Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#5790
Ungurii asa fac cu toate trenurile internationale, ca n-au capacitati pe linie. Si spre Ucraina si spre Serbia si spre Austria se atasaza vagoane unguresti din cadenta. Spre Slovacia, parcursul unguresc e atat de scurt, incat n-are nici un rost sa aiba interne. Doar la RJ-uri nu atasaza, pentru ca n-au cum. Dacia nu primeste vagoane de "intern" ungruesti la Lokoshaza, nici locomotiva n-am primit - a mers cu CFR (477) pana la Budapesta, si cu un 470 MAV de la Budapesta. Nu stiu ce se intampla cu 477-ul la Budapesta - nu cred ca sta o zi intreaga sa ia Dacia inapoi. La Budapesta am primit 1xA,1xB,1xWR, ca sa faca prima cadenta a zilei spre Viena.

346-le ar putea economisi macar 2 ore prin eliminarea vamii (care e si la o ora extraordinar de atractiva... pentru a lua avionul sau masina data viitoare) si prin eliminarea recompunerii trenului in diverse locuri. In Romania il descompun la Teius (sa plece grupa de Cluj) pana pe 21. Dupa il descompun in Coslariu (cu grupa de Cluj) si in Simeria (cu Restaurantul). La ce naibii nu pot pastra Restaurantul pana la Viena? Inteleg ca nu mananca nimeni la 3 dimineata, dar oricum baga ungurii restaurantul lor la 5 pentru serviciul de mic-dejun pana la Viena - ar fi mai simplu sa tina WR-ul romanesc tot drumul si sa vanda romanii si pranzul, si cina si micul dejun (WR-ul oricum e oricum la siguranta tot drumul dupa Coslariu, se poate incuia cand nu e folosit; nu afecteaza trecerea intre vagoane). S-ar salva asa macar 10 minute si la dus si la intors, plus o manevra cu locomotiva. Sau sa bage alternativ un restaurant unguresc si unul romanesc.

Apropo, de ce nu vand clasa I pe trafic intern la internationale? Dacia are un vagon de cl. I in dotare; cand am fost, dintr-un motiv complet dubios, era plin, 80+%. Cine si de ce ar merge cu un tren de noapte la scaun clasa I nu pot sa inteleg...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Care este diferenta de pret intre clasa I si vagon de dormit ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#5792
E 39 euro la clasa a 2-a, 49 la cuseta cu 6 paturi, 59 la cuseta cu 4 paturi, 69 la dormitor cu 3 paturi, 89 la dormitor cu 2 paturi (exact ce primesti depinde de noroc aici), si 149 euro la dormitor single "lux" (cu dus in cabina). Clasa I, culmea, nu apare in tarificatie deloc, nici pe intern, nici pe extern, deci teoretic nu exista in serviciu. Astea sunt preturile din Bucuresti; din alte orase din Romania iesi un pic mai ieftin, ca scade un pic tarificatia kilometrica. Poate a facut o surpriza placuta CFR-ul calatorilor - si a bagat un vagon cl I vandut ca cl. a II-a. Se mai intampla. Caz in care are sens ca era plin; erau si calatori de intern in vagon.

La tarificatia asta, sa mergi "scaun", pe timp de noapte, este absurd complet - mai bagi 10 euro si ai macar un pat - inghesuit, dar poti dormi, nu te chinui. Noi am mers cabina cu doua paturi, Brasov - Viena, doi oameni, a fost 835 lei. A fost foarte ok confortul vagonului (desi cabina alocata a fost cea mai modesta posibila; o cabina de 3 paturi cu patul cel mai de sus inchis); daca n-ar fi janghina de linie intre Deva si Arad si vama, ar fi o solutie excelenta pentru multe probleme pentru mine. Mai ales ca avion direct Bucuresti - Stockholm sunt optiuni proaste sau foarte proaste (si in curand inca si mai proaste, ca iese Tarom, cel putin o perioada), si de obicei trebuie sa schimb avionul, ori in Viena, ori in Frankfurt, ori in Muenchen. Asa, este acceptabil si nu prea - te zguduie infernal fix cand vrei sa dormi. Am reusit sa dorm decent, dar nu m-am trezit la fel de odihnit cum ma trezesc de obicei dupa 10+ ore de somn pe sine...

Trenul are clienti : si cuseta si cele 2xvagoane de dormit erau aproape complet pline.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Si probabil ar avea si mai multi clienti daca ar termina odata cu coridorul lui peshte...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#5794
Eu pana nu e cat-de-cat circulabil Deva - Arad, nu mai ma sui. Pentru utilizarea mea, e ok sa se circule si cu 30 la ora (cu cat se circula si acum) pe Deva - Arad, orarul de la Brasov e cat-de-cat acceptabil, dar nu mai vreau sa merg prin halul ala de linii in santier. 3 ore s-a simtit efectiv ca si cum as fi mers cu caruta prin coclauri. Bataie pura de joc. Mai bine-l bagau prin Cluj sau prin Ilia - Lugoj...

Chiar as fi curios sa fac drumul ala odata pe timp de zi, sau sa ma uit la un cab view - pentru ca nici nu-mi pot inchipui cum arata serpuielile improvizate prin santiere si abatutele abandonate pe care am intrat. Stiu ca in toate garile au refolosit abatutele, care pre-santier erau linii moarte abandonate sau cu marfa la 5 km/h - dar mi-am inchipuit ca au facut MACAR ceva la ele inainte sa le transforme in directe - nu le-au facut nimic - se merge ca dracu. Nu ma mira ca se deraiaza in draci pe-acolo. Efectiv se simte ca se descompune linia sub vagon. La 5-10-15-30, maximum-maximorum 50 km/h. Adormeam, hop-trosc-tronc-poc, ma trezeam. Adormeam la loc, doua minute mai tarziu scart-poc-blang-scart, iar treaz. Somn iar, aruncat in sus si rostogolit... 3 ore, m-am trezit de 50 de ori; de foarte multe ori cu violenta. Si asta intr-un vagon nou, cu boghiuri de 200 km/h.

Am mers mult cu trenul, in multe locuri - in toata Europa, in Asia, in America, in Rusia... Linie mai mizerabila ca aia eu nu am vazut. Niciodata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Se  pare ca saptamana viitoare, pe 27 ianuarie, se intampla ceva la racordul Coslariu...
Nu preiau tot articolul, cu toate modificarile, doar ce mi s-a parut relevant.

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-temporare-in-circulatia-trenurilor-pentru-lucrari-la-infrastructura-feroviara/

Quote
Modificări temporare în circulația trenurilor pentru lucrări la infrastructura feroviară
15 ianuarie 2020

În perioada 27 ianuarie – 27 mai 2020, pentru efectuarea de către CFR SA a unor lucrări de reabilitare la infrastructura feroviară pe secțiunea Coșlariu Grupa Podu Mureș – Teiuș, vor interveni modificări în circulația trenurilor operate de CFR Călători, după cum urmează:

• începând cu data de 27/28 ianuarie 2020, trenul IR 346 București Nord – Viena circulă pe o rută și orar modificate: București Nord (plecare13.20) – Brașov – Coșlariu Gr Pod Mureș – Coșlariu – Simeria – Curtici (sosire 01.38), iar pe distanța Curtici – Viena circulă conform graficului.
• începând cu data de 27 ianuarie 2020, trenul IR 1539 Teiuș – Cluj Napoca (ramura de la trenul IR 346) circulă ca tren IR 12539 pe ruta Coșlariu (plecare 20.15) – Teiuș – Cluj (sosire 22.15).
• începând cu data de 28 ianuarie 2020, trenul IR 347 Viena – București Nord pe teritoriul românesc circulă pe o rută și orar modificate: Curtici (plecare 04.19) – Arad – Conop – Simeria – Coșlariu – Coșlariu Gr Pod Mureș – Sighișoara – Brașov – Predeal – București Nord (sosire 16.08).
în data de 27 ianuarie 2020, trenul IR 1538 Cluj Napoca – Bucuresti Nord se anulează.

• în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul IR 1538 Cluj Napoca – Teiuș – Brașov – București Nord circulă ca tren IR 12538 pe o rută și orar modificate: Cluj Napoca (plecare 13.45) – Teiuș – Coșlariu – Coșlariu Grupa Pod Mureș – Brașov – București Nord (sosire 23.12).
în data de 27 ianuarie 2020, trenul IR 1745 București Nord – Sighișoara – Copșa Mică – Coșlariu Gr Pod Mureș – Teiuș – Baia Mare circulă conform graficului pe distanța București Nord – Sighișoara – Copșa Mică, între Copșa Mică și Teiuș se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la trenul IR 1745 pentru trenul IR 12747 Teiuș (plecare 13.27) – Cluj Napoca – Baia Mare (sosire 20.03).
• în perioada 28 ianuarie – 27 mai 2020, trenul IR 1745 București Nord – Sighișoara – Copșa Mică – Coșlariu Gr Pod Mureș – Teiuș – Cluj Napoca – Baia Mare circulă ca tren IR 12745 pe o rută și orar modificate: București Nord (plecare 06.00) – Brașov – Sighișoara – Blaj – Coșlariu GR Pod Mureș – Coșlariu – Teiuș – Cluj Napoca – Baia Mare (sosire 20.03).
în data de 27 ianuarie 2019, trenul IR 1746 Baia Mare – Sighișoara – Teiuș – Coșlariu GR Pod Mureș – București Nord circulă conform graficului de circulație pe distanța Baia Mare – Sighișoara – Teiuș, între Teiuș – Copșa Mică se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la trenul IR 1746 pentru trenul IR 12748 Copșa Mică (plecare 13.03) – Sighișoara – Brașov – București Nord (sosire 19.42).

Oare vor da in circulatie noul racord?!... Si daca da, care dintre racorduri?

Pe cfr.ro nu apare nimic, dar Oana Branzan este in concediu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#5796
@TibiV - Vezi ca am discutat cu pe pagina trecuta. Racordul direct Coslariu Pod Mures - Teius (300-le) se inchide pentru reconstructie. Racordul mic (nou) Coslariu (care era deja teoretic deschis in decembrie) va fi folosit; racordul mare ocoleste Coslariu cu totul - cum toate trenurile astea opresc in Coslariu - nici daca ar fi utilizabil nu ar putea fi folosit. Racordul mare nici nu e gata - nu are cum sa fie gata fata de ce-am vazut in decembrie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

eu ţin minte că am făcut de două ori Bucureşti-Budapesta înainte de a intra în UE şi controlul se făcea în tren, din mers. Nu ştiu de ce acum nu se mai poate.

Xenos

Deja din anii 90 controlul între Ungaria şi Viena se făcea, comun, o singură dată, fie în Hegyeshalom sau Gyor, nu mai reţin exact, fie în celebra Bruck an der Leitha.
Nu văd de ce la Curtici şi Lököshaza nu se poate sau nu se vrea a se face la fel. Control unic de 20-25 min, folosit inclusiv pentru ataşarea de vagoane (deci mai bine în Ungaria, practic), se economiseşte cam o oră.

În rest, îmi pare foarte rău de degradarea uriaşă a tronsonului Braşov-Apaţa. Iată viciul unui plan vag de modernizare totală, într-un viitor nedefinit: nu mai faci nimic, aşteptându-l pe Godot. Al doilea viciu este durata excesivă a licitaţiei din cauza contestaţiilor reciproce interminabile, aici consider că este şi o problemă de atitudine a constructorilor (şi, întrucât am fost implicat în litigii de achiziţii publice, ştiu ce spun).


frunzaverde

@carutasul si @Xenos, controlul nu se mai face unificat si in mers din cauza deciziei Ungariei de protectie "la nivel maxim" a frontierelor externe Schengen, incepand cu decizia de declasare a Aeroportului Budapesta (in 2011) si apoi odata cu criza migrantilor din 2015. Pana cand guvernul maghiar nu isi va schimba strategia, nu se va simplifica procedura.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

poate intrăm noi în Schengen înainte să își schimbe ei strategia, că după ei... mai durează :)  E drept, și după noi mai durează, dar parcă pare mai plauzibil :)

AlexxC

Putem cuantifica intrarea in Schengen prin prisma economiei de timp cu echivalentul constructiei a cate 20 km de autostrada la fiecare iesire pe rutier din tara spre Ungaria sau Bulgaria
Si pe feroviar, intrare in Schengen produce aceiasi economie de timp cat investitia de miliarde in tunelurile dintre Apata si Cata.

AndreiB

Din pacate nu e dupa noi... Cred ca va mai dura minim 10 ani, avand in vedere evolutia populista in Vest.

carutasul

Este posibil. Dar noi măcar vrem, dacă prindem o negociere unde depinde de noi...  :)  Orban "cel rău" pare bine sănătos, deci ei nu o să vrea multă vreme  :)