[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Reluăm aceleași discuții politice de parcă s-ar fi schimbat ceva. Și de parcă am văzut oficial un proiect concret și real de continuare. Și sunt surprins că lumea e mai supărată că cineva a zis că nu se face (o certitudine) față de minciunile din ultimii ani că aproape e gata ceea ce avem acum, minciuni continuate cu acum se mută constructorul și pe restul de tronson. Sincer prefer pe cineva care spune nu. Măcar nu sper.

Singurele soluții propuse concret sunt bandă unică de autobuz pe Iuliu Maniu + resistematizare la nivelul podului. Merită să împingem regândirea bretelei de coborâre astfel încât să fie după semafor (prin breteaua Ford, soluție discutată anterior aici).

Banda unică nu cred că va compensa nicio picătură. Trenul suburban e un vis deocamdată și posibil o utopie pentru zona asta ca efect. Tot ce am zis în rândurile de aici sunt din perspectiva unei persoane care dorește bulevard mai departe (din nou soluție discutată aici). Sper doar că se va studia o soluție reala, fezabilă. Dar nu-s supărat cât timp administrația e sinceră cu mine.

panzer

E normal. In Bucuresti acum exista exact un singur santier de infrastructura: D-na Ghica. Asta este mostenirea fostului primar.

In rest toata lumea vorbeste: refacerea liniilor de tamvai, P&R, noi linii de metrou, noi penetrari, extinderea sistemului de management al traficului. E clar: sunt necesare toate, nu are nimeni dubii, dar nu se face mai nimic. Corectie: nu s-a facut nimic.

Aici la Ciurel e singura parte unde mai e ceva de dezbatut.

strainu

#1622
Quote from: AlexxC on October 15, 2020, 10:15:47 PM
https://buletin.de/bucuresti/o-noua-alternativa-de-iesire-catre-a1-prin-chiajna-conexiunea-giulesti-centura-capitalei-este-gata/

A incercat cineva varianta asta? Pare o conexiune excelenta din zona Crangasi pana in DNCB desi google maps nu ruteaza pe acolo.

OMG, l-au asfaltat? :O Am luat-o pe acolo acum ceva ani și era atât de plin de gropi încât am renunțat imediat după ce s-au terminat casele din Chiajna, că riscam să rămân acolo. Pentru mine e o veste excelentă, dar nu e cu adevărat o soluție pentru Militari, drumurile alea prin Giulești sunt super înguste și pline de denivelări de la lucrările de canalizare făcute de Erbașu pe la începutul deceniului trecut, iar dacă stai acolo și vrei pe centură oricum e mai simplu să ieși prin Chitila.

L.E.: Acum văd că știrea e din iulie. Cred că asta spune tot despre succesul rutei.


Quote from: oc7avian on October 15, 2020, 11:49:53 PM
Singurele soluții propuse concret sunt bandă unică de autobuz pe Iuliu Maniu + resistematizare la nivelul podului. Merită să împingem regândirea bretelei de coborâre astfel încât să fie după semafor (prin breteaua Ford, soluție discutată anterior aici).

Săptămâna asta încă lucrau, dar soluția pare să tindă spre mutatul Virtuții pe benzile din stânga și o bandă de accelerare până la semafor, ceea ce mi se pare decent.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

ghrt

M-am uitat pe PUZ-ul din 2011, referitor la chestiunea cu zona de protecţie a aducţiunii.

Scrie negru pe alb că avizele se vor obţine "numai după obţinerea derogării de la legiuitor, în privinţa legislaţiei care stabileşte regimul şi dimensiunea zonelor de protecţie sanitară".

Ca parametri:
De la minim 40 metri+aducţiune zonă de protecţie în HG din 2005, în PUZ apar doar 8 metri de zonă mediană verde, în care sunt incluse şi zona de protecţie şi aducţiunea.
Apele pluviale de pe drum sunt propus a fi colectate într-un tub de fontă/pafsin amplasat chiar în albia aducţiunii, cu menţiunea că va fi etanş şi se va deversa în aval de staţia de tratare

oc7avian, între un mincinos care spune "eu încerc, dar xxxx nu mă lasă" şi nu face absolut nimic şi un onest care zice direct că nu e soluţie cel puţin pe moment, oamenii în majoritate îl preferă pe primul. Şi nu numai în politică, în general în viaţă. Cum se spune, minte-mă frumos. Nu mai zic că foarte puţini realizează că proiectul propus este imposibil - putem citi 108 pagini de postări în urmă, şi dacă o afirmă sunt înjuraţi la rândul lor de cei care speră că domnul primar va face şi va drege.
Speranţa moare ultima.
Cont (aproape) inactiv.

oc7avian

Înțeleg de ce suntem concentrati pe un proiect în a judeca. Un primar se judecă prin suma de proiecte, dar la fostul primar poți aduna pe o singură mână idei/proiecte (aici includ și alte domenii, gen STB). Iar în București ne-am obișnuit așa. Ba atât de praf a fost Primăria Generală că unele de Sector au "furat" proiecte și și-au creat o imagine pozitivă prin comparație.

La câte lucruri sunt restante în București, viaduct peste Lacul Morii e clar exclus câțiva ani. Bugetul nu duce. Acum vom fi (sperăm) într-un mod de recuperare generală. Oricum, Lacul Morii deja se transformă în rezidențial pe 3/4 laturi, deci mi-aș dori să se transforme în ceva exclusiv dedicat oamenilor (promenadă, caiace etc.).

Revenind la discuția despre un posibil bulevard, știu că vorbisem despre tramvai ori autobuz. Tramvaiul îmi surâde pentru că introduce o radială nouă de medie capacitate care s-ar lega de un pseudo-capăt al rețelei de metrou: Petrache Poenaru (o stație foarte bine amplasată în medie față de GdN, Victoriei, Unirii). Din satelit pare că unele zone nu au nevoie de densitate mare de stații într-un prim pas (zona de case).

Am două întrebări:

  • podul ar putea susține o linie de tramvai pe una dintre benzi, el nefiind proiectat pentru așa ceva? Dacă da, e exclus să avem legătură (schimb) cu 41. Dacă nu, am putea avea o legătură cu 41? Mi se pare foarte restrictivă zona
  • unde am putea întoarce tramvaiul cu niște raze de curbură decente? Nu am putut identifica niciun loc care să nu impună semafor rutier pentru întoarcere. Mi-am imaginat în zona primului pod pietonal peste Dâmbovița unde s-ar putea expropria parcarea privată de pe colțul Splai - Petre Popovăț. Bucla ar impune semafor doar pe direcția Regie -> Ciurel

Ca o paranteză, capătul lui 601 a fost mutat fix între gurile de metrou, deci avem un fel de nod multimodal  :lol: Dar în stilul caracteristic STB, nu s-a comasat cu următoarea stație care e la 50m acum. Paranteza asta e utilă pentru că aici văd și capătul principal al liniei de tramvai. Celălalt capăt ar necesita un P&R

ghrt

Impresia mea, adică nu am cum şti, este că în zonă e o problemă dată de faptul că mulţi locatari sunt oameni care merg la job. Într-un cartier nou construit apare problema asta, cine îşi permite rata sau chiria şi are nevoie de locuinţă e în câmpul muncii. La un cartier construit în timp sau suficient de vechi socialul se mai diversifică.
De asta cred că transportul în comun ar trebui gândit pentru un flux mare în rush hour.
Problema nr 2 este pe teren, acolo străzile au rămas la nivelul de sat şi cel mai probabil aşa vor rămâne. Sensurile unice ajută dar nu pot face minuni. În plus sunt doar vreo 3 străzi radiale în toată zona, care e împărţită între UATuri greu de coordonat.

Mi se pare între greu şi imposibil să faci sens unic astfel încât să fie o bandă separată pt autobuz (pe termen mediu tramvai) pe radiale. De asta cred că ar trebui expropriat pt o radială exclusiv de tramvai (se poate înghesui) şi să se facă concentrice care să o aprovizioneze, în special velo şi pietonal.

Sunt curios ce plan va fi oferit de echipa lui Nicuşor, are pe cineva cu experienţă acolo.
Cont (aproape) inactiv.

thefrenzybudgeter

@ghrt: fix cu mentalitatile acestea ajungem sa ne dam cu capul de zid de frustrare. In loc sa ganditi, faceti eforturi in a convinge pe cei in functie ca da trebuie facut si avem cum, noi ne blocam in acei 40m de protectie. Okay, lasi acei 40m si expropiezi mai la sud si il faci. Toata acea aglomerare are nevoie nu neaparat de acces auto cat de sistematizare si acces pentru transportul public.

Daca spuneti ca nu sunt bani ...scuze dar avem 2mld de lei numai in subventii. Bani sunt sa expropiezi, sa faci si bulevardul cu transport in comun adecvat.
M-am saturat sa vad cum oameni in toata firea sunt atat de ipocriti. Vrem dezvoltare fara infrastructura. Nu spune nimeni sa faci doar pentru auto fiindca ar fi ineficient. Dar avem nevoie de infrastructura si pentru pietoni, si pentru biciclisti, si pentru autobuze dar si auto.

Chiar langa statia de epurare au un spatiu neconstruit mai la sud pe unde se pot duce, dar asta inseamna sa expropieze un pic mai mult. Sunt doar locuinte unifamiliale, blocurile de locuinte se pot evita.

oc7avian

Nu am fi ipocriți nici dacă am fi împotriva proiectului. Într-o dezbatere nu există doar cei cu părerea ta și cei ipocriți. Dar noi suntem pro-proiect.

Sunt bani în subvenții pe care nu-i poți elimina peste noapte, ci doar cu investiții. Alte subvenții vor rămâne că nu pot fi eliminate în totalitate (ex transportul public).

Ce am zis eu este că financiar este imposibil să continuăm cu autostradă urbană, de exemplu peste Lacul Morii. Dar o solutie cu infrastură și pentru pietoni, bicicliști, transport public putem duce financiar. Pentru că putem aplica pentru Fonduri Europene. Totuși trebuie să facem studiu și proiect, nu? Trebuie să plecăm de la premisa că nu avem nimic. Nu am văzut nimic. Dacă există ceva, eu mă bucur.

Dar financiar situația e gravă în București. E un oraș unde totul e șubrezit, nu doar infrastructura rutieră. Sunt extraordinar de multe de recuperat. Pe rutier nici măcar banalele marcaje rutiere ori indicatoare calumea nu avem. Chiar și călătorind prin țară, situația din București mi se pare incredibilă. Degeaba e bugetul mare, că n-a fost folosit cum trebuie până acum.

În prezent orașul nu e pentru nimeni. Nici oameni, nici mașini.

PS: Îmi cer scuze pentru offtopic

Fred

Doar un lucru de amintit: suntem in plina epidemie si nu scapam de ea mai devreme de 12 luni, transportul in comun e cea mai proasta idee in perioada asta pentru ca nu are capacitate suficienta daca se respecta distanta de siguranta. Si hai ca de asta scapam, dar daca o sa ramana dependenta de transportul in comun ca unica solutie pentru trafic o sa fie single point of failure pe veci.

ghrt

^^^Fantastic, nu se face continuarea proiectului din cauza mentalităţi mele. Când o să mă cred aşa de special o să rog medicul să strângă mai tare cămaşa!

S-a pus întrebarea de ce este ilegal proiectul în condiţiile în care Primăria şi-a asumat un PUZ. Ei bine, eu am răspuns - am arătat ce încalcă dpdv legal şi ce chichiţă au folosit ca să spună în mod fals că au o soluţie viabilă. E vreo problemă legată de mine? Sau cel care dă veşti proaste trebuie împuşcat? Poate că am o problemă. Presiunea de la servici de a da veşti bune se refulează pe forum şi dau aici veştile proaste. Muhaha! Daţi minusuri, că pentru mine e ok, merită compromisul. Poate devine legal proiectul.

Da, eu susţin legalitatea. De ce am mentalitatea asta retrogradă? Păi, ce înseamnă de fapt, pe teren, în farfurie a fi nelegal? Înseamnă că dacă se continuă cu acel proiect, în apa de la Roşu vor ajunge suficienţi poluanţi încât să nu mai putem face baie cu ea. Că de băut, aproape toată lumea ia fie îmbuteliată fie filtrează cu filtre de calitate, că nu mai e potabilă direct de mulţi ani.

Ce expresie impersonală, să se facă. Aici e o discuţie mare, foarte mare. Doar o antamez.
Ce să se facă? Reamintesc proiectul iniţial - drum de legătură de tip expres între A1 şi Splai, coroborat cu drum de legătură expres între A2 şi Splai. Adică cine mergea de la Piteşti la Constanţa urma să o facă traversând Bucureştiul. Genială viziune, nu? Asta să se facă? Pentru că ăsta era planul iniţial. Am zis de la început că e o tâmpenie. Lumea de pe aici, forum de constructori, nu şi nu, că e genial să construieşti aşa ceva. Da mă, e genial să faci hobanate, dar nu e genial să trăieşti în oraşul ăla cu hobanate. Iar eu trăiam în acest oraş la momentul respectiv, nu fugeam din el din motive diverse - poluare în principial, cum am început să o fac de 5-6 ani.

O altă temă de proiectare. Vrei să ajungi repede la şcoala copilului şi apoi la job cu maşina? Câţi mai doresc acest lucru în rush hour? Pe ce relaţii de trafic? Avem aceste date? Fără ele, ce facem aici pe forum? Dă unul 2x2 benzi, altul 3x3 benzi, tu eşti ok să se demoleze doar locuinţe individuale (cumva ca în bancul cu găini am şi eu?) şi altul mai darnic vrea demolarea unor blocuri mai mari? Ce se obţine? Previzionăm un rezultat pe bune, sau doar facem aşa, şi vedem după aia?!
Ok, facem. Demolăm acolo şi dincolo. Cât costă? Câţi bani are PMB în conturi, pentru exproprieri (care din ce ştiu nu sunt eligibile pe nici o finanţare europeană)? Cumva nu sunt bani?

Eşti supi că durează dimineaţa să ajungi la job? Te înţeleg perfect! Când plec de la Suceava, am grijă să o fac astfel încât să ajung în apropierea Bucureştiului pe la 9-10 seara. De ce? Ca să nu stau 1-2 ore în ambuteiaj pe ultimii 3-4 kilometri din cei 450! Ambuteiajul din Roşu nu e numai în Roşu. E şi în satele din estul Bucureştiului, unde la fel sunt vechile uliţe pe post de drumuri auto şi unde poţi călca pe cineva dintr-o mică neatenţie, că prea puţine au şi iluminat sau trotuare. E rezultatul că se permit PUZuri derogatorii fără ca Primăriile să impună spaţii publice, drumuri suficient de largi , şcoli, creşe etc.
Avem bani să demolăm ce s-a construit aiurea în ultimii 15 ani? E o supriză dacă spun că nu sunt? PMB avea acum 2 săptămâni în cont cam 10 milioane de lei. Atât. Şi vine iarna, cu alte cheltuieli.

Cine este supărat că se plătesc subvenţii la STB şi Metrou deşi el merge cu maşina? Ok, cel în situaţia asta, ai idee ce e ăla un oraş? Ce e viaţa urbană? Că spaţiul e mega scump, şi de aia spaţiul alocat drumurilor nu permite tuturor să meargă cu maşina? Asta dincolo de faptul că în mod realist nu au suficient de mulţi maşină sau venituri de uber.
La fel, supărat că se plătesc subvenţii la gigacaloria RADET deşi atâţia plătesc la centrala proprie? Ce alternative sunt la situaţia existentă, adică ce propui să fie funcţional? E în Bucureşti infrastructură pentru curent electric pentru toţi actualii clienţi RADET? Putem suporta poluarea centralelor de apartament pe gaz? E infrastructură de gaz pentru toate apartamentele?

Eu sunt ipocrit? Cine crede asta, spuneţi-mi te rog, cei care s-au mutat acolo nu ştiau cum arată drumurile? Nu au văzut că e teren să mai faci zece cartiere? Dar strada e fix uliţa veche, pe care de abia trec unul pe lângă altul două autobuze? Au crezut că va veni cineva să dărâme casele de lângă drum, sau blocurile, mereu ale altora, ca să lărgească drumul? Le-a promis cineva chestia asta?

Dezbaterea aici ar trebui să înceapă de la urbanism. Şi prefer să dau un cu totul alt exemplu, din alte cartiere. Ani de-a rândul, magistrala de metrou M2 a fost extraordinară. Ajungeai repede la locuinţele (mai) ieftine din sud la zonele de birouri din centru şi nord, cu salarii decente sau mărişoare. Toată lumea a ajuns la această concluzie extraordinară: dezvoltatorii au făcut birouri în nord, zonă de prestigiu cu acces facil la metrou, amploaiaţii au căutat locuinţe la metrou, M2 în special, s-a construit în draci şi de foartă proastă calitate şi acolo în sud.
După nişte ani de dezvoltare vedem rezultatul: amploaiaţii sunt sardine câteva ore bune. Companiilor cărora le pasă de salariaţii lor le-au introdus program flexibil (de dinainte de pandemie, puţine). M2 este supra-aglomerată până la punctul la care aglomeraţia este periculoasă în sine. Deja vorbim ca M4/6 să dubleze M2. Sau linia de tramvai rapid Romprim- Titan-Ghica-Pipera să mai degreveze.
Oricum ai da-o, staţiile sunt pline până la punctul la care călătoria devine neconfortabilă şi periculoasă. Asta vrem? Asta e dezvoltare?
Urbanismul studiază cum se poate trăi ok în oraş. Soluţiile lor ţin cont şi de a construi drumuri, şi de a închide sau demola drumuri. Părerea e în general de a restrânge circulaţia auto. Dar aceste păreri sunt o veste teribil de proastă pentru cetăţeanul care vrea să meargă cu maşina, fără să facă efortul de a înţelege de ce s-a ajuns la aceste păreri. Sunt cărţi de citit pe subiect. Ar fi utile deoarece promisiunea noului primar este că va avea consilieri cu o foarte bună experienţă şi reputaţie pe aceste domenii., dar sfaturile lor, am eu aşa impresia, vor genera multă perplexitate şi ură. Cum, nu se poate cu maşina...?

^Sunt mulţi cetăţeni care oricum nu au cum să meargă cu transport individual. Nu au acces la o maşină individuală. Iar aici oricum nu vorbim de o aglomeraţie temporară de 2 ani, până epidemia o să scadă în intensitate.
Cont (aproape) inactiv.

oc7avian

+1

Dar să avem grijă că deviem de la subiect într-un fel. Totuși mi se pare în general că acest Ciurel a devenit singurul subiect aprins de discuție legat de infrastructură în București aici. Dar sincer cred că nu e vina noastră. Nu am avut șansa să vedem și altceva nou în teritoriul PMB. De aceea trebuie să ne liniștim un pic și la rece să privim întreaga imagine a orașului.

Suntem un forum de oameni cu cap care vrem soluții, dar trebuie soluții pentru toți locuitorii. Penetrația nu e pentru toți, dar e pentru foarte mulți (dar astăzi nu are soluția studiată). Totuși suntem pe un forum de infrastructură care implică toată infrastructura. Bucureștiul plânge la toate capitolele. Nu e Brașov unde să zici că lucrurile sunt încă cât de cât decente și doar anumite subiecte ard, iar altele au nevoie doar de optimizări.

Musai trebuie să continuăm cu un urbanism sănătos în cap spre a nu repeta o Fabrica de Glucoză la scară largă. Ar fi tragic. Tot orașul are nevoie de urbanism, dar aici nu e locul de detaliat.

Pe cât de drag mi-e acest pod, el nu e pentru mine. Eu nu am mașină. Teoretic sunt un bogat al Bucureștiului, dar nu am. Și mulți prieteni cu salarii bune tot transport public aleg. Repet ideea: pentru majoritate cea mai importantă resursă este timpul. Așa că să oferim timpi buni pentru toți, fiecare cu un cost. Pentru individ, Bucureștiul e un câmp de luptă, fie că e pieton, pasager, pieton ori locatar (la el acasă). Nedemn de Europa.

Sincer, cred că avem nevoie de un fresh start, inclusiv la acest proiect. Îndur cu drag o pauză în dezvoltare dacă știu că va începe un plan realist, pe scară largă. Iar față de planul inițial al penetrației, acum chiar e momentul de regândire. Aici e critic.

voicul

#1631
Mai mult reportaj TV, decat informatie utila, dar poate ajuta.


ghrt

^^ În primul rând trebuie să ştim ce vrem, local şi la nivelul metropolitan.

Una e să se construiască (adică chiar să fie edificate, nu doar pe hârtie) bulevarde care să conecteze cartierele periferice cu centurile. Atunci o ieşire din cartier se impune. Însă nu ştiu ce ar rezolva? Oamenii care locuiesc acolo şi scriu pe aici par să îşi dorească mai mult acces în oraş.
Dacă se face doar acest bulevard conectat la Ciurel, el va dubla Iuliu Maniu cu atât de mult succes încât va fi blocat de traficul de pe A1, care este considerabil şi poate bloca lejer 5 benzi pe sens. Iar riveranii vor avea poluare (chimică şi fonică) fără mari avantaje.

Dacă se face doar accesul în oraş pe o idee calchiată pe proiectul ăsta, adică o radială nouă de mare capacitate, nu văd fizic o soluţie pentru auto. M-am uitat pe Maps şi loturile au fost construite aberant, fără a lăsa posibilitatea unor şosele decente nici radial şi nici chiar concentric.

Dintre soluţiile de transport, doar autobuzul şi pistele velo mi se par disponibile foarte repede. Tramvaiul necesită lucrări. Auto, la fel, necesită lucrări.

Apoi, problema care s-a născut în ultimul deceniu, cum coordonezi UATuri diferite, cu interese şi culoare politică diferite? Că ar trebui un PUZ comun întregii zone. Situaţia este similară pentru alte câteva comune.

Partea cea mai interesantă este însă alta. Pe hartă, zona respectivă aşa cum este delimitată de bulevardele mari existente (plăcinta) este similară ca arie celorlalte zone, nu e nici cea mai mică şi nici cea mai mare. Şi nici cea mai construită. Ce lipsesc însă sunt legăturile concentrice, şoselele 2x2 capabile să ducă traficul în bulevardele Iuliu Maniu şi Giuleşti, şi ce are în plus e traficul imens intrat de pe A1. De asta cred că cel mai rapid ca investiţie auto se pot face conexiunile A0 cu celelalte bulevarde din vest, pentru a mai elibera Iuliu Maniu, şi apoi să fie optimizate legăturile concentrice măcar cu Iuliu Maniu dacă nu mai departe cu Giuleşti.

O altă chestiune de care nu se vorbeşte este că investiţiile coerente în Bucureşti au fost făcute exclusiv pe nord, în rest chestii punctuale şi reabilitări. Adică intrarea de pe DN1 este ceea ce ar fi trebuit să fie toate, dar în restul s-a făcut doar o reparaţie cu ceva cosmetizare.
Cont (aproape) inactiv.

Fred

Quote from: ghrt on October 17, 2020, 09:06:16 PM
Ce să se facă? Reamintesc proiectul iniţial - drum de legătură de tip expres între A1 şi Splai, coroborat cu drum de legătură expres între A2 şi Splai. Adică cine mergea de la Piteşti la Constanţa urma să o facă traversând Bucureştiul.
E evident ca acea idee e o aberatie; e evident ca nu va face nimeni asta cand se construieste A0 si se modernizeaza intersectiile de pe DNCB, care pe jumatatea nordica e si extins la 4 benzi. Deci sa fim onesti si sa ne gandim: care e problema si care sunt solutiile?

Problema e evidenta: traficul care vine pe A1 in Bucuresti (nu tranzit, ci in Bucuresti) nu poate intra doar pe Iuliu Maniu. Nu e nevoie de nici un studiu de trafic ca sa confirme ca Iuliu Maniu e blocat 16 ore pe zi, o simpla observatie in zile si intervale aleatoare e suficienta: e blocat.
In plus, cei care au treaba in alte parti ale Bucurestiului decat zona de vest o sa mearga pe A0 sau pe centura si nu intra pe Iuliu Maniu. Dar ce facem cu sfetul vestic al Bucurestiului? Solutia logica ar fi o strapungere in nord de Iuliu Maniu si una prin sud. Una singura nu ar rezolva complet problema, Crangasi, Drumul Taberei si zona spre Regie sunt destul de mari ca sa nu incapa pe IM si o singura strapungere, asa ca o strapungere pe Bd. Timisoara si una in Virtutii sunt cele mai simple alegeri: mai in exterior deja exista alte variante (Prelungirea Ghencea si Chitila, cand se vor rezolva problemele in DNCB), astea doua sunt singurele variante viabile in zona respectiva. Transportul public nu ajuta pe nimeni care locuieste in Drumul Taberei sau Crangasi si lucreaza spre A1, ca nu o sa lase masina la centura si o sa vina acasa cu tramvaiul, la fel pe nimeni care trebuie sa se intoarca in Bucuresti din directia respectiva.

Se tot discuta de apa de la Rosu; problema e reala si corecta. Se ignora insa faptul ca atunci cand s-a facut proiectul zona era mult mai putin construita si se putea devia suficient de mult fara costuri uriase. Intre timp cetatenii de bine care sunt cu "NU" in brate au blocat proiectul, s-au construit cladiri haotic si a aparut motivul suplimentar ... nu putem sa expropriem, costa prea mult sau "ce vina au oamenii aia care s-au mutat in blocul facut pe traseul proiectului?". Da, s-a rezolvat, nu se poate. Dar as dori in primarie si in parlament oameni care sa vina cu solutii, nu cu "nu se poate", orice Dorel tractorist poate sa spuna ca nu se poate, nu avem nevoie de un Dorel la primarie, ci de un primar competent care sa accepte solutii chiar daca nu le-a inventat el, ci un lunatic cu niste ani in urma.

Deci, pana la urma ce facem, spunem ca nu se poate si lasam lucrurile asa? A facut cineva un calcul cat costa poluarea din cauza blocajelor de pe Iuliu Maniu, cat costa timpul si carburantul in acele blocaje? S-ar putea sa fie foarte ieftin sa facem o strapungere. Chiar si cu electrificarea parcului auto timpul in trafic tot costa, si peste 10-20 de ani de strazi tot va fi nevoie. Il mai tineti minte pe ministrul transporturilor care spunea ca Romania nu are nevoie de autostrazi, nu? Nu il chema Nicusor, dar avea aceeasi mentalitate.

thefrenzybudgeter

@ghrt:

Eh ...cand am spus de mentalitate m-am referit la notiunea de "nu se poate". Ba se poate, cu o alta abordare si plecand de la premiza ca se poate, si se poate si legal cu adaptarea acestuia.

Nu cred ca am spus ca ineptia drumului express ce se dorea a fi construit este bun sau de sustinut/construit. Ceea ce am spus este ca ar trebuii sa sustinem constructia de cai de access pentru acel cartier imens. In afara de Iuliu Maniu nu exista nimic care sa permita accesul si al transportului in comun dedicat si al masinilor.

Pe cat vreti voi sa credeti masina si nevoia imensa de transport in comun nu va disparea. Avem cazul din Olanda unde populatia desi pe distante scurte/medii foloseste infrastructura de transport in comun si velo, pe distante mai lungi folosesc intens masina. Deci aceasta masina hulita nu dispare ci sunt restranse situatiile in care oamenii au nevoie de a o folosi.

Da avem nevoie ca urbanismul sa nu mai fie salbatic si da avem nevoie de infrastructura. Avem deja locuri unde s-a construit prost si haotic. Bun, cum ne adaptam la situatia din teren?. Ori nu facem nimic si oamenii ori renunta la masini si merg pe jos/ merg cu bicicleta sau ce transport in comun o fi daca este ceva pe acolo ori isi vor petrece 2h pe zi in masina facand ...absolut nimic productiv.

Sau sistematizam infrastructura existenta si o dezvoltam pe cea noua.

Back on point. Zona trebuie sistematizata urgent. Cine vine doar cu ...sa construim un drum 2x2, 3x3 si rezolvam se imbata cu apa rece. Ipocrizia se refera la venirea cu argumente ca nu trebuie facut deloc. De acord ca nu trebuie facut cum a fost propus initial dar hai sa venim cu o propunere de sistematizare totaa a zonei si sa ii convingem pe cei cei i-au decizii sa o si implementeze.

Ca altfel daca iar asteptam sa ni se serveasca propuneri pe pariu ca nu ne vor fi pe plac. Mie daca am trece de la monstruozitatile de 3-4 benzi pe sens ce le avem acum la maxim 2 benzi pe sens cu autobuzul pe liniile de tramvai acolo unde avem astfel de bulevarde as vedea ca mergem catre directia buna. Din experienta practica personala in proiectarea si implementarea solutiilor de acest gen ( Olanda si in Danemarca ) masina trebuie nu interzisa sau sa fie utilizata mai putin prin reglementari ci proiectat totul in asa fel incat sa fie mai eficient transportul in comun ( bicicleta + metrou + autobuze + tramvaie ).

Subventiile trebuie eliminate in proportie de 100% in forma actuala. Eu nu sunt suparat pe subventii ca "merg cu masina" si nu am drumuri. Eu sunt suparat pe subventii fiindca in loc ca acei bani sa fie directionati in achizitia de material rulant nou si in marirea capacitatilor ( asa scazi costurile ) se duc in mentinerea in viata a unui sistem ineficien total.

Legat de M2, daca nu ai sistematizare si constructia de infrastructura in sud ca sa poata construii si pe acolo birouri normal ca vei avea tot acest tranzit imens la ora de varf care duce la aglomeratiile acestea.

Toata zona trebuie impartita in zone de functiune asa incat sa stii cum deservesti toata aceasta circulatie a persoanelor. Nu peste tot ai nevoie ca autobuzul/tramvaiul sa aiba access. Sunt zone unde se poate face ca accesul auto sa fie foarte dificil dar foarte facil pentru bicilete dar cu o descarcare a tot acest trafic velo in statii de transport in comun sistuat pe bulevardele mai mari.

Sunt atat de multe solutii ce permit si un trafic auto individual pana la un anumit nivel si cel velo si al transportului in comun.