Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

^problema aici pe forum este ca in momentul in care vedem aceste solutii proaste implementate in teren, e mult prea tarziu. Nu se mai poate schimba nicio virgula in proiect.

De aceea discutia de pe forum e usor depresiva si din pacate nu foarte utila.

Ce putem face? Pai am propus ca toata proiectarea sa fie publica. Sa putem reactiona inainte ca proiectul sa ajunga pe SICAP, cand e deja prea tarziu.

Pentru ca birocratia noastra pe langa ca e vascoasa, e si superioara si secretiva. Proiectarea platita de statul roman din banii cetatenilor nu e pentru pulime.

Petru CIV e prea tarziu, dar avem acum proiectare pe Arad-Calafat, vom avea proiectare pe Cluj-Oradea, Ploiesti-Vicsani, etc.

Dagda


Xenos

Da, Predeal Brasov ar trebui sa fie un simplu RK pe amplasament, cum s-a facut in 1998/2000. Eu zic ca daca scot trenurile 10 min in plus (si se poate) e suficient acolo.


Andi

Se deschide racordul Coslariu-Podu Mures si se inchide cel spre Teius pentru reabilitare, dar mai mult ca sigur ca nu va dura doar 4 luni  :lol:

Xenos

Nu înţeleg deloc transbordările prevăzute pentru IR 1745: dacă se deschide racordul direct spre Alba-Iulia, acel tren ar trebui să rebruseze în Alba-Iulia.

frunzaverde

#5781
Din anunt se inchide linia 300 - adica racordul dinspre Brasov inspre Cluj (Coslariu Pod Mures - Teius). Toate trenurile or sa intre pe racordul scurt Coslariu (inspre Arad) si cele spre Cluj or sa rebruseze la Coslariu. Pana acum s-a practicat invers : tot ce mergea spre Arad mergea intai spre Cluj pana la Teius si apoi rebrusa in Teius. Asta inseamna ca vor sa se apuce de demolat la racordul mare (300) si sa-l reconstruiasca.

Pentru calatori inseamna ca cei care merg Brasov - Cluj o sa faca inca si mai mult timp; cei care merg Brasov - Simeria - [Arad] or sa faca un pic mai putin timp. Cluj - Arad ramane nemodificat. Pentru cei care merg spre Viena inseamna si ca Restaurantul merge pana la Simeria, nu doar pana la Teius, si vagoanele Cluj vor pleca din Bucuresti in coada trenului, nu in fata, dar astea sunt detalii insignifiante.

[off si partial troll]
Anuntul CFR e genial insa: pentru efectuarea de către CFR SA a unor lucrări de reabilitare la infrastructura feroviară pe secțiunea Coșlariu Grupa Podu Mureș – Teiuș, vor interveni modificări în circulația trenurilor operate de CFR Călători, după cum urmează [...] trenul R 4045 Jibou – Baia Mare circulă ca tren R 13445 și cu orar modificat [...] trenul IR 687 Satu Mare – Valea lui Mihai – Puespoekladany [...]. Al naibii racord Coslariu, afecteaza prin telepatie trenuri in toata tara! Energie mistica, nu alta... Iar isi face simtita gaura spatio-temporala din Gara Teius (am mai vorbit de ea; material documentar de tavalit pe jos de ras aici: https://nemira.ro/arhanghelul-raul) prezenta.
[/off]

@Xenos - Numai o zi se face transbordare; in rest merge cu rebrusare in Coslariu. Rebrusare in Alba Iulia mai greu - nu merge semnalizarea in Alba Iulia. Si nici centralizarea (sau cel putin nu mergea in 27 decembrie). Rebrusare fara pitici de manevra, fara centralizare si fara semnale de iesire functionale e durere crunta... Si se merge intr-un mare hal intre Coslariu si Alba Iulia.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Reconstrucţia este prin urmare un dezastru, pe terasament nou se merge mai prost ca înainte, în 2011 între Coşlariu şi Alba-Iulia mai prindea 100 km/h (e drept că între Braşov şi Blaj era dezastru, efectiv).

frunzaverde

@Xenos - se circula cam asa (vazut din 346):

Brasov - Apata : o mizerie fara margini. Alternante de 70, 50 si 30, cu restrictii la 15. Confortul la mers nu e prea rau, dar viteza, pe linie practic de campie, unde se mergea odata cu 120, e jale...

Apata - Sighisoara : se circula ceva mai bine. Sunt mult mai putine restrictii, se simt ceva lucrari la linie, viteza e mult mai buna.

Sighisoara - Medias - Blaj - Pod Mures : se merge ok. Viteza este buna - sunt zone foarte mari de 120 km/h, dar sunt in continuare zone in care trenul franeaza la 30-50 (si nu e doar la tunel la Turdas). Nu stiu daca se circula pe ambele fire in afara garilor - impresia mea este ca nu, sau daca da, doar pe zone mici. Semnalizarea pare ca functioneaza partial, dar nu mi-a parut completa.

Pod Mures - Teius : Prost. 30 pe racord.

Teius - Coslariu - Alba Iulia : Dezastru. Se merge cu 50-30-15. Semnalizarea e moarta. In Alba Iulia se intra pe niste linii la mama dracu, in fundul garii.

Alba Iulia - Vintu - Sibot - Orastie - Simeria : Se merge relativ prost. Sunt zone cu viteza rezonabila (nu am prins mai mult de 100) si zone cu 30. Se merge pe un singur fir, cu ceea ce se simtea ca alternante relativ dese de fire. Semnalizarea e 99% stinsa. De la Coslariu la semnalele de intrare in Simeria, singurul bec aprins vazut a fost la Vintu, iesirea spre Simeria. Atat. Restul mort tot - e suprarealista bezna si semnalele moarte.

Simeria - Mintia : Se merge rau si lent, dar confortul in linie e cat-de-cat ok.

Mintia - Ghioroc : Congo baby! 15-30-50 km/h, mai mult nu poate. Confortul e ca si inexistent - m-a aruncat din pat, am dormit si nu prea... Se merge pe tot felul de abatute, pe care se simt gropi si hudruncaturi. Pare ca se merge pe racorduri improvizate, zguduie si tremura vagonul ca toti dracii... Am crezut ca deraiem.

Ghioroc - Arad - Curtici : 140 km/h, se circula perfect lin. Adormi si imediat cum adormi te trezesc cu "Pasapoartele la control!" si apoi juma' de ora mai tarziu cu "Rendorszeg, Passport Control"... De ce dracu nu folosesc un sistem mai normal la cap de control de pasapoarte decat trezitul la 2 noaptea nu stiu... Si de ce nu fac un singur control comun? Pana si la vami non-EU se poate (la FI-RU e control in mers...)
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Andi

Pe Sighisoara-Simeria nu se circula nicaieri pe ambele fire si pe toate liniile din statii, cu totii stim motivul, iar semnalele exista insa cele vechi atat cele de intrare/iesire cat si cele de bloc si sunt functionale dar in multe locuri sunt amplasate diferit, la alte distante fata de cele noi. Fara semnalizarea veche s-ar fi circulat la cale libera si s-ar fi vazut in circulatia trenurilor, cel mai probabil acele semnale stinse vazute sunt cele noi care oricum nu vor fi aprinse pana cand vor incepe testele. In statii, pe actualele linii circulate, sunt amplasate semnalele vechi functionale dar si cele noi, in spatele lor evident stinse.

AlexxC

Cum se face controlul  pasapoartelor ? stationare de ambele parti? cat timp s-ar castiga la un singur control in mers sau eventuala intrare in schengen?

dragos76

păi 35 de minute staționare în Curtici, 40 în Lokoszhaza. Dacă s-ar face control în mers (sau deloc, în caz de Schengen), nu ar mai necesare opririle astea, deci calculezi și tu cât de mult s-ar câștiga. Chiar și în cazul unui singur control (ca la auto), doar la una din stațiile de frontieră, tot câștigi cam 40 de minute.

NGC

Sa trecem aici prima autorizaie de construire din 20 20.

http://mt.gov.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2020/02/ac%20nr%2002-2020.PDF

15.01.2020: ",,Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160km/h" - Mutări și protejări interferențe rețele medie și joasă tensiune cu DN7 tronson (km 1+625-km 2+801,30), Județul Hunedoara, situat în zona localității Turdaș"

frunzaverde

#5788
@AlexxC - controlul pasapoartelor se face cam asa:

Trenul opreste in Curtici la peronul 1. Insotitorul de vagon bate in fiecare usa a fiecarei cabine de dormit / cusete / compartiment cu mesajul "Buna dimineata, am sosit in statia de frontiera". Te trezesti, iti scoti pasaportul. Dupa cateva minute/zeci de minute se suie la bord ofiteri ai Politiei de Frontiera, care fac aceiasi manevra - bat la usa cu mesajul "Buna dimineata, va rugam prezentati documentele de calatorie". Le scaneaza cu un scanner portabil (eu am stat in pat cat a facut asta), iti ureaza "Noapte Buna" si pleaca mai departe. Trenul a stat vreo 25 de minute.

Apoi se pune in miscare. Merge cativa kilometri, si opreste in Lokoshaza. Acolo se repeta acelasi lucru, doar ca mesajul este "Rendorszeg, Border Police! Passport Control!". Tot din pat le-am dat pasaportul, a durat 30 de secunde. Per total insa, controlul a fost mult mai serios; s-au urcat cu caini la bord, au controlat sub tren. S-au auzit inclusiv ciocanituri in tavanul trenului, ca si cum cineva merge pe tavan (nu mi-e clar cum ar fi facut asta, ca nu exista galerie de inspectie la Lokoshaza; poate taie curentul la linie). In timpul controlului de la Curtici am putut sa adorm la loc; la Lokoshaza a fost suficienta galagie si miscare continua incat n-am putut sa dorm pana n-a plecat din loc.

Pe alte coridoare internationale, controlul de pasapoarte se face cu totul altfel. La Vainikalla - Viborg (care e granita externa UE, granita cu Rusia), controlul se face asa: la urcarea in tren, la Helsinki, bagajele mari se depun intr-un spatiu special de bagaje, care este sigilat vamal. Bagajele primesc o eticheta cu numele posesorului. Controlul bagajelor se face in mers, fara prezenta pasagerului (la granite interne UE, asta nici nu e necesar). Nu ai acces la ele pana la destinatie. La trenurile de mare viteza, agentii de frontiera finlandezi verifica pasapoartele din mers, incepand cu ultima statia finlandeza. Apoi, in functie de relatiile UE/Finlanda - Rusia, in anii buni, continua ca personal atasat trenului, pana la Skt. Petersburg (si se intorc cu perechea, unde servesc drept vamesi de intrare), ori trenul sta 10 secunde in Vainikalla, exclusiv pentru a lasa controlul finlandez sa coboare. Vamesii rusi se suie la Viborg, si controleaza trenul din mers pana la statia de finala (Skt Petersburg Finliandski). Calatorii pentru Viborg fac vama in gara Viborg. Per total, se pierd cel mult 10 secunde din mersul trenului cu controlul vamal - ceea ce permite calatorii "day trip" intre Skt. Petersburg si Helsinki (si retur) cu usurinta (cat timp ai viza potrivita). La Singapore Woodlands - Johore Bahru, controlul e simplu - treci prin ambele vame (SG si MY)  simultan, ai 4 birouri unul dupa altul de trecut, in gara Singapore Woodlands (care e si terminusul liniei). La fel si la Malaezia - Tailanda, si USA-Canada te da jos din tren si mergi la un ghiseu. Alte vami feroviare nu am trecut.

O solutie pentru Romania - Ungaria ar fi in felul urmator:

La trenurile expres de zi, nu se opreste decat in Arad si Bekescsaba. Se face control de frontiera, patrula comuna, intre statiile astea; 40+ minute ar trebui sa fie suficiente pentru un tren, oricat de plin.
La trenurile de noapte, nu se opreste la ore dubioase (gen 2:30) in Arad. Dacia, de exemplu, ar putea deveni sigilat la Deva si desigilat la Budapesta (vorbim de ore gen 3 noaptea, cand nici dracu nu se suie). Se face control de frontiera cat mai repede dupa Deva, tot patrula comuna, cu eventualul supra-control la sosirea in Budapesta (unde oricum sta o ora). Pasagerii cu probleme pot fi coboriti intr-o oprire tehnica la Curtici/Lokoshaza unde oricum se opreste pentru schimb de mecanici. Pentru statiile intermediare, trenurile personale Arad - Curtici se prelungesc pana la Lokoshaza - Bekescsaba. S-o gasi un automotor - ca nu cred ca traficul e cine-stie-ce.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BogdanPetrini

Pe lângă asta, în Lökösháza se staționează mai mult ca în Curtici și pentru că MAV introduce vagoane suplimentare pentru traficul lor intern, unde există mers cadențat.

În noiembrie am călătorit la Budapesta cu trenul pentru prima dată (și probabil și ultima pentru următorii ani), iar cel puțin la trenul Ister lucrurile au stat cam așa:
În Curtici (sos. 05:29) locomotiva CFR a ieșit de pe tren, a intrat locomotivă MAV, s-a făcut RTT. Trenul pleacă la 05:59.
În Lökösháza (sos. 06:09 ora RO) locomotiva MAV a ieșit de pe tren !!!, timp în care se face al doilea control vamal.
Undeva în jur de 06:30 pleacă un tren regio de la linia alăturată tot în direcția Budapesta, după care încep manevre de atașare a încă 4 sau 6 vagoane în capul trenului + locomotivă (posibil aceeași care a preluat trenul din Curtici), iar plecarea din Lökösháza se face la 06:49, ora României.

Împreună, cele două staționări au 70 de minute (30 Curtici și 40 Lökösháza), dar se poate observa că atunci când cele două trenuri ajung în Curtici întârziate, controlul se face și în 15 minute pentru a mai recupera, iar în caz că iese din țară cu întârziere prea mare și nu mai are timp de manevre, este ținut în Lökösháza și atașat pe următorul tren din cadență spre Budapesta.

În afară de frontierele RO-HU se mai întâmplă pe undeva așa?