Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Multumesc,stiu si eu am mers si am facut 3 ore Simeria-Sighisoara.
Curiozitatea mea e daca o sa scada la 1:30-1:45. Avand in vedere ca avem doar 178 de km? Probabil cu 3 opriri,Medias,Blaj,Alba.
De asemenea sunt curios de Alba-Simeria.

montaniardul

#9376
@Doja dar daca s-ar (sau cand se va) merge cu 160 km/h pe ruta Sighisoara Simeria (169/170 km) cu tot cu opririle din Medias, Blaj si Alba Iulia (care insumeaza vreo 9-10 minute) ar trebui ca distanta asa fie parcursa intr-o ora si un pic. Insa viteza maxima nu a depasit 140 km/h cand am mers si nu peste tot a avut viteza aia.

Am mers mult pe ruta Deva Sighisoara inainte de reabilitare si stiu ca faceam cu tren direct in jur de 3:30-4 ore.

cristi5

Quote from: GIV on September 02, 2022, 06:38:29 PMcare este lungimea totala a tunelurilor ce vor fi sapate cu TBM?

24 km. Cate doua tuburi a 7km  (Racos-Ormenis) respectiv 5 km (Racos-Homorod)

Quote from: Xenos on September 03, 2022, 11:20:47 AMSe va circula in sfarsit pe racordul nou intre M 300 si M 200, zona Coslariu? Asta ar face rebrusarea in Teius inutila pentru trenurile spre Arad si ar economisi timp. Vagoane se pot atasa si dezatasa si in Alba-Iulia, daca e neaparat cazul.

Pe noul racord se intra in "decembrie" (adica poate fi ianuarie, martie...), cand vor da in functiune centralizarea electronica Barabant-Blaj. Va imbunatati timpul cu cateva minute. Scurteaza distanta si nu trebuie incetinit la (aprox) 30 km/h.

Nu se mai rebruseaza demult in Teius. E functional racordul Podu-Mures - Coslariu, care exista si inainte de reabilitare, i-au schimbat un pic geometria.

@Doja @montaniardul La 150 km/h pe linie dubla si cu noul racord, sper si eu sa vedem timpi buni Sig-Sim din primavara 2023. Pacat ca nu e foarte circulata ruta la calatori (mai multe trenuri merg de la Sighi spre Cluj, sa vedem cum merge SFul Coslariu-Cluj...)

La 140 km/h se fac minim 50 min pe Blaj-Sighisoara (cu o oprire la Medias). Locomotiva in teste la 160 fara oprire parca a facut 33 min, deci comercial cu 160 poate 40 min pe cei 77 km. 45 min cu 150 km/h. As ghici 1h:45 Sig-Sim cu 150.

Pe Deva-Radna imbunatatirile, cand o fi gata, vor fi majore pt ca se trece de la viteza constructiva 70 km/h (Deva-Barzava, apoi 100 km/h la Radna) la 160 km/h. In 2023 vor fi oricum distante mari cu 120: Ghioroc-Barzava, Varadia-Ilteu, Mintia-Simeria. Din 2024 si Campuri Surduc-Mintia, deci practic raman cele 2 variante cu tunel la 70 pe fir cu RK.

Sunt curios daca cresc si Arad-Ghioroc (614) la 150, poate stie @ALEXCFR 

Merci @RobertH pt precizare si pt harta!

TibiV

Quote from: cristi5 on September 03, 2022, 11:57:34 PMNu se mai rebruseaza demult in Teius. E functional racordul Podu-Mures - Coslariu, care exista si inainte de reabilitare, i-au schimbat un pic geometria.

Cred ca @Xenos se referea mai degraba la trenurile de calatori dinspre Sighisoara care au si grupa de Cluj si grupa de Simeria/Deva.
Astea trebuie "sparte" undeva, fie in Teius fie in Alba, iar grupa de la coada trenului va "rebrusa" in sensul in care va primi o alta locomotiva si va porni in sens invers celui de intrare in gara de "rebrusare".
Si Xenos are dreptate aici: va fi mai rapid ca separarea grupelor si rebrusarea grupei care schimba sensul de mers sa se faca in Alba Iulia, pentru ca racordul nou spre Alba Iulia are 2 fire de viteza, in timp ce racordul Podu-Mures - Teius este pe un singur fir, si este doar partial modernizat...

Sincer, nu m-as mira sa vad ca unele trenuri Cluj-Brasov (si invers...) sa schimbe traseul "clasic" si sa ajunga intai in Alba Iulia, unde sa rebruseze cu adevarat...
Adaugarea unei destinatii importante (Alba Iulia) ar putea compensa timpul pierdut cu rebrusarea...

Exemplu:
Cand a terminat facultatea, sotia mea a primit post in Alba Iulia. Venea des acasa in Bucuresti, dar la intoarcere mergea de multe ori cu trenuri de Cluj/Oradea pana in Teius, iar de acolo lua nush' ce tren de Alba. Daca trenul de seara de la Bucuresti intarzia, de multe ori ajungea la solutia "ia-ma nene"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

Quote from: cristi5 on September 03, 2022, 11:57:34 PMLa 140 km/h se fac minim 50 min pe Blaj-Sighisoara (cu o oprire la Medias). Locomotiva in teste la 160 fara oprire parca a facut 33 min, deci comercial cu 160 poate 40 min pe cei 77 km. 45 min cu 150 km/h. As ghici 1h:45 Sig-Sim cu 150.

Este astazi trenul IR 346/347 care face 50 minute Blaj - Sighisoara, respectiv 49 min la intoarcere, cu oprire doar in Medias.

Xenos

Cel putin pentru Dacia as scoate orice oprire in Copsa Mica si in general cand vom fi in masura sa introducem un IR / IC mai rapid Bucuresti - Cluj trebuie reduse opririle, fara Copsa Mica de ex, dar si fara Danes, Rupea etc.

Al3ks346

Dacia are un mers ok, nu oprește la Copsa Mica la ora actuala. Dar da, ar trebui sa ii dispara grupa de Cluj sa circule separat pt a nu mai pierde aiurea timp prin Coslariu. O data ce variata noua de la Coslariu o sa fie disponibila va merge sigur Blaj-Alba Iulia. Este un tren cu opriri gandite bine asa a fost de-a lungul timpului, dar am inteles ca il strica de la noul mers ca doar de ce nu...

marcelbanu

4 septembrie 2022, M200, km 490+000, Termocentrale Mintia...













Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

ALEXCFR

Va fi 150 pe Ghiroc Curtici doar la 346/347 ,restul 472/473 va avea 140 ,74/75 tot 140 de la noul mers al trenurilor 2022-2023.
346/347 va merge direct pe racord Coslariu,nu mai avea grupa de Cluj de la Noul mers al trenurilor 2022-2023.

Xenos

Ar putea avea grupa de Cluj cu decuplare in Alba-Iulia, astfel acoperind si acel oras care oricum e mult mai interesant comercial decat Teiusul.

Andi

^Se va reintroduce IC 531 din decembrie, deci va scapa 346 de acea grupa de Cluj.

Tot de la noul mers trenurile 472/473 si 346/347 vor avea ore diferite (plecari mai tarziu fata de mersul actual/sosiri mai devreme) in Bucuresti tocmai datorita modificarii timpilor de mers pe Valea Muresului dar si datorita deschiderii ambelor fire pe Sighisoara-Simeria.

Astazi au inceput sa puna in functie instalatiile de centralizare in Orastie si se va continua spre Blaj, deci se vor inregistra intarzieri in zona zilele acestea.

ALEXCFR

346 București Nord 14 50 Brasov 17 14 17 21 Sighișoara 20 31 20 33 Alba Iulia 21 54 21 55 Simeria 22 30 22 38 Arad 01.11-01.31 Curtici 2.17
347 Curtici 3.42 Arad 4 27 4 42 Simeria 7 13 7 23 Alba Iulia 7 58 7 59 Sighișoara 9 21 9 25 Brașov 12 35 12 38 București 15 05

Cetatean

OK, multumim.
Deci Simeria-Alba Iulia 35 minute,foarte bun. Pactic peste masina.
Alba Iulia - Sighisoara o ora si 20 minute...acceptabil, sper sa scada la o ora si 10 sau chiar mai putin.
Per total un timp f bun, cu 22 de minute mai rapid fata de mersul actual.

cristi5

E destul de clar ca noul mers (1h:59 Sighisoara-Simeria) presupune 150 dar pe vechiul traseu prin Coslariu si fara centralizarea electronica terminata (fara circulatie pe ambele fire Simeria-Blaj, si fara varianta noua Coslariu) intre Blaj si Orastie/Simeria.

Spun asta pt ca azi Dacia a facut Sighisoara-Simeria in 2h 2 min (8:17-9:19) pe actualul livret cu viteza maxima 140, cu toate abatutele datorate circulatiei pe un singur fir, 30 in Simeria, 15 in Sighisoara



Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

Ce stupida trecerea frontierei la 2/3 noaptea. Anuleaza toate avantajele unui tren de noapte.