Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

cristi5

De la @Adisan . Multumim mult! Ce tur de forta, asteptam filmarea!

Campuri Surduc (observati firul existent, abia se vede dincolo de terasamentul nou)




Tuneluri la Salciva (Aktor)





Powered by API/PUM imgur uploader

Cuneo


Adisan

Poate nu este cel mai reusit video, a fost prima mea vizita in zona, am filmat mult cu soarele in fata, dar sper sa fie util ;)
PS: mai urmeaza zilele acestea inca doua filme din zona

cristi5

Pentru noi e foarte util ca n-am mai vazut lucrarile astea de jumatate de an! E o zona mai putin vizitata. Multumim @Adisan si te mai asteptam pe Valea Muresului! Mai sunt 4 poduri si un tunel acolo (Bătuța)

Multumim si lui @Cuneo!

Ovii Stîngaciu

Foarte interesantă filmarea lui Adisan! Felicitări! Sper ca in viitor sa faci și pe Brașov Sighișoara .
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

athosga

La cele doua tunele vad ca mai trebuie defrisat o bucata de padure (dupa zona filmata). Sunt ceva probleme acolo (aurorizatie etc)?


motorzbh








Powered by API/PUM imgur uploader
Au inceput testele in vederea punerii in functie Danes-Dumbraveni.

cristi5

@motorzbh ma bucur ca se testeaza centralizarea si sper sa se poata da drumul pe 2 fire pana la Blaj in iulie cum au promis si CFR si Alstom.

Stii cumva cati oameni sunt la teste? Ca inteleg ca e foarte mult de lucru. Sute, mii de teste?

Mai am o intrebare. Inteleg ca specificatiile CFR pt ERTMS sunt intr-un document numit SCR (ceva... Customer Requirements?). Exista un istoric al acestui document? La ce date a fost creat, modificat? Multumesc!

cristi5

Quote from: athosga on April 28, 2021, 12:37:56 PM
La cele doua tunele vad ca mai trebuie defrisat o bucata de padure (dupa zona filmata). Sunt ceva probleme acolo (aurorizatie etc)?
OK m-am uitat atent si eu cred ca in filmarea lui @Adisan noi vedem de fapt polata (250m) nu tunelul. Deci acolo nu se defriseaza pentru ca... se va fora! Tunelul va avea 678m.

Am marcat polata cu albastru in poza. Portalul tunelului, marcat cu rosu, este langa un viraj usor spre Mures al drumului. Acel viraj se vede pe filmarea lui @Adisan, chiar la final.



http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.979/22.425

Deci @Ionut ti s-a indeplinit dorinta, ai vazut polata :) Atentie, spre nord va mai fi un tunel, mai scurt (268m). Sper sa vedem ceva miscare la el in a 3a filmare a lui @Adisan.

Comparati cu filmarea API din iunie 2020




Powered by API/PUM imgur uploader

motorzbh

@cristi5 .Din păcate primele teste au rezultat primele neconformități. Nu știu daca Alstom-ul va termina de instalat tot ce este necesar pentru darea in funcție. As prefera sa nu repetam greșelile de la Arad când s-au dat în funcție CE-urile cu restricții operaționale. Nu vorbesc de semnarea recepției cu 100 de neconformități cu termene neprecizate. Testele se fac de Regional Brașov, Direcția Instalații asigura doar suportul tehnic. Noi am avea oameni pentru punerea în funcție, pe Alstom l-a apucat acum testarea pe Arad, si deci nu are personal pentru Sim Sig.
Documentul se cheamă Cerințe beneficiar. Sunt mai multe variante , la fiecare proiect a fost îmbunătățit acum suntem la varianta 6.1. Problema este ca Antreprenorul "nu înțelege" ce scrie in Cerințe si vrea sa fie explicat. De aia se face CRS-ul. Legal, acest CRS trebuie doar sa explice cerințele ca "bietul de Antreprenor" sa le înțeleagă. Dar în realitate la Pilot , 614 si Sim Sig a fost modificat substanțial la cererea ambelor părți . Evident contra cost. La 2a ,2b si 3 nu s-a făcut nici o modificare. Doar Alstomul insista in continuare cu modificatul deoarece este o sursa de bani în plus și întârziere. La Brașov Sighișoara incearca sa ne forțeze sa aplice 6.1 ( care este doar pe tr 2) tocmai ca sa mai ciupească niște bani.

cristi5

@motorzbh
Inteleg ca fiecare lot este cu versiunea lui de CRS?

Stii cumva aprox cand au fost "publicate" versiunile CRS? Macar cele recente gen 4, 5, 6?

Apropo de neconformitati banuiesc ca exista un inginer consultant care le consemneaza?

Ce testeaza Alstom la Arad? Solutii la cele 12 neconformitati oficiale sau la problemele din anexe?

motorzbh

CRS-ul nu se publica, fiind un document convenit dupa semnarea contractului. La Sim-Sig s-a dat instrucțiune pentru aplicarea lui. Instrucțiunea a fost data prin 2016 cred. Trebuie sa verific. Inițial au zis ca nu vor bani , acum au venit ca vor. Din cauza asta nu mai vrem sa facem CRS-uri pe nici un proiect , ce scrie in contract aia se aplica. Neconformitățile merg la Proiecte si de acolo la Inginer care le transmite oficial Antreprenorului, Asta este drumul hârtiilor.
Dupa paste se testează doar RBC-ul in laborator, urmând daca testele sunt OK sa luam Taurusul de coada... Din cauza numărului mare de neconformități vom testa practic din nou toate cerințele.

Adisan

Ultima filmare din aceasta zona, pana la urmatoarea vizita :)

cristi5

Multumim @Adisan!

Asa cum vedem pe filmare si cum mi-a confirmat @Adisan, nici unul din tuneluri la Tisa-Sălciva nu e atacat. Exista doar un inceput de portal sudic la tunelul mare, langa polata, vizibil pe prima filmare.

Am discutat un pic cu un inginer constructor, se pare ca treaba e cam asa:
- vor executa probabil tunelurile cu metoda NATM
- utilajele NATM sunt scumpe, deci vor lucra probabil secvential. Intai polata apoi tunelurile. De-asta vedem ceva progres la polata si in rest nimic.
- daca tot au echipament NATM, polata pare a fi fost transormata in 2 mini-tuneluri NATM cu un spatiu liber intre ele. Ramane de vazut daca acel spatiu va avea "acoperis" sau ramane complet deschis cum e acum.

Cum se vede pe filmarea din iunie 2020, zona era aproape neatinsa atunci. E posibil ca transformarea polatei in 2 tuneluri sa fi luat ceva timp de negociere si birocratie cu CFR.