Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

dan tm

Azi a fost si o bariera defecta in Blaj.

cale libera,
primit chemare, de la ora 23,30 BAT km 374 + 641 Blaj cap X - defecta in poz deschisa - se scoate din functie, instalatie in garantie. Remediat 14.53 cu RV 20Km/h la pasaj, 

plus ca pentru cale libera trenurile de contra opresc in Craciunel pentru inmînare ordin de circulatie.
 

Craciunel Hm oprire neitinerarica,avizare O.C.,lucrari coridor

District EA

Ghioroc  - Milova 28 aprilie 2022

Ovii Stîngaciu


Salutare lume buna!! Acum 2 săptămâni am făcut rearview cu stadiul lucrărilor pe calea ferată Brașov-Sighișoara! Mai exact pe 16 aprilie 2022. Și atunci s-au împlinit 2 ani de la debutul lucrărilor pe acest tronson de cale ferată. Și de data asta m-am întâlinit și cu un pasionat feroviar , viitor mecanic la GFR și îl cheamă Marian Stîngă. Este un mare fan de al meu dar nu și-a arătat fața de rușine și la cum e lumea din ziua de astăzi. M-am întâlnit cu el întâmplător când mergeam la muncă și chiar s-a bucurat enorm că ne-am cunoscut și am hotărât să mergem amândoi la Sighișoara! Sper sa ne mai vedem și fim cei mai buni prieteni!
Stadiul lucrărilor (sursa : Asociația Pro Infrastructură)
Lotul 1 Brașov - Apața și Lotul 3 Cața - Sighișoara (Alstom , Aktor, Arcada , EC98) : 11,6% / 1.01.2022 , lungime totala cf reabilitată plus variantele noi : 86 km
Lotul 2 Apața - Cața (Aktor , Arcada , Alstom ) : 6% / 1.01.2022 , lungime cf reabilitată plus variantele noi și tunele : 28 km. Vedem noutățile ! Din păcate nu pot introduce toate momentele deoarece YouTube limiteaza la 5000 de caractere , asa că il voi pune aici! Mâine la ora 18:00 este premiera daca totul decurge bine!
 
Conținut:
0:00:00 intro
0:01:20 Brașov ( km. ex. 169+920)
0:05:01 Brașov cap Y - Stupini cap X
0:09:15 Stupini cap X / 0:10:18 se intra pe linia veche , provizoriu până când fac noua configurație a haltei de mișcare Stupini  / 0:10:59 au pus geogrila și terasamentul liniei 2 (directă Brașov- Sighișoara)
0:11:17 ONI în Stupini hm. (km. ex. 176+506)
0:14:57 Stupini cap Y - Bod cap X / 0:15:00 inflexiune
0:17:39 Pod peste râul Ghimbășel .
0:18:46 se lucrează pe firul 2 între Stupini - Bod . Aici creștea vegetația.
0:22:10 Bod cap X
0:23:05 Bod (km. ex. 183+004 / 0:23:28 aici va fi noua clădire de călători a stației Bod
0:24:35 Bod cap Y - Feldioara cap X / 0:25:06 Pod peste râul Bârsa / 0:25:25 P.S Bod (zona neutră)
0:27:10 km 187 - început varianta Feldioara 1 (L=4061 m)
0:32:30 Pod peste râul Homorod
0:33:10 sfârșit varianta Feldioara 1 - km pr. 191+061
0:35:17 Feldioara cap X
0:36:17 pasaj rutier peste cf (relocarea DN13E)
0:36:30 început varianta Feldioara 2 - km pr. 191+895 ( L =  2416 m)
0:36:35 Feldioara (km. ex. 191+908)
0:39:56 Feldioara cap Y - Apața cap X
0:40:52 unde a fost săpat va fi un podeț și aici este pe varianta Feldioara 2
0:41:11 sfârșit varianta Feldioara 2 (km. ex. 194+106 , km pr. 194+291)
0:41:17 pod peste râul Valea Cetății (Rotbav)
0:41:43 Halta Rotbav (km. ex. 194+608)
0:46:22 Halta Vadu Roșu (km.ex 198+510)
0:47:52 început varianta 3 Măieruș (km ex. 199+444 , km. pr. 199+662), L= 2553 m  Aici s-a hotărât reproiectarea variantei 3 Măieruș și s-a hotărât alternativa 3 cu viaductul de 1,7 km lungime din cauza albiei râului Olt.
0:50:27 halta Măieruș (km. ex. 201+602)
0:50:55  sfârșit varianta 3 Măieruș reproiectată (km. pr. 202+215)
0:51:11 aici va fi relocată noua halta Măieruș
0:55:34 început varianta 4 Apața (km.pr 205+433) L= 1721m
0:57:37 R3500 Teiuș - Brașov / EA1 292-3
0:58:09 Apața cap X
0:59:46 sfârșit varianta Apața (km. pr. 207+154)
01:00:37 Apata (km.ex 207.7)
01:01:46 capăt lot 1 / 0:1:01:50 lot 2
01:02:14 Apața cap Y - Augustin cap X
01:02:58 început varianta Apața - Racoș  (km.pr 209+143) , L=12042 m
01:03:17 se lucrează la cvadruplarea Apața (2 linii spre Augustin și 2 spre portalul Ormeniș )
01:03:50 pod nou
01:06:29 organizarea de șantier de la Ormeniș , lucrează Arcada.
01:08:34 Halta Ormeniș (km ex. 213+405)
01:15:22 Augustin cap X
01:16:38 Augustin (km. ex. 220+102)
01:19:19 Augustin cap Y - Racoș cap X
01:23:02 P.S Augustin
01:24:25 Pod peste râul Olt
01:30:20 ne apropiem de sfârșitul variantei 5 Apața - Racoș și aici va fi iar cvadruplare. Racoș va fi una dintre cele mai mari stații medii din țară. / 01:30:26 sfârșitul variantei 5 Apața - Racoș (km. pr. 221+185)
01:30:32 Racoș cap X
01:31:45 Racoș (km. ex. 230+801 )
01:33:12 Racoș cap Y - Rupea cap X
01:33:38 început varianta 6 Racoș ( km. pr. 223+027) , L= 2043 m / 01:33:44 Locomotiva izolata GFR Hellas , EA 40 656-1
01:35:50 sfârșitul variantei 6 Racoș (km. pr. 225+070) , aici va fi relocat un drum județean!
01:35:58 Halta Mateiaș (km ex. 234+906)
01:36:23 aici avem RV de 30 deoarece cât de curând vor scoate firul 2 din funcțiune și se vor apuca de varianta !
01:37:34 aici era fosta clădire a haltei Mateiaș!
01:37:49 început varianta 7 Racoș - Homorod ( km pr. 225+426) , L = 8250 m
01:38:02 organizarea de șantier Aktor pentru portalele de la Homorod , au început să foreze în zonă și lucrări incipiente.
01:38:05 podete noi pentru ambele variante . Va fi și varianta pentru calea ferată spre Rupea !
01:48:02 Rupea cap X
01:49:19 pod peste râul Homorod
01:49:42 locomotiva izolata de la GP RAIL CARGO , EA 40 043-2
01:50:47 Rupea (km. ex 244+807)
01:52:02 pod peste râul Homorod
01:52:37 Rupea cap Y - Cața cap X
01:53:53 pod peste râul Homorodul Mic
01:54:09 de aici se va devia traseul . Ne apropiem de sfârșitul variantei.
01:54:20 aici va fi cvadruplare din nou
01:54:55 sfârșitul variantei 7 Racoș Homorod (km. pr. 233+676)
01:55:09 pod peste râul Homorodul Mare
01:55:39 început varianta 8 Cața (km. pr 234+449) L= 1386m
01:56:36 sfârșit varianta 8 Cața (km. pr. 235+835)
01:57:50 capăt lot 2
01:57:57 început lot 3
01:58:11 aici va fi stația Cața ( va fi mutată cu 1 km spre Racoș ) / 1:58:08 Cața cap X
01:59:20 Cața (km ex. 253+404)
01:59:24 început varianta 9 Cața - Paloș  Ardeal (km. pr. 238+441 ) L= 1439 m
02:00:00 relocarea DJ
02:00:17 Cața cap Y - Beia cap X
02:00:55 sfârșit varianta 9 Cața - Palos (km. pr. 239+880)
02:01:33 deocamdată atât au făcut la relocarea DJ-ului.
02:02:26 început varianta 10 Palos - Beia  (km. 241+996) L= 3379 m
02:02:47 Halta Palos Ardeal (km. ex 258+801)
02:03:15 punct intersecție varianta (km. pr. 243+080)
02:03:46 al doilea punct de intersecție ( varianta se apropie extrem de mult de cf existentă) , km. pr. 243+696
02:04:08 al treilea punct de intersecție , km pr. 243+945
02:06:04 sfârșit varianta 10 Palos - Beia (km. pr 245+375)
02:06:16 început varianta 11 Beia ( km. pr. 245+561) , L= 4185 m
02:07:00 punct intersecție (km. pr. 246+070)
02:08:10 al doilea punct de inters
02:08:10 al doilea punct de intersecție (km. pr. 246+912)
02:09:22 Beia cap X
02:10:39 Beia (km. ex 263+403) , 575 m
02:13:24 Beia cap Y - Archita cap X
02:13:47 Tunelul Beia (lungime 660 m) / 02:13:50 sfârșit varianta Beia (km. pr. 249+746)
02:14:46 început varianta 12a Archita (km. pr. 250+394) , L= 9740 m
02:15:67 punct intersecție  (km pr. 251+288)
02:16:13 P.S Beia
02:22:29 Halta Archita (km 272+100)
02:23:05 Archita - Mureni cap X
02:24:33 aici va fi noua gară Archita , mai încolo de linia existentă.
02:24:59 punct intersecție (km. pr 258+664)
02:25:39 punct intersecție (km. pr. 259+334)
02:26:25 sfârșit varianta 12a  Archita (km. pr. 260+134)
02:26:46 PO. Feleag / 02:26:47 început varianta 12b (km. pr. 260+525) , L= 2275 m
02:27:27 punct intersecție (km. pr. 261+254)
02:28:35 punct intersecție 2 (km. pr. 262+340)
02:29:09 sfârșit varianta 12b (km. pr. 262+800)
02:29:29 început varianta 13 Archita - Mureni (km. pr. 263+162) , L= 724 m
02:30:30 sfârșit varianta 13 Archita - Mureni (km. pr. 263+886)
02:31:06 Mureni cap X
02:31:44 început varianta 14 Mureni (km. pe 264+862) , L= 2051 m
02:32:24 Mureni (km. ex. 281+400)
02:33:32 Mureni cap Y - Vânători cap X
02:34:24 viitoarea halta MURENI
02:34:47 sfârșit varianta 14 Mureni (km. pr. 264+913)
02:36:07 pod peste pârâul Scroafei / 02:36:05 început varianta 15 Vânători (km. pr. 267+920 ) , L= 3734 m
02:36:39 P.O Saschiz (km. ex 285+100)
02:36:51 P.S Vânători
02:37:19 DN13 vs M300
02:38:09 ramificație cu L309 de la Odorheiu Secuiesc
02:38:52 Marfar GFR / EA 40 1004-3
02:39:46 sfârșit varianta 15 Vânători (km. pr. 271+654)
02:39:52 Vânători cap X
02:40:10 Vânători (km. ex. 288+600)
02:41:39 Vânători cap Y - Albești T. cap X
02:45:08 Albești T. cap X
02:46:54 Albești T. (km. ex. 293+700)
02:48:56 Albești T. cap Y - Sighișoara cap X
02:54:56 Sighișoara cap X /
02:55:36 Pod peste Târnava Mare .
03:00:00 Sighișoara (km. ex. 298+500)
03:00:08 Sfârșit!
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

c o r v i n

Probabil, primul tren pe firul nou de Hunedoara. Pozele sunt din 9 aprilie, curent!








alinuttt

Vizită oficială API pe șantierul CF Sighișoara-Brașov!

Împreună cu @oc7avian am mers pe tronsonul de cale ferată aflat în curs de reabilitare între Sighișoara și Brașov. Având în vedere că ultima noastră vizită a fost în luna noiembrie a anului trecut, progresul nu este așa de spectaculos. Totuși, ar fi câteva lucruri importante de notat, pritre care trec în revistă sumar faptul că Arcada s-a apucat de foraje la portalul vestic al tunelului Mureni(lung de circa 700 de metri), iar Aktor a început forajele la tunelul de bază Homorod(lung de aproximativ 5 kilometri).

Voi începe să atașez fotografiile cu șantierul, revenind pas cu pas asupra a ceea ce vedem în poze. De data asta sunt mai puține pentru că noroaiele au fost uriașe(am nimerit fix după trei zile de ploi), noroc cu @oc7avian care a acoperit punctele de interes din dronă.

Prima oprire, Sighișoara








Albești. Între Sighișoara și Albești sunt destul de avansați pe un fir, vor să deschidă în a doua parte a anului 2022. Încă nu se știe soluția la podul peste Târnavă, dacă va fi reconstruit sau reabilitat.


















Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt


alinuttt







Detalii...








Pe drum ne întâlnim cu un aparat de cale


Ajungem la pod


E în fază avansată(la nivel piatră spartă)






Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt













 





Mergem spre Mureni, pe drum vedem niște lucrări la un pod provizoriu necesar pentru reconstrucția podului de pe actualul amplasament









Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt













Ajungem la varianta nouă Mureni, unde s-au început forajele pentru portalul tunelului Mureni. Priveliștea e foarte frumoasă















Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt










Pădurea Mureni











Perspectivă asupra noului traseu, cel vechi în dreapta


Piloni din fibră, ca să poată fi mai ușor de spart ulterior,



Powered by API/PUM imgur uploader


alinuttt










Am părăsit varianta Mureni și am ajuns în zona Archita, unde s-a început lucrul de curând la noua variantă/stație. Nu am înțeles de ce a fost amplasată noua stație la un km de localitate, în mijlocul pustietății.














Aici e limita dintre partea Aktor și partea Arcada, zona Archita. Acest viaduct cu 17 deschideri e partea Aktor deja.



Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt













Detalii pilă


Aici suntem în zona Beia








În depărtare va fi un viaduct, deja s-au forat piloții



Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt




Varianta Beia văzută de sus :)




















Stația de betonare Aktor



Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt