Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

dorum

Ce mai zice cartita la 10 zile de la ""lansare""? :)
Sau au gresit reteta torcretului si nu-l pot strapunge? :)

cristi5

Cica reglajele sunt facute si totul e gata pt sapat. Auzit ieri de la CFR la nivel inalt. Dar Aktor cred ca o minte si pe ma-sa asa ca... vom vedea.

Oricum cine ajunge la Racos in saptamanile urmatoare ar trebui sa vada TBM partial sau deloc.

E confirmat ca finantarea din 2025 e nesigura si solutia de finantare se va alege in toamna in functie de progresul la sapatura. Asa ca Aktor are toate motivele sa bage mare.

Poate-si aminteste @oc7avian mai multe de pe sectorul 2

oc7avian

În câteva zile ar trebui să o ia la vale în munte. Deocamdată asistăm la proceduri normale. Și impresia mea este că o fac cu producătorul, oameni care costă și ăia.


Cetatean

Citez doar ineptia din articol:

"De asemenea, Săvoiu a postat imagini video cu Tunelul Turdaş (780 m), despre care a scris că este primul tunel din România construit după 1990 pe tronsonul feroviar modernizat Sighișoara – Simeria"

https://www.brasov.net/calea-ferata-brasov-sighisoara-vs-sighisoara-simeria-viteza-pe-tronsonul-modernizat-de-peste-doua-ori-mai-mare/

Cetatean


Vlad94

Cei de la Virtual Press au surprins lucrările de la podurile de la Brănișca, dar și de la tunelurile de la Sălciva.
Poduri Brănișca, dronă:
Poduri Brănișca, la sol:
Tunele Sălciva, dronă:
Tunele Sălciva, la sol:


cristi5

In sfarsit de la Varadia primim vesti despre miscare arheologica. Se muta un cuptor de caramida din sit. Pozele confidentiale arata o cutie pusa pe niste sine improvizate

Din ce-mi dau seama cuptorul e artefactul cel mai complicat de mutat si e intr-o epoca istorica veche. Movila pe/in care e cetatea pare "intreaga" din tren dar de fapt e sapata serios, e cam goala pe dinauntru.

Varianta Varadia fiind scurta, cine stie, poate circulam anul asta.

Cetatean

6 ani sa mutam un cuptor!?!??! Ba alo,suntem cu capu? S-au schimbat minim 5 ministrii la transporturi,directori naiba stie cati! Se vede cat de buna e si consultanta aia...
Pana cand n-o sa intelegem si sa prioritizam probleme spre rezolvare,o sa ne trezim tot cu situatii din astea.
Pasaje facute in 6-7 ani?!?!? Lucrari de arheologie care dureaza 6-7 ani? De electrice mai are rost sa zic ceva?

Identificarea unor probleme omise in faza de sf/proiectare si lasarea lor spre rezolvare prin adrese intre antreprenor si beneficiar duce la ineptii de genul asta...

Cand o sa inteleaga cineva ca toate astea costa,in final tot pe romanul de rand? O sa isi ia bani constructorii pe claimuri de n-o sa stim cum ne cheama.


Cum ar fi daca la OIL,constructorul ar avea retelele mutate? Va zice gheorghe...ar trebui sa rupa norma!
Atata timp cat stii traseul unei investitii,genul asta de lucrare se poate anticipa si executa inainte de inceperea lucrarilor.

cristi5

@Cetatean uiti sa numeri ministri de la Cultura, ca aia sunt de vina in cazul asta.

La un sit arheologic din 3 epoci istorice cocotate una peste alta puteau s-o mai lalaie linistit inca 6 ani.

Cand mi-a zis un ceferist saptamana trecuta ca se muta cuptorul, ma simteam asa, fraier, ramas in urma, cum, nu stii de cuptor? Se pare ca tot palatul CFR stie, cuptorul e un "household name", poate stiu si aia de la drumuri, fluvial... De ce trebuie sa se ocupe cei de la transporturi de cuptoare de caramida din cine stie ce secol?

Varadia arata odata in plus ca principalul vinovat pt aceste intarzieri este statul. Antreprenorul va face probabil un claim gras.

La Varadia e totusi bine ca sunt doar 2 ministere. La Micia sunt cel putin 3, ca mai e si energia. Cica curand dau si acolo drumul la "linia de 400", care din cate inteleg blocheaza tot drumul critic al variantei cu 3 poduri.

District EA

#10645
Vorba unui om "harnic" înainte de '89: "ușurel că nu-i concurs"!
22 martie 2024, din fuga trenului am constatat că nu mută un cuptor cu microunde, cuptorul e așezat într-un "sarcofag" ce e deplasat pe o viitoare "cale ferată" provizorie.










Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm

Ce chestie, acolo este o ,,cetate" napadita de balarii de care stiau cîțiva de prin instituțiile culturale sau facultati de istorie.
Nepusa in valoare, probabil protejata prin insasi abandonarea ei.

Apare o lucrare de infrastructura in valoare de miliarde( activa c uaport in multe domenii, nu pusa la pastrare intre balarii) si subit se blocheaza in aceste balarii.

Oare daca se faceau deplasari în teren, se studiau variante de traseu ,,la picior" nu google maps nu se gasea un traseu care sa evite pur si simplu dealul ală?
Sigur acum discutia e doar la nivel de peron acum dar cine știe cîte situații de acest gen mai sînt în țară.

cristi5

@dan tm balarii= lipsa de fonduri.

Cetatea are o anumita importanta, movila aia era numai buna pt a controla accesul printre deal si meandra Muresului, lucru observat atat de daci, cat si in evul mediu timpuriu, si de turci.

Dar spre norocul infrastructurii nu e suficient de importanta ca sa nu fie daramata. E ceva...

Iar prin daramare si punerea in valoare in cele 3 vagoane (unul dacic, altul otoman etc) poate intelegem si noi oamenii de pe strada importanta cetatii... Deci santierul a fost bun si pt infrastructura cat si pt cultura. Greu cu asumarea deciziilor insa (6 ani)

http://wikimapia.org/35343823/ro/Sit-arheologic-La-Cetate-Vărădia-de-Mures-in-Hungarian-Tótvárad-in-German-Waradia-in-Turkish-Varadiye


https://youtu.be/177NpZuonUY?si=6eyezBE7YJ4noJqD

miahi

Din ce am inteles primul "strat cultural" si cred ca si cuptorul ar apartine Culturii Hallstatt - celtica, deci inainte de cea dacica. Probabil din cauza acestor suprapunerilor si a valorii culturale au aparut toate problemele. Oricum 6 ani e imens pentru o descarcare arheologica, chiar si pentru solutia eleganta de a muta tot aplasamentul.

rezin

@dan tm,

 e timpul să ne amintim aici, de castrul roman de la Șibot, îngropat în corpul autostrăzii.