Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Calin88

Quote from: cristi5 on April 03, 2024, 01:39:14 PMstatul a pus pe masa un proiect foarte prost care a necesitat discutii si expertize de 3 ani la pasajul 13 decembrie si bloca tot pachetul de linii din Brasov, dar timp de 3 ani a fost mai simplu pentru un numar de colegi sa arunce cu rahat pe forum catre Euroconstruct care "nu e in stare sa faca doua linii".
Daca podul va fi reconstruit pe acelasi loc (si probabil va fi, de vreme ce are case pe ambele parti si, oricum, la vreo 100 de m incepe linia noua - care ar trebui modificata daca se schimba pozitia), cu ce afecta reproiectarea lui peroanele? Da, inteleg daca era vorba de macaze s.a.m.d, dar acum se lucreaza strict la peroane, nu la pachetul de macaze de la iesirea din gara.
De altfel, dupa ce s-au reapucat de treaba au inceput sa termine tot ce era facut partial fix in aceeasi pozitie; nu au schimbat absolut nimic la peroanele in lucru.


florin74

Vrabiutele spun ca undeva spre 50 de metri a avansat cartita in munte. Merge mai greu pana intra complet, dupa aceea trec pe viteza de croaziera.
Sa speram.  :D

cristi5

@Calin88 Inca de la intalnirea cu CFR in februarie 2023 ne-au zis ca aparatele de cale din Y Brasov (blocate de pod) blocheaza liniile (care blocheaza si peroanele, ca daca trebuiau mutate aparatele de cale si liniile?)

 Dupa aia (cand au inceput iar "observatiile" pe forum) am uitat, ca era o explicatie benigna si cele doua linii chiar au o importanta minora in economia proiectului sau in aia nationala. Dar na, fiind asa vizibile in gara Bv, importanta pe forum e invers.

Esential e ca CFR a recunoscut ca ei sunt de vina, demult. Si cand au reinceput lucrarile, iar au recunoscut, vezi mai sus pe topic. Podul nu cred ca va fi reconstruit, ci doar reabilitat, vezi mai sus.

planiolro

Astazi in sedinta de Guvern s-au aproabt indicatorii tehnico-economici pt impementarea ERTMS pe sectiunea de cale ferata Predeal - Bucuresti - Constanta.

Premierul a declarat urmatoare in cadrul sedintei de guvern: Și în domeniul feroviar avem investiții. Aprobăm modernizarea secțiunii de cale ferată Predeal – București – Constanța, proiect de 500 de milioane de euro. Asta ne va permite să mergem cu trenul din București, la munte și la mare, cu o viteză apropiată de ceea ce se întâmplă azi în restul țărilor europene.

Intrebarea mea ar fi care ar fi beneficicile concrete cand vine de timpi de parcurs ulterior implementarii in special pe ruta Predeal - Campina - Ploiesti Vest. Ne am putea astepta ca de ex pe ruta Campina-Ploiesti Vest sa creasca viteza de la 120 km/h la 140 hm/h sau mai mult? Dar pe ruta Predeal-Campina pot aparea imbunatatiri referitoare la timpi de parcurs sa mai creasca pe ici pe colo viteza?


https://sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-4-04-2024/

motorzbh

Viteza nu poate creste peste cea a liniei. In schimb va creste capacitatea liniei deoarece ETCS permite 240 de perechi de trenuri pe zi la interval de 3 minute. Pe termen lung tot MR nou care vine va fi echipat cu ETCS/PZB. PZB este mult mai restrictiv decât Indusi chiar, si nu permite folosirea schimbătoarelor cu tangenta mare care permit 80-100 km/h.

AndreiB

Viteza proiectata a liniei Bucuresti - Floresti nu e 160km/h (stiu ca s-au modificat cant la curbe post lansare)?

Mi s-ar parea normal sa revenim la vmax 160km/h post ETCS L2.

motorzbh

Daca vrea Directia Linii sa refaca curbele da. Dar sa avem suficiente trenuri cu ETCS si 160.

cristi5

Quote from: planiolro on April 04, 2024, 12:59:12 PMNe am putea astepta ca de ex pe ruta Campina-Ploiesti Vest sa creasca viteza de la 120 km/h la 140 hm/h sau mai mult?

Campina-Ploiesti are acum VS 140 si s-au facut teste cu 200. Gasesti pe forum (si pe net) livretele mecanicilor.

Quote from: planiolro on April 04, 2024, 12:59:12 PMDar pe ruta Predeal-Campina pot aparea imbunatatiri referitoare la timpi de parcurs sa mai creasca pe ici pe colo viteza?

Ca sa adaug la ce a spus motor. Geometria liniei (raza curbei) impune limite fizice,  pana la Comarnic e 100, apoi 80-90, vezi in livrete.

Exista in lume (dar nu in Romania) posibilitatea aprobarii de "insuficienta la suprainaltare" (cant deficiency) mai mare pt anumite tipuri de tren, pt a lua curbele cu viteza pana la 25% mai mare decat viteza actuala (adica viteza 100-125 in loc de 80-100). Vezi pe topicul "High-Speed Rail in Romania". Dar daca si-ar asuma cineva cresterea vitezei pt anumite trenuri, ar trebui schimbat calculatorul principal al ERTMS (RBC), si ar costa o caruta de bani pt cateva minute castigate.

Quote from: AndreiB on April 04, 2024, 02:53:12 PMViteza proiectata a liniei Bucuresti - Floresti nu e 160km/h (stiu ca s-au modificat cant la curbe post lansare)?

Da este redusa fizic suprainaltarea la curbe. Trenurile de marfa care merg cu viteza mica uzeaza mult sina din interiorul curbei, asa ca au redus suprainaltarea si au lasat VS 140. CFR SA se plang de aceeasi problema pe restul coridorului, sper ca solutia sa nu fie aceeasi, ci sa creasca viteza la marfa. Asa cum zice motor, doar ETCS singur nu poate rezolva problema asta.

AndreiB

Trebuie sa se modernizeze si marfa - nu mai merge ad infinitum cu trase de vmax 40km/h.

Ionut

Zborul cu avionul pe cei 319 km din A7 Pașcani-Ploiești a costat 6000 RON. Bani pe care-i găsim foarte greu în bugetul nostru. Așa că dacă vreți să filmăm din nou pe A7, dar și prin alte părți cu acces foarte dificil spre imposibil cu drona (pe proiectele de cale ferată, pe Sibiu-Pitești prin munți, de exemplu), atunci trebuie să donați. Fără donațiile voastre nu putem face aceste tururi de forță. Pur și simplu nu se poate, nu avem bani.

Donațiile pot fi făcute prin diverse forme, cea mai simplă și eficientă fiind donația directă în conturile noastre bancare în lei, euro sau dolari. Așa ajung toți banii la noi. PayPal și Patreon sunt, desigur, variante disponibile, dar acolo se opresc comisioane.

Vă mulțumim! Fără voi nu se poate, e foarte simplu.

PS: O să fac un mic spam să pun și pe alte thread-uri unde plănuim să zburăm cu avionul în funcție de ce bani se vor strânge. :)

cristi5

^^ Mai concret despre avion, discutam posibilitatea filmarii din avion pe Brasov-Sighisoara, undeva spre sfarsitul sezonului. E doar o discutie ipotetica deocamdata, nu promitem fireste nimic, ca costa bani. Cu drona sunt doua zile de munca, si e o zona izolata, interesul pentru CF e mai redus (chiar daca e cel mai mare si greu santier din tara), lumea nu prea se duce.

cristi5

Quote from: daniel_avram on April 05, 2024, 01:17:58 PM@cristi5 Omuletii din CFR Infrastructura care au pus semnatura pe proiecte ce trebuiesc refacute in 60-70% din cazuri mai lucreaza acolo? Mi se pare caz de DNA faptul ca este aprobat un proiect ce trebuie refacut in proportie de 60% sau cat o fi in cazul Brasov-Sighisoara.

Mult succes sa dai afara un angajat al statului. Pe care sa-l dai, ca-s cate 20 de stampile pe proiect.

Sincer nu inteleg de ce sa chinuie sa faca SF+PT daca PTul trebuie refacut, si asta intarzie cu minim 2 ani orice contract de reconstructie. Mi se pare mult mai logic doar SF, cum avem acum in PNRR. Se face proiectare "pe bune" timp de un an-doi, fix de antreprenorul care trebuie sa si execute, si gata.

Dar chiar si solutiile din SF, indiferent cat sunt de ilogice (pt calatori sau rutier de ex), daca-s construibile, se construiesc. O mare exceptie este Timisoara, unde l-am indemnat pe Fritz sa nu le dea aviz daca propun porcarii. Nu stiu daca a contat sfatul meu, dar Fritz nu da aviz, de a ajuns Grindeanu sa planga prin conferinte de presa ca blocheaza Fritz progresul tarii si absorbtia PNRR.

Quote from: daniel_avram on April 05, 2024, 01:17:58 PMAs vrea o lamurire, cand te referi la "stat", "statul e de vina", sper ca te referi la CFR Infrastructura, caci ei au pus pe masa un proiect gresit, caci din ceva motiv care imi scapa se cam fereste lumea sa spuna in calr cine e devina iar aici lucrurile sunt clare, proiectantul si-a facut de cap iar CFR Infrastructura a semnat de bun.

Nu, nu e doar CFR. Ce sa faca CFR cu aheologia de la Micia, Varadia? Cu copaceii de la Batuta? Cu LEA de la Vetel? Intregul aparat birocratic al statului este complet gripat, si functioneaza numai pt urgente nationale gen autostrazi. Poate @horatiu.cosma nu e de acord, poate va zice ca CFRistii is slabi ca nu-s in stare sa rezolve birocratia, ca doar ei sunt manageri de proiect. Dar intrebarea e, de ce trebuie sa fie descurcareti CFR? De ce trebuie sa mearga sa se caciuleasca prin alte ministere sau agentii de stat? Poate la salariile pe care le au (mai mici ca la CNAIR), la personalul subdimensionat, (mult ?) sub CNAIR, nu li se pare ca merita...

Nu stiu sincer cine e de vina, dar pana la urma faptul ca acea birocratie dureaza 5-6 ani si se pierd miliarde de euro bani europeni este o nota extrem de proasta pt stat. Faptul ca auzim oameni in toata firea care au fost in guvern si care zic "hai sa facem numai reinnoire sau QW ca nu trebuie AM, AC, avize" inseamna practic o recunoastere a falimentului birocratiei statului. Cui crezi ca-i pasa de CF prin guvern, sincer? Toti merg la lucru cu masina, in vacanta cu masina, etc.

De fapt eu suspectez foarte tare ca toate avizele inter-ministeriale necesare CF se lalaie intentionat, ca sa ramana bani de rutier/autostrazi pe POIM (si la fel va fi si pe PT, vezi mai jos). Dar nu am dovezi, plus ca vedem ritm prost si pe CEF, unde nu e rutier (nu de la avize e drept).

E posibil ca unele avize sa fie blocate chiar de antreprenori. Antreprenorul are un interes direct sa nu fie aviz, ca sa obtina zile de prelungire. Exemplu: ca prin farmec, cand Webuild a terminat tunelul Batuta a venit avizul la copaceii din portalul Simeria, sa poata incepe consolidarile. Poate fi doar o coincidenta. Greu de zis. Stat extrem de slab oricum.

Quote from: daniel_avram on April 05, 2024, 01:17:58 PMSpui ca CFR pe alocuri isi da seama ca s-au facut greseli si cauta solutii, e bine, dar intreb, se aplica viitoarelor proiecte? Cum arata proiectele pe Oradea-Cluj sau cum o sa arate Caransebes-DTS-Craiova? o sa avem tot aceleasi greseli? o sa trebuiasca refacut proiectul dupa ce incepe santierul, dar cipertinele cum vor fi?

Senzatia mea e ca project managerii CFR SA sunt coplesiti, au foarte multe proiecte comparat cu acum 3 ani sa zicem. Dar nu am apucat niciodata sa discut situatia de personal.

Oradea-Cluj fiind doar cu SF, avand sperietoarea PNRR 2026 (de bine de rau, o alta urgenta nationala), nefiind trafic (linia inchisa), sunt ceva conditii. Dar sincer eu nu am asteptari asa de mari. Proiectarea merge prost pe unele loturi, inteleg ca in defileul Crisului de ex. sunt probleme.

Craiova-Caransebes e iar SF cred, nu SF + PT, deci sunt ceva sanse sa fie mai bine. Plus ca fiind linie simpla pe alocuri, vor trebui sa inchida. Dar nu au sperietoarea PNRR si interesul va fi sa se ciupeasca cat mai mult pt autostrazi, ca finantari EU pt rutier nu vor mai fi. E posibil sa se faca aproape zero pe Craiova-Caransebes, niste ritmuri lunare de adoarme melcul. Si la sfarsitul anului 2025, 2026, 2027... vor zice: CFR nu si-a cheltuit banii, decontam la rutier. Pot doar sa sper ca vor face macar Balota si Domasnea, ca acolo doare tare la marfa.

District EA

#10692
Ușor progres în 5 aprilie 2024, față de 22 martie 2024, în zona Cetate Vărădia













Powered by API/PUM imgur uploader

Săvârșin - Vărădia - 5 aprilie 2024

traveler


Un video mai scurt cu tunelul din Bata, tunelul din Salciva si intersectia liniilor la Branisca. Poate in Mai sau Iunie, daca gasesc timp, voi filma un videoclip complet...

TibiV

EXCEPTIONALA filmare, de nota 10++ !.... Te rugam sa repeti "figura" macar o data la 2-3 luni.... Ca de la 'mata, dl. @traveler, iese lucru rar, dar foaaaaarte bun!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)