Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Cuneo


cristi5

@Cuneo mulțumim de poze! După cum arată, se va mai prelungi după termenul actual (aprilie 2024). Lipsește și o diagonală în cap X Radna, pt aia cred că trebuie închis traficul câteva zile.

Am schimbat anii de pe coridor. 2025 înseamnă "nu stim când, dar nu 2024". La fel 2026 etc

Bătuța (2b) 2025. Pun și varianta Vărădia 2025 deși am rețineri cu cetatea.
Sălciva (2c) 2026 în sensul că nu 2025.



Brănișca-Vețel (3) 2024 dar foarte nesigur, dacă nu fac acrobații și inflexiuni depinde de Micia



Tot ce e după 2024 pe Bv-Sighi este sub rezerva că va exista finanțare dacă nu se prelungește finanțarea CEF (cum a fost prelungită din 2023 în 2024)

Varianta Vânători 2024 cu rezerve (am pus și Sighi-Albești fir 2 2023)
Tunel Mureni 2025 adică nu 2024.
Mureni-Archita 2025, sector f greu cu multe inflexiuni, poate fi lejer 2026
Am lăsat 2025 pana la Cața deși mă îndoiesc
Apața-Cața 2027 în sensul că nu 2026



Măieruș 2026, poate fi lejer 2027
Variantele Feldioara 2025
Am pus și Brașov-Stupini X fir 2 2022, Stupini X - Bod X fir 2 2023. Traseul temporar la podul Ghimbășel fir 2 nu e pe OSM


Incredibil cât de simplu se încarcă astfel de screenshots cu copy-paste :)


Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: Cetatean on January 03, 2024, 11:39:28 PMPe "colidor" sa ai un progres lunar de 2.5-3% ,pe unele loturi inseamna lucrari de 15-20 mil pe luna. Si la slaba mobilizare a tuturor constructorilor,asa ceva nu se poate.

@Cetatean buna observatie.

Colegii de pe rutier imi spun ca la autostrazi se face productie de 6-10 milioane euro pe luna. Practic pe coridor ar trebui sa fie dubla productia, ceea ce (dupa o experienta de 11 loturi) nu pare posibil. Asta poate explica si intarzierile birocratice "inexplicabile": CFR prefera sa aiba un proiect lent, decat fara proiect , si "ajuta" intarziind niste hartii...

Loturile feroviare sunt si mai lungi, 30-40 km, iar recordul il detine Bv-Apata + Cata-Sighisoara, cu 84 km. Productia acolo ar trebui sa fie 13 milioane pe luna timp de 48 de luni, la preturi din 2017. Sunt curios cat sunt costurile reale acum.

LE: am primit o estimare: costurile reale sunt cu 50% in plus. Deci productia ar costa in realitate 20 milioane pe luna, din care 6,5 milioane bani adusi de acasa pana se ajusteaza preturile.

La 0,5% pe luna cat se face de fapt (in loc de 2% pe luna in 48 de luni), productia e de 4 ori mai mica: 5 milioane pe luna din care 1,66 milioane bani din buzunar...

In plus, daca luam Arcada spre exemplu, sunt activi pe 5 loturi, din care 3 PNRR si celelalte doua sunt Bv-Sighi, adica unul de 84 km (din care ei au vreo 30-40) si pe celalalt au un pod major peste Olt. Probabil vor muta mare parte din resurse la loturile PNRR si o vor lasa si mai incet pe coridor...


Quote from: Cetatean on January 03, 2024, 11:39:28 PMIndiferent de situatiile dubioase cu liniile de inalta,situri etc, lucrarile astea trebuiau sa fie la 90% dupa 36 luni de contract.

Nu vad cum. Daca iei copacii de la Batuta, cu cele doua consolidari uriase. Alea sunt peste 10% din productia de pe lot. Pe acelasi lot e cetatea Varadia, care iar e vreo 5% pt ca trebuie rasa movila aia, nu e putin material acolo

Dincolo la Micia cei 400m de arheologie da, probabil nu ii impiedicau sa ajunga la 90%. Poate 85% ca mai au blocaj si la cladirea garii Deva

Vlad94

Daca asa miscsre nasoala avem la Varadia, poate nu ar strica inca un fir provizoriu. Atunci, singurele gatuiri raman la Micia si la Salciva.

cristi5

@Vlad94 am intrebat la CFR acum un an de inca un fir provizoriu la Varadia si au zis "nu ca acus-acus mutam cetatea". Probabil si acum cred la fel.

Plus ca firul ala trebuie proiectat, si cand in sfarsit s-ar muta cetatea trebuie demontat pt ca firul 1 va fi primul prin cetate, nu poate fi firul 2. Si daca fac firul 1 provizoriu numai ca sa-l demonteze, vine curtea de conturi... Firul 2 provizoriu e altceva, ca a fost in proiectul original pt a asigura continuitatea traficului...

In general proiectele CFR merg incet dar rareori schimba planul. Ca un marfar...

Sincer ma gandesc cu groaza ca daca sapa pana la nivelul CF la cetate mai gasesc ceva vestigii arhelologice, din mezolitic gen. Dintr-un motiv sau altul, multor stramosi le placea stanca aia... Pozitia e strategica, controleaza trecerea printre deal si cele 2 meandre... Descoperirea ar fi interesanta dpdv istoric, dar atunci mai stam 5 ani

Dagda


shift2rail

^ din cate inteleg, s-a renuntat la ideea unui tunel de baza Comarnic-Darste si se va fora un tunel "de varf" intre Azuga si Timisu de Sus.

cristi5

@Dagda

In stadiul proiectelor CFR
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/

gasesti asta


Despre tunel de baza nu a fost vorba niciodata in vreun SF ci doar speculatii ca cea de mai sus. EU a platit reconstructie pana la Predeal si vrea ca lucrarile sa continue de acolo. Fireste tunel in panta de la 950m nu are sens, asa ca se va cobori un pic din cap X Predeal. Anul trecut se ajunsese din nou la tunel de 10 km, adica diferit de cel de 7 km pe care cred ca-l avem aici

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/predeal/

SFul ar trebui sa fie receptionat curand, dar asa a fost tot anul 2023 daca nu si 2022. Acum scrie ianuarie 2024... Vom vedea exact la ce concluzie  s-a ajuns cel tarziu cand ajunge pe SEAP.

Powered by API/PUM imgur uploader

Xenos

Ce bine era dacă erau prioritizate capetele Braşov-Apaţa şi Caţa - Sighişoara....măcar acum, în ceasul al XII-lea, s-ar putea face asta plus RK prin defileul Racoş.
PUM a luat apărarea lui Aktor că a montat un TBM, păi să fim serioşi, asta este vrăjeală totală din partea antreprenorului - dacă aduceau un utilaj lângă AO sud tronson 3 şi atât i s-ar mai fi găsit scuze?
Pe partea de feroviar cam toată lumea este praf, şi CFR Infra, şi antreprenorii.

Sorinus

Prostia (pe langa tot conceptul de coridoreala), este ca n-au facut un RK + electrificare pe M200 Brasov-Sibiu si RK pe M400 Brasov-Dej.

Apoi isi puteau face de cap pe Brasov-Sighisoara.

Pe directia Brasov->Sibiu->Arad, M200 este oricum varianta cea mai scurta.

cristi5

@Xenos n-a luat nimeni apararea Aktor/Arcada/Euroconstruct pentru c-a montat TBM (de decor, si au montat doua TBM ca sa fie siguri ca le iese "vrajeala") ci pt ca nu se aplica de ex. OUG 64/2022 de actualizare a preturilor (de la buget) pe toate proiectele de infrastructura

Chiar nu e nicio scuza de cautat: constructorii lucreaza pe banii lor (ca nu vrea nimeni sa factureze la preturi din 2016) si pe deasupra mai au si prelungiri aprobate pana in (deocamdata!) decembrie 2026. Deci dupa 3 ani de contract ei au prelungire mai mult de 2 ani. Daca au obtinut asa prelungire, avem un beneficiar si un proiect de talie mondiala!

Din cate stiu, Bv-Sibiu si Bv-Deda nu suporta tonaj mare, sunt linii folosite preponderent pt calatori. Deci nu cred ca tine ideea cu inchis coridorul principal, ca daca tinea, se facea demult. Prioritatea CFR e marfa. Aia le si aduce mare parte din venituri.

Pe ce bani sa faca RK la Racos? Constructorul nu e contractual in intarziere (remember, decembrie 2026) ca sa i se bata obrazul si sa i se ceara un RK "in compensatie". Dar pe Racos-Ormenis si posibil si pe Racos-Cata CFR a facut reparatii prin 2016 cand a devenit clar ca acele tronsoane nu vor fi atinse de proiectul de reconstructie.

Eu inteleg ca pt noi pe forum sunt imporanti calatorii, si sa se termine cat mai repede, dar CFR gandeste foarte mult "marfa", de acolo le vin si mare parte din incasari. Pentru marfa (unde viteza nu conteaza asa tare), nici nu e asa important daca proiectul se termina in 2028 sau 2032. De acolo cred eu ca vine si toleranta CFR pt ritmul slab. Si nu de azi de ieri, ca din 2011 avem 11 loturi cu ritmuri de 0,5-1% pe luna.

-----

@Sorinus  hai sa zicem ca se facea RK. Numai pe Brasov-Apata sunt podurile peste Ghimbasel, Bârsa, Homorod, plus zeci de podete. Cum procedai acolo, le lasai pe cele vechi, eventual vopsite putin? Esti pe coridorul principal de marfa... Vezi situatia existenta la poduri de la pag 6 la pag 22  si podete de la pag 8 la pag 36. Multe sunt austro-ungare, deci clar trebuie inlocuite sau? Inlocuire la un pod = reconstructie. Si nu dureaza 2 saptamani ca RK la linie, iar de pret ce sa mai povestim. Cate poduri sunt pe celebrul RK Buzau-Faurei? Eu vad unul singur, la Vizireni. Lasat probabil asa cum era. Adica amanat problema.

Sigur, putem zice ca e o conspiratie anti-RK, ca podurile sunt de fapt bune, mai merg 150 de ani. Da-mi voie sa ma indoiesc. La asta trebuie adaugat pretul (si durata) "RK" la consolidari si tuneluri.

cristi5

Santierul Brasov-Sighisoara merge inainte, azi am vazut poze si filmari care din pacate nu sunt publice, dar pot confirma colegii din API. S-au facut progrese la varianta Vanatori, "slalomul" Mureni-Archita, la Racos (pod Arcada, dar stim de pe LinkedIn ca si TBM Aktor inainteaza, ca melcul dar avanseaza), viaductul Apata, etc.

0,5% pe luna cat se face pe Bv-Apata si Cata-Sighi, e foarte prost, dar nu e zero! Nu e "a parasit santierul, reziliem"... 0,5% inseamna productie 5 milioane de euro din care cam o treime, adica 1,66 milioane e cresterea preturilor (comparativ, un lot mediocru de autostrada face productie 6 milioane pe luna).

Se putea mai bine cu alti antreprenori? Evident, mai ales daca aveau mai multi bani sa aduca de acasa. Dar cu astia e semnat contractul, si e contract de reconstructie, nu de RK. Sigur, santierul mergand asa incet, avem timp berechet sa discutam de 100 de ori cum ar fi daca ne-am intoarce la Adam si Eva, cum era daca era RK cu Porr sau Swietelsky etc.

Poate sa crape vreunul din contracte, sau amandoua? Din istoricul CFR nu prea. Daca antreprenorul face progrese, CFR il ajuta, ii gaseste motive de intarziere, mai intarzie un fond forestier, o arheologie, etc. Decat sa mai liciteze 3 ani, merge inainte cu astia care sunt. Chiar daca se pierde finantarea CEF, contractul ramane...

Xenos

TMB o să avanseze când o să avem un avans real, în execuția tunelului, cum vedeam pe forum.metrouusor la TBM-urile de pe M5 (si acelea mult intarziate, dar lucrau). Restul este....poveste.
Bineinteles că acest proiect a fost prost gestionat, inclusiv lipsa actualizărilor este regretabilă.
Pe de altă parte, la fiecare pas se vede că un proiect făcut mai ales pentru călători este făcut cu sfidarea deplină, cu nepăsare totală față de călători.
Atenție, dacă prioritatea era pt marfă, RK pe amplasament era arhisuficientă (pare oricum, dar e prea târziu deja pentru discuția asta). Acel câștig de la 1 h 29 min în anii 90 pe linia veche la probabil 1 h 10 min pentru care se bagă peste un miliard de euro mai ales in tunelele alea este evident doar pentru călători relevant, doar prin ricoșeu pentru marfă. Nefiind declivități, era limpede că marfa nu era încurcată deloc de varianta Racoș.
În logica proiectului pentru călători, capetele trebuiau să fie de mult gata.
În logica pentru călători, da, toate trenurile relevante trebuiau mutate de mult pe M 200 (mai ales Dacia, cum s-a făcut și cu Ister), respectiv pe M 400 pe cele relevante pentru  estul Transilvaniei/secuime/mord/Cluj.
Bineînțeles asta presupunea ceva investiții și în aceste magistrale și îndeosebi în final electrificarea M 200 Brașov - Sibiu - Vințu, deci era win win.
Îmi lipsesc cuvintele pentru ce se întâmplă între Brașov și Sighișoara și chiar și pe tronsoanele reabilitate. Nu le mai găsiți scuze, dacă chiar vreți să faceți ceva, faceți presiuni ca pe rutier - părerea mea, suntem o țară liberă (chiar dacă un mesaj recent în această idee, a țării libere, a dispărut fără explicație) și fiecare face și spune ce vrea.

zone_rider


District EA