News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#12255
Quote from: Quest on November 02, 2019, 11:37:37 PM
arata-mi te rog in afara de Porr, Tirrena si Strabag alte firme straine serioase, care au facut treaba in Romania.

Comsa!  A construit decent, conform tuturor parerilor avizate pe care le-am primit. Si nu numai ca a construit decent, dar a avut si o atitudine pro-deschidere, pro-noduri noi care sa puna in valoare intreaga lucrare (si cei din CNAIR s-au suparat ca le-au dat de lucru in plus cu nodul). Si ti-a mai spus si @pasadia.

Mi se pare ca iti scapa un lant de cauzalitate aici.
- tocmai comportamentul arbitrar si abuziv al statului alunga firmele de pe piata
- ca efect, Skanska de exemplu are un pirncipiu clar: nu lucreaza cu statul

Este mare pacat ca nu avem pe forum o evidenta a claim-urilor si arbitrajelor pierdute de stat, din incompetenta, atat cu constructori romani cat si cu straini. O sa incerc sa ma implic in asta, poate asa o sa vezi dimensiunile dezastrului.

Care e singurul director patriot al Tarom care a facut profit operational in ultimii ani? Un patriot belgian sau ce era.

Quote from: Quest on November 02, 2019, 11:37:37 PM
Sa stii ca patriotismul nu e contestabil daca Statul are sincope de functionare, sint 2 lucruri complet separate.

Ba deloc separate. Oamenii slab educati, angajati la stat fara concurs sau cu concurs simulat, care pierd mereu in fata privatilor, vor avea o singura retorica onorabila. "Patriotismul"

Uita-te cum sunt facute angajari la stat. Pilotii Tarom ce mai scapa de angajari pe pile, dar nici ei total (vezi concursul recent trucat, ti se face frica sa te urci in avion). Si de ordine politice nu scapa nici atat.

Quote from: Quest on November 02, 2019, 11:37:37 PM
Mi-as dori sa te vad cu responsabilitati pe infrastructura mare rutiera din RO intr-un guvern de dreapta, ca sa te convingi ca lucrurile nu se rezuma doar la nefacutele unora din CNAIR, ci lucrurile sint muuult mai complicate.

Nu e nevoie, sunt convins ca e asa. Dar de aici si pana la a tine inchise lucrari de milioane pt ca asa i se nazare unui funcitonar patriot, e cale foarte lunga. Dar stii cum e, azi acceptam una, maine alta, si pana la urma se ajunge la aberatii de 30 km lungime.

Si tocmai @cutter si @horatiu.cosma pe care-i invoci, au aratat ca se poate. Fara ei nu exista nodul Holdea de exemplu. Sigur ca dupa aia trupa lui Ionita s-a razbunat ca nodul le-a dat de lucru in plus si au vrut sa arate tuturor optimistilor ca nu, societatea civila nu poate propune noduri noi de autostrada, ca le intarziem cu anii si apoi le tinem inchise. O pedeapsa exemplara primim la Holdea.

Quote from: Quest on November 02, 2019, 11:37:37 PM
Interventiile tale impacientate provenite dintr-o tara adoptiva, in care populatia indigena a fost obligata sa fie serioasa din cauza conditiilor meteo (lucru care a croit benefic intreg Statul), nu pot fi acceptate cu bratele deschise, din simplul motiv ptr ca ai tendinta de-a arde etape in tzintele tale ptr RO, lucru pagubos. E ca si cind n-ai respecta timpii tehnologici. N-o sa glosez la infinit, ideea e ca lucrurile se schimba progresiv, in etape care trebuie consolidate, dupa care se pune un nou rind de caramizi la edificiul pe care vrem sa-l construim.

Fenomenal, ai mai gasit o scuza functionarilor romani needucati, pilosi si patrioti, care nu-si asuma nimic si pe care-i doare-n cur de cetatean: climatul.

Pai daca voi sunteti linistiti, si vi se pare normal sa fiti calcati in picioare de alde Scarlat, eu nu mai zic nimic, nici n-am zis in ultima luna (!). Mi-am permis doar sa fac o remarca cand am vazut ca noul aproape-ministru are un CV asemanator cu Cuc, si am inteles ca atata poate produce educatia autohtona. Dar nu mai zic, faceti cum credeti.

Eu nu am zis sa copiati statul suedez, nici pe departe. Dar macar atitudinea ca cetateanul trebuie sa fie pe primul loc in orice decizie functionareasca, ce probleme vezi cu ea? Cer prea mult? Atitudinea ca trebuie sa faca statul dracului ceva cand este pe ultimul loc la siguranta rutiera in Europa, ti se pare ca e exagerata?

Nu @Quest, nu climatul si nici stereotipurile simpliste nu sunt explicatiile pentru un stat decent (n-am zis excelent, am zis decent). Ci in orice climat, educatia si cultura administrativa in care viitorul functionar e invatat zilnic ca lucreaza pentru cetatean (si vede asta la colegi si superiori!), si selectia pe criterii de valoare, nu pe pile, nu ingrasat statul cu angajati pana explodeaza.

Si mai lasa-ma cu progresivul, ca e tot mai rau @Quest! Statul e tot mai gras, tot mai intesat cu incompetenti angajati pe viata, uita-te ca guvernul care pleaca are o activitate importanta: sa mai angajeze cativa. Nu exista progres. Cum dracu sa fie progres cand am avut ST3+ST4 si n-am invatat nimic din el!!!  Apropo, noul ministru nu provine de-acolo din zona??

Cand iti vine un nou ministru si spune aceeasi poezie ca incompetentul dinaintea lui, unde vezi progres?

O sa zici ca-s pesimist, cand am intrat pe forum eram optimist :) Si cand am fost invitat in API eram optimist. Mi-a trecut. Si uita-te si la API, si-a cam pierdut din energie in ultima luna.

Pot doar sa sper ca ministrul, politician fiind, a vrut sa linisteasca apele la audieri.  Dar slabe sperante.

GDPR

Hai sa nu idealizam antreprenorii straini. Eu lucrez cu ei in privat si multi dintre ei sunt pusi mai mult pe claimuri si mai putin pe treaba. Apropo de Skanska, poate ii intrebati pe cei de la Lidl cum s-a desfasurat contractul pentru sediul lor central.

Ionut

Pierderea din energie a API din ultima luna este conjuncturala. Eu am copil abia născut, de exemplu.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

vancouver

Un singur lucru am de adaugat: oameni precum @cristi5 au ocazia exceptionala de a cunoaste BINE doua sisteme. In cazul lui suedez si romanesc. Asta ii permite sa constate DIFERENTE atat in bine cat si in rau, de ambele parti.

Cine cunoaste un singur sistem si cel mult ca turist alte sisteme nu are aceasta posibilitate. FOLOSITI ACEST AVANTAJ URIAS AL CUNOASTERII IN PROFUNZIME A MAI MULTOR SISTEME.

Argumente gen "da, dar tu nu esti aici cu noi, n-ai mancat salam de soia, traiesti acolo in paradis..." bla bla - sunt eronate dublu. Nu numai ca in sine nu e nici un argument, e doar o prostie, dar e chiar invers. Cum spuneam: faptul ca un om traieste ani la randul intr-un sistem si apoi alti ani buni in alt sistem ii confera SANSA URIASA de a putea COMPARA. Nu inseamna ca tot ce spun ei este sfânt si corect, nici vorba. Dar merita aplecata urechea cu atentie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

#12260
Ce-aveti, mai? Ce-i cu patriotismul in toata discutia asta? Daca alunecati pe panta asta subiectul insusi devine fals! Poate la nomina odiosa, putregaiul ala, CVT, (biata cutie de viteze cu variatie continua  :D) si la urmasii lui intru smechera imbecilitate guresa oscilodancili. Si se vede ce ramine de pe urma lor! Ca mi-aduc aminte de vorbele cuiva: fa-i o clisma unuia/uneia ca asta: nu vei ramine decit cu un sac de piele, gol, niste oase si un maldar de c*cat.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#12261
@adrian.rosca
In niciun caz nu idealizez constructorii straini. Si aici nu vorbesc de alde Maltauro sau turcii de la Bacau. Uita-te la Pizzarotti,  nu-ti vine sa intrebi, da' la ei de ce nu reziliaza nimeni?

Fireste ca fiecare face profit cum poate. Daca statul (sau clientul) a scris un contract prost pt ca are angajati incompetenti, si stii ca poti sa-i iei claimul, i-l iei. Claimul e parte din afacere. La unii din pacate e parte din miezul afacerii.

Dar tocmai asta zic: am avut in Comsa un constructor care chiar a vrut sa termine lucrarea. No ifs no buts, nu lucrat ca melcul, ca Pizzarotti. Intarzieri bine documentate, multe din vina statului (Holdea, ecoduct), si aia de la Ilia din vina lor. Si am reziliat patriotic (probabil ca sa-si recupereze ecoductul in instanta ca nimeni nu vrea sa semneze pt el). Ti se pare ca idealizez privatul? Am zis, au lucrat decent, nu perfect.

Pana la urma nu ma intereseaza ce fac angajatii unui privat, daca sunt incompetenti firma va pierde pana la urma. Statul in schimb e sac fara fund si incap in el incompetenti cu duiumul.

nenea_hartia

Nici eu nu idealizez constructorii străini, dar nici pe cei români. Spre deosebire de majoritatea celor de pe forum, eu îmi aduc aminte cum au început UMB, pe filiera Sechelariu, Iacobov și Hrebenciuc, cu asfaltări prin atribuire directă a 80% din Moldova (restul i se atribuia lui Pa & Co). Sau Vectra, care a asfaltat tot Brașovul și împrejurimile, apoi i s-a dat cu dedicație cel mai absurd lot de autostradă conceput vreodată, cei 2,3 km în plin câmp de pe centura Sibiului, fără absolut nici un obstacol care să necesite vreo lucrare de artă, între DN7H și podul peste calea ferată spre Mediaș.

Dar îmi aduc aminte de constructori străini buni ca Alpine (lărgire DN1 la intrare în București, parteneri la centura Arad, realizarea a 90% din Nădlac-Arad Lot 2, etc), Geiger (centura Sibiu, DN13 Sighișoara-Tg.Mureș), Ilbau (DN1 Câmpina-Comarnic), portughezii de la MonteAdriano (centura Lugoj), de care zice @pasadia, sau de la Lena, apoi Colas și Roichmann (reabilitare DN2), Italstrade (reabilitare DN1 Veștem-Miercurea Sibiului), Grassetto Lavori / Itinera (DN6 Craiova-Filiași, DN1F Cluj-Zalău, etc) și de mulți alții.

E adevărat, calitatea constructorilor străini de drumuri în România e în cădere liberă. Acum 15 ani erau multe firme austriece și italiene, constructori mari. Cinci ani mai târziu a apărut un val de firme de 2 bani din Grecia, iar peste încă 5 ani un val de firmulițe de 2 bani din Spania. Acum se înghesuie firme turcești și chinezești, probabil obișnuite în țările lor cu încredințări directe. Motivele pentru această degradare sunt simple, aceleași ca și în celelalte domenii în care firmele mari ocolesc sau pleacă din România: legislație impredictibilă, mediu de afaceri haotic, iar ,,partenerul serios" nu e absolut deloc serios, este hoț, rău intenționat și de o incompetență crasă.

PS: Felicitări celor de la Antena 3!, nu mă așteptam să prindă și aici propaganda cu străinii care vor să ne otrăvească pentru că altfel am deveni mai puternici ca Germania și Franța la un loc. :(

perfidus

Nenea_hartia o sa-mi salvez cumva postarea de mai sus. S-o folosesc cat mai des in discutiile pre-electorale cu sustinatorii infocati ai dezvoltarii "prin noi insine".
Istoria este cel mai bun profesor. Dar noi ca popor avem memoria cam scurta.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Noi NU avem "memorie istorica", caci daca am fi avut nu treceam prin dezastrul electoral de dupa "Duminica Orbului" (1990) si pana la ultimele alegeri locale si parlamentare...

Nemtii au "memorie istorica".

Dupa criza interbelica, Bundesbank a refuzat cu obstinatie orice ar produce hiper-inflatie.
Slava Domnului, BCE a fost croita pe modelul german. Pentru ca asta a fost conditia nemtilor ca sa renunte la marca....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

gruiarew iti multumesc ptr aprecieri. Sa stii ca personal citesc cu luare aminte postarile lui nenea_hartia, horatiu, vancouver, chiar si cristi5 (daca isi mai tempereaza din impetuozitate), dr4qul4 desi are interventii abrupte, ele nu duc lipsa de realism in evaluare, ceea ce e crucial. Si destui alti colegi au contributii solide. Deci ai din belsug colegi de forum cu discurs demn de atentie.

pasadia iti multumesc ptr adaugire cu Astaldi si Max Boegel avem 5, deci ii numaram pe degetele de la o mina.
Daca Compania a ajuns sa traduca documentatii franceze despre tuneluri, inseamna ca cutitul a ajuns in sfirsit la os, iar fobia lor evidenta ca lumina miezului de zi la adresa tunelurilor rutiere, cu evitarea expresa a constructiei lor nu mai poate continua. Sa nu uitam cazul LD, cind DIWI care-a facut SF-ul a sugerat c-ar trebui strapunsi Muntii Poiana Ruscai prin cel putin un tunel, raspunsul Companiei a fost: nu, NU, fara tunel, puneti deblee ! Asa s-a ajuns ca la Holdea sa existe deblee de 45 m cit un bloc de 16 etaje. Noroc cu AM revizuit...

cristi5 daca Skansa nu lucreaza din principiu cu Statul, presupun ca Statul e peste tot un partner incomod de afaceri. Makes sense ?
Profesionistul caruia daca i se dadea al 2-lea mandat ar fi continuat sa lase urme pozitive (de patriot) la Tarom este Werner Wolff (brasovean la origine, fost sef la BMW Banat).

N-am gasit o scuza functionarului roman prin climatul blind fata de cel aspru de la voi, ci am dat o explicatie de-a dreptul fundamentala ptr faptul ca Suedia se numara printre tarile performante statal vorbind, e contextul cotidian al conditiilor meteo, care pune presiune de instinctul de conservare al individului inca de la nastere, iar parintii il croiesc pe copil ca sa faca fata acestei presiuni, pina la sfirsitul zilelor sale. Poti sa-mi dai un exemplu de tara meridionala performanta ? Eu nu.

adrian rosca multumesc ptr sustinere, si mie mi se pare ca destui dintre antreprenori se focuseaza prea mult pe chichitze avocatesti, prin care sa mai ciupeasca niste bani din claim-uri care speculeaza disfunctionalitati ale Statului. Tin minte c-a fost un moment de perplexitate totala printre antreprenori cind in Guv Tudose, ministrul Transp Lucian Sova (un alt bacauan serios) anuntase ca s-a atins performanta ca Statul sa nu mai aiba la acel moment restante birocratice. Doar ca acest nivel de performanta trebuie mentinut si perpetuat...

vancouver fii sigur ca sint constient de avantajul clar al celor care traiesc experienta traiului in 2 sisteme, doar ca asemenea oameni trebuie sa aiba si cunostinte solide de psihologia maselor daca vor sa devina lideri de opinie, ptr ca trebuie sa evalueze corect sansele sociale ca ceva inovativ sa se si intimple si in sistemul mai putin evoluat. Zevzecul cu triplarea periculoasa despre care scriu in ultimul paragaf, crezi ca va fi intr-o majoritate sau intr-o minoritate daca va refuza sa accepte ca CN(A)IR ar trebui sa dobindeasca expertiza solida manageriala de la ASFINAG ?

nenea_hartia absolut de acord ca disfunctiile, sincopele Statului Roman au indepartat in timp marii constructori din Occident...

perfidus orice om cu scaun la cap intelege ca la noi dezvoltarea "prin noi insine" nu e posibila in orice domeniu, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa devina un deziderat mental, tine de o mindrie nationala sa poti dovedi ca de la un moment dat ai capacitati industriale pe vreun domeniu in care erai pe nicaieri, tine de un blazon de respectabilitate pe care trebuie sa ni-l construim, caci Romania nu e o tara marunta.

Tuturor colegilor de forum, aceasta familie frumoasa de impatimiti ai dezvoltarii de infrastructura pe transport: daca focul incrucisat capata tendinte de nesuportat, stiti care e contraagumentul meu ultim ? ATIT poate acest neam la acest moment.
Ce partid credeti ca va vota zevzecul de zilele trecute, care pe linie continua in curba la dreapta a depasit un TIR, iar in ultimul moment s-a evitat o catastrofa cu utilitara care venea din sens opus ? Prin statie s-a auzit clar cum zevzecul a dat cu flit criticii c-ar fi putut omori un om.

Deci totul se face in etape, iar constructia nu poate avea loc daca electoratul e bicisnic, caci voteaza un legiuitor la fel de bicisnic. Noroc ca PSD a derapat intr-atit de profund, incit li s-a mai deschis mintea multora.
Common sense will get you far !

TibiV

Quote from: Quest on November 04, 2019, 10:44:22 PM
...Tuturor colegilor de forum, aceasta familie frumoasa de impatimiti ai dezvoltarii de infrastructura pe transport...

Din lista ta sa nu il uitam pe Ionut, monarhul care a creat aceasta comunitate, unde ne putem si imprieteni, si contrazice - dar ne contrazicem cu un acelasi unic scop: sa avem o infrastructura de secol XXI, nu una de secol XIX...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

Desigur, e meritul lui Ionut ptr aparitia PUM. Si mai sint multi colegi care confera consistenta textuala sau imagistica acestui forum (alecu26, Eurocopter, NGC, cutter, ciprebbe, marcelbanu, AlinC, rocklee, alexandruduma, Akamanah, si multi altii)
Common sense will get you far !

cristi5

#12268
Quote from: Quest on November 04, 2019, 10:44:22 PM
cristi5 daca Skansa nu lucreaza din principiu cu Statul, presupun ca Statul e peste tot un partner incomod de afaceri. Makes sense ?
Scuze am omis un amanunt. Nu lucreaza cu statul roman :)

Quote from: Quest on November 04, 2019, 10:44:22 PM
Profesionistul caruia daca i se dadea al 2-lea mandat ar fi continuat sa lase urme pozitive (de patriot) la Tarom este Werner Wolff (brasovean la origine, fost sef la BMW Banat).

Da, pe romani ii judecam dupa potential si pe straini (cum e belgianul ala care a facut profit) nu-i judecam nici dupa rezultate...

Quote from: Quest on November 04, 2019, 10:44:22 PM
Poti sa-mi dai un exemplu de tara meridionala performanta ? Eu nu.
Vai ce stereotipuri...

Spania, Portugalia, au administratii decente. Ti-am zis, nu cer Suedia, e foarte avansata la administratie. Dar nu de la climat for heaven's sake, sunt un cumul urias de factori, nu unul singur.

Am locuit si lucrat ani de zile si-n Austria, e mult mai slaba! Multe aspecte mi-aminteau de Romania. Dar e decenta.

Eu vorbesc de decenta, chestii de baza, nu Suedia... Administratie pt cetatean. Siguranta circulatiei ca prioritate nationala, ca nu poti s-o lasi asa. Autostrada ca vehicul de siguranta, nu cadou electoral. Etc etc.

Or administratia romaneasca tot mai ne-educata, mai piloasa dar mai "patrioata" a ajuns sa uite chestii de baza. LD3 e exemplu de manual si ST3 inaintea lui. Iar noul ministru e un exemplu perfect de patriot care a uitat chestii de baza, la fel ca precedentul.

GDPR

Cu exceptia pe care am amintit-o deja, in Romania Skanska Construction are un singur client: Skanska Property. Pam, pam!