[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

aici vorbim strict de zona de vest. Sunt curios cum faci tu, cu exemple concrete, transport decent pentru Uverturii, Militari Residence si Chiajna, fara strapungerea asta.
Si insist sa-i spun Strapungere, pentru ca in zona de dupa DNCB avem o zona comerciala si industriala extinsa, care genereaza trafic imens in ambele sensuri (depozitele emag sunt tot acolo si pleaca sute de masini zilnic din ele catre oras, dar sunt si multi care lucreaza acolo sau isi fac cumparaturile la carrefour).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

Quote from: nirolf on October 10, 2020, 11:34:12 AM
Greșit:
1. Unde se duc mașinile când vin de pe străpungere? Dispar? Se teleportează? Nu, se înfig în prima intersecție, care nici acum nu face față la trafic: Crângași/Grozăvești. Unde poluează la fel de mult, doar că și mai aproape de centru.
Opreste-te si gandeste-te: un navetist cu o masina care merge de la Bolintin Deal la Sema Park polueaza la fel de mult acum pe Iuliu Maniu sau cu o strapungere in Virtutii? Cat polueaza o masina ca sa ajunga de la podul de la A1 cu DNCB si pana la Virtutii daca sta 30 de minute in trafic cu motorul pornit (uita de start-stop, nu face minuni) versus o masina care merge 5 minute pe strapungere? De vreo 3-4 ori mai mult, asa zice.

Indiferent unde se duc masinile alea, traficul mai fluent chiar si pe portiune reduce poluarea, o masina care merge cu o viteza constanta consuma mult mai putin carburant decat atunci cand pleaca de pe loc de 50 de ori sau cand sta pe loc cu motorul pornit.

Iar argumentul cu bulevardele care atrag traficul e din categoria "casele atrag locuitori" sau "lingurile te fac sa mananci prea mult pana devii gras". Oamenii nu merg pana in centru sau pana la marginea Bucurestiului pentru ca nu e trafic sau e lejer, merg undeva pentru ca au nevoie; diferenta e ca pot ajunge mai repede, mai economic si mai putin poluant sau incet, scump si poluant cum vor eco-teroristii care nu gandesc pana la capatul propozitiei.

Ia spune, noaptea cand e pustiu prin oras te urci in masina si faci 2-300 de kilometri pentru ca strazile alea te atrag?

Fred

Quote from: nirolf on October 10, 2020, 11:34:12 AM
5-8 minute cu o trotinetă, există și autobuz
Despre trotineta: https://www.promotor.ro/stiri-auto/accident-mortal-produs-de-o-trotineta-electrica-la-buzau-18753505. In plus, majoritatea celor electrice sunt ilegale (merg si cu 70-80km/h), iar pe ploaie sau iarna sunt un pericol enorm.

Despre autobuz: da, exista, dar exista si pandemii si e mult mai sigur sa mergi cu masina proprie decat in autobuz cu masca.

paullie

Quote from: Fred on October 10, 2020, 06:00:37 PM
Opreste-te si gandeste-te: un navetist cu o masina care merge de la Bolintin Deal la Sema Park.................

Eeee aici sa ma bag si eu in seama. Nu cu Bolintin dar cu Ciorogârla. Vreo 8 KM de drum Ciorogârla - Ciutaci - Strapungerea Bd Timisoara cum ar fi? Din pacate pt asta trebuie sa aliniezi muuulte planete. UAT Ciorogârla cu UAT DOmnesti si cu PMB. Greu

AndreiB

Daca e DJ nu se ocupa Judetul Ilfov de asta?

ghrt

Fluxurile concrete pot fi cât de cât determinate de un studiu de trafic. Tare mi-e că de fapt sunt mulţi părinţi care trec pe la şcoala copiiilor şi apoi o taie spre servici.

În absenţa studiului respectiv, un drum nou are sens dacă ai unde să te duci. Degeaba poluezi mai puţin până la podul Ciurel, dacă aştepţi după aia în ambuteiajul de pe pod ca să intri în traficul obişnuit de la Crângaşi. Invers, dacă se determină că locuitorii din Bolintin merg în grup compact la metrou Crângaşi, atunci are rost să (le) faci un drum decent până la punctul respectiv, şi acolo o parcare.

Deoarece zona e un mare sat, cred că cea mai bună variantă pt a nu pierde timpul în trafic este cea pe care am văzut-o în Belgia: transport de masă cu bicicleta, parcări de biciclete lângă staţii, transport pe şine în rest. În Belgia era CF, aici este posibil să fie fezabil un metrou uşor, care poate ajunge în zona comercială.
Pentru benzile de bicicletă se pot face sensuri unice pe uliţele alea, astfel încât să fie loc şi de maşină şi de bandă velo separată.
Cine vrea confort, comoditate etc în rush hour nu are decât să stea în maşină. Nu o spun cu răutate: şi eu stau în maşină, pe Ştefan cel Mare (3 benzi), Pantelimon (3 benzi), când mă prinde rush hour în drum spre casă. Pur şi simplu nu poţi dărâma blocurile ca să faci 6 benzi pe sens, să meargă mai repede. Dacă ar fi piste velo sigure pe tot traseul, în zilele cu vreme bună le-aş folosi (am rămas cu sechele la scufiţă după un accident cu bicla).

Poate nu vă place, dar părerea mea este că de fapt nu se va face nimic. Ciurelul s-a făcut ca urmare a unei campanii electorale, nu parte a unui plan coerent. Investiţiile coerente şi care presupun bani serioşi s-au făcut exclusiv în zona de nord. Mai rău, to add insult to injury, în zonă trebuie să se pună de acord câteva UAT-uri. Ca să spun aşa, bine că merge ok canalizarea...
Cont (aproape) inactiv.

thefrenzybudgeter

#1596
M-am jucat un pic cu Google Earth sa vedem cam de ce spatiu am avea nevoie pentru bulevardul nou. Am luat in consitderare:
- trotuare - 1.8m
- pista biciclete - 2.2m ( 3 biciclisti in paralel )
- spatiu verde de separare - 3m
- banda unica transport in comun - 3.5m cu alveola separata de 3m in spatiul verde
- banda auto - 3.5m
- zona de separare verde ( copaci + gard viu si alte solutii pentru retentia de praf samd ) - 2.5m
- banda tramvai - 4m

totul X2 si ajungem la 48m.

In locurile unde nu avem atat de mult spatiu, eliminam benzile verzi din jurul liniilor de tramvai, eliminam o banda de circulatie si din 3 ramanem cu 1 auto, 1 autobuze + auto intermitent ( virat la dreapta ).

Daca ne uitam pe harta vedem cum am avea in jur de 50 de locuinte cu unele dintre ele fiind vechi. Si evitam si blocurile. Faza aia cu Lacul -morii ca este prea aproape  :lol: :lol: :lol: De parca Soseaua Vitutii nu este la nici 20m de lac in unele locuri. Lacul se poate proteja foarte bine si usor.

Mno ca au si scazut costurile de expropiere, in loc de sute de case ...la in jur de 50. In rest teren viran ce este mai ieftin, cu unele portiuni chiar fiind drum la ora actuala. Daca este sa gasim scuze ...avem cu lopata. Asadar colegi ...haideti sa vrem infrastructura ca sa putem dezvolta orasul si nu doar sa vrem oras fain dar fara sa facem o bucata de drum sau spatiu verde.











Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader




Fred

Quote from: ghrt on October 10, 2020, 07:44:00 PMÎn absenţa studiului respectiv, un drum nou are sens dacă ai unde să te duci.
Daca ai de mers din punctul A in punctul B si se construieste o noua varianta de traseu, ceva mai rapida si ceva mai putin poluanta, atunci drumul respectiv are sens. Traficul stim sigur ca exista, cine nu il vede se poate uita pe Google Maps - trafic pe Iuliu Maniu si pe Virtutii. Cand aceasta artera e supraaglomerata se pune intrebarea daca mai e nevoie de inca una pentru a mari capacitatea de transport? Pai asa nu avem nevoie nici de centrala de la Cernavoda, ca locuitorii de acolo nu consuma atat si oricum productia de energie electrica incurajeaza consumul si creste poluarea.

Quote from: ghrt on October 10, 2020, 07:44:00 PMDegeaba poluezi mai puţin până la podul Ciurel, dacă aştepţi după aia în ambuteiajul de pe pod ca să intri în traficul obişnuit de la Crângaşi.
Nu, daca poluezi mai putin nu e degeaba. Daca scazi drastic poluarea pe o bucata de traseu e un castig net, chiar daca nu o faci pe tot traseul.

Quote from: ghrt on October 10, 2020, 07:44:00 PMDeoarece zona e un mare sat, cred că cea mai bună variantă pt a nu pierde timpul în trafic este cea pe care am văzut-o în Belgia: transport de masă cu bicicleta
Daca onestitatea ar fi mai populara ai spune si cum e vremea in Belgia, cate zile caniculare pe an au (niciuna?) si cate cu zapada sau gheata pe jos. Stiu, unii dau exemple de biciclete in Norvegia, trotuare incalzite, etc., eu pot sa vin cu contraargumentul ca Enterprise avea teleportor si e mai rapid si mai eficient decat bicicleta: nu e aplicabil. Nu acum, cand nu exista piste de biciclete sau atunci cand exista ori sunt extrem de inguste si blocate de masini parcate pe care nu le ridica nimeni. Nu acum cand iti trebuie masca de gaze ca sa pedalezi pe Iuliu Maniu la aproape orice ora intre 6 dimineata si 8-9 seara. E sanatos sa dai la pedale, dar e cam greu fara plamani.

Am niste prieteni din copilarie care locuiesc in Olanda de vreo 15 ani: merg cu bicicleta pe distante mici, dar au cate o masina per adult si 90% din drumuri le fac cu masina, fie pentru ca trebuie sa lase copiii la scoala sau sa faca cumparaturi. E fabulos sa visezi o mare de biciclete (https://en.wikipedia.org/wiki/Nine_Million_Bicycles), dar cu putina onestitate am recunoaste ca Bucurestiul nu e nici Belgia si nici Beijing si ca solutiile care sunt aplicabile puilor congelati in vidul interstelar nu sunt universal valabile.

alex8

Bulevardele trebuie gândite pentru toate tipurile de activități. Zona Militari s-a dezvoltat enorm și are nevoie de artere noi. Nu poți sa obligi pe toată lumea sa meargă cu transportul în comun. Unii oameni poate poate lucrează pe centura. Este nevoie de o nouă artera pana la centura.
Avem de ales: acordam avize de construcție în continuare pentru noi case și blocuri sau oprim șantierele. Nu putem cere noi locuințe dar sa nu oferim infrastructura, școli, magazine și locuri de joacă.

Valentin

#thefrenzybudgeter
Interesanta prezentarea, doar că aș face unele observații. Ori pui tramvai ori autobuze(electrice sau nu) , dat fiind că tramvaiul e un mijloc de transport cu o capacitate mai mare decât au autobuzele. Poți de exemplu sa lași 3 benzi pe sens, iar daca se ajunge la concluzia că e nevoie de tramvai, se elimina banda de bus și spațiul se muta pe centru. Nu cred că e nevoie de ambele, dat fiind că o linie de tramvai separata e mai eficienta fiindcă n ar tine seama de trafic.

Adică poți scade o banda , și, de ce nu, lasate cele de pe mijloc, proiectate peroane ca pentru o linie de tramvai, numai că inițial n ar fi liniile și nici green track, ar fi benzi bus speciale, izolate de trafic cu stații ca de tramvai, spațiul poate fi de la început suficient de mare că sa nu fie problemele de pe inel și voila, scapi de 7 metri de exproprieri, și ai transport cu posibilitatea de dezvoltare în ceva mai mare, de capacitate.

Ionut1

#1600
Eu as propune o varianta ca asta din poze adică sa se continue cu drum expres sau autostrada cu pod peste lacul morii și pe urma pe lângă râul Dâmbovița și către centura capitalei pe urma către viitoarea autostrada a0 și in final către a1
După mine ar fi cea mai buna soluție și poate și mai ieftină fără exproprieri de terenuri



thefrenzybudgeter

#1601
@Valentin

As adauga cateva lucruri. Trebuie sa avem in vedere scara capacitatii cand vorbim de transportul public.

1. Metroul - foarte multi oameni - inflexibil ca si ruta odata construit dar foarte eficient.
2. Tramvaiul - multi oameni - un pic mai flexibil ca si ruta odata construit, schimbarile de directie stanga-dreapta ii scad viteza, eficient.
3. Autobuzele - putini oameni - foarte flexibil ca si ruta, poate aduna oamenii din diferite locuri, putin eficient.

De ce o banda unica pentru autobuze?. Fiindca autobuzele ar trebuii sa aiba un rol de colectare al pasagerilor de pe strazile adiacente ce vor sa foloseasca tramvaiul pentru distante mai mari ce exced zona bulevardului si totodata pentru traficul local. Uneori autobuzele vor intra pe bulevard de pe alte strazi ca sa colecteze oameni si de asta au nevoie de banda lor.

Tramvaiul ca sa fie eficient are nevoie de a circula la capacitate iar asta nu o obtii daca circuli odata la 2 minute. Ai nevoie de un timp de asteptare ca sa strangi acei pasageri. Ori daca ai trafic local de oameni ...acestia vor prefera un autobuz cu orar mai dens decat sa astepte dupa tramvai. Plus, autobuzele sunt mai ieftine si ca achizitie si ca mentenanta.

Fiecare mijoc de transport in comun are rolul lui. Autobuzele pentru un trafic local si o frecventa mare iar tramvaiele pentru un trafic extra local ( ex: pana la Piata Victoriei ) dar cu o frecventa mai mica.

Noi acum avem rute de autobuz lungi fiindca nu avem capacitatea de tramvai pe rutele lungi. Odata ce ai banda unica poti sincroniza autobuzele cu statiile de tramvai astfel incat omul daca locuieste mai departe de tramvai ori i-a un autobuz pana la statia de tramvai ori bicicleta.

In Bucuresti mai mult de 2 benzi pe sens pentru traficul continuu si o a treia pentru virat la dreapta nu ai nevoie. Este mai eficient ca si cost sa construiesti din prima decat sa modifici. Te-ai gandit ca atunci cand vrei sa instalezi sinele de tramvai si instalatiile aferente nu vei avea pe unde sa lasi autobuzele sa circule?. Le trimiti in trafic?.

Avem o gandire deficitara cu absolut toate tipurile de infrastructura, aceasta nu se dezvolta in functie de cerintele zonelor ci invers. Daca vrei o zona de denzitatte mare ...dezvolti o infrastructura ce va sustine o astfel de zona si invers.

Sa construiesti un 2+2 simplu ca mai apoi dupa ce zona se dezvolta si mai mult, se construieste si mai mult sa te extinzi cu o banda de autobuz te va usca la buzunar.

paullie

Ma baieti cu sau fara olandezi pe biciclete (in Bucuresti), cu sau fara belgieni in tren sau metrou de suprafata (in Bucuresti), cu sau fara teleportoare  :) strapungerile Ciurel si Bd Timisoara trebuie facute. PUNCT De fapt e si virgula ca ultima trebuie dusa pe lânga Domnesti pâna la Ciorogârla.

Mak110

#1603
Nu se putea gasi o alta solutie in cazul de fata?

Valentin

Evident ca trebuie construite, dar conteaza extrem de mult cum.

#thefrenzybudgeter
Strapungerea asta e paralela cu I.Maniu, iar pe partea cealalta ai un mare lac si cateva sate (excludem de aici blocurile construite noi), daca tu stai fix intre cele 2 (sa zicem intre Gorjului si presupusa strapungere Ciurel) e de 700m , tu daca esti mai apropiat de I.Maniu cred ca e evident ca te duci catre metrou sau STB, ce sens ar avea sa te duci pe presupusa strapungere ca sa iei sa zicem, ceva pana la Grozavesti? Pe langa faptul ca ambele bulevarde converg spre acelasi punct (Eroilor) . Daca stai mai aproape de strapungere si de presupusa linie de tramvai, evident ca te-ai indrepta inspre tramvai dat fiind ca la Grozavesti e metrou si la Petrache Poenarul.

Dar daca cineva sta sa zicem intre Bd. Timisoara si I.Maniu? Crezi ca ar fi interesat sa ia un presupun autobuz ca sa ajunga la tramvai, in loc sa coboare mai repede la metrou? Dat fiind ca vorbim si de faptul ca pe partea cealalta pe o buna parte din drum ai un lac, adica lipsa unui cartier de blocuri, cat de util ar fi un autobuz "local"? Chiar si asa, poti avea autobuz care sa faca legatura intre I.Maniu si presupusa Strapungere, dar de ce l-ai pune sa mearga apoi in paralel cu tramvaiul?
Cei din M.Residence au acces facil la tramvai (mjiloc de transport rapid si cu o capacitate buna), cei din Chiajna pot sa aiba un autobuz care sa ii aduca cat mai repede la M.Residence (statie de tramvai) si sa continue catre I.Maniu, practic ai conexiune autobuz-tramvai pe perpendicular. Nu e neaparata nevoie de autobuz in paralel cu tramvai, asta voiam sa zic.