Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: Xenos on January 09, 2024, 12:41:37 AMun proiect făcut mai ales pentru călători este făcut cu sfidarea deplină, cu nepăsare totală față de călători.

Proiectul nu este facut "pentru calatori". Proiectul Brasov-frontiera este facut pentru ca Jaspers a cerut 160 km/h (adica cale ferata conventionala) pe 90% din traseu si s-a incheiat un memorandum in acest sens, prin anii 2000. E cale conventionala de trafix mixt, si fireste ca la CFR si operatorilor de marfa le convine pt ca curbele cu raza mare ajuta mult marfa, la consumul de energie, chiar daca marfa nu trece cu 160, nici cu 120.

Quote from: Xenos on January 09, 2024, 12:41:37 AMÎmi lipsesc cuvintele pentru ce se întâmplă între Brașov și Sighișoara și chiar și pe tronsoanele reabilitate. Nu le mai găsiți scuze, dacă chiar vreți să faceți ceva, faceți presiuni ca pe rutier -

Cand i-a pasat la Aktor de vreo presiune publica? Pe rutier? Exemplu concret daca ai? Au terminat cand au avut ei chef, dar, atentie, au terminat! Spre deosebire de altii si chiar de marele UMB care cand are un viaduct mai greu "plange ca vrea la mama" si fuge acasa.

Pe mine ma distreaza radicalismul asta, ori esti cu cineva (Aktor) ori esti impotriva lui. Ca Lenin...  Evident ca Aktor o lalaie (pt ca n-au bani, ca de obicei) dar nu poti sa vezi unde are Aktor dreptate? Ce sa mai cerem de la Aktor cand stim ca lucreaza cu preturi cu 33% mai mici? Ce sa ceri de la antreprenor cand vezi ca beneficiarul e in curu gol si cu temele nefacute? Cu lopatica arheologiei dupa 6 ani?

Cui crezi ca-i pasa de "presiuni ca pe rutier"? Suntem in reconstructii pe Bv-frontiera de vreo 12 ani. S-a sesizat cineva? A zis vreun politician de orice culoare ca uite, dureaza o vesnicie? Marii vinovati sunt politicienii si CFR ca permit asa ceva, si acorda prelungiri interminabile constructorilor. Indiferent de constructor, performanta CFR e tot aia: intre 0,5 si 1% pe luna, mult sub cei 2-3% din contract.

Poate pe Bv-Sighi va fi un nou record negativ. Sau poate nu!! Nu stim, au trecut doar 3 ani si termenul actual e peste 3 ani (dec 2026) si *sigur* va fi prelungit. Proiectele de 3 ani intarzie intre 4 si 6-7 ani. Am zis mai sus ca 614-Barzava (acum la 90% dupa 6+ ani) era la vreo 12% dupa peste 24 de luni. Bv-Sighi e proiect de 4 ani... Va intarzia cat intarzie unul pe 3? Sau proportional mai mult? Greu de stiut.

Si apropo "ai cuvinte" despre A3 Nadasel-Bors unde tocmai a aruncat UMB prosopul? Sa tot fie vreo 25 de ani? La campie face oricine si autostrazi si CF. La munte, eventual cu TBM, mai complicat. Sunt totusi putini oameni in lume care stiu ce inseamna sa instalezi un TBM. Sau doua. Cand or posta aia pe forum, o sa citesc.

Cetatean

Arunc si eu o pastila,daca se poate. Au preturi din 2017?
La fel au si aia de la 614 la Simeria,nu? Aia au primit actualizare si indexare si zile si etc,nu? Cu ajutorul claimurilor a firmelor de consultanta etc...
1. Ce ii impiedica pe cei de la aktor sa faca acelasi lucru
2. Faptul ca durata contractului lor de la 36-48 de luni se va duce spre 72-84 nu e doar problema noastra,a calatorilor,nu? 
3. Covid,razboi,inflatie etc?
4. Riscuri asumate de antreprenor?
5. Isi iau niste avocati si dau in judecata statul roman,cfr,afer,mt tot. Castiga si isi iau zeci de milioane.  Ate cazuri de genul avem?

Da,stiu ca nu e ieftina o cartita dar nici sa o legi la curent nu e. Nici sa pui un post trafo nu e. Ma gandeac doar la cele minim 35 de aprobari de care au avut nevoie doar pentru asta.

De ce "plangem" toti aici este:
- lipsa de interes a beneficiarului,pe care personal nu il inteleg.
- pana nu isi numesc manageri de proiecte care pot lua hotarari,semna documente ai "impinge" lucruri,tot greu o sa mearga.
- cand ma refer la impins lucruri ma refer la urgentat cazuri: expropieri,utilitati,paduri etc.
- ca sa nu mai planga constructorii ca nu pot lucra.
- cred ca trebuie sa intelegem ca piata subcontractorilor din Romania a ajuns la limita.
- mai ales in cazul celor de pe cf,care trebuie sa fie si aferizati.
- lipsa fortei de munca,a personalului calificat si a birocratiei excesive fac ca aceste proiecte sa dureze mult prea mult.

cristi5

@Cetatean fireste ca Railworks a cerut insistent actualizarea. Motivul guvernului sa nu actualizeze pe Bra-Sig este ca una din OUG cel putin nu se aplica pe CEF ci doar pe POIM (auzita la o intalnire cu CFR acum fix un an). Motivul real probabil e ca nu mai au bani la buget pt asa ceva. Deci oricat de interesat e beneficiarul, bani nu cred ca sunt.

Zici de curent. Pe langa asta au fost probleme si cu apa pt TBM, si cu boltarii (fabrica adusa din Dubai parca nu corespundea normelor romanesti, au rezolvat un alt flux de productie in zona)

cristi5

Quote from: zone_rider on January 09, 2024, 09:32:23 AMStadiul proiectului Predeal-Brasov poate fi urmarit in urmatorul pdf (nu sunt noutati deosebite)
https://cfr.ro/wp-content/uploads/2023/12/Predeal-Brasov-Stadiu-Q4-2023-.pdf

Cele 3 variante studiate sunt aici
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/predeal/rev2/

Asa cum se vede, in dec 2022 a fost aleasa varianta A3 care e si pe harta API, tunel de 9.8 km. Dupa alegerea variantei au lucrat la detalierea A3, inclusiv un studiu detaliat de simulare operationala predat in noiembrie 2023. Cateva extrase (unele au fost si in revizia 2 asa ca le-am mai pus)

A fost un zvon ca in 2023 vor studia un traseu mai bun (160) intre Timisu de Sus si Brasov dar nu se confirma, au lasat viteza la 80.

De notat ca rezistenta scade cu 44%, deci tonajul maxim admis poate creste de la 775 la 1345 tone. Dar ce folos, ca pe Predeal-Campina tonajul este 910 tone...









Powered by API/PUM imgur uploader

Dagda

Mie cea mai buna varianta mi se pare A1, care e un pic mai scurta pentru ca incepe mai aproape de Azuga si vine cu alte avantaje:
- cea mai scurta / ce mai rapida
- costurile cele mai ok dintre alternativele cu traseu nou
- ft mult traseu nou deci nu va fi asa mare impact pe trafic
- merge cel mai bine integrata intr-o optiune de mare viteza (desi slabe sanse sa avem vreo optiune de mai mare viteza pe Valea Prahovei in urmatoarea suta de ani)

In materie de dezavantaje vad ca ar fi declivitatea 21 mm/m ceea ce ar fi peste 20 mm/m cat avem pe Campina-Predeal.
Poate mai merge adaptata putin varianta asta, eventual inceputa putin mai aproape de Azuga cat sa fie declivitatea 20 mm/m.

oc7avian

Quote from: cristi5 on January 11, 2024, 01:10:17 AMMotivul guvernului sa nu actualizeze pe Bra-Sig este ca una din OUG cel putin nu se aplica pe CEF ci doar pe POIM (auzita la o intalnire cu CFR acum fix un an). Motivul real probabil e ca nu mai au bani la buget pt asa ceva. Deci oricat de interesat e beneficiarul, bani nu cred ca sunt.

O să las cu quote pentru a confirma că așa e. Am ridicat problema asta la câteva întâlniri ulterioare cu autoritățile (tot în 2023): promisiunea era că alocă banii la rectificarea bugetară. Asta înainte să devină evident cât de grav e bușit bugetul. Acum putem privi în urmă și să vedem că nu s-au alocat banii de ajustări.

străbăturn

Eu nu înțeleg de ce pe București-Constanța se merge cu viteza medie de 112kmh, linia e mereu dreaptă, și am văzut că baga 160 și prin localități. Atât de mult încetinesc totul Feteștiul și podurile peste Dunăre?
Dacă ăstea ar fi rezolvate cu cât ar merge mediu?

Sorinus

Podurile sunt făcute, se merge cu 100 sau 120. Cel de la Centrală Nucleara are 50 cred, plus București N -Băneasa cu cca 50, plus intrarea în gara Cta,  plus restricții la Ciulnița și Fetești pt ca încă se lucrează, plus alte limitări și restricții punctuale. Plus ca nu toate IRurile sunt trasate cu 160, Astra știu ca e cu 120.

Xenos

@cristi5 dar Jaspers a cerut corecţiile de traseu mai ales pentru ca trenurile de călători să poată atinge cei 160 km/h. Altfel o viteză decentă de marfă (nu 120 km/h, care nu cred că va fi oricum) se putea atinge şi pe RK pe amplasament.
Asta e problema, noi facem chestii impuse de alţii sau stabilite cu alţii fără să înţelegem care e raţiunea pentru care a fost propusă acea variantă şi apoi facem exact opusul finalităţii proiectului.
Acum 15-20 de ani se circula încă decent pe Braşov-Sighişoara, chiar dacă nu ca în anii 90. Acum totul e praf, timpul imens, trenuri puţine şi scurte - dacă azi ar fi gata tronsonul, nu ar avea ce să circule pe el, practic.
Cât despre problema de fond, să înţelegem că nu ne înţelegem - eu am trăit vremea când nici pe rutier nu erau presiuni publice şi nimeni nu făcea autostrăzi, se vegeta cu Bechtel şi cu chestii de tip Lehliu-Feteşti.
Când au apărut presiunile publice, autostrăzile au devenit o temă în presă şi în opinia publică şi politicienii au prestat, fie şi mediocru.
Oricine circulă cu trenul va vedea că opinia publică este clară, de mult, trebuie doar articulată şi să i se dea glas. Nu e musai să faceţi voi asta, chiar dacă ar fi fost oportun. Dar înţeleg că v-aţi certat cu aproape singurul om care ştia feroviar un pic mai tehnic, în afară de tine (şi el cu viziuni foarte conservatoare şi mai ales de tip nu merge, dar măcar omul ştia ce spune).
Eu nu sunt de acord că presiunile asupra Aktor nu au efect. Trebuie măcar criticaţi pentru măgăria de pe acel tronson feroviar şi insist că tronsoanele de capăt trebuiau deja să fie gata, la ce volum de lucru era acolo în 3 ani nu aveai ce face. Şi nu contează cum şi-au împărţit ei, Railworks a licitat împreună pe toate cele trei loturi şi aşa s-au atribuit, mica înţelegere greco-română pe tronsoane şi bucăţele nu are niciun efect juridic faţă de cocontractant, statul român.

cristi5

Inca odata @Xenos stii de vreo presiune asupra Aktor care sa fi avut efect? Concret. Uita-te cat a injurat API pe Aktor pe ST2 cu mesteru Manolis si alte asemenea. Rezultatul a fost fix aceeasi lalaiala.

Fireste ca exista presiunea publica pe politic sa faca autostrazi, ca Romania e in urma in domeniu, e o nevoie clara. Caruta e un vehicul popular, versatil, mult-iubit, etc. Si degeaba a fost (sau ar fi fost) presiune cand nu erau bani, ca nu s-a intamplat nimic. Deci de-aia au inceput sa se intample lucruri, ca au fost bani. Nu cred c-a dat pe dinafara presiunea.

La feroviar presiunea publica pe politic lipseste. N-o putem inventa noi. O sa apara pe masura ce drumurile se vor umple de masini, si o sa faca o ora pe autostrada din orasul A in B, dupa care inca o ora sa intre in B si sa anunga acasa.

Va creste apetitul pt tren si poate va apare presiune...
- GdN-OTP a deschis apetitul pt tren metropolitan, s-a dat si ceva legislatie in domeniu, apoi vor intelege (sunt depaaarte!) ca poti uni metropolitanul din Bucuresti cu ala din Ploiesti, ala din Brasov cu Fagaras si Sibiu si tot asa
- tronsoanele tot mai multe cu 140-160 sigur ca vor ajuta
- eu circul interurban exclusiv cu trenul in Romania ca cu siguranta rutiera m-am lamurit. Mare parte din publicul calator e tanar si are atatea filme in laptop ca nu ii pasa de timpul de parcurs.

Cand nu ai presiune publica, si beneficiarul e mereu in offside, sa te chinui cu presiune pe antreprenor (caruia i s-a rupt in paișpe pana si la autostrazi vitale cum e ST2) e fix degeaba. Trebuie sa ne alegem bataliile ca nu le putem duce pe toate.

———

Nu stiu daca Jaspers a cerut 160 de dragul calatorilor sau pt ca aia e cea mai buna CF conventionala in Europa. Dar sigur-sigur CFR nu a acceptat 160 pe 90% din traseu de dragul calatorului ci pt ca altfel EU (via recomandarea Jaspers) nu dadea banii. Acel 160 a fost ca Acordul de Mediu de la Holdea-Margina: EU il vrea/voia, noi nu foarte, dar fara el nu pupam banii.

Asa ca sincer nu cred ca tine logica "ati inceput pt calatori si acum ati uitat de ei". Calatorii sunt un subiect secundar pt CFR SA, mai ales cand au de administrat ditai santierul.


cristi5

Quote from: Xenos on January 12, 2024, 08:30:02 AMinsist că tronsoanele de capăt trebuiau deja să fie gata, la ce volum de lucru era acolo în 3 ani nu aveai ce face.

Care capat? Bv-Maierus si Sighisoara—Vanatori? De acord, trebuia fluierat in 3 ani dar
- preturile...
- reproiectari si expertize. De ex firul nou Sighisoara-Albesti a fost blocat 2 ani de discutia daca sa se pastreze sau nu podul cu cale simpla din X Sighisoara
- istoric tronsoane de complexitate si lungime comparabila cu aceste "capete" au durat 7-9 ani. Cu si fara Aktor. Deci nimic nou. A, ba da, preturile :)

Plus ca Stupini-Maierus nu e asa simplu cum pare, e mult fir provizoriu din motive de poduri si podete cu cale dubla, se vede la raul Ghimbasel, nu stiu care e planul la raul Barsa, apoi Rotbav-Vadu Rosu iar vor fi variante provizorii din motive de podete etc. Poate e contra-intuitiv, traseul e drept ca-n palma dar ai pod/podet cu cale dubla in proiect, solutia pt mentinut trafic e varianta provizorie.

Pe scurt, daca privim doar in t(e)ren, e revoltator. Mesterul e un indolent si incompetent. Dar daca intelegem ce e in birouri la beneficiar, consultant, antrepreonor, treaba e mai complicata. Preturi, OUGuri, expertize, reproiectari, planificari de trafic pe variante provizorii, inchideri de linie. Iar daca privim istoric, nu e absolut nicio supriza.

———
Daca te referi la tot lotul Bv-Apata si Cata-Sighisoara, atunci nu sunt deloc de acord, nicio sansa 3-4 ani.

Lotul are 84 km, dublu fata de loturi mult mai simple, care au durat, cum zic 7-9 ani (hai sa luam Simeria-Gurasada, 40 km din care vreo 6 km pe varianta, restul existent). Aici avem vreo 30-40% traseu nou din acei multi 84 km...

Pe sud Viaductul Maierus de 2 km, e in alta liga. Plus ca Acordul de Mediu permite lucrul 3 luni pe an...

Pe nord 3 tuneluri noi, si mult traseu nou cu intersectii proiectat-existent pe ambele parti (Mureni-Archita, dar si racordarile la tunelul Beia). Astfel de intersectii pe ambele parti nu au prea existat pe restul loturilor (exceptie Varadia), si necesita inflexiuni provizorii complicate.

Sincer nu inteleg cum au impartit loturile. Probabil s-au grabit sa aplice la finantarea CEF. Si la asemenea loturi uriase ar fi trebuit interzis cumva sa castige acelasi grup de firme ambele loturi. Se duce naibii scopul impartirii pe loturi.

Cetatean

Oarecum,cand te pui sa iti faci calcule cu statii de betoane,organizari de santier si alte avize,s-ar putea sa constati ca da,ai o economie de cateva milioane de lei fata de alt fraier care liciteaza.
Asa ca tu te-ai ales cu 3 loturi pe care nu le poti duce...

oc7avian

Am reușit astăzi pe o zi cu vânt geros, dar măcar fără precipitații, să văd starea portalurilor de tunel + TBM de la Racoș. Enjoy  :cheers:


Și niște instantanee:

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Xenos

Enjoy ce, 2 capete de TBM incremenite acolo? Nici macar nu au asamblat cartitele.