Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

oc7avian

O vizită scurtă la TBM-uri și viaductul Măieruș. Filmarea cel mai probabil mâine (care va include și varianta de la Feldioara). Din păcate s-a pornit vânt puternic și abia mai controlam drona.

A început livrarea celui de-al treilea TBM (GPS)


Încă niște piese + portal Racoș (spre Homorod) (GPS)


Lucrări spre Racoș (GPS)


Progres TBM 1 (GPS)


Stocuri bolțari (GPS)


Viaduct Măieruș (spre Brașov) (GPS)


Viaduct Măieruș (spre Sighișoara) (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Ovii Stîngaciu

#10666

Video nou pe canalul meu de Youtube!! Nu am mai pus demult rearview-uri de pe calea ferată Brașov - Sighisoara!
Va prezint stadiul lucrărilor pe secțiunea Brașov - Bod parte a lotului 1 Brașov Apața de pe calea ferată Brașov- Sighisoara!
 Au evoluat destul de binișor. Se lucra în gara Brașov în sfârșit după atâta timp. firul I Stupini Bod este in lucru! la fel și Stupini Brașov. In stația Bod s-au scos liniile 1 și 2!  Și îmi cer scuze că nu am postat demult timp rearview-uri dar nu am avut timp! este filmat in 4k și am decis sa îl păstrez in original fara edit!
Vizionare plăcută!
Capitole:
00:00 Brașov
03:13 inceput fir II nou Brașov - Bod
04:53 limitarea noua de 100 de km/h
06:46 semnal intrare statia Stupini din capul X al stației
07:52 restricție de 30 peste macazele vechi de la intrare in stație.
8:58 Stupini
10:53 semnal ieșire stația Stupini din capul Y al stației
11:00 firul I este scos
12:51 început varianta provizorie pod Ghimbasel
13:28 râul Ghimbășel , aici avem un pod provizoriu G18 și s-a decis mutarea firului mai încolo deoarece vor să aducă podul nou care este pentru cale dublă.
14:01 sfârșit varianta provizorie
14:35 se lucrează la firul I .
17:53 semnal intrare stația Bod din capul X al stației.
18:23 și firul I aferent stației este scos.
20:20 Bod
Data filmării : 27.03.2024!

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

Luand ca reper stalpul alb, de la filmarea de pe Linkedin pana la poza de azi a lui @oc7avian (multumim mult!) TBM a inaintat cu vreo 15m

Din pacate nu stim exact cand e facuta filmarea pe linkedin, stim doar "zilele trecute"



antonelu

Quote from: cristi5 on March 31, 2024, 09:55:38 PMTBM a inaintat cu vreo 15m


Cred că Aktor s-a intors la stilul aktor-icesc, așa cum preciza un coleg de forum acum ceva timp. Cu un așa progres pare că săparea tunelului de la noi va dura mai mult decât realizarea Gotthard.

Xenos

Exact, şi nu au stocuri de bolţari, deci se fac că lucrează...au bolţari pt câţiva m.

oc7avian

Filmarea promisă pe Brașov - Sighișoara, cu TBM-uri, Măieruș și Feldioara


cristi5



@Xenos sa precizam ca o stiva din aia de 6+1 e un inel complet, ala mic de deasupra e "cheia". Productivitatea maxima (care evident nu e atinsa inca) este de 10 inele (15 metri) pe 24h. Deci acolo sunt boltari pt vreo doua zile "maxime". Parca am auzit de 6 zile pe saptamana, si evident poza e facuta in a 7a.

Ne pierdem vremea cu speculatii despre daca si cand (si cum) va atinge Aktor productivitatea maxima. E in interesul lor direct sa o atinga, sa factureze si sa ramburseze costurile si dobanzile TBM. Anul asta, cat au finantare CEF...

Interesant ca sunt minim 7 bascule care vor cara material, se poate calcula cat material va fi excavat pe zi (cilindru cu lungimea max 15, diametrul 9, doua TBM) cate ture trebuie sa faca etc.

Xenos

Eu ştiu cum au săpat TBM-urile în Dr Taberei, ştiu că Aktor are interesul economic să presteze - şi ca să nu ne mai pierdem vremea cu măsurat inele, sper sincer ca în următoarele zile să măsurăm zeci de metri de avans pe zi, şi nu să chibiţăm asupra unui tbm care s-a mişcat cu vreo 15 m de la marea festivitate. Iar dacă nu se mişcă, poate totuşi să admitem că a formula o întrebare este legitim (poate comunică chiar ei dacă e vreo problemă, dacă le mai trebuie ceva etc.).

horatiu.cosma

Întreb și eu, acum că s-a făcut actualizarea prețurilor și s-au emis niște facturi, nu ar trebui să vedem o mobilizare mai cât de cât? Acuma ce scuză a mai rămas? Sau putem zice în sfârșit că e, totuși, e mică mare problemă și cu constructorii? Că din ultimele actualizări, pare că singurul chior în țara orbilor e Euroconstruct cu 2-3 echipe spre Brașov. Aștept și eu cu interes evenimentul Aktor "acum chiar se apucă pe bune de săpat cu primul TBM". Că până la evenimentul cu cel de-al 4-lea TBM mai curge multă apă pe Olt.

Cetatean

Zic numa sa se grabeasca,ca dupa ultimul update de la INS,indicii de actualizare in baza carora se calculeaza situatiile de lucrari,aduc actualizari mai mici.


TibiV

Quote from: horatiu.cosma on April 01, 2024, 01:19:07 PM... acum că s-a făcut actualizarea prețurilor și s-au emis niște facturi, nu ar trebui să vedem o mobilizare mai cât de cât?
...

Pai pe cine sa mobilizeze?!... Ca nu cred ca Aktor a avut cateva sute/mii de muncitori ascunsi prin paduri, ca haiducii...

Sa mobilizeze salariatii primariei? Mosii si babele din zona? Cu arcanul nu pot sa ia pe nimeni, ca nu e razboi.

Mi-e teama ca noi vrem sa vedem mobilizare, dar seful Aktor nu este Putin....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

1. A aparut o factura de 130 de mil emisa de ALSTOM in martie. Banuiala mea e ca pentru lotul de capete, ca ei sunt lideri de consortiu. Nu stim 100%. Neachitata.
2. Aktor pentru lotul de mijloc nu a emis nimic. Inseamna ca ei inca nu au semnat aditionalul privind actualizarea
3. Mobilizarea si reorganziarea activitatii , dupa experientele anterioare cu statul roman, nu cred ca o fac pe promisiuni, ci pe hartii semnate si asumate. Ca si-au luat o teapa cu promisiunea CFR ca actualizam perioada 2016-2020, bl bla, memorandum, etc, dar fara contract si au luat-o in mana, pierzand aproape 20%. (adica 200 mil euro).
4. In rest, mari asteptari nu am. O sa termine lucrarea, dar cu intarziere. Ca avem si aici un proiect serios, matur, bine facut, cu termene stranse. Ala de la varianta Maierus, in care se face ditamai viaductul si conform acordului de mediu ai voie sa lucrezi doar 3 luni pe an, sigur se facea in cei 3 ani prevazuti in contractul initial  :lol:




Xenos

@TibiV: au contractul din 2020...pe bune, aici e campionat de găsit justificări pentru Aktor!
Ozaltin de unde găsește oameni, Pizzarotti unde a găsit, Porr de unde are oameni?
Sau vrem să zicem că acum, în 2024, i-a pocnit că au nevoie și de muncitori pe șantier? :lol:

cristi5

@rezin eu nu cred ca stalpii metalici pe peron sunt o problema dpdv electric. M-as foarte mira (exista izolatori etc). Nu s-a trezit cineva din santier (Webuild sa zicem) intr-o dimineata si a hotarat sa puna pe peron stalpi de electrificare metalici si pasarele cu 2 randuri de stalpi. E un contract de executie. Proiectul a fost avizat de o groaza de persoane, si avizarea asta s-a intamplat acum peste un deceniu!

Sau altfel spus: in general cred ca ergonomic ai dreptate, metalul cu muchii ascutite in exces pe peron e o porcarie, dar e prea tarziu. Daca vrei ca munca ta sa aiba relevanta, te poti uita pe proiectele viitoare, aici de exemplu.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/

Cand apar pozele, e de obiei mult prea tarziu sa discutam proiectarea. Adica putem, asa, ca discutie de forum.

Quote from: horatiu.cosma on April 01, 2024, 01:19:07 PMacum că s-a făcut actualizarea prețurilor și s-au emis niște facturi,  nu ar trebui să vedem o mobilizare mai cât de cât? Acuma ce scuză a mai rămas?  Sau putem zice în sfârșit că e, totuși, e mică mare problemă și cu constructorii?

Puteti zice ce doriti dumneavoastra.

Noi in API feroviar n-am zis niciodata ca Railworks sunt harnici!

Am spus ca pana nu se actualizeaza preturile nu avem ce sa cerem de la constructori. Si cum zice @florin74 se pare ca Aktor de ex. nu au semnat inca actualizarea. Dar na, tu lucrand la stat poate nu intelegi cum e sa fii privat si sa lucrezi in pierdere :)

Si ce inseamna "in sfarsit"? Ce e cu nerabdarea asta? Dupa ce statul nu a actualizat preturile 3 ani si ceva, acum ca si-au miscat in sfarsit dosul fostii tai subalterni, gata, nici nu e semnat aditionalul ca deja trebuie sa aruncam cu rahat? Nu asteptam si noi sa semneze, sa vedem facturi, sa faca niste angajari, etc?

Tu intrebi daca "putem zice". Eu intreb, "putem sa fim mai obiectivi despre cum se imparte vina stat-antreprenor"? Ca pana acum, in mod coplesitor, statul e de vina, statul a lalait 3 ani de zile actualizarea, statul a pus pe masa un proiect foarte prost care a necesitat discutii si expertize de 3 ani la pasajul 13 decembrie si bloca tot pachetul de linii din Brasov, dar timp de 3 ani a fost mai simplu pentru un numar de colegi sa arunce cu rahat pe forum catre Euroconstruct care "nu e in stare sa faca doua linii".

Acelasi proiect de 2 lei a dus la expertize interminabile la podurile peste Tarnava la Sighisoara, si abia acum s-au putut apuca de demolarea unuia din ele. Sigur, in loc de asta putem zice, Arcada, huooo, le-a trebuit 3 ani sa aduca o macara sa demoleze un pod!

Cand avem mai multe informatii (gen actualizari, expertize), brusc constructorul nu mai e de vina chiar peste tot, dar cine indrazneste sa puna aceste informatii pe forum e acuzat ca este pro-constructor, etc.

Quote from: horatiu.cosma on April 01, 2024, 01:19:07 PMCă din ultimele actualizări

Ce actualizari? O filmare Brasov-Stupini (unde e deja fir nou deci dpdv calator nu mai conteaza mare lucru) si o filmare de weekend la Racos, Felidoara, Maierus? De-acolo facem o analiza serioasa a 120 de km de santier? Ma gandesc ca lotul S1+S3 de 82 km e mult mai lung decat alea cu care esti obisnuit la autostrazi :)

PS: am incercat sa pun mai des info pe forum, dar din pacate timpul nu-mi mai permite. Sper ca alti colegi vor avea timp sa puna, pe langa poze si filmari, si informatiile aferente despre ce (n-)a facut statul in punctul respectiv.

cristi5

@rezin pentru "sa nu mai fie utilizat de acum inainte", poti sa verifici la link-ul de mai sus daca nu cumva la proiectele design&build in derulare (Arad-Caransebes, Oradea-Cluj) nu sunt pasarele bipede si stalpi pe peron fix la fel ca pe CIV. Daca ai timp sa te uiti pe proiectare (eu din pacate n-am), poti sa discuti pe topicele respective.

Am putea intreba la vreo intalnire cu CFR (care va fi peste cateva luni, un an) dar cred ca ar fi fix degeaba intrebarea, pt ca nu stie nimeni pe de rost, mai ales cand e vorba de calatori. Si ar fi prea tarziu, proiectarea va fi probabil gata pana atunci.

--------

Din poze reiese ca Arcada sun jalnici, le-a trebuit 3 ani sa aduca macaraua sa demonteze podul (firul 1, se circula pe firul 2).

Realitatea este ca expertiza podului (care teoretic trebuia sa fie gata inainte de licitatie) a durat 3 ani. Pozele trebuie coroborate cu informatii despre "si-a facut statul temele??"




Powered by API/PUM imgur uploader