News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

dorum

se vede ca trage tare de volan... nu exista dubiu...

chr

#5686
Chestia asta nu prea este deloc in favoarea victimei cu Loganul. Inseamna ca nu este accident si deci asigurarile nu platesc nimic. Isi va putea repara masina doar dupa ce se judeca latura civila, vinovatul este condamnat la plata daunelor si le si plateste. Cum probabil va fi si condamnat cu executare, va dati seama cand plateste.

Europiu

Quote from: cristi5 on February 10, 2016, 05:48:18 PM
In general tot ce nu e masina personala (preferabil prestigioasa) nu pare sa se afle pe radarul politicienilor si din pacate a multora din cei care-i aleg. [...] Si din pacate n-am vazut organizatie de mediu promovandu-le.

O sa ma besteleasca Ionut ca iar o iau razna: se rezuma totul la educatie sau lipsa ei.
Acum cateva saptamani @vancouver era revoltat ca in tara, spre deosebire de vest, oamenilor le e rusine de voluntariat. In alte parti se plang multi ca nu exista respect pentru banul muncit din greu. Et caetera, et caetera...

Cunosc sase profesori ai facultatii unde sunt angajat (vorbim de Duisburg, DE) care vin cu bicicleta la munca (ori de cate ori vremea o permite). Stiu de alti cinci care vin regulat cu tramvaiul. Si deja sunt mai mult de jumatate. Spune-mi, te rog, exista vreun profesor universitar in Romania de azi pe care ti-l poti imagina intr-o astfel de postura?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

StefanCelMare

#5688
Quote from: horatiu.cosma on February 10, 2016, 05:40:41 PM
Stai linistit ca ne-a scandalizat. Deocamdata e blocat proiectul lui Boc, dar cine stie ce chichite birocratice o sa gaseasca ca sa il deblocheze.

Nu stiu cat e proiectul lui Boc. E un proiect mai vechi de fluidizare a traficului prin instituirea de sensuri unice pe malul Somesului. Prima data au vrut sa bage tramvaiul in parcul central si sa faca sens unic pe doua benzi spre centru pe acel tronson unde acum se discuta de betonarea malului Somesului. Totul pe ideea ca pe partea opusa a Somesului ar fi sens unic invers tot 2 benzi - una pe Mamaia, alta pe Dragalina. De fapt Boc a sustinut acel plan de fluidizare trafic, pentru care erau necesare 2 benzi spre centru ca sa se inverseze sensul pe str. Mamaia. Ideea nu era rea, si s-ar putea sa o vedem aplicata intr'un mod mai eco-friendly corelat cu planul de dezvoltare al Somesului, pentru care va fi lansat concurs de proiecte anul asta.

horatiu.cosma

Nu prea vad un proiect eco friendly de largire a drumului acolo, fara a taia din zone verde de langa Somes sau din parc.

Io

#5690
^^

Pot adauga o intimplare: Washington DC, General US 2 stele intra la metrou. Reporterul roman il intreaba: "ce faceti, nu aveti masina?" Raspuns: "Nu, generalii 2 stele nu au masina de serviciu, au bilete de transport in comun".
De comparat cu situatia de la noi?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

bond

in afara de zona parcului babes si parcul din grigorescu, despre ce "spatiu verde" vorbim pe malul somesului?
orasul vostru* e sufocat de trafic pentru ca edilii nu inteleg ca trebuie sa ___scoata___ traficul din cluj, nu sa fluidizeze, ca nu mai au ce fluidiza...
mare parte din traficul de rush-hour e generat de naveta dinspre "dormitoare": floresti, baciu, apahida spre centru, pentru ca marii angajatori sunt in centru.
si trendul e sa te muti in zone limitrofe, o sa fie din ce in ce mai rau.
solutia e ca multe dintre firme sa se mute in zone limitrofe + infrastructura de acces. poate peste cateva zeci de ani...
oras de 5 stele my ass...

* nu mai e orasul meu de cand m-am refugiat in creierii muntilor, de unde scobor la cate un meeting, de fiecare data injurand consiliu' judetean cluj

cristi5

#5692
^^ Inteleg ca profii universitari din ro au probleme pt ca masinile studentilor sunt mult mai tari :)

Eu va pot povesti de proiectul Bilfritt år (anul fara masina) in care am luat masina de la 3 familii din Stockholm, fiecare cu 3 copii si le-am dat in schimb vehicule electrice usoare (biciclete, scutere, Renault Twizy). Cel mai mare succes l-au avut "box bikes" electrice, duceau copiii la gradi/scoala in cutie zilnic, unii au mers (cu o singura incarcare) la 80 km de Stockholm, iar altii au transportat mobila cu box bike.
http://ettbilfrittar.se/blogg
Scuzati limba, sunt ceva poze. Una din mame era singura (vaduva)...

AdrianB1

Quote from: Io on February 11, 2016, 12:27:22 AM
Pot adauga o intimplare: Washington DC, General US 2 stele intra la metrou. Reporterul roman il intreaba: "ce faceti, nu aveti masina?" Raspuns: "Nu, generalii 2 stele nu au masina de serviciu, au bilete de transport in comun".
De comparat cu situatia de la noi?
E o diferenta de mentalitate. La compania in care lucrez, una din cele mai mari din lume, in SUA nu exista masina de serviciu (exista avion de serviciu, dar aia e alta treaba). In schimb in Romania exista masina de serviciu si am colege care se plang ca fac o ora cu masina (de serviciu) pana in Unirii cand metroul are linie directa si face 15 minute.

Frate-meu e manager intr-o companie romaneasca; are salariul la jumatate fata de mine, dar are masina de serviciu. De ce? Din motiv de taxe, daca dai cuiva masina de serviciu e o cheltuiala, daca vrei sa ii dai 1 leu in plus salariu te costa 2 lei cu taxe cu tot. Normal ca oricine prefera sa dea masina (si bonuri de masa, tot din cauza de taxe). Taxele in SUA sunt in jur de 20-25% pentru salarii normale, incluzand si deducerile diverse care la noi nu exista. Ceea ce vedem in Romania e rezultatul unei politici socialiste, nu al lipsei de civilizatie.

De asemenea in Washington DC, unde am locuit in 2007, nu prea ai de ce sa mergi cu masina: parcarile in centru sunt aproape inexistente si alea care exista costa foarte mult, dar metroul are o acoperire excelenta asa ca masina e inutila. In orice alt oras american masina e aproape obligatorie, metroul e o raritate.

StefanCelMare

#5694
2 conversații în paralel :))
Referitor la Cluj, planul de fluidizare cu sensuri unice pe Someș nu este rău.
S-ar reduce timpii la semafor în intersecții foarte aglomerate.
Exemple:
- intersecția Piața M. Viteazu -PMV (str. Ferdinand, Barițiu, Horea și sensurile din piață): actualmente se intră din toate cele 4 direcții; după aplicarea planului, partea sudică a PMV s-ar închide, iar cea nordică ar schimba direcția, spre Mărăști. Deci un timp în minus la semafor.
- intersecția de la Astoria: actual, se intră pe 4 din cele 4 direcții (de pe Horea atât dinspre Gară cât și dinspre PMV + de pe Dacia + de pe Dragalina); în viitor s-ar intra doar din 3 (Dacia + 2xHorea) => 1 timp în minus la semafor

cu roșu modificările, cu săgeți negre cum e acum

image upload no resize

captiva

Quote from: Europiu on February 10, 2016, 11:34:57 PM

Cunosc sase profesori ai facultatii unde sunt angajat (vorbim de Duisburg, DE) care vin cu bicicleta la munca (ori de cate ori vremea o permite). Stiu de alti cinci care vin regulat cu tramvaiul. Si deja sunt mai mult de jumatate. Spune-mi, te rog, exista vreun profesor universitar in Romania de azi pe care ti-l poti imagina intr-o astfel de postura?

Eu aveam in 1996 la Universitatea din Bucuresti un profesor (50+) care mergea numai cu bicicleta. Asadar, azi s-ar putea sa fie mai multi. Iar la multinationala la care am lucrat, unul din directori (roman) mergea si cu X6, si cu metroul, in functie de locul unde trebuia sa ajunga

horatiu.cosma

^^
@StefanCelMare, pe unde o sa mearga traficul ce vine acum in Mihai Viteazu dinspre Avram Iancu /Regionala si merge spre Baritiu-Gara? La orele de varf, sensul de intrare in piata(3 benzi) e blocat? Ce varianta o sa aleaga masinile alea? Sau cei care vin dinspre Str. Bucuresti si vor sa mearga spre Baritiu? Sau troleibuzele care merg dinspre gara spre Manastur?

StefanCelMare

#5697
În primul rând, o să specific că nu am acces la acest plan în totalitate.
Planul ar schimba destul de mult modul de acces între cartiere pe partea de nord a orașului.
Ceea ce vine dinspre Avram Iancu/Regională, va merge spre gară pe Decebal (posibil să se facă Cloșca sens unic invers și atunci intri în Horea ușor).
Spre Barițiu... nu va mai merge marea parte a traficului (decât dacă chiar vrei asta, via str. Dacia - str. Horea)!
Dacă vrei să mergi de pe str. București spre Mănăștur/Grigorescu va fi mult mai logic să mergi pe Dragalina, viitor sens unic 2 benzi spre Grigorescu/Mănăștur (Dragalina are potențial să fie extinsă la 3 benzi, având și parcare o bandă).
Dacă vrei să mergi de pe str. București spre Zorilor o iei pe C. Turzii.
Alte schimbări ar fi spre ex. faptul că din Grigorescu nu va mai renta să mergi la gară via centru (ar trebui să ajungi pe Barițiu, nu ar mai merge ușor ca până acum pe Dragalina).
Se va merge via Gruia sau prin tăietura Turcului.
Troleibuzele nu sunt afectate. Singurele afectate sunt autobuzele care veneau spre Astoria din Grigorescu, care vor face ocol pe Barițiu.

ciprebbe

CTP-ul nu da aviz la asa ceva.(nu ca ar trebui aviz de la ei, dar va bloca restul acceselor).
E veche discutia si propunerile. Sunt ok pt masinile mici dar nu pt transportul in comun. Majoritatea liniilor sunt cu plecarea din M.Viteazu . Are cam aceleasi sanse de reusita ca si centura sud sau bucla tramvaiului pe centru...sau teleferic pe Cetatuie ...sau tunel pe sub Feleac....
Exista solutii pt rezolvarea pe viitor a blocajelor insa costa si primaria nu vrea sa auda de ele.  Pasaje (gen Michelangelo in Tm) trebuie sa fie puse in practica si in CJ plus constructia de parkinguri subterane.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Clujul are atâtea probleme "lăsate în aer" că deja ai destule soluții posibile de pus în practică. Unele mai ieftine (cum sunt cele de sistematizare a circulației prin aceste sensuri unice), altele ceva mai costisitoare, dar mai "solide" (parkinguri, rută est-vest pe aliniamentuil căii ferate etc).

Problema e că din partea primăriei nu se vede nici un gest de acțiune, nici un plan cât de cât realist, cu pași concreți, doar vorbărie. Nici măcar chestiile super ieftine, și cu impact destul de mare, ridicate de ani de zile nu sunt puse în practică. mă refer, de exemplu la:
- amendarea drastică și constantă a celor care parchează ilegal, mai ales în centru. Dacă ar fi arși la buzunar, nu ar mai folosi așa des mașina ca să vină în centru, și asta ar reduce traficul.
- "discriminarea pozitivă" pt transportul în comun. Aici s-ar încadra instituirea de benzi pt transportul în comun, acolo unde se poate. Cum ar fi pe laturile est/vest din piețele Ștefan cel Mare-Avram Iancu, respectiv pe 21 decembrie de la "The office" până la Sora. Din nou, ar fi un motiv în plus ca să lași mașina acasă.