Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Șantier lucrări Brașov - Sighișoara S1+S3



Șantierul de lucrări Brașov - Sighișoara, S2 (Apața - Cața)


GIV

salutare,

cine a venit cu ideea noului tunel de la Predeal(care apare pe harta api)? se va face doar tunelul (intr-un vis frumos) sau se va reabilita linia de la predeal la brasov?

motorzbh

Proiectantul care a realizat SF-ul. Se vor face ambele. Nu știu cand.

cristi5

@GIV astea nu se fac pt ca vine cineva cu o idee dimineata la cafea, ci se fac in urma unul SF si daca se gaseste finantare.

Gasesti aici versiunea din vara anului trecut a SF. Se vad si variantele studiate. Avem si versiuni mai vechi, poti urmari cum evolueaza ideea, de-a lungul multor dimimeti si cafele cu beneficiarul, si ceaiuri cu reprezentantii comisiei europene, care va (co)finanta. Candva in 2023 e asteptata finalizarea SF (cu Egis)

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/

Da, in proiect este prevazut la reabilitare si traseul actual (adica reiese ca e bine sa fie facuta). Ba chiar era o idee pe aici sa se faca ASAP intr-un proiect separat :)

GIV

Quote from: cristi5 on January 23, 2023, 09:54:27 AM@GIV astea nu se fac pt ca vine cineva cu o idee dimineata la cafea, ci se fac in urma unul SF si daca se gaseste finantare.

scuze, pe feroviar nu prea am urmarit atat de bine evolutiile in comparatie cu autostrazile si nu am stiut ca se face SF pe sectorul predeal brasov, mi-a atras atentia propunerea cu tunelul, si cat de incet se merge pe aceasta portiune

Ovii Stîngaciu

#9770
Surprize la varianta Măieruș. Ieri m-am uitat pe imaginile de la satelitul Sentinel L2A care sunt recente (23.01.2023)
Atașez pozele mai jos :
___________________________
au mai evoluat luna asta la varianta JJVV 3 Măieruș reproiectată


fundațiile pt pilele viaductului de 1,7 km lungime ! Deocamdată până la prima trecere peste Olt se lucrează! Vedem lunile următoare evoluția.. In AM era scris că se lucrează 3 luni pe an la variantă... Vede daca va fi așa ...



Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

@Ovii Stîngaciu excelent!

Parca ne-ai mai aratat ceva din satelit de la Maierus si n-am fost convinsi? Adica cred c-au inceput mai demult.

Ca orice modificare de proiect, Maierus putea sa se prelungeasca. Acum ma gandesc ca puteam sa cautam dupa AC, poate aflam mai devreme. Tot in AC trebuie sa scrie cat pot da lucreze pe an, etc.

Pentru cine vrea sa studieze satelitul las un link

Am cautat la Batuta dar arata neschimbat :)

cristi5

Strapungere la Batuta  (sursa)


Excavarea finala a inceput acum 2 saptamani

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7018484922000519168/

cristi5

Video recent de la Salciva, via @Ovii Stîngaciu

Conform unei surse, tunelul mare (adica drumul critic) e la 80m


cristi5

Quote from: frunzaverde on January 25, 2023, 02:49:17 AMDar se simte uzura si pe Campina - Predeal. Foarte multe limitari permanente de viteza, multe din ele clar de data recenta (table improvizate in loc de table fabricate). Cea mai nasoala e iesirea din Sinaia spre Predeal, unde e un TDJ (un macaz dublu) pe traverse de lemn, care e praf, traversele sparte, uscate. 65 pe directa cred ca e acum.

Mai exista macaz pe traverse de lemn in recosntructiile "recente"?

E ciudat ca limitarile permanente nu sunt listate nicaieri. A facut cineva o cerere pe Sim-Sig, i-au raspuns ca nu e nicio limitare :lol: . O sa le trimitem o poza cu limitare, si o sa le cerem iarasi lista.

Putem face la fel si pe Campina-Predeal, Buc-Constanta. Trebuie sa intrebam si de cand dateaza restrictia...

Quote from: frunzaverde on January 25, 2023, 02:49:17 AMRK pe liniile reconstruite nu vei vedea prea curand. De unde bani? Ai magistrale pe care la propriu e periculoasa circulatia - de la podisca improvizata de la Dej pana la liniile cu 50 in campie intre Arad si Oradea, daca CFR face rost de banuti, acolo se vor duce, nu in RK la 140.

Parte din Arad-Oradea primeste Quick-Wins (Cefa-Salonta). La fel si Cluj-Dej-Baia Mare. Cu nea Beni...

Bucuresti-Ploiesti e prea importanta pt retea, si o stie publicul. Merge sa faca API o campanie publica sa fie reparata la timp. Adica sa venim cu intretinerea la standarde normale, macar pe o linie de importanta asta.

Daca se va intampla sau nu, e alta poveste. Viteza (sau reducerea ei pe distante lungi) e un subiect usor de inteles si de public, si de politic.

cristi5

E confirmat de CFR (intr-un raspuns) ca la Micia renunta la drumuri de intretinere si vor face probabil slab track, astfel incat sa se limiteze la culoarul vechi al CFR, deci nu mai au nevoie de descarcare arheologica.

QuoteProiectul tehnic pe zona sitului Micia va fi modificat prin renuntare la drumurile tehnologice pe zona cuprinsa intre Asezarea Veche (nota mea: la turnurile de racire ale centralei Mintia) si Castrul Roman, precum si prin adoptarea de solutii tehnice aflatae in analiza, pentru realizarea lucrarilor de terasamente si suprastructura, pe zona sitului Micia

... astfel incat lucrarile sa nu mai interfereze cu zona...

... in consecinta nu a fost obtinut certificat de descarcare arheologica / aviz favorabil pentru acea zona (nota mea: pt ca nu mai e nevoie)

Ramane arheologia de la Varadia, dar si acolo se fac progrese din moment ce a aparut un certificat de urbanism pt stramutare. Vom afla curand sper.

cristi5

(E vorba de Bucuresti-Campina)
Quote from: frunzaverde on January 25, 2023, 02:49:17 AMTinuta de mers dupa 2004 a fost net superioara pentru ca s-a folosit, pentru prima oara, sina sudata pe portiuni lungi. Pana atunci, se sudau cupoane de 1-2 km. Asta e probabil cea mai mare diferenta de confort pentru calator.

Pai sina e sectionata ("joanta") la fiecare bloc pt a asigura izolarea circuitelor de cale. Deci lungimea portiunii continue de sina e lugimea unui bloc. Cam la fiecare minut face poc si apoi asociezi sunetul cu catargul BLA care tocmai a trecut, perceput cu coada ochiului.

Chiar sunt curios ce material izolator se foloseste intre cele doua segmente de sina, pt a asigura izolatia electrica chiar si cand sina se dilata etc.

Fireste ca nu vrem asa ceva la viteze mari, eu zic ca nici la 140 nu e ok, desi nu stiu cat de mare e uzura caii si MR. Solutia e numarator de osii in loc de circuit de cale, si CFR are deja cateva la delimitari de bloc, dar nu multe. Circuitele de cale de la noi din cate stiu sunt concepute in Romania (au fost puse schemele electrice pe topicul "Centralizare si Semnalizare") si trebuie farbricate special pt CFR, curatati curentii reziduali de tractiune cu 27 kV, separat frecventa de tractiune 50Hz de frecventa circuitului de cale etc etc. Posibil ca numaratoarele de osii, produse standard de la mai multe firme, sa poata fi folosite "off-the-shelf", fara adaptari locale. Sunt curios de diferenta de pret @motorzbh, banui ca totusi circuitul de cale iese mai ieftin.

Am inteles ca fundatia e mult mai buna la liniile reconstruite, de unde si calitatea, si prin urmare nevoia mai mica de intretinere... Din pacate pica aparatele de cale primele.

Alta auzita e ca Buc-Campina au fost initial suprainaltari de 160 si au fost reduse, ca e multa marfa etc. Deja se plange CFR de Sim-Sig ca merge marfa prea incet si uzeaza sina din interiorul curbei.

Dagda

Quote from: cristi5 on January 27, 2023, 01:33:37 AMMai exista macaz pe traverse de lemn in recosntructiile "recente"?

Pe Predeal - Campina stiu sigur ca am vazut, atat macaze cat si podete cu traverse din lemn.

Dagda

o fi ceva normativ care zice ca traversele nu trebuie sa fie din beton pentru podetele metalice / macazuri unde viteza e mai mica decat x.... pe Bucuresti-Ploiesti-Campina nu stiu daca sunt traverse de lemn pe undeva