[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

^
@Nirolf - complet de acord. Tocmai de asta - pentru ca exista fluxuri complementare intre M2 si M4, nu convergente - nu inteleg de ce lumea cere statia la Eroii Revolutiei. Care mie mi se pare de importanta minora.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Numai ca nu se planifica nici o statie la Izvor pe varianta 3+1. Daca am crede si tabelul cu beneficii/dezavantaje, nu planifica nici statie la Hasdeu, desi sper din tot sufletul sa fie o eroare.

sab

Quote from: frunzaverde on March 06, 2019, 05:32:26 PM

Si cum adica n-are legatura cu M3? Se intersecteaza la Izvor cu M3 si la Hasdeu cu M5, se poate construi o statie foarte frumos acolo.
Nu trece pe la Izvor, ci pe la Hasdeu, ubde nu exista statie M3 . Si nici nu se va construi o statie noua pe M1/M3 in zona podului Hasdeu. Deci ramane transbordarea via M5 o statie pana la Eroilor, de unde iei M3.
Legatura cu M2...Ne place sau nu, zona de birouri este pe M2. Cum ajung oamenii de pe M4 acolo? Via schimb Basarab si inca un schimb la Victoriei.

sab

Sau, presupunand ca se face M5 prin centru, schimb la Hasdeu cu M5 si apoi a Universiate. Care reuseste sa se mai urce...
Pana la urma de ce mai facem metrou pana la aeroport, daca va trebui sa te trambalezi cu bagajele prin atatea metrouri?

TibiV

Quote from: frunzaverde on March 06, 2019, 03:37:21 PM
Eu nu inteleg cum ajuti M2 cu M4 in vreun fel...

Esti sigur?... 
Poate nu va dati seama cat de multi sunt cei care vor sa ajunga in zona Expozitiei/PPL/Baneasa venind din sud, si care acum nu au alta varianta decat M2 pana la CdG sau AV... De unde se descurca cu ce au (STB ex-RATB).
Am lucrat (este drept, cu multi ani in urma...) in vreo 3 locuri din zona.
Daca ar fi existat M6, as fi scutit multe linii de autobuz de prezenta mea.
Uita-te ce se intampla cu 3xx-urile la CdG spre PPL - SE UMPLU.
Si toata lumea este scandalizata cand 41 are un "incident", pentru ca 41 este o legatura esentiala spre PPL...

Am senzatia ca nu prea intelegeti cat de importanta este zona PPL ca si destinatie/origine.esentiala spre PPL...
Quote from: frunzaverde on March 06, 2019, 05:43:24 PM
Tocmai de asta - pentru ca exista fluxuri complementare intre M2 si M4, nu convergente - nu inteleg de ce lumea cere statia la Eroii Revolutiei. Care mie mi se pare de importanta minora.
M4/M6 (de la Pieptanari) NU va cara aer pana la PPL.
Daca va exista transfer M2/M6 la Pieptanari/Eroii Revolutiei, atunci M2 se va mai "aerisi" simtitor, pe seama celor care NU vor mai merge pe M2 pana la CdG sau AV (trecand in transportul de suprafata) ci vor alege varianta subterana.

Iar cererea va creste masiv, zona Expozitiei va deveni in 10 ani la fel de densa ca si Dimitrie Pompei....

Ca sa nu mai spun ca - puteti sa ma credeti sau nu - la Piata Victoriei exista un flux foarte mare de calatori care vin de la M2 si vor sa treaca la M1, fie spre GdN/Crangasi/Petrache Poenaru, fie spre Obor.
Daca scoatem doar jumatate dintre calatorii astia, adica pe cei de pe traseul Pta Victoriei M2 -> Pta Victoriei M1 spre GdN/Crangasi/Petrache Poenaru, deja este un mare castig.
Cei care au trecut prin PV la ora de varf, si stiu cum arata doua fluxuri de sens contrar, umar la umar, nu au nevoie de mai multe explicatii...
Dar nu ii putem scoate daca NU avem legatura M4/M2 la Pieptanari / Eroii Revolutiei...
"Desfundarea" dopului de la Piata Victoriei ar trebui sa fi unul dintre obiectivele M4.

Anyway...
Tocmai a explicat sab cum de NU are leatura cu M1/3... NU se intersecteaza la IZVOR.
Deci doar cu M5 (sper ca macar...)
Daca vi se pare OK sa facem acest M4 cu legatura cu cel mult 1 linie din 3 intersectate/invecinate, nu mai am ce sa comentez...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#515
^
Nu imi e clar cum sunt amplasate statiile, dar din harta asta low-res e o "bula" in zona Hasdeu. S-o putea face un tunel pietonal de corespondenta pana la Izvor din respectiva statie, cu trotuar rulant, care pare a fi perpendiculara pe Dambovita. Va fi nevoie de o solutie de genul asta (cu tunele de corespondenta intre statii) indiferent care varianta se alege (Hasdeu sau Izvor/Lazar/Cismigiu), daca se vrea interconexiune M1-M4-M5.

@sab : Legatura M4-M2 la Eroii Revolutiei pentru cine e facuta? Singurii utilizatori potentiali sunt cei care locuiesc pe Giurgiului, si atat. Pentru ca de la Eroii Revolutiei pana la 13 Septembrie linia in varianta 1 va trece prin zone cu densitati modeste, in mare parte industriale, cu case vechi sau chiar virane. Iar de la 13 septembrie in jos vor fi putini care vor dori sa se intoarca 20 de minute la ER ca sa se intoarca la Pipera (le e mai simplu sa se duca via Unirii). Ca doar nu te-astepti ca cineva de la Gara de Nord sau Izvor sau Grivita va veni pana la Eroii Revolutiei sa schimbe cu M2.

Intre a deservi Soseaua Giurgiului bine si a deservi legatura Rahova -> zona de birouri Basarab Grozavesti, avantajele sunt clare. Cat de "trambalat cu bagaje", la fel, singurii cu avantaje la "trambalare" cu o statie la ER vor fi bercenarii. Atat. Ca n-o sa vina nimeni de la Universitate sau Pipera pana la ER sa ia "metroul de aeroport". Adauga vreo 30-40 de minute; poate vreun turist ratacit...

@TibiV - de acord cu ce zici, dar solutia cu interchange la Eroii Revolutiei mi se pare proasta, pentru ca doar traficul Berceni -> Baneasa va folosi noua linie, si mare parte din parcursul noii linii e degeaba. Mi se pare o solutie mult mai cu cap traseul 3+1, care trece prin zone dense sau ultra-dense PLUS un racord Baneasa (ori PPL ori "Antena 1") pana la Pipera. Asa ai "de toate". Si poti oferi serviciu decent cu racordul asta - 1 Mai - Straulesti se descurca ok cu un tren la 15 minute, spre aeroport daca s-o face tot asa e frecventa maxima de deservire eficienta.

Interschimbul M1/3-M4-M5 trebuie sa fie decent. Dar in ambele cazuri e nevoie ca una din magistrale sa fie deservita prin tunel de corespondenta, probabil cu ceva trotuare rulante. Ori ca faci la Cismigiu, Izvor sau la Hasdeu. Ar fi stupid sa nu se faca - o idiotenie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

Tocmai asta este, ca NU va exista o corespondenta de vreun fel Hasdeu-Izvor. Sunt vreo 500m de la Hasdeu la Izvor, ori eu nu cred in solutia unui trotuar rulant de asemenea dimensiuni.
In plus ar trebui sa fie subtraversata Dambovita...Greu, nu o facem nici macar la Unirii, unde ar trebui dublata corespondenta actuala...
Deci, cel mai probabil, vom avea o magistrala care se va intersecta doar cu M1 la Basarab . Si cu M5, daca se vor depasi dificultatile de a contrui M5 in zona centrala.
Pe cine ar deservi ocorespondenta la Eroiii Revolutiei am scris mai sus,a scris si Tibi.
P.S. Daca se chinuiau putin, puteau sa duca magistrala din Ferentari la Eroii Revolutiei. Nu mai spun ca puteau sa o duca de la Hasdeu la Izvor pentru o corespondenta frumoasa si scurta cu M1/M3 in parc...

subway

Stati linistiti, orice varianta trece pe la Hasdeu va avea corespondenta cu M5. ;)

sab


dr4qul4

Intrebarea este daca va avea corespondenta si cu M1+3 tot la Hasdeu?
Pentru ca se poate rezolva frumos acolo. Statia Hasdeu trebuie amplasata exact sub podul Hasdeu. Capatul din nord va da in M5, iar cel din sud va putea fi conectat printr-un tunel de legatura cu Statia Izvor.
Intre gura statiei Izvor si podul Hasdeu avem 450m.

@subway, celalalt capat al statiei Izvor nu este spre Podul Hasdeu? Daca da la ce distanta? 250m?  Cam tot atat avem si la Unirii nu?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sab

Nu va exista corespondenta cu M1+3 la Hasdeu. Statia M4 Hasdeu va fi amplasata dincolo de Dambovita, langa Universitatea de Drept, inainte de intersectia cu M5, unde acum este o benzinarie si spatiu verde. Nu poate exista o statie sub un pod.
Asa cum am mentionat mai sus, sunt cca 500m de la statia Hasdeu pana la Izvor. Cam asa ti-a dat si tie. Mai adauga vreo 100 metri pe sub Dambovita pana la benzinaria Petrom de la intersectia cu Kogalniceanu si ai sa vezi ce corespondenta trebuie facuta. Nu o va folosi nimeni. Asta daca se va produce vreun miracol si se va executa, dar nu sunt sanse,

subway

#521
Statia Izvor e fix in axul podului, perpendicular...
M5S2centru are SF+PUZ asa ca nu prea mai e loc de <licente poetice>...

dr4qul4

Sa inteleg ca si statia Hasdeu 2 (M4) e cam batuta in cuie la nord de Dambovita?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sab

Cam da.
Poti sa o pui si la sud de Dambovita, dar ce realizezi ? Scurtezi cu cca 100 m distanta catre Izvor, insuficient sa o faci atractiva, daca se va face vreodata un tunel cu trotuar rulant pe o asemenea distanta. In schimbi realizezi o corespondenta mult mai dificila cu M5, pe sub Dambovita, adica o compromiti si pe asta.

frunzaverde

#524
Problema conexiunii la M1/3 si M5 este identica in toate scenariile.

Daca se face statie la Hasdeu, atunci M5 are conexiune rapida si atractiva si M1/3 are o conexiune mai grea (tip pasaj de corespondenta cu trotuar rulant sau "deasupra").
Daca se face statie la Izvor, atunci M1/3 are conexiune rapida si atractiva si M5 are o conexiune mai grea (tip pasaj de corespondenta cu trotuar rulant sau pe "deasupra").

Intrebarea adevarata aici este simpla : E mai importanta legatura la M5 sau legatura la M1/3?. Adica e prioritara legatura spre Drumul Taberei - Universitate - Iancului sau spre Grozavesti - Eroilor - Semanatoarea? O solutie perfect optima de legat ambele magistrale (M5 si M1/3) nu se gaseste cu usurinta decat daca se trage M4 pe la Eroilor, ceea ce nu e o varianta din alte motive.

Cat despre pasaje lungi de corespondenta - cand ai retele mari, cu multiple niveluri pe directii diferite, incep sa apara si distantele mari - n-ai ce sa-i faci. Un trotuar rulant si pasaj de corespondenta Izvor M4 - Hasdeu M5 sau Izvor M5 - Hasdeu M3 nu ar fi o "vesnicie" mai lunga decat conexiunea de la Bank/Monument intre Waterloo & City si District. Si acolo ai de urcat, coborat, urcat, coborat, urcat. Si n-ai trotuare rulante...

Quote from: sab on March 06, 2019, 07:34:48 PM
Daaa, de asta ne temeam cu totii, sa stii...

Pai raspunsul lui @subway clarifica ca daca se face varianta 1+3 (galbena) se face statie la Hasdeu - o problema ridicata de mai multi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!