Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

shift2rail

Quote from: motorzbh on September 14, 2022, 08:28:03 AMDin cauza curbelor largi se lungeste de fapt traseul, doar la tuneluri se reduce lungimea traseului. La terminarea proiectelor va fi necesar sa schimbam kilometrajul. Daca vom termina vreodata.

deci am taiat meandrele Muresului cu 9! poduri ptr a "lungi de fapt traseul"?

allez chercher l'erreur.

Vlad94

S-a lungit traseul, dar va crește viteza de deplasare, de la 70-100km/h la 160km/h.

yetiman

^^ Cum e mai bine?

300 km cu 100km/h (adica 3 ore parcursul)
sau
320 km cu 160 km/h (adica 2 ore parcursul)

 :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Xenos

Se lucreaza infernal de incet, bataie de joc. Pana acum Brasov-Apata putea fi gata, mai putin celebrul viaduct.

cristi5

@Stefan01 multumim de vesti, deci probabil s-a dat in folosinta centralizarea electronica cu tot BLAI (integrat) intre Orastie si Barabant. Nu stiu daca s-ar fi putut da doar o statie, sau doar cateva.

Cu 160 se putea circula si pe linie simpla, nu asta e problema (decat franarea pt intrarea pe abatute :) ) . Oricum, din cate inteleg anul viitor se va circula cu 150 peste tot pe unde se circula acum cu 140, adica inclusiv linia simpla Blaj-Coslariu-Barabant (cu restrictiile de rigoare la Cosariu)

Stefan01

^
Sursa mi-a spus că așa se circulă pâna la stația Vințu de Jos. Comisia prezentă sâmbăta trecută a fost de la Regionala CFR Brașov, axându-se pe stațiile Șibot, Balomiru de Câmp, Tărtăria și Blandiana. Mâine revin cu mai multe noutăți. Poate mai aflu ceva.

Mă bucur că ai atins acest subiect. După realizarea modernizărilor, pe abătută era prevăzut să se poată circula cu 90 km/h, dar viteza va fi mai mică. Nu cunosc motivele reale.

cristi5

@Stefan01 voiam sa zic ca acum trenurile de rang inalt trebuie sa intre pe abatuta pt ca se circula pe un singur fir si directa poate fi ocupata. Sau oricum trebuie sa incetineasca in statii. Si de-asta 160 nu are sens, ca trebuie sa tot incetineasca.

Dupa ce se rezolva cu centralizarile electronice, problema asta dispare pt ca se intra pe linie dubla, trenul de rang inalt e pe directa poate trece cu 150 in 2023, apoi din 2024 speram cu 160.

Pe abatuta nu stiu daca e chiar asa importanta viteza dar 80 ar insemna "viteza sporita in abatere", ca e mai mare ca 30. Asta e o chestie super speciala la CFR: trebuie semnalizata luminos, si singurul tip de semnalizare luminoasa care a ramas in regulamentul de semnalizare este Trepte Multiple de Viteza (TMV) adica acele semnale cu cifre (luminoase, variabile) pe ele, pe care nu tin minte sa le fi vazut pe Sighi-Sim, ca doar acolo vine ETCS care si el indica viteza, dar in cabina mecanicului in loc de "cifra luminoasa pe stalpul de semnalizare". Poate asta e motivul.

Deci macazul fizic poate permite 80, in practica conform actualului regulament nu se poate folosi decat la 30. Cu ETCS se va putea folosi la adevarata lui valoare :)

BPT

Quote from: cristi5 on September 13, 2022, 06:07:24 PM@SUHOI
La Simeria, km existent e acelasi cu cel proiectat. Km existent 614+0 este km proiectat 611+200.

Deci se scurteaza cu 2800m. Dar nu vad de ce s-ar scurta mai mult. Varianta Vetel scurteaza cam 1 km (Ilia e la km proiectat 503 fata de 504 existent). Probabil celelalte 2 variante majore scurteaza cu cate 1 km fiecare. Se poate afla din planse.

Ca sa fim precisi, la Sighisoara vad pe o plansa km existent 296 si km proiectat 279, deci traseul Bv-Sighisoara se scurteaza cu vreo 17 km.

Am facut un tabel:



AndreiB

@cristi5

E foarte departe de domeniul meu de activitate, dar modul in care trateaza CFR macazele cu viteza sporita in abatere mi se pare bizar.

La linia spre aeroport, desi e macaz cu viteza sporita in abatere, trenul incetineste puternic (in ambele directii), suna un tiuit (presupun Inductori?) in cabina, si accelereaza abia dupa ce trece de inductor.

Nu am vazut asta in UK - si aici semnalizarea pe liniile clasice e mult mai proasta decat in Romania. Semn mare cu vmax in abatere, semnal luminos pentru a confirma ca blocul e liber si in rest da-i bice.

Poate I'm missing something?



AndreiB


cristi5

@AndreiB s-a discutat in detaliu situatia de la OTP pe topicul de centralizare si semnalizare incepand de aici. E un pic confuza discutia pt ca se discuta mai multe chestii deodata (a) ce naiba e in instructie cu privire la TMV si BDO (b) ce mama naibii are TMV cu abaterea si (c) cum ar trebui sa fie schimbata instructia ca sa rezolve problema. Asa ca incerc un sumar mai jos despre (a) si (b), si las (c) pt ETCS sau pentru cine are chef de el.

Sunt mici diferente intre PZB si Indusi, si aceste diferente intreractioneaza cu TMV si cu "viteza sporita in abatere"
A) PZB a primit un update in anii 90 care nu mai permite apasarea butonului de depasire ordonata (BDO) la peste 40 km/h . Adica si daca se apasa si daca nu, la peste 40, daca inductorul din cale e activat, PZB opreste trenul. Consecinta unui accident unde s-a folosit BDO.

B) TMV-ul romanesc cere apasarea BDO pentru confirmarea vitezei. Adica apasand BDO mecanicul confirma "am vazut viteza afisata". Viteza se afiseaza doar daca difera de VS, si cand e afisata, TMV activeaza inductorul. Daca mecanicul nu apasa BDO, inductorul il orpreste. PZB-90 habar nu are de regula asta romaneasca.

C) alta regula romaneasca spune ca viteza sporita in abatere trebuie semnalizata luminos. Singura metoda de semnalizare luminoasa care a ramas in regulament e TMV. Conform (B) TMV implica BDO, care, conform (A) nu merge cu PZB-90 la mai mult de 40 km/h

Cateva  consecinte:
1) singurul semnal TMV intre Gara de Nord si OTP este la racord.  De ce? Pt ca altfel nu se putea viteza sporita in abatere, conform regulamentului :) (C)
1.1)  Desiro, care are PZB, trebuie sa incetineasca la 40, ca sa poata apasa BDO (A), cerut de TMV (B) pt ca viteza sporita in abatere cere TMV (C)
1.2) Alte trenuri mai vechi, echipate cu Indusi cand au venit in Ro, deci nefiind afectate de (A), pot sa intre pe racord cu 80 sau cat e viteza acolo. Dar atentie, si ele apasa BDO (B, C)

2) fara ETCS (sau TMV, mai stii???) nu se va putea intra cu viteza sporita in abatere pe Sig-Sim (sau Bv-Curtici de fapt) pt ca nu e TMV (nu se poate respecta C). Sau trebuie schimbata instructia.

3) mi-a zis azi @oc7avian azi ca in caietele de sarcini ale automotoarelor noi este PZB nu Indusi romanesc. E logic, pt ca nu poti sa-i ceri fabricii X sa importe Indusi romanesc sa-l monteze pe trenurile pe care ei in mod normal monteaza PZB.

3.1) Asta inseamna ca daca acele trenuri vor avea drum pe Bucuresti-Constanta, si apare pe TMV alta viteza decat VS, vor trebui sa incetineasca la 40 conform (B) si (A). La fel cum incetineste azi Desiro.

3.2) Noroc ca pe Buc-Constanta se pune ETCS si sper ca se scoate TMV, ca nu vad rostul sa fie impreuna. Ah, sau conform (C) vom avea nevoie de TMV pt viteza sporita in abatere cand se opereaza pe BLA in loc de ETCS... Vezi si (5) mai jos.

4) de cand cu (C), multe racorduri din tara proiectate cu viteza sporita se folosesc cu 30 km/h pt ca la racordul respectiv (gen Apahida) nu s-a instalat TMV. Stupid.

5) tot de cand cu (C), si de cand au fost scoase alte indicatii luminoase de viteza in abatere, TMV a devenit un soi de placuta luminoasa pt abateri (cum e la OTP) in loc de scopul lui original, care este cresterea capacitatii prin controlul mai fin al vitezei.

AndreiB

Mersi. In parerea mea de nespecialist, cred ca instructia e problema. De ce ai avea nevoie de indicare luminoasa a vitezei? La restrictie se pune placuta si aia e. De ce nu s-ar putea pune placuta si in abatere?