News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarianD

Adica sa mute o sala de aia de relee preistorice?
Asta intrebi?

vancouver

Nu e nimic preistoric. Toata Germania (mai putin cateva sute km linii de 300) functioneaza asa. Este un sistem super testat si functional, iar la CF ai nevoie de ceva de care poti fi 100% sigur.

De aia dureaza asa mult si noile semnalizari cu CE, ca trebuie sa fie 100%.

Nu trebuie sa mai existe reabilitare fara sa se faca imediat o noua CED. Orice linie gata trebuie imediat folosita. Inclusiv Simeria - Gurasada, daca nu este prevazut, trebuie de urgenta licitat o CED, care sa functioneze 5-10 ani pana va fi gata CE. Nu poti sa stai sa te uiti la statia Deva si Mintia, fiecare cu 7-8 linii, si sa poti folosi doar 2 timp de 10 ani. Asta e economie la tarâtze. Iti bati joc de orice notiune de trafic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


motorzbh

Este un CED provizoriu cu functionalitati restranse. Si da e "nou" special facut. Cu piese din recuperări.

vancouver

Bun, sa rezumam un pic discutia:

1. Gurasada - Deva - Simeria - Coslariu - Sighisoara: dupa reabilitare CED simplificata (= un singur fir intre gari, 2 fire in gari, BLA pe un fir).

2. Arad (Km 614) - Gurasada: dupa reabilitare CED complet (toate firele se pot folosi imediat ce sunt gata)

3. CE dureaza mult (ani) pentru teste. Pentru a se putea folosi imediat toate liniile reabilitate trebuie reinstalat in prima faza CED complet (unul nou, care sa corespunda noii configuratii).

4. Nu conteaza daca se face licitatie la pachet lucrari civile + semnalizare sau separat, problema cu CE e aceeasi - dureaza pana sunt gata testele si nu se poate activa doar intr-o singura gara sau intre 2 gari - are sens doar pe distanta a minim 4-5 gari.

5. Sistemul ERMTS level 2 care se instaleaza si din care face parte si CE a fost gandit pentru viteze mari, ca atare nu este prevazuta ideea de "trecere la nivel" cu calea ferata ("bariera"). La noi, ca sa se faca "ieconomie" nu s-au denivelat insa toate trecerile, asa cum se face la autostrazi (caile ferate fiind asa mai cenusareasa), si de aici problemele cele mai mari la testele CE. In lipsa problemelor cu barierele s-ar fi rezolvat mult mai repede darea in functiune a CE.

6. Din cauza faptului ca pe noile linii se poate circula teoretic cu pana la 160 km/h, barierele se vor lasa cand trenul este la 3-4 blocuri de linie distanta. Asta e ok daca trenul chiar circula cu 140-160, dar inseamna ca bariera sta lasata 10-15 minute daca vine un tren marfar lent, cu 30-40 km/h. Adica se vor crea ambuteiaje si nemultumiri ale soferilor si practic va deveni necesar sa se faca pasaje denivelate (ca la Drajna). Adica "ieconomia" de fapt e chiar o tâmpenie, pentru ca in final tot se fac pasaje, dar stam acum sa ne batem capul cu sistemul CE+ERTMS+bariere)

7. Cand se liciteaza la pachet lucrari + semnalizare avem o mare problema daca firme diferite castiga pe tronsoane diferite. Exista inclusiv deja procese din cauza asta. Procesele se refera exclusiv la partea de semnalizare, dar intarzie lucrarile civile cu anii. Deci o tampenie sa se liciteze la pachet lucrari + semnalizare. Cauza problemelor cu semnalizarea pe Simeria-Sighisoara NU este ca semnalizarea s-a licitat separat, ci, cum se vede la punctele de sus, ca nu se reface CED complet, ci doar simplificat, si ca nu s-au denivelat toate barierele.

Incerc sa fie cat mai clar si pentru cineva care habar nu are de domeniu:
CED = centralizare electro-dinamica cu luminoschema (poza de mai sus a lui @motorzbh) - varianta existenta pe majoritatea magistralelor din Romania si Europa
CE = centralizare electronica pe ecrane de calculator (necesara pentru ERTMS lev2) - varianta noua
BLA = bloc linie automat
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

"2. Arad (Km 614) - Gurasada: dupa reabilitare CED complet (toate firele se pot folosi imediat ce sunt gata)" CED-ul este provizoriu si nu are toate capabilitățile , dar este cu ambele fire și BLA.
"3. CE dureaza mult (ani) pentru teste. Pentru a se putea folosi imediat toate liniile reabilitate trebuie reinstalat in prima faza CED complet (unul nou, care sa corespunda noii configurații)."
Nu testele per se durează ani de zile. Remedierea neconformităților constatate la primele teste durează ani de zile. Daca totul ar fi ok de la primele teste ar dura cam o luna per stație( funcție si de mărimea ei Aradul a durat 2-3 luni cred) . Dar se fac primele teste si se găsesc sute de probleme. Durează 3-4 luni doar agrearea neconformităților. Dupa care constructorul reface softul si il revalidează dpdv al sigurantei si asta durează ani de zile. Dupa care se face din nou FAT la ei in fabrica si se introduce softul nou in instalație si se testează din nou. Si iar apar probleme. Eu nu cunosc vreu proiect care sa se fi încheiat fara obiecții.  Testele la CE se fac de obicei de catre regionala cu personalul local cu sprijinul Direcției Instalații. La ERTMS situatia este si mai complicata ca stau dupa softul de CE. Practic noi am făcut teste dinamice in 2017 in 2018 am agreat lista finala de neconformități si acum suntem in 2022 si încă nu am refăcut testele dinamice. Intre timp am făcut teste FAT la ei in fabrica dar nu am mai fost cu locomotiva acolo.

Ionut

Avem și legendă video pentru filmarea API. Se integrează cu YouTube, atât pe varianta PC, cât și TV.

Legendă video:
0:00 Castrul Micia, descărcări arheologice (lot FCC)
1:41 Varianta Vețel-Bretea Mureșană cu 3 poduri peste Mureș (FCC)
2:20 Stația Ilia (FCC)
3:53 Noul pasaj rutier DN7 (FCC) și Autostrada A1 (Lugoj-Deva 3 - Comsa)
5:20 Stația Câmpuri Surduc și inflexiunea spre traseul vechi (Aktor)
6:38 Podul peste Mureș din zona Burjuc (Aktor-Arcada)
6:52 Traseu nou pe malul stâng al Mureșului zona Sălciva (Aktor)
8:17 Polata Sălciva (Aktor)
9:32 Începutul tunelului mare Sălciva (Aktor)
9:57 Locul tunelului mic Sălciva (Aktor)
10:03 Vestul variantei Sălciva (Aktor)
11:05 Pod peste Mureș zona Zam-Ilteu  (Aktor-Arcada)
12:06 Stația Ilteu (Aktor)
13:10 Început loturi Astaldi
13:22 Cetatea Vărădia și traseul provizoriu (Astaldi)
13:47 Halta și stația Vărădia (Astaldi)
14:44 Tunelul Bătuța (Astaldi), dealul de la capătul estic
16:18 Tunelul Bătuța, vedere exterioară
16:43 Portalul vestic al tunelului Bătuța
17:31 Vestul variantei Vărădia-Bârzava (Astaldi)
18:26 Pod peste Mureș la Căpruța (Astaldi)
19:16 Stația Bârzava nouă (Astaldi)
19:30 Intervalul Bârzava-Conop (Astaldi)
20:49 Două poduri peste Mureș la Conop (Astaldi)
21:45 Traseul nou pe intervalul Conop-Milova (Astaldi)

vancouver

^^ avand in vedere cele explicate de Motorzbh, inca o data, pentru a 15-a oara, subliniez cat de important esta sa se faca CED complet in cadrul contractelor de reabilitare. Ca sa se poata folosi toate liniile dupa reabilitare. Timp de 5-15 ani, pana e gata CE. Valabil si pe linii acum simple si care se dubleaza.

Si inca o data rezulta ca CE nu trebuie licitat impreuna cu lucrarile civile, tocmai ca sa nu le intarzie. CE (ERTMS) trebuie licitat ulterior, cand civilele se apropie de 80-90%, pe sectoare cat mai lungi (200-500 km), ca problemele la conexiunea intre softurile firmelor diferite sa fie cat mai putine.

@motorzbh, poti sa-mi dai un feed-back, ca intr-adevar asa priviti si voi lucrurile si ca o sa incercati sa transmiteti asta pentru licitatiile viitoare? Are rost sa fac o scrisoare la Bruxelles pe tema asta, la doamna Valean?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

@vancouver "@motorzbh, poti sa-mi dai un feed-back, ca intr-adevar asa priviti si voi lucrurile si ca o sa incercati sa transmiteti asta pentru licitatiile viitoare? Are rost sa fac o scrisoare la Bruxelles pe tema asta, la doamna Valean?"
Din păcate strategia se face de către minister sau Departamentul proiecte care nu vrea bătăi de cap. Pentru ei e mai simplu sa se faca totul odată si sa ne batem noi capul cu lipirea instalațiilor pe tronsoane. Pana acum s-au făcut la mare depărtare unele de altele: București Arad, Sim-Sig. Acum o sa urmeze momentul adevărului: Lipirea 614 la 2a , lipirea 2b la 2 c si 3 la Simeria. Deja s-au plătit milioane de euro ca sa ne facă "lipeala". Deci daca poți sa faci scrisoarea , te rog fa-o.

Ionut

API pe Facebook

Monitorizare puncte critice ale reconstrucției căii ferate Simeria-KM 614 (Ghioroc). Adisan, unul dintre partenerii API, a filmat săptămâna trecută zonele care ne îngrijorează. Am cerut apoi comentarii de la beneficiar și unul dintre antreprenori. Video dronă cu explicații detaliate: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/37mLfUU.

1. Descărcarea arheologică de la castrul roman Micia (la vest de Mintia, 0:57 pe filmare) a amânat lucrările în zonă. Arheologii sunt în teren și așteptăm antreprenorul (FCC) să dea startul execuției pe primul fir în scurt timp.

2. La Sălciva, polata (8:20) este avansată, iar tunelul mare (9:30-9:50) are portalul estic început. După el va exista un tunel mai scurt (9:50-10:00). Evident, cei de la Aktor sunt în întârziere, dar date fiind dificultățile lor financiare, este pozitiv că doresc să ducă șantierul la bun sfârșit.

Suntem informați că săpăturile la tunelul mare au început. Restul lotului Aktor-Arcada se prezintă bine: ambele poduri pe poziție, terasamente ridicate, stații cu fire noi instalate. Dar lipsa tunelurilor va menține traficul feroviar pe firul vechi de pe malul drept al Mureșului (Burjuc-Zam-Ilteu) câțiva ani în plus.

3. La cetatea Vărădia (13:25) se circulă pe traseul provizoriu proiectat (se distinge prin stâlpii de catenară din beton), pe un singur fir. Linia definitivă este prevăzută pe amplasamentul cetății, care trebuie deci mutată. Sursele indică faptul că documentația necesară strămutării este avansată, deci sperăm să putem filma în curând aceste operațiuni arheologice speciale.

4. Dealul aflat chiar "în gura" tunelului Bătuța spre est (14:40) urmează a fi excavat de Astaldi (WeBuild). Am primit o estimare, jumătatea lunii mai, pentru asigurarea accesului utilajelor, astfel încât consolidarea dealului să nu întârzie circulația prin noul tunel (așteptată în 2023). Săpătura a ajuns la 466 din cei 586 metri, iar portalul vestic (17:00) este avansat.

În rest, progresul proiectului este bun. Toate cele 9 poduri noi peste Mureș sunt acum pe poziție. Sunt lucrări avansate pentru mutarea traficului pe două din podurile noi, la Conop (20:50), sperăm în octombrie-noiembrie. Terasamentele sunt avansate pe toate secțiunile filmate.

În scurt timp se va intra pe fir nou pe distanța Ilia (2:10)-Câmpuri Surduc cap Y (inflexiunea pentru trecerea pe fir vechi se observă la 6:20). Noul pasaj rutier de la Ilia (3:50) va primi traficul în curând, ceea ce va permite demolarea pasajului vechi (executat prea jos pentru noul nivel al căii ferate) și definitivarea traseului liniei în zonă.

cristi5

Inteleg ca intre Blaj si Craciunel (sau Coslariu? asa ar fi mai logic) au facut un CED provizoriu pt a mari capacitatea. Poate confirma cineva ca se circula pe ambele fire in zona?

Si la Simeria inteleg ca vor fi 4 linii cu CED provizoriu.

In alta ordine de idei s-a platit avansul la Apata-Cata (8% din contract). Se lucreaza deja la portalele TBMurilor, speram sa le vedem pozate curand.

Vestile proaste sunt ca urmeaza o criza de otel din cauza conjuncturii internationale, si de exemplu Webuild trebuia sa primeasca sina zilele astea, o va primi abia in decembrie. Noroc ca sunt in stoc pentru firele noi care se vor deschide anul asta (probabil varianta Conop). Dar pt anul viitor nimic nu e sigur.

In general preturile fiind in crestere vor fi probleme cu ajustarea lor la multe proiecte.

Andi

Intre Blaj si Craciunel se circula la cale libera si doar pe un singur fir de cand au terminat punerea in functiune a noii semnalizari pe Sighisoara-Blaj.

motorzbh

Cum spuneam , nu poți sa lipești BLA cu BLAI. Deși ele facă practic aceeași funcție sunt doua instalații complet diferite. In toate stațiile din Sim-Sig exista un CED provizoriu dar controlează doar un fir, din motive de economie. Nu ne-am gândit ca o sa dureze 3 ani licitația semnalizării și ca Alstom va avea asa de multe probleme în dezvoltarea instalației. De aici întârzierea. Pe viitoarele proiect vom face CED provizoriu cu doua fire ca sa nu repetam dezastrul de aici. Costa mai mult dar , precum divorțul, merita banii.

vancouver

@Andi: din cate am inteles este cum spui tu, cu mentiunea ca in statia Blaj se circula pe toate firele si doar pe interstatia Blaj - Craciunel se circula la cale libera pe un fir, iar in Craciunel iarasi functioneaza CED provizoriu.

Pentru cine nu stie, Blaj cap Y (iesirea spre Cluj) pana la Craciunel cap X (intrarea dinspre Blaj) sunt sub 4 km, probabil ca de aceea s-a si ales aceasta interstatie pentru mersul la cale libera, fiind una din cele mai scurte.

Sper ca la vara cand dau drumul la noua semnalizarea Simeria-Coslariu sa nu ramanem cu aceasta sincopa la Craciunel, care sa se rezolve la sfantul asteapta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

Se vor da in functie toate CE-urile electronice deci  vor merge toate firele, fara cale libera.