Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

florin74

La un moment dat cineva sugera ca ce bine ar fi sa faca primariile centurile ocolitoare (Slatina, Bals, etc). Au aparut defalcarile pe orase pe exercitiul financiar 2014-2020, sa se linisteasca lumea ca aceasta varianta este sortita esecului, in cazul proiectelor mai mari.
Sumele alocate acopera o gama larga de investitii (scoli, gradinite, parcuri, spatii publice, regenerare urbana, servicii medico-sociale, transport public, piste biciclisti. piete, strazi, etc)

Slatina : 24,34 mil euro
Zalau : 21,79 mil euro
Cluj : 45,19 mil euro
Brasov : 47,12 mil euro
Iasi : 58,34 mil euro
Ploiesti : 45,39 mil euro
Craiova : 47,19 mil euro
Timisoara : 55,87 mil euro

Destul de putini bani. Clujul din bani astia maxim o sa faca drumurile de legatura de la Ocolitoarea Sud, Timisoara o vad cu sansa sa faca ceva.

iuli

Timisoara face 5 kilometrii de autostrada pe an cu banii aia  :o Daca incepeau acum 10 ani de cand s-au promis ... Ca sa nu vorbim ca in urmatorii 4 ani nu va fi nicio lopata si nici un cent dat pentru Timisoara  :( Banii aia vor fi folositi sa repare strazile din oras distruse de TIR-uri, cladiri crapate, sine de tramvaiu distruse, canalizari facute praf desi au fost refacute de curand, spitalizare la oamenii care se imbolnavesc de la poluare, refaceri de parcuri distruse de la praf, etc.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

pasadia

Florine, 2 observatii:

1. Tu te referi la ce linie de finantare? Ce program, ce linie de finantare? Ma gandesc ca te referi numai la vreo linie anume din Regio, nu stiu acum exact care, insa tot timpul imi zic mie insumi ca in mod normal un proiect bine scris ar putea primi finantare si pe alte linii.

2. Acolo banuiesc ca sunt doar co-finantarile. Adica ce pune UE. Iar o primarie desteapta ar trebui sa stie ca daca pune bani de la ea pentru acea constructie (cat mai multi, evident mai mult decat minimul de pe linia de finantare) atunci isi va reduce EXTREM DE RAPID costurile pentur eparatiile curente de pe propria retea, de pe drumurile interne ce nu vor mai suferi daune datorita traficului de tranzit.

Asa ca iti inteleg reticenta, stiu si eu ca in administratie lucreaza multi oameni care nu vad in afara cutiei, dar hai sa nu ii incurajam in aceasta atitudine. Din contra, as zice ca suntem datori sa le aratam ca se poate si altfel.

infraAdi_ro

Quote from: carutasul on July 09, 2016, 12:25:18 AM
La Mihailesti nici o miscare in schimb

In 25 Iulie se face predarea de amplasament...si normal trebuie sa inceapa treaba.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

ultrasbz

Doua intrebari legate de DN CB Nord:
1) Ce se mai aude de giratoriul de la intersectia criminala spre Tunari?
2) Ce se mai aude de licitatia pentru pasarele pietonale? (poate dupa ce se monteaza se vor putea desfiinta acele treceri de pietoni cu limitare de 30 intre DN1 si DN1A + ar trebui montate si separatoare acolo)

NGC

^^^

1) Inca nu s-a lansat licitatia pentru lucrari.
Licitatia pentru realizarea documentatiei, "Servicii de proiectare in faza DALI - "Amenajare intersectie cu sens giratoriu pe DN CB, km 6+000, la Tunari, cu DJ 200B"", a fost atribuita direct in 12.08.2014 catre POD-PROIECT.
Din ce stiu, luna trecuta era un giratoriu pe circuitul de avizare, dar parca era cel de la intersectia cu strada Drumul Garii Otopeni, care va fi folosit ca si punct de intoarcere dupa ce monteaza parapetii New Jersey in zona.

2) Licitatia "Servicii de proiectare, faza SF, obiectiv "Pasarele pietonale pe Centura Municipiului Bucuresti intre DN1A si DN 1 (5 buc.)"" a fost atribuita direct catre MAXIDESIGN in 28.12.2015, dar nu stiu stadiul curent.

nirolf

Mai era și lărgirea bretelelei dinspre DN1 spre DNCB, cu aia ce se mai întâmplă? Eu nu înțeleg cu ce se mai ocupă CNADNR-ul, pare că de 6 luni au plecat toți în vacanță.

NGC

^^^

Contractul pentru "Servicii de proiectare in faza SF: Largire bretea nod rutier pe sensul DN1- Centura Bucuresti si amenajare banda relatia dreapta, sub pasajul Otopeni, pe sensul Mogosoaia -DN1" a fost atribuit in 13.05.2015 catre VIA CARPATIA CONSULT, dar tot direct.

Nu am idee care este stadiul actual, dar eventual poate reusim sa aflam pe surse.

NGC

VO Brasov

Quote from: horatiu.cosma on July 12, 2016, 04:47:51 PM
Se da maine AC pentru exproprierile suplimentare.

MT a emis autorizatia de construire de care se pomenea ieri.

13.07.2016: "Varianta de Ocolire a Municipiului Brașov Tronson II – DN 11 (km 0+291) – DN 13 (km 5+213) – faza III"

florin74

#3969
Quote from: pasadia on July 12, 2016, 11:35:41 PM
Florine, 2 observatii:

1. Tu te referi la ce linie de finantare? Ce program, ce linie de finantare? Ma gandesc ca te referi numai la vreo linie anume din Regio, nu stiu acum exact care, insa tot timpul imi zic mie insumi ca in mod normal un proiect bine scris ar putea primi finantare si pe alte linii.

2. Acolo banuiesc ca sunt doar co-finantarile. Adica ce pune UE. Iar o primarie desteapta ar trebui sa stie ca daca pune bani de la ea pentru acea constructie (cat mai multi, evident mai mult decat minimul de pe linia de finantare) atunci isi va reduce EXTREM DE RAPID costurile pentur eparatiile curente de pe propria retea, de pe drumurile interne ce nu vor mai suferi daune datorita traficului de tranzit.

Asa ca iti inteleg reticenta, stiu si eu ca in administratie lucreaza multi oameni care nu vad in afara cutiei, dar hai sa nu ii incurajam in aceasta atitudine. Din contra, as zice ca suntem datori sa le aratam ca se poate si altfel.

1. POR axa 4, care se adreseaza exclusiv municipiilor resedinta de judet, mai putin Tulcea. Pe celelalte axe ale POR nu sunt eligibili (ma refer la infrastructura, pot depune pentru monumente si reabilitare termica pe axe separate), deci oricat de bune ar fi proiectele, degeaba. Sumele sunt alocate pe municipii resedinta de judet, si separat pe alte axe pentru celelalte orase.
2.Da, sunt cofinantarile, dar intrucat aportul primariilor este de 2%, se cam apropie de valoarea proiectului. Problema cu multe primarii este ca au deja un grad de indatorare destul de mare (Slatina de exemplu), si exista inca posibilitatea de a acoperi cu resurse proprii proiectele nefinalizate din POR 2007-2013 care nu au fost finalizate la termen. Asa ca sursele proprii la majoritatea sunt relativ limitate.

Partea pozitiva este ca in 2018 se va face o analiza a proiectelor/absortiei, si cei mai avansati pot primi suplimentari de sume, in detrimentul celor care nu s-au miscat corespunzator.

Acum multe primarii o sa faca echilibristica, atat intre proiecte, cat si intre resurse. Spre ce ne indreptam?  Doar drumuri, sau facem si altceva? Scoli, gradinitie, parcuri, piste biciclete, modernizare transport public, regenerare urbana, utilitati, activitati recreative si educationale, infrastructura edilitara de apa, canal , gaze, sisteme park and ride, perdele forestiere- aliniamente de arbori?

Sper ca dupa ce s-au dat cu capul de pereti in exercitiul 2007-2013, sa fi tras invataminte, atat primariile, cat si AMPOR-ul. Din pacate, primele semnale nu sunt incurajatoare.
Am cunostiinta de proiecte respinse de reabilitare de drumuri judetene - singurul depus in prezent in regiunea NV, respins din motive de innebunesti. Normativul prevede sa asfaltezi 10 metri pe drumurile adiacente care intersecteaza DJ-ul, dar AMPOR sustine ca acela apartine primariilor, si nu CJ. Ce faci? Daca nu cuprinzi in proiect, nu se avizeaza de ISC si verificatorii de proiecte.  Daca il prinzi, ti-l respinge. Ca terenul aferent podetelor/podurilor peste anumite rauri/paraie ar apartine Regiei Apelor Romane (de fapt al statului roman si este in adminnistrarea Apelor Romane) si nu CJ, si ar trebui cumva trecut in administrarea CJ. Noaptea mintii. Daca nu se reglementeaza situatia, nu o sa avem nici un proiect de DJ aprobat spre finantare. Situatia se regaseste si pe alte axe unde apelurile au fost lansate. Este o nebuloasa totala in ceea ce priveste clarificarile ofertie de AMPOR, in schimb exigenta maxima la verificare.

ovideatza

#3970
Ce zice Florin e perfect real. Si pe privat sunt absurditati de genul "stim ca nu vi se aplica documentul X dar pe de alta parte faceti ce stiti nu va putem ajuta". E mai varza decat pe 2007-2013, masurile de simplificare/standardizare momentan duc spre un mini dezastru daca nu vor lua in considerare consultarii cu beneficiarii.

Off-topic: Dar pe neeligibil nu accepta sa se treaca acele asfaltari de drumuri adiacente? Ca in genere asa era, ce nu e pe proprietate dar e necesar scopului treci si faci pe neeligibil.

Legat de alocari, pe vechiul exercitiu pe axa 1 Iasi a avut aprox 100mil (teoretic zona metropolitana, practic si-au batut joc de ceilalti si au facut proiecte strict in Iasi). Deci alocarile se reduc, si in urmatorul exercitiu se vor reduce iar. Asa ca de la fonduri Ue sa nu ne asteptam sa iasa prea multe lucrari pe centuri, poate un pasaj, etc. 50 mil se vor toca instant la Iasi de exemplu, pe vechiul exercitiu au facut proiecte de 20 mil bucata...si le-au ramas "restante", mai vor si alte lucruri (tramvaie, etc).

rocklee

as vrea sal intreb pe domnul Honor ??? ....cum stam cu centura comarnic ...si asa numita centura [ciot] busteni...  >:( >:(

NGC

Quote from: NGC20 on June 10, 2016, 08:58:25 PM
Quote from: NGC20 on May 25, 2016, 08:42:43 AM
Quote from: NGC20 on April 26, 2016, 02:31:48 PM
Quote from: NGC20 on March 24, 2016, 09:44:06 PM
Quote from: NGC20 on March 19, 2015, 07:57:05 AM
Licitatia pentru "Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru ,,Varianta de Ocolire Medias"" a fost finalizata, dar rezultatul a fost contestat de LUCA WAY.

[...]

CNSC a emis alaltaieri decizia.

Quote
[...] Obligă autoritatea contractantă la depunerea diligenţelor pentru obţinerea sursei de finanţare în vederea implementării contractului şi la finalizarea procedurii, în termen de 30 zile de la data primirii prezentei.

[...]

Deci daca ei demonstreaza ca au facut tot ce se poate si chiar nu au gasit fonduri, pot sa si anuleze licitatia.

Nu am vrut sa mai scriu despre asta pana cand nu este rezolvata noua contestatie, dar va zic totusi ca CNADNR a anulat din nou licitatia, iar LUCA WAY (loc 1) a contestat din nou la CNSC.

CNSC a respins azi pe fond contestatia LUCA WAY. Sa vedem daca va urma si CAB.

Iar au aparut informatiile mai intai pe forum. :lol: :lol: :lol:
Stiti voi la ce ma refer. ;)

Nu a mai urmat CAB si pana la urma au anulat ieri licitatia, dupa cum era de asteptat.

QuoteAutoritatea contractanta anuleaza procedura de atribuire in conformitate cu prevederile art. 209 alin. (1) lit. c) din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare "daca abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau daca este imposibila încheierea contractului." intrucat nu a fost identificata o sursa de finantare in vederea implementarii contractului.

pentium10

centura Tirgu Mures - Copisa recent a publicat angajari pentru ingineri in zona Tirgu Mures
https://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/inginer-poduri/786287
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

TibiV

Un singur post si au deja 35 de aplicanti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)