Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Vlad94

Imi cer scuze de off-topic. De ce nu se creeaza o grupa de Timisoara la trenul Dacia. Am vazut ca este o pereche de trenuri regio corelate cu acest tren, dar cred ca o grupa cu vagon de dormit ar avea succes. Grupa ar putea circula impreuna cu R2613 intre Timisoara si Arad si cu R2602 intre Arad si Timisoara. Initial grupa ar putea finformata dintr-un vago ncuseta de 6 locuri si un vagon clasa a 2-a.

Cuneo

La Radna se lucrează în mijlocul iernii, se montează stâlpii de electrificare și se excavează.













frunzaverde

@Vlad94 - o grupa de Timisoara ar putea functiona, dar trebuie rezolvate doua probleme:

- prima, si probabil cea mai simpla, este ca trebuie ajustata conventia de operare pentru Dacia intre CFR Calatori, MAV si ÖBB.

- a doua, mult mai complexa, este ca nu sunt vagoane. Zici de cusete - pentru grupa de Timisoara ar fi nevoie doua cusete (ar fi doua turnusuri, fiecare tren ar avea o cuseta) + macar o rezerva (deci minim 3). In tot CFR Calatori sunt 7 (sapte) vagoane cuseta capabile sa circule cu 346/7 Dacia, vagoanele 40-70.  E nevoie de minimum 3 din ele (si de maximum 6) pentru cele trei turnusuri ale 346 Dacia. Deci da, din pacate, cu minus. Vagoanele 40-31, 44-31 si 50-30 nu pot circula; viteza lor maxima este 140 km/h, si au nevoie sa poata 160 km/h pentru segmentul Tatabanya - Heghyeshalom. MAV n-au nici ei de unde trimite; au cusete moderne doar pe serviciile de Munchen si Zurich. Pe serviciul turistic SEA<-YOU au cusete vechi (est-germane) fara aer conditionat, care n-ar fi acceptabile la un serviciu "conventional" (gen Timisoara - Viena). Austriecii nu au nici ei cusete disponibile libere capabile de a circula pe reteaua de 25 kV (incalizirea depinde de tipul de electrificare la locomotiva). Doar dupa 2022 vor avea austriecii, poate...

Vagoane de dormit ar trebui sa se poata gasi; problema este ca nu o sa fie prea multe bilete vandute la dormitor, in conditiile in care e scump chiar si fata de 6 ore pe sosea, sau un tren de zi. Iar clasa a II-a, pentru un tren exclusiv de noapte - e pierdere de bani si timp.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

florin74

Quote from: florin74 on October 24, 2019, 12:34:59 PM
18.10.2019
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-99,10%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 98,10%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 92,76%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 98,3%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 71% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 81% pe Coslariu Sighisoara
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 31.6%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 31.5%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 18.3%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 11.2%

Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureșt : ARCADA  10%

Am eliminat AKTOR de pe lotul 3 Sighisoara Simeria. De 1 an stau la 99.8%
Am introdus racordul Otopeni Gara de Nord

17.01.2020

FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-99,40%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 98,90%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 94,17%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 98,7%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 73% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 87% pe Coslariu Sighisoara
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 38.5%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 38%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 23.55%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 13.2%

Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureșt : ARCADA  20%

Incredibil la ce procente a ajuns ASTALDI.  Eu cred ca de la inceputul lui 2018 au inceput lucru. Aktor si FCC au cred ca un delay de vreo 6 luni fata de ASTALDI (semnare contract, AC, etc)  Sunt sanse sa termine pana in 2023 Astaldi. Ceilalti cel putin 2024.

Vad ca s-a deblocat si semnalizarea pe Sighisoara Coslariu, de ceva timp nu se mai intampla nimic.

horatiu.cosma

Mare noroc că Aktor a luat 2c-ul (cel mai scurt lot dintre cele 4 și în același timp aproape tot pe traseu nou, deci fără mare deranj pe traseul vechi). Ar fi fost culmea să stăm 10 ani după ei să termine gara Deva sau Radna sau Ghioroc.

cristi5

Citind discutiile din "gara" despre trenurile Bucuresti-Brasov, cred ca Bucuresti -Ploiesti ar trebui extins la 4 linii. Poate in 10-20 de ani cat le va lua sa faca asta, vor reusi sa puna in functie si ERTMS, sa aiba semnalizare "moderna" pe toate firele...

Xenos

Probabil că așa e, dar sunt sigur că și linia existentă oferă încă multe capacități care nu sunt folosite corect, așa că primul pas ar fi un management foarte bun al liniei existente, inclusiv reparații constante pentru a scoate toate limitările de viteză, apoi vorbit de 4 linii. Altfel, știm cu toții că mai binele poate fi dușmanul binelui.

athosga

Quote from: frunzaverde on January 16, 2020, 03:31:23 PM
@carutasul si @Xenos, controlul nu se mai face unificat si in mers din cauza deciziei Ungariei de protectie "la nivel maxim" a frontierelor externe Schengen, incepand cu decizia de declasare a Aeroportului Budapesta (in 2011) si apoi odata cu criza migrantilor din 2015. Pana cand guvernul maghiar nu isi va schimba strategia, nu se va simplifica procedura.

S-ar putea f.bine nivel maxim cu o singura oprire, daca s-ar vrea. Ca la masini s-a putut, nu? Presupun ca problema e undeva la nivelul CFR/MAV (deci "vai de noi").

athosga

Quote from: TibiV on January 16, 2020, 01:57:50 PM
Quote
• începând cu data de 28 ianuarie 2020, trenul IR 347 Viena – București Nord pe teritoriul românesc circulă pe o rută și orar modificate: Curtici (plecare 04.19) – Arad – Conop – Simeria – Coșlariu – Coșlariu Gr Pod Mureș – Sighișoara – Brașov – Predeal – București Nord (sosire 16.08).
Ati observat ca trenul asta va avea astfel mers mai scurt cu vreo 30min? :D Deci s-ar putea, daca...

frunzaverde

@athosga - Ungaria, in momentul asta, nu doreste control comun feroviar, nici static, nici in mers - HU considera ca nevoia de control este mult mai mare la tren decat la masini. Politica a fost introdusa in 2015, si a ramas asa de-atunci. De altfel, foarte multi ani a existat control feroviar "in mers". Si da, IR347 face mai putin, in principiu din cauza ca nu mai rebruseaza in Teius, ci intra pe racordul mic Coslariu, care nu era disponibil cand s-a facut mersul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Quote from: Xenos on January 19, 2020, 10:00:54 PM
management foarte bun al liniei existente, inclusiv reparații constante pentru a scoate toate limitările de viteză, apoi vorbit de 4 linii.

Dar de ce sa investim secvential? Le faci amandoua deodata. Manageriezi actuala linie si in acelasi timp pornesti lungul proces birocratic (licitatie SF-PT-DTAC) pentru noul proiect. Sunt bugete foarte diferite, EU poate ca ar plati pt al doilea, sigur nu pt primul.

Ideea e ca linia deserveste persoane si marfa din 2 regiuni istorice (Moldova si Ardeal) plus trafic de naveta local. Trebuie cadentate trenuri de persoane VP-Ploiesti-Bucuresti si sa mai descongesrionezi rutierul (sau macar sa oferi o alternativa predictibila) dar de la Ploiesti in jos incurca traficul de marfa (din 2 regiuni istorice...). De-aia marfa trebuie mutata pe alte linii.

Sigur nu e stiinta spatiala, mai ales in camp si mai ales daca merge ERTMS... Si daca reuseseac asta, poate linia de persoane se va strica mai rar...

frunzaverde

Uitati de ERTMS. Chiar si daca o sa fie functional vreodata, din cauza ca nu exista vreun plan national de implementare ERTMS, nici un operator nu va instala ERTMS pe locomotivele lor de marfa. Nu de alta, dar costul instalatiei imbarcate va fi mai mare decat costul locomotivei in 90% din cazuri (multi operatori de marfa merg cu Liudmile si cu DA-uri si cu EA-uri nemodernizate), si BLA + Indusi va fi functional in continuare pentru ca pe 90% din linii nu va exista ERTMS. ERTMS-ul in Europa de Est este fix o casuta "birocratica" ceruta de UE - nu ceva utilizabil. Si fara 100% vehicule feroviare echipate cu ERTMS, nivelul maxim de deservire va fi BLA + Indusi.

Cat de fonduri UE? Luati-va gandul. Cantitatea de fonduri UE va fi micsorata semnificativ incepand cu urmatorul exercitiu financiar.. UK iese din UE saptamana viitoare; banii se subtiaza profund. Cu cat vor scadea banii, inca nu stim - dar in momentul asta o reducere cu 25% este optimista; o reducere pesimista e 75% (am vazut vreo 10 drafturi). Probabil pe 2023-2030 vom avea fonduri doar pentru fazate si eventual pentru ceva RK greu. Atat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Am trecut pe Sighisoara - Teius, dus intors Duminica; se circula cum se circula dar macar nu sunt intarzieri.

Au terminat ambele fire + iesirea spre linia abandonata in capatul de la Sighisoara:



Am filmat si tunelele sa se vada clar limitarile de viteze mult discutate aici :).

Phenol

Si lucrarile din Podu Mures inainte de "marea" deschidere filmata din ambele directii:





Lucrau baietii de duminica, mai au de pus catenara la linia 2, dar in mare e gata pentru 27 Ianuarie.

19.01.2020

dragos76

La trcerea peste Mureș care va fi varianta finală? Rămân ambele poduri, iar cel vechi va fi folosit pentru direcția Teiuș (și racordul scurt cu Coșlariu), iar cel nou pentru racordul nou, care iasă după Coșlariu?