News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Ce se vede în poză: trei mașini de școală una după alta. Ce nu se vede: încă două în față și cele două pe care le depășisem deja. Toate merg cu 15-20 km/h pe drumuri publice, la ore de vârf de trafic. Se vede lipsa unui poligon în pregătirea viitorilor șoferi. Merg pe stradă din primele ore și asta nu e bine, nici pentru ei nici pentru noi, participanții la trafic

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Oricum în oraș mai mult se stă decât se merge. E din aceeași categorie cu pensionarii ce burdușesc autobuzele când merge lumea la lucru. Toată lumea se mișcă doar între 8 și 9 și între 17 și 18.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

#12227
Strict pe strada unde e făcută poza (Ion Rațiu), e trafic non stop. Pe aici trec mașinile de școală, aici sunt n ateliere de schimbat roți pe stradă, aici se varsă un cartier întreg (Chiliei). Și în plus, datorită ideii geniale de a amenaja parcări pe stradă și a se lăsa un culoar pe mijloc pe multe din străzile orașului, acum sunt trafic jam-uri la orice oră, fluxul de mașini fiind mutat pe câteva artere sufocate. Iar pe străzile cu sens unic, dacă ai un taxi ce așteaptă clientul, sau daca trece mașina de gunoi..... adio.

Iar autobuzele.... Elevii au 50% reducere, pensionarii la fel. Cei peste o anumită vârstă au 100%. Și mai există o altă categorie, neplătitoare, de conaționali gregari.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ovideatza

#12228
Sa nu va doriti ca cei care folosesc autobuzele, chiar si la orele de varf, sa aleaga altceva = masina proprie (sau a parintilor/ copiilor/ nepotilor). Haosul ar fi si mai mare. Vedeti peste tot in presa ca in Iasi cam la asta s-a ajuns, in ultimii 5 ani s-a degradat puternic fluenta traficului->oamenii au abandonat autobuzele chit ca s-au schimbat toate cu unele noi->haos si mai mare. Cerc vicios din care nu putem iesi decat blocand si mai tare traficul cu auto personal pt a face benzi unice pt transportul in comun...e greu insa politic sa isi asume careva asa o masura, poate primul an dupa alegerile locale doar.

Legat de scoala/ poligon, ieri m-a surprins placut un instructor auto care a recreat un poligon. L-am zarit intr-o parcare care e mai mereu goala, punand popice de plastic si probabil urma sa "predea poligonul". Nici eu nu am prins poligonul, insa taicamiu m-a dus el dupa ce am luat carnetul la defunctul poligon din oras sa fac traseul de cateva ori. Daca vrei poti si astazi, chiar daca nu e obligatoriu. Un instructor/ scoala auto poate organiza mai greu/ mai usor asa ceva. Cu putina vointa.

Si pe mine ma streseasa uneori ca stau dupa masini scoala la ore de varf. Dar pe de alta parte care nu mai e ora de varf in ziua de azi? Cand sa faca si ei traseu, noaptea? Si pe unde daca nu tot in traficul in care vor trebui sa conduca ulterior primirii carnetului? Si prin Iasi le-au interzis zone, bulevarde, ore, dar pana la urma toti am trecut prin asta.

pasadia


JohannDB

Apropo de poligon auto..... O moștenire a anilor 80 lăsată brașovenilor, astăzi lăsată într-o stare avansată de paragină, cu arboret și boscheți (inclusiv tufe de cătină) crescute alandala, grămezi de gunoaie vărsta pe la colțuri de "locanicii gregari (aflați imediat, pe partea opusă a apei Tărlungului), cu rampele cioplite după resturile de cornier/alte profile ce protejau muchiile rampelor........
   De o lungă perioadă autoritatea locală (Tărlungeni), dar și Consiliul Județean, n-au mai luat în calcul readucerea la viață a acestui poligon; au uitat cu toții de el.....
  Din imaginea aeriană se mai vede cât și cum era organizat: puteai începe ABC-ul primelor manevre de stăpânire a mșinii ale luării primelor curbe din viața de viitor șofer (pentru unii numai de simplu conducător auto), manevre de parcare/garare, slalom, mers cu spatele.... De vă uitați atenți vedeți și un "8" mare (stânga jos la poligon + încă două opturi) pentru motoriști și nu numai.
Pe lateralul stâng se mai văd niște "serpentine" care în capătul de jos al lor aveau și o ...."trecere la nivel de c.f".....
Poligonul este marcat cu săgeata galbenă... În dreapta extrem, acea "organizare" cu culoare aglomerate este actualul/destul de vechi târg auto de la Tărlungeni.......................






Powered by API/PUM imgur uploader

gruiarew

Și nu se găsește careva să facă macar o pistă de karting? E păcat să rămână chiar pe nimic....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

@ovideatza: de acord cu tine, cei care fac școală de soferie trebuie să intre în trafic, pentru că de aia se pregătesc. Dar nu din primele ore când abia stăpânesc mașina și deslușesc utilitatea diverselor pedale/manete plus covrigul ăla mare din față. Astea se fac în poligon, departe de trafic.
Eu am făcut școala și am dat examenul pe sistemul vechi (aș fi putut face chiar gratuit, în liceu, B, C și E, dar mi s-a respins dosarul pentru că am lipsit la defilarea de 23 august). Atunci când am început școala, nu eram chiar începător, mai scosesem și băgasem mașina lui taică-meu din/în garaj (cu ușile deschise sau închise  :lol:), dar am făcut poligoane până îmi tremura piciorul stâng de la atâta călcat pe ambreiaj. Abia apoi am ieșit în trafic, când un slalom, o parcare sau un mers cu spatele erau floare la ureche. Nu mai vorbesc de plecarea de pe loc în rampă sau nu. Am avut noroc și de un instructor bun, care nu doar că m-a băgat prin trafic, dar m-a dus și pe drumuri în afara localității, să fac depășiri, să conduc cu viteză, nu doar 15 km/h în trafic jam-uri ca acuma. Mi-a prins bine, a doua zi după ce am ridicat carnetul (carnet roz, nu permis ca azi), am plecat la plajă cu mașina și am rămas fără benzină la întoarcere  :-[ (aia nu mă învățase instructorul, să mă uit la nivel).
Nu era ceva "rocket science" să faci școala atunci, bunică-meu a dat examenul (de 7 ori!) după ce a ieșit la pensie și l-a trecut (în final) și a mai condus până pe la 78 de ani (când i-am luat cheile, că deja era pericol public :lol:).
Sunt de părere că e nevoie de câteva ore de poligon, pentru deslușirea stăpânirii mașinii, așa cum e nevoie și de conducere pe timp de noapte (condiții nefavorabile), în afara localității, pe autostradă (măcar teoria) și bine-înțeles de ore de stat la semafor în traficul de azi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

@kitsune.... Și eu achiesez la asta, la a se reintroduce (ar zice unii) "nenorocitul de poligon".... Poate așa nu vom mai vedea manevre făcute la nemurire pentru a parca sau (mai al naibii) a gara o mașină și tu să aștepți în strada asfel blocată...  Poate așa s-ar învăța "învățăceii" cu punctele de reper/manevră ale unei mașini și ar căpăta un mai mare "simț al volumului" pentru a nu mai găsi mașina frecată în parcarea de la mall, cu "ușile ciobite" de nesimțirea vreunei tanti, care pentru a coborâ din mașină îi trebuie portiera deschisă ca poarta de la șură și alte neînșirate delicatețuri ce nu ai vrea să le ai....
  Slalomul la jaloane are și el rostul lui; în traficul real te poate scăpa din multe probleme, fără să te pleznești de ceva.... Ahhhh și pornitul în rampă !! Noroc, că mai nou, unele modele de mașini au frână automată la cuplarea treptei I-a și de scapi ambreiajul nu dai cu spatele în botul celui din spate.....  Ar avea cu toții (mă rog, nu chiar cu toții, pentru că unora nu ai ce le face, fiindcă n-ar trebui să ia permisul) mai multă încredere în ei, mai multă experiență/îndemânare la manevre, ar avea "simțul" mașinii mai ascuțit și s-ar comporta (ahh ce vis, comportamentul în trafic), mai civilizat și respectuos... Ce-ar mai zice unii și de "conducerea de noapte ??
   Din păcate, azi, o mare masă de conducători de autovehicule sunt "șoferi" de linie dreaptă, nici măcar de duminică (că cel de duminică se presupune că merge ceva mai mult)...............
   Poligonu ar fi un loc unde ar avea libertatea, cu riscuri minime, de-a se învăța cel ce "miroase" prima dată volanul, să facă ABC-ul unor manevre/deprinderi de maximă necestiate.....

kitsune

Să vedem dacă îmi amintesc corect:
1. Plecare de pe loc
2. Oprire în rampă ("să stea roata") apoi pornire, cu frână de mână trasă, etc. (dădea mașina înapoi, penalizare)
3. Parcare cu fața în dreapta, între jaloane
4. Ieșirea cu spatele din parcare
5. Slalom
6. Parcarea laterală cu spatele
7. Ieșirea din parcare, mers cu spatele 50 m
8. Parcarea cu spatele pe stânga
9. Ieșirea din poligon

Mai era și o întoarcere din 3 mișcări, parcă la urmă.
Toate astea în 3 minute jumate (parcă). Au trecut 27 de ani de atunci.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

#12235
^
8 Parcarea era cu spatele, perpendicular pe dreapta din manevra de mers cu spatele cei 50m. Ideea manevrei era incadrarea masinii astfel incit sa nu lovesti ultimul jalon al slalomului si nici jaloanele/bordurile parcarii perpendiculare.

A fost o perioada, cindva pe la sfirsitul anilor '80 cind poligonul mai avea citeva manevre: o parcare perpendiculara cu fata in stinga, o intoarcere in trei miscari si parca inca ceva. 2-3 ani sa fi tinut perioada aia, dupa '90 s-a revenit la manevrele de care spui. Nu stiu cu precizie, permisul meu (si licenta FRAK) era luat inca de pe cind nu existau centuri de siguranta...
Joaca misto in poligon (nu in examen ca speriai politaiu') era sa faci slalomul cu spatele si sa intri direct in parcarea perpendiculara pe dreapta. Fara frina de mina, evident. Aia era usor, mai dificil era sa faci slalomul cu spatele in sens invers, adica dinspre rampa si sa faci parcarea laterala dintr-o singura manevra, adica veneai cu spatele avind jaloanele in stinga si sa parchezi lateral pe sensul opus intorcind masina cu 180 de grade printre ultimele 2 jaloane, aia era intr-adevar dificil fara frina de mina. Sau sa faci intoarcerea din trei miscari intr-una singura (cu plecare de pe loc si tractiune fata, Dacii), doar ca trebuia dupa citeva de-astea trebuia sa vii cu 2 cauciucuri  :lol: O, tempora, a existat un soi de campionat national de indeminare.

Ah, treceai pe la poligon si ce miros de ambreiaj era uneori in jurul rampei  :lol:

LE - Gruiarew, la Tarlungeni e o pista de karting simpla pentru agrement, privata.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

gruiarew

Stați așa că nu-i așa. Dacă s-ar da toate testele alea poate ar rămâne mai puțin de jumătate cu carnetele în buzunar (probabil inclusiv eu). Erau alte vremuri, o mașină era un lux. Acum oricine are o coajă "adusă de dincolo" pentru care plătește impozit, asigurare, benzină, service. Etc, etc, etc. Trebuie să meargă și economia și trebuie să se scape și vesticii de rable.

Quote from: ovideatza on October 30, 2019, 11:03:17 PM
Sa nu va doriti ca cei care folosesc autobuzele, chiar si la orele de varf, sa aleaga altceva = masina proprie (sau a parintilor/ copiilor/ nepotilor). Haosul ar fi si mai mare.

Ca utilizator de autobuz când e vreme rea și talpă în rest pot să-ți spun că în autobuz sunt doar oameni ce nu au altă posibilitate. Nu știu prin alte părți cum e, dar în Sibiu, unde bântui acum, dacă nu stai în buricul târgului, fără mașină ești cam fiul ploii. S-au făcut cartiere noi ce nu au nici un fel de facilități, grădinițe, școli, transport public, nimic. Și e chiar în partea opusă a orașului față de zona industrială. Chiar nu au cum să ajungă altfel în oraș, autobuz n-au. Și chiar dacă ar avea parcă nu-i ok să schimbi 2 sau 3 linii până ajungi la lucru / cu pruncul la grădiniță. Ar trebui regândit tot sistemul, dar la ultima discuție cu "autoritățile" primărița "i-a invitat" să-și ducă pruncii în alt oraș: http://www.turnulsfatului.ro/2019/10/21/astrid-fodor-catre-un-locuitor-din-cartierul-arhitectilor-nu-aveti-scoli-cisnadie/

Concluzie: fiecare se descurcă cum poate...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

#12237
Păi, erau mai puține mașini și examenul era mai greu. Logic ar fi ca acum să fie și mai greu, pentru a face față traficului mai intens, locurilor mult mai înghesuie de parcare, etc. A crescut între timp siguranța (cum spunea @Io mai sus, mașina lui taică-meu a venit doar cu găurile de centuri, că erau opționale), distanța de frânare de la 80km/h nu mai e 40m cum învățam noi pe atunci (s-a inventat ABS, servo, la Daciile alea dădeai pompe să țină frâna), acum ai servodirecție, airbag-uri, ASR, cauciucuri de iarnă, ștergătoare cu temporizare, dezaburire, oglinzi încălzite și câte și mai câte. Dacia avea o pompiță de spălător de parbriz acționată cu piciorul stâng. Iar buton de avarii s-a inventat târziu (nu că în ziua de azi ar folosi la avarii și nu la parcare în loc nepermis). Ce a dispărut azi e maneta de semnalizare, mai ales la mașinile scumpe, cred că e opțională sau nu se găsește în configurator.
Scaun de copil? În comerțul socialist? Când nici radio nu avea mașina? Făceam drumurile prin țară cu un radio Mamaia pus la lunetă, numai el știe câte trânte a luat la frâne.
Nevastă-mea de când are automată nici nu mai știe că trebuie faruri, ștergătoare, schimbat viteze... Toate sunt pe automat. Grija e să conducă. Și pentru că are o școală făcută de vreo 7-8-10 ani, fără poligon, nu o să parcheze mașina neam, cu toți senzorii și camerele ei. Nu mai vorbesc de un nivel de ulei sau de o pană sau de suflat un jigler de relanti.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

JohannDB, masinile/capetele tractor care cara agabaritice sint modificate fata de cele "de serie"? Ma gindesc la ranforsari, la cutie de viteze, diferentiale, ambreiaje. Soferii care le conduc au aceeasi categorie ca si cei de TIR sau au specializari in plus?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Renuntarea la poligon (nu doar ca exercitiu, ci si ca examen) a fost o tampenie....
Cum spunea un antevorbitor, nu ne-am mai trezi cu atatea "amprente" capatate prin parcari...

Interesant este ca unele poligoane supravietuiesc, de exemplu cel de la Ilioara din Bucuresti, unde in week-end este inca foarte aglomerat... Am petrecut acolo multe ore in urma cu cativa ani, cand fi-miu era la scoala de soferi, si tot acolo am asezat-o prima data pe fiica-mea la volan...
Amandoi au acum carnet, si sunt meseriasi la parcari...  ;)

@pasadia,
+1 pentru poza Colectiv....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)