Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

motorzbh

@cristi5 1. Nu înțeleg de ce nu se ridica imediat. Repet schemele prevăd sa se ridice imediat ce s-a eliberat circuitul de cale. Care este chiar lângă bariera. Sa aibă  aia alta schema? o sa ma interesez când ma duc la probe.Dar eu cred ca e o chestie din CE/ul Alstom.
2. Nu exista o astfel de posibilitate în Subsetul 026 pentru ca majoritatea nu folosesc bariere in ETCS. Pot sa fac o cerință dar sper sa meargă trenurile mai repede. Planul nostru este sa încercăm cu pedala in schema din CE, pentru ca rezolvam și trenurile neechipate.


motorzbh

E o chestie care simte presiune  cand calca trenul pestea ea. E ca un numărător de osii doar ca măsoară viteza trenului și nu prezenta lui.Ideea este sa masori viteza trenului în câteva puncte ca sa știi când sa închizi bariera. Problema este ca se bazează oarecum pe premiza ca trenul merge cu o viteza constanta. Dar daca merge cu 20 la primul punct de măsura dupa care accelerează brusc la 160 atunci nu am timp sa închid bariera. De ai trebuie sa pun semnalul de acoperire pe oprire și sa frânez trenul. Din cauza asta nu e o soluție foarte agreata.

AndreiB

Trebuie sa incepem sa ne punem problema de a elimina trecerile la nivel pe magistrale. Sunt enorm de multe, chiar si in mediul urban.

Vad proiecte in care se construieste pasaj si tot ramane trecerea la nivel (e.g. Pipera)! Absolut totul se gandeste doar din prisma rutierului.

cristi5

@AndreiB vreau sa remarc la capitolul TN Bv-Sighisoara si Simeria-614. Multe TN eliminate.

Au lasat una cu DN la Vanatori. Stupid-stupid.

Se pare ca in CFR este o idee gen "lasa ca in Blaj trenul incetineste oricum, lasam o TN". Altfel nu-mi explic cum au lasat acele treceri. Aceeasi idee ar explica de ce au lasat o TN in gara Deva...

cristi5

As vrea sa pun pe harta proiectelor niste estimari de timp pt cand vor fi gata 2 fire. Am pus in tabel niste propuneri foarte preliminare



Puteti comenta aici pe topic, sunt curios ce estimari aveti. Documentul Google sheets

Nu stim nici cand se va circula pe 2 fire (CE) dupa ce vor fi gata. Dar fiind inclus in actualul contract putem spera ca va merge mai repede. Propun sa ne focusam deocamdata pe lucrarile civile

Powered by API/PUM imgur uploader

tigoianu

Mi se pare mie ca lucrările stagnează sau se mișcă foarte greu. nu inteleg de ce nu dau in folosință racordul nou de 3, 7 km din zona Coșlariu . nu stiu de ce taraganează atat de mult ....

frunzaverde

Racordul nu poate functiona fara sa functioneze integral semnalizarea si centralizarea electronica - pentru ca nu ai cum sa pui macazul pe pozitia corecta. De asta se si circula pe linie simpla pe mare parte din distanta Sighisoara - Simeria.

S-a receptionat un prim lot, dar e o intreaga telenovela, vezi pe threadul dedicat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@tigoianu am scris mai sus ca am primit "sfarist de iulie" ca termen pt Blaj (Craciunel) - Simeria. Atunci se va intra pe nou racord Coslariu, si se va circula pe 2 fire pe toata distanta. Si sunt ceva sperante ca termenul va fi respectat mai bine decat pe Sighisoara-Blaj unde termenul s-a tot mutat din iulie 2021 pana in decembrie parca.

Lucrarile sunt in contractul de semnalizare si centralizare (cu Alstom). Implica o multitudine de teste in statii. In teren, lucrarile civile sunt gata si receptionate.

Pe Simeria-614(si pe Bv-Sighi) nu sunt contracte separare pt centealizare/semnalizare, ci lucrarile sunt incluse in fiecare lot, existand in fiecare consortiu un partener specializat. Posibil sa mearga centralizare (deci circulatia pe 2 fire) mai repede asa, vom vedea.

vancouver

Nu este acesta motivul pentru care "lucrurile merg mai bine" pe Arad (km 614) - Simeria. Nu faptul ca semnalizarea este data separat este cauza problemelor de pe Simeria - Coslariu - Sighisoara.

Motivul pentru care lucrurile merg mai bine (adica normal) pe 614-Simeria este acela ca nu se elimina complet semnalizarea actuala si nu se lasa pur si simplu linia fara semnalizare timp de mai multi ani, pana sunt gata testele pentru noua semnalizare. Vechea semnalizare (cu centralizare electrodinamica) se pune la loc dupa ce fiecare fir este refacut si astfel se poate circula imediat pe toate firele din toate garile si pe ambele fire intre gari, imediat ce un fir este gata.

Nenorocirea de pe Simeria - Coslariu - Sighisoara nu se datoreaza faptului ca noua semnalizare cu centralizare electronica (CE) a fost licitata separat. Nu are absolut nici o legatura cu asta. Ci faptului ca vechea semnalizare a fost scoasa / eliminata inainte sa fie gata cea noua. Practic se circula la cale libera. O nebunie, ce trebuia imediat corectata cand s-a constatat.

Trebuie sa precizez ca mi-a luat ani de zile pana am smuls informatiile astea de la @motorzbh, cu ajutorul si al lui @cristi5. Sincer nu inteleg cum de a ramas cristi cu impresia falsa, ca licitarea separata este problema. In Norvegia noua centralizare electronica cu ETCS a fost licitata pentru toata tara. Toata Norvegia. Separat de orice lucrari, care evident sunt in desfasurare in timpul asta, ca doar nu ne imaginam ca reteaua norvegiana o sa stea acum 10 ani pana e gata semnalizarea noua si nu o sa se mai dezvolte / upgradeze.


Mai precizez ca peste 95% din reteaua de cale ferata din Germania functioneaza inca cu centralizare electrodinamica (CED) - adica asa-zisa semnalizare "veche". Adica nu e nimic vechi si nimic nenormal sa se puna la loc.

Ceea ce se intampla pe Simeria-Coslariu-Sighisoara, ca stau km de cale ferata modernizata nefolositi cu anii, e de domeniul nebuniei si incompetentei crase. Aici DNA ar trebui sa trimita pentru multi ani la puscarie niste oameni, UE sa taie toate fondurile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

District EA

Ghioroc- Păuliș firul 1 și liniile 1, 2 stația Păuliș finalizare luna iunie 2022, Milova - Bârzava un singur fir pe traseu nou (peste podurile de la Conop) octombrie sau noiembrie 2022.

cristi5

Quote from: vancouver on April 18, 2022, 11:17:32 PMse elimina complet semnalizarea actuala si nu se lasa pur si simplu linia fara semnalizare timp de mai multi ani, pana sunt gata testele pentru noua semnalizare.

Din cate stiu BLAul pe Blaj-Simeria e functional. Nu e cale libera. Cu alte cuvinte nu e un singur bloc intre doua statii (cum ar fi la BLA simplificat), ci mai multe, protejate de semnale functionale.

Atata ca CEDul din statii controleaza un singur fir (adica o directa si o abatuta in principiu), deci cu sau fara BLA capacitatea e foarte mica  (si oricum nu conteaza asa tare pt ca in aval si in amonte ai Bv-Sighi si Sim-614, ambele cu capacitatea redusa de lucrari).

Quote from: vancouver on April 18, 2022, 11:17:32 PMVechea semnalizare (cu centralizare electrodinamica) se pune la loc dupa ce fiecare fir este refacut si astfel se poate circula imediat pe toate firele din toate garile si pe ambele fire intre gari, imediat ce un fir este gata.

Asta s-a intamplat la Ghioroc dar din cate stiu e o exceptie pt a avea o legatura pe doua fire cu Glogovat (adica contractul 614-Curtici). Nu cred ca va fi la fel in restul statiilor. Daca va fi, foarte bine. Dar sincer nu prea vad rostul, prefer ca imediat ce e sunt gata toate liniile intr-o statie, partenerul din consortiu responsabil de CE/semnalizare sa instaleze CE si BLAI si sa dea drumul pe doua fire cu CE.

Probabil nu se va intampla statie cu statie ci pe tot lotul (sau pe ambele loturi Astaldi cu semnalizare Thales) din motive de BLAI. Si capetele vor depinde de lotul vecin, unde e alt responsabil de CE. Chiar sunt curios cum va functiona partea asta, mai ales la Ilteu (statia Alstom, interfata cu Thales) si Gurasada (statia Siemens, interfata cu Alstom). Si mai avem Simeria (unde statia e Siemens dar centrul de coordonare e Alstom, la fel si restul pana in Sighisoara si Brasov) si Ghioroc (statia Thales, interfata cu Alstom spre Glogovat)

Urmatorul nivel va fi ETCS si interfata dintre loturi la nivel ERTMS. Acolo va fi si mai interesant. Dar dat fiind ca inca nici nu vorbim de ERTMS pe Sighi-Sim, va mai curge ceva apa pe Mures si pe Tarnava.

motorzbh

Din cate știu eu de la Gurasade vor fi CED-uri provizorii totale peste tot. Am pus poze cu ele cand am fost la teste si se vad ambele fire pe luminoschema. Costa Mai mult dar cat am pierdut pe Sim -Sig cu intarzierile ...
Nu poti sa pui o singura stație CE cu BLAI in funcție. Ca asta inseamna sa ai jumate de bloc scos ca nu poti sa lipesti BLA de BLAI. Pare simplu dar nu este. Trebuie sa faci tronsoane mari ca sa pui interfețe BLA-BLAI ( provizorii)cat mai putine. De aia s-au dat 6 stații simultan in funcție. Sau daca ai bulan si ai doua statii fara BLA intre ele merge sa faci o mantocarie acolo. Chestiile astea provizorii sunt foarte periculoasa ca nu sunt scheme standard si se reduc din capabilitățile instalației.
Referitor la DB daca ai astfel de informatii: cand au fost instalate CED-urile lor si ce sistem de protectie folosesc? Au Cconducere centralizata?

Ionut

Filmare din 14 aprilie de pe Mintia-Conop, punctele cheie. Mulțumiri @Adisan pentru pilotare!


Nu ar strica niște ajutor financiar, pentru filmările astea se adună timp și bani, accesul este foarte greu și interesul nu este prea mare. Așa că ajutoul vostru este esențial. Mulțumim!

cristi5

@motorzbh asta inseamna de exemplu ca Barzava noua va prelua CEDul vechi de la Barzava care e cativa km spre est? Sau un "CED total" cu totul nou?

Intreb pt ca CEDul vechi are doar doua fire spre est, iar centralizarea "noua" necesita 3 (firul care ramane pe malul drept spre halta Batuta si cele 2 fire principale care trec pe malul stang)

Acelasi lucru e valabil si la Varadia, Ilteu, Campuri Surduc. Se schimba configuratia / schema statiei. Se instaleaza un CED "nou" pt asta?

La Ghioroc e mai simplu, ca inainte s-a iesit spre vest pe 2 fire si acum se iese tot pe doua. La fel Radna, Milova, Gurasada, Savarsin, Ilia. La Mintia iarasi se schimba configuratia.