Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Konter

Valoare majorată a contractului pentru Brașov – Sighișoara. Contractul de lucrări pentru două sectoare ale căii Ferate Braşov – Sighişoara, respectiv Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, a fost majorat preventiv cu suma de 167.437.250 lei.
În aceste condiţii, valoarea contractului a crescut de la 3.004.638.375 lei la 3.172.075.624 lei (sume fără TVA).
Contractul pentru modernizarea celor două secţiuni de cale ferată a fost semnat în luna martie a anului 2020 cu asocierea RailWorks. Termenul iniţial de finalizare a lucrărilor era de 48 de luni.

https://clubferoviar.ro/valoare-majorata-a-contractului-pentru-brasov-sighisoara/

Konter

Pe scurt, utilajul sapă în deal, scoate pământul excavat, care este preluat de camioane, iar apoi montează inelele din prefabricate de beton, etanșeizează tronsonul și apoi continuă mai departe cu aceleași operațiuni. În curând, va intra "în pâine" și cel de-al doilea TBM, denumit "Varvara", care va începe să foreze tunelul de pe celălalt fir de circulație. Eleni este un nume simbolic ce înseamnă ,,Rază de soare", iar Sfânta Varvara este ocrotitoarea minerilor.
Avansul mediu al utilajului este de 15 metri pe zi, iar operarea unei asemenea "cârtițe" necesită prezența a 20 de muncitori specializați. În total, când șantierul va ajunge la turația maximă, aici vor lucra în total 600 de oameni. Și asta pentru că o a doua pereche de tuneluri, denumită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoș și Homorod. Tunelurile vor fi conectate prin 13 galerii de legătură, cu o lungime totală de 601 de metri pentru tunelul Ormeniș, respectiv 10 galerii de legătură, cu o lungime totală de 417 metri pentru tunelul Homorod. În total, vor fi 24 km de tuneluri.
Tunelurile Ormeniș și Homorod vor fi formate fiecare din câte două tuneluri feroviare cu câte o linie de cale ferată. Distanța dintre cele două tuneluri forate va fi variabilă și este planificată să fie cuprinsă între 30 de metri lângă zonele de intrare și 70 de metri lângă zona cu suprasarcină mare. Cele patru tuneluri de pe subsecțiunea 2 Apața-Cața vor avea un diametru interior de 8,6 metri fiecare (un diametru exterior de 9,4 metri, datorită căptușelii din beton).

E un adevărat Turn Babel pe șantier, unde lucrează deopotrivă muncitori din România, Grecia, Turcia și India, însă coordonarea echipei de conducere face ca ei să lucreze ca la carte. Au fost angajați inclusiv români care au lucrat în străinătate la operarea unor TBM-uri și acum s-au întors în țară.

Ne-am continuat călătoria spre Brașov și apoi spre București cu trenul IR 1734, pe care l-am luat din gara Racoș. Și aici se lucra intens, chiar dacă stația CF va fi în afara noului tronson feroviar de viteză. Muncitorii lucrau la calea de rulare și la construcția noii clădiri a stației, amplasată lângă cea veche."

https://clubferoviar.ro/tunelul-ormenis/








Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

Oare se baga si Arcada la tunel? Ca tot au experienta si sunt cam la gata cu podul. :D

Xenos

Am citit și eu acel articol dar este foarte evaziv. A început cârtița să sape?

cristi5

Quote from: Konter on March 22, 2024, 04:56:30 PMtrenul IR 1734, pe care l-am luat din gara Racoș. Și aici se lucra intens, chiar dacă stația CF va fi în afara noului tronson feroviar de viteză

Din pacate citatul de mai sus arata ca Clubferoviar habar nu au de proiect. Viteza proiectata in Racos e 160 si va fi o statie speciala, pt ca ambele capete au 4 fire (dependente in 4 directii: Apata, Augstin intr-un capat, Cata si Rupea in celalalt)

Pozele sugereaza mai degraba ca Clubferoviar nu au avut acces in santier. Daca aveau acces aflau mai multe despre santier, proiect, si faceau poze din apropierea TBM, de ex sa reiasa clar cat anume a intrat in munte.

Se vede in spatele TBM un camion in care TBMul incarca material excavat. Deci se lucreaza.

———

Surse spun ca partea cilindrica din fatza a intrat complet in munte si se intra in sapatura "normala", adica am trecut de faza initiala de "reglaje"

@Konter nu cred ca Arcada au ce face la TBM. Au in schimb de lucru o groaza la Apata, pe Archita-Vanatori (acel traseu sinuos care e transformat in linie dreapta dupa relocarea DJ), tunelul Mureni, varianta Vanatori etc etc etc

florin74

Quote from: florin74 on February 01, 2024, 05:08:05 PMDecembrie 2023
Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM    99.15% (financiar 91.55%)
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM        99.00% (financiar 93.30%)

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          90.75% (financiar 79.48%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    87.80% (financiar 83.77%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            68.10% (financiar 66.33%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      82.20% (financiar 76.32%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :  24.58% (financiar  23.44%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 20.20% (financiar 23.06%)

Lucrări în stațiile C.F.Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București–Constanța: 34.00% (financiar 24.25%)


Februarie 2024

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          92.21% (financiar 82.75%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    88.40% (financiar 86.49%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            69.06% (financiar 68.64%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      82.90% (financiar 76.65%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :  25.28% (financiar  23.47%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 21.70% (financiar 23.06%)

Lucrări în stațiile C.F.Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București–Constanța: 46.00% (financiar 26.81%)


daniel_avram

@cristi5 Ai idee cat timp vor mai mentine restrictia de 70 km/h pe podurile de la Conop si daca exista sanse reale ca anul asta sa termine lotul 2a?

cristi5

@daniel_avram

Haha, si anul trecut ziceau ca fac receptie la 2a. Pt anul asta am vazut un calendar mai realist (in tabel e dat cu finalizare aug 2024). Tot pe anul asta au promis circulatie prin tunelul Batuta. Tineti-va bine...

Si la Vetel au promis circulatie pe un fir al variantei cu 3 poduri. Cica totul era blocat in LEA de 400 kV, relocata "recent". Optimism primavaratec.

Nu stiu de Conop dar am vazut pe filmarile lui @District EA ca recent au montat ceva pe fiecare fir in capetele podurilor. Parca se circula pe firul 1, si firul 2 era in lucru. Faptul ca varianta e inca "in santier" ar explica viteza 70.

District EA

@daniel_avram
Oare de ce au "comasat" în Bârzava Nouă 28 vagoane încărcate cu piatră și urmează din 25 până în 31 martie 2024 închidere de linie (nu circulă trenuri între Zam și Arad)? N-ar urma niște teste de rezistență la podurile de la Conop, iar dacă testele sunt bune s-ar ridica și restricția de 70 km/h la viteza proiectată?


cristi5

Savarsin


dorum

22 de zile de la pompoasa apasare pe buton... misca ceva TBM-ul sau Aktor s-a intors la stilul aktor-icesc?

cristi5

da, misca. Stim ca fusta (partea cilindrica din fata) a intrat in deal, inca nu stim daca tot TBM a disparut.

cristi5

Sursa linkedin, inteleg ca filmarea e de vreo 3 zile

https://www.linkedin.com/in/zika-trajkovski-564361157



Tunelul fals din gura tunelului real. E facut din boltari care se sprijina pe strucrura de metal in care s-a impins TBM la inceput. Acum TBM se impinge in boltari.


dorum

Deja e de ras copios, daca nu de plans in hohote...
Au sapat 1m... perfect! :)
Si la mai mare, AKTOR :(

TibiV

@dorum ,

nu stii cat am asteptat "prima impingere" pe M5 si apoi pe M4 1 Mai-Straulesti.

Se pare ca e ca la fetele mari: inceputul este dureros, dupa aia merge usor...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)