Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

motorzbh

Ciuruirea balastului se face doar uscat. De spalat se face in balastiere cred nu de catre ciuruitoarea din tren ( poate trenul nou are si asa ceva, nu l-am vazut)  Tocmai ca sa poți scoate doar pietrele conforme. Exista o dimensiune minima impusa prin standarde. Nu știu pe de rost cat este.  Dintr-un SF:
"Piatra spartă utilizată la realizarea prismei căii va respecta prevederile SR EN 13450:2003 ,,Agregate pentru
balast de cale ferată"  și ,,Caiet de sarcini. Piatră spartă pentru balastarea liniilor de cale ferată. Anexă la
documentul de avizare CTE/CNCF ,,CFR" SA nr. 184 din 23.08.2005".
Pentru linia curentă şi directă din staţii și pentru liniile de primire-expediere trenuri de călători se va folosi
numai piatră spartă categoria A. Pentru celelalte linii se poate folosi şi piatră spartă categoria B. Categoriile A
şi B corespund definiţiei din ,,Caiet de sarcini. Piatră spartă pentru balastarea liniilor de cale ferată. Anexă la
documentul de avizare CTE/CNCF ,,CFR" SA nr. 184 din 23.08.2005"."

subway

Daca e mai colturoasa sau mai rotunjita depinde de natura pietrei si de modul de concasare. In cazul pietrei refolosite e normal sa fie mai rotunjita pentru ca s-a mai macinat in timp, daca e ciuruita si eventual spalata in cazul in care e prea contaminata e ok dar nu mai e chiar de calitate maxima orice i-ai face (chiar daca initial a fost). Un prism de balast neciuruit si neburat devine incet-incet <beton>, pierde orice proprietati de elasticitate si amortizare.
P.S.
Motorule, eu nu m-am bagat in ERTMSul vostru...haide sa ramanem fiecare pe tapsanul propriu!
:)

cristi5

O licitatie interesanta, aflata in evaluare (SEAP)

Lot 1 – ,,Verificarea"CE"a subsistemelor structurale: Infrastructură, Energie și Control – Comandă și Semnalizare terestră, modernizate în cadrul proiectului de reabilitare a tronsonului Frontieră - Curtici - Km 614, în vederea obținerii Autorizațiilor de punere în funcțiune în conformitate cu cerințele privind interoperabilitatea prevăzute în HG nr. 108/2020"

Loturile 2 si 3 fac acelasi lucru pe km614-Sim
si respectiv Sighi-Sim

2 Ofertanti : AFER si  BUREAU VERITAS (Leader),BUREAU VERITAS ITALIA S.P.A.,Loturile:1,2,3,

Valoare aproape 1 milion euro.

ioandorin

Eu știam că piatra spartă se poate refolosi doar în urma spălării și doar pentru umplutură și drumurile tehnologice.Ceea ce văd aici, e că o pun direct pentru terasamente și completarea prismei .De pe lotul Curtici-km614 parcă o "spălau " la Glogovat, iar de pus în cale ,puneau piatră nouă adusă de la cariera Bătuța, uneori și de lângă Aleșd (BH). La fel și pe 2a au pus/pun doar piatră nouă.
     În legătură cu inchiderile totale ... în partea a doua a lunii iunie va mai fi una de circa o săptămână pentru ceva lucrări de racordare / inflexiune în zona Savarsin-Ilteu și prin toamnă!
   Poate știe  @motorzbh mai multe !!!

subway

In Romania nu e doar problema cu lipsa de bitum ci si cu lipsa de piatra sparta din roci bazaltice...

AndreiB

De ce nu s-a folosit si sina fara balast in locurile mai circulate, unde mentenanta e mai dificila - e.g. in Complexul Feroviar Bucuresti mi se pare o idee de studiat daca costurile per viata totale nu sunt mai mici.

Cetatean

Piatra sparta ce se recuperează din cale se spala/curata. După aceea, o parte din ea se folosește la amestecul de PSS într-o proportie de 30% restul fiind balast.

subway

Nu e nici usor, nici simplu si nici ieftin sa treci de la calea pe balast la calea pe beton iar cea mai mare dificultate e cu macazele, ori in Gara de Nord si complexul feroviar adiacent ei cred ca sunt sute...
Si nici sa le amesteci nu e sanatos datorita coeficientului de elasticitate diferit ce ar pune probleme materialului rulant mai ales in cazul garniturilor lungi la care unele osii ar calca pe moale si altele pe tare complet aiurea. De regula se interpun intre cele doua tipuri de cale tronsoane speciale de tranzitie cel putin de lungimea unui tren.

rocklee

o filmare cu gara DEVA de la ADISAN ....multumim pentru si promptitudine dedicare ....si pasinea de a filma santiere
:D :cheers: :cheers:

https://www.youtube.com/watch?v=xb3MdBA9b0E&ab_channel=Adisan

Adisan

Cu drag oricand imi permite timpul  :) doar sa imi dati idei  O:-)

rocklee

las ca idei...iti dau eu ...numai sa le poti duce  :D :D... :p


vancouver

Idei:
- gara Mintia
- racordul nou Coslariu
- tunelul Turdas
- filmare inceputa la gara Vintu, continuata spre Sebes peste CF 200 pana la nod rutier Sebes si la final o privire de sus asupra nodului rutier (ca. 4km in total). :D
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

sunt in contact cu @Adisan pentru filmarea lucrarilor mai greu accesibile de pe Valea Muresului, podurile, tuneluri, polata.

Ionut

La polata la Aktor sunt și eu super curios sa vad cum se mișcă.