insa atata vreme cat platesc loc de parcare/garaj/garaj subteran, pot sa-mi tin masina acolo si 20 ani nemiscata sau s-o scot 1 data pe an, asta nu e problema nimanui ce fac eu cu bunurile mele. Platesc impozitul, platesc parcare, fac asigurare cand ies cu ea pe drum si cu asta basta. De ce sa fac asigurare daca masina sta incuiata intr-un garaj 6 luni?
Trebuie taxati nesimtitii, nu oamenii de buna credinta care poate au o pasiune auto.
P.S. Exista medicament si pentru impozite progresive si altele asemenea.

JohannDB

Colegule @ ivladbogdan...... Dacă citești și printre rânduri, avem o mare problemă și cu societățile/firmele de asigurare de la noi (chiar la "ora asta"), lucru reflectat direct în problemele de RCA.... Dar cine-și pleacă urechea la noi ??
Extrapolând la absurd....sinonim cu problema din matematică, prin reducere la absurd....,. ceea ce-i "spus" în Legea RCA, seamănă cu a mi se suspenda certificatul de naștere, cât sunt în concediu medical/convalescență sau ceva de genul; PENTRU ca mai apoi prin instanță să revin și să dovedesc...că....trăiesc (cu toate taxele/impozitele plătite) și să reintru "în circulație".... ceva "nu-i coșer/în regulă"....

alin2pas

Dar nu ar fi nevoie să se predea numerele de înmatriculare pentru lipsa RCA, ar fi suficientă suspendarea certificatului de înmatriculare. În acest fel, circulația cu un asemenea autovehicul ar atrage automat dosar penal. Suplimentar, s-ar putea lua suplimentar măsura ridicării acestei mașini și recuperarea ei doar după plata amenzilor și a tuturor costurilor de transport și depozitare, precum și după achiziționarea unei polițe de asigurare. În cazul în care mașina nu este ridicată într-un anumit timp (de exemplu 30 zile) să fie vândută sau dusă la fier vechi. Astfel, dacă nu circuli cu mașina, nu ar fi nici o problemă că nu ai RCA valabil sau chiar ITP.
Cât despre mașinile abandonate: dacă mașina are impozit plătit și stă într-un spațiu privat sau dacă stă pe un loc de parcare plătit la primărie, nu cred că interesează pe cineva dacă o miști din loc sau nu. Dacă lucrezi pe vapor și ești plecat opt luni pe an, nu ai voie să deții o mașină? Dacă nu circuli cu mașina, nu e nevoie să ai RCA sau ITP valabil, dar dacă îți permiți să plătești impozitul și un loc de parcare (fie că e loc de parcare personalizat, fie un abonament de parcare, depinde de varianta adoptată în fiecare localitate), înseamnă că mașina nu e abandonată.
Cât despre predarea numerelor la poliție pe perioada în care nu folosești mașina și nu plătești RCA, cine susține așa ceva, ar trebui să predea la poliție pașaportul când nu iasă din țară și cartea de identitate când nu iasă din casă.

oc7avian

Sincer, despre pe loc plătit de la primărie aș avea obiecții să stea mașini nemișcate, pentru că e un loc subvenționat. Scopul e să asiguri stocare mașinilor active. În plus, mișcarea activă a mașinilor ajută la crearea unor locuri de parcare pentru scurtă durată (curieri, livratori etc.). Bine, asta nu cred că e oficial în regulamentul stabilit de orașe, dar mi s-ar părea normal (bineînțeles, aplicabil pe zone, că lângă o bancă, de exemplu, garantat vei găsi des pe cineva care îți ocupă locul 5 minute la orice oră din zi)

Da, știu că dacă e cerere mare se face licitație pentru fiecare loc, dar tot le-aș dedica celor activi.

alin2pas

În multe orașe sunt abonamente de culori diferite pentru parcare și nu cred că-și permite cineva să blocheze un loc de parcare într-o zonă intens circulată (zonă roșie), unde costul acelui abonament este mult mai mare. În plus, în unele locuri sunt deja semne cu parcarea pe durată limitată, deci în aceste locuri nu e posibil să-și lase cineva mașina câteva luni nemișcată până se întoarce din străinătate. Oricum, soluția pentru rezolvarea problemei locurilor de parcare este una singură: construirea de noi locuri de parcare, fie ele la nivel, subterane sau etajate. În cartiere mai vechi e mai dificil, dar pentru început ar putea să nu se mai dea autorizație de construcție dacă nu sunt prevăzute și locuri de parcare pentru acele construcții, fie că sunt ansambluri rezidențiale, comerciale, clădiri de birouri, stadioane sau spitale.

kitsune

#12732
Din câte văd eu in textul citat mai sus, predarea plăcuțelor se face la suspendarea contractului RCA.
În cazul meu particular, RCA este expirat (deci contractul este terminat la termen). Sunt de acord cu ce spune JohannDB cu reducerea la absurd. Și până la urmă mașina este bunul meu, plătesc taxe pentru el.
Dar, intervine o chichiță legală dacă lași mașina pe domeniul public fără RCA. Un alt autovehicul poate provoca un accident și în cazul ăsta e vorba de un accident între două autovehicule, din care tocmai al tău nu are RCA și astfel se încalcă legea (cred). Dacă îmi țin mașina în curte nu prea are cum sa fie implicată în accidente, și e pe domeniul meu privat.
Da, aia cu predatul pașaportului când nu îl folosești, ah, vremuri de tristă amintire.

Și ca o paranteză, Onor primăria Küstençe mă obligă, prin Certificatul de Urbanism, să am 3 (trei) locuri de parcare în curte, jumătate din numărul locurilor de parcare ale unui bloc cu 80 de apartamente din zona Campus (care are 6 de toate). Nu mai pun la socoteală faptul că toată deschiderea la stradă e a mea pe o distanță de vreo 2 m de la gard, plătesc impozit pe terenul ăla, pentru că ei vor să lărgească strada, nu am voie să construiesc, dar nici nu vor să exproprieze. Mi s-a "sugerat" să donez terenul dacă vreau trotuare și alte alea. La anul și la mulți ani!
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

@kitsune, clar că nu e fezabil în situația dată. Stai de-ți vine acru pe holuri. Și da, plăcuțele se predau doar dacă vrei să suspenzi polița. Dacă expiră, expiră și aia e. Ar mai fi o variantă să predai plăcuțele la asigurator. Dar tot nu te scutește de cozi.

Eu mă refeream strict la parcările pe domeniul public, mașini lăsate amboulea peste tot printre blocuri / pe spațiul verde. Ce face fiecare în curtea proprie nu mai e problema nimănui. Dar e penibil să-ți cari mașina la dracu în praznic când ai una lângă scară cu roțile dezumflate și nemișcată de ani buni.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rt25

#12734
Eu sunt suparat si pe locurile subventionate de la primarie. Costa o nimica toata (~30-70 de lei in Bucuresti). Si observ acest trend de a se parca masinile nefolosite pe trotuar si sa se foloseasca in continuare masinile nou cumparate pentru locurile subventionate de la primarie...

Mai sunt si locurile de parcare unde avem masini care fie ocupa ilegal spatiul(nu au rca si itp valabil sau nu e masina care e inregistrata pentru acel loc) fie sunt oameni care platesc 50lei pe an la primarie si 100-200 de lei la RCA anual doar ca sa stea pe acel lor de parcare in eventualitatea unei eventuale folosiri (si nemutate cu anii). De exemplu, batrane Dacii pline de rugina...

Corect si de drept ar fi ca locurile de parcare sa fie folosite la comun pe un areal (intre strazile X si Y). Fiecare apartament (spatiu locativ) are dreptul la 1 autovehicul pentru care sa aiba un card de parcare care indica zona de parcaj, bineinteles cu taxa aferenta platita. Taxa poate fi fix cea de acum ca e modica oricum. Sunt masini nemutate cu lunile si pe de alta parte sunt locuri de parcare care stau goale pentru ca cei care le detin sunt plecati tot timpul. Asa s-ar eficientiza putin locurile de parcare si ar oferi posibilitatea de parcare rezonabila si pentru cei care sunt in trece 1-2 ore. In plus, daca locurile ne-oficiale de parcare ar fi marcate frumos, dar lasate la liber, s-ar eficientiza si parcarea. Asta pentru ca se parcheaza fiecare cum doreste si se labarteaza mult spatiul, daca ai 2 linii albe e si mai sigur si mai ordonat.

Sau mai simplu, o taxa pentru un areal de parcare si locurile sa fie ocupate de oricine care are dreptul pentru acel areal. Spre exemplu, daca detii proprietate in orasul tinta, pretul sa fie subventionat si platit odata cu impozitul pentru o masina. Pentru orice masina suplimentara sau daca nu se face dovada resedintei in Bucuresti, sa poti cumpara un card de parcaj pentru un areal contra unei sume mult mai mari (descurajam venirea masinilor din afara orasului si a cumpararii a unei a doua masini).

Eu m-as gandi la o solutie de tip 100 de lei pe an parcarea daca esti rezident, 500-1000 de lei pentru a doua masina sau ne-rezident.