News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Cetatean


străbăturn

#10501
https://clubferoviar.ro/tunelurile-de-pe-calea-ferata-brasov-sighisoara/ spune:
"Următoarele două TBM sunt finalizate în fabrică, au fost făcute testele tehnice și vor pleca spre țara noastră unul în iunie și celălalt la sfârșitul lunii iulie"
Sunt noi, nu nice ceva de primele dar aș zice că toate sunt

străbăturn

Are cineva viteza medie (proiectată)
care ar trebui să o aibă trenurile pe tot coridorul 4?

oc7avian

Toate sunt noi

Quote from: Xenos on January 14, 2024, 07:20:23 PMEnjoy ce, 2 capete de TBM incremenite acolo? Nici macar nu au asamblat cartitele.

Dacă eu am făcut un efort, ia fă și tu efortul să argumentezi. Ce lipsește?

cristi5

@Xenos ca nespecialist in TBM si eu sunt curios ce anume nu e asamblat?

@străbăturn
Viteza medie proiectata pe tot coridorul? Nu stiu daca exista calculat asa ceva. Se calculeaza la fiecare SF.

Nu e foarte utila viteza medie proiectata, daca te uiti la Cluj-Coslariu e peste 100 dar viteza comerciala iese 85...

Oricum din ce stiu Bv-Curtici nu e 160 in cateva locuri.
- la Bv si Sighi sunt limitari dar intre cred ca e full 160. Documentatia mai jos
- la Medias 80 (cu restrictii succesive 120-100-80)
- la Santimbru parca e vreo 100
- la sud de Alba 140 parca, cativa km
- Orastie 100
- Deva in jur de 100
- Radna tot asa

Pt portiunile finalizate, o solutie e sa iei livretul si sa faci media ponderata. Cu mentiunea ca pe Curtici-Sighisoara unde scrie 150 viteza proiectata e 160. Dar trebuie combinat cu limitarile permanente, astea nu sunt multe dar le gasesti numai in cabview.

Cred ca viteza medie proiectata e specificata in documentatii dar nu avem decat Predeal-614 si ne lipseste Atel-Micasasa.

Daca viteza medie nu e indicata poti citi memoriul de terasamente, specifica viteza proiectate in fiecare statie si pe fiecare interval.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/predeal/

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/brasov-apata_si_cata-sighisoara/

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/apata-cata/

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/sighisoara-simeria/

Simeria-614 e pe site-ul CFR
https://cfr.ro/proiect-arhiva/?dir=library%2FProiectArhiva


străbăturn

#10505
Păi de ce viteza medie e diferită de cea comercială? Nu înseamnă că nu au făcut bine proiectul?
EDIT: Cică cea comercială are și timpii de oprire


Cetatean

Nici pe autostrada cand mergi cu 130,nu o sa iti iasa media 130,nu?
Nu e proiecatata prost,dar sunt anumite situatii,cum s-a mentionat mai sus,cand din anumite constrangeri legate de raza si lungimea curbelor,in special in orase nu ai cum sa proiectezi la 160.
Uite,astazi,desi intre Simeria si Sighisoara avem 169 de km pe cf,cel mai rapid tren face 1:51.
Nu stiu ce sau cate restrictii mai sunt pe traseu. Sunt curios la cat o sa scada cand e gata 100% semnalizarea,daca o sa fie gata in viata asta.

Si eu sunt curios de Arad - Sighisoara. La cum merg lucrurile,probabil o sa fie gata in acelasi timp cu Arad Timisoara :)) si atunci o sa avem Timisoara Brasov in 4 ore jumate. Cat pe autostrada. Vise,ma pun la somn!

străbăturn

Nu chiar 130, dar mai apropape de viteza maximă decât la tren.
Bine aici mașina accelerează mai rapid, însă mi se pare foarte mate diferența dintre viteza medie și cea cu care chiar se merge.
Și na, întreb cu cât o să se meargă mediu( cu tot cu opriri și stat în gări)

cristi5

@străbăturn nu sunt doar timpii de oprire. Daca te uiti pe graficul de mai sus la Predeal vezi ca trecerea de la 80 la 160 ia ceva timp, si arata diferit la urcare si la coborire



Presupunand ca distantele cu 80 si 160 sunt egale, viteza medie proiectata ar fi 120. Dar pentru ca trenul nu poate sari brusc de la 80 la 160, si trebuie sa coboare la 80 din timp, viteza comerciala iese mai mica de 120, chiar fara opriri.

Concret la Predeal cu tren InterRegio viteza medie proiectata e 93 si cea comerciala (rezultatul simularii de mai sus) e 76 pe urcare si 77 pe coborire.


străbăturn

Dap, mai sunt și alea.
Eu acum mă întreb dacă e undeva calculat( și dacă nu cum pot calcula) viteza medie cu care o să meargă trenul cu cu orice mai e, accelerări, decelerări, opriri, staționări, restricții etc

cristi5

Ca sa calculezi viteza comerciala iti trebuie un soft de simulare care sa-ti traseze curbele din prima figura si apoi sa-ti calculeze integrala de sub curba.

Si fireste ca depinde de materialul rulant, puterea si masa lui. Un automotor usor capabil de 200 (sa zicem) va accelera mai rapid de la 80 la 160.

Sau poti sa iei Dacia pe Sig-Sim (desi nu e precis, ca e trasat cu 150 si pe intervalele din capete Sighi-Danes si Orastie-Simeria circula restrictionat) si sa extrapolezi. Dar are multe opriri si intre Bv si Sighi va avea zero.

Un Dacia intarziat e probabil mai aproape de adevar ca merge mai tare sa recupereze. A publicat API un text despre niste timpi foarte buni.

străbăturn

Am încercart și eu calcul așa cum am putut.
IR 1681 are în livret între Ciulniță și Fetești 150kmh (livretul l-am luat de aici
livret (metrouusor)) și face 24min (viteza medie 92,5kmh) Ca să aflu cât de cât în cât timo ajunge la 150(alt tren) m-am luat lupă videoul ăsta youtube și am văzut că atinge 150 după 17 stâlpi de la trecerea la nivel, care pe hartă e la 2,75 km de stația Ciulnița, totul luând 2min 15 sec, hai să rotunjim ma 3km și 2min30s că poate are mai multe vagoane. Între stații sunt 37km, Facem asta și la frânare în Fetești(Deși probabil o să ia mai puțin)
Și rămân 31km cu 149, străbătuți în 12min29 sec adăugăm cei 6km și 2min30sec la capete și nă dă 37km străbătuți în 17min29 sec, rotunjim la 18. Doar că de fapt trenul face
24min. De ce merge mai încet?

Xenos

M-am uitat încă o dată la filmări, ţineam minte de la M5 că tbm-urile sunt mai lungi. Rectific aşadar, nu sunt specialist, dar cel puţin cel din dreapta cum priveşti spre intrare tunel pare asamblat complet. În rest, e evident că sunt piese de muzeu, unde sunt bolţarii? La M 5 era un teren întreg cu bolţari, aici înţeleg că mai aşteptăm, înţelegători şi plini de optimism.

florin74

Sunt si o parte din boltari adusi. Eu am vazut o poza cu cel putin 120 de bucati aduse pe santier.
Se  produc in continuare, la un subcontractor din zona Brasov.
Ultimele vorbe zic ca in februarie incepe sa se invarta in deal. Dar promisiunile d ela Aktor se iau cu multa lamaie....