News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Din punctul meu de vedere, decizia critică este dacă se face sau nu corespondența Hașdeu 2 (care evident va fi lângă facultatea de drept, s-a discutat asta dincolo) cu stația Izvor.
Eu sunt puternic pentru! În Paris sunt corespondențe și de aproape 1 km, în niciun caz distanța nu este decisivă, ci mai degrabă existența unor scări / trotuare rulante. Vor trebui însă convinși proiectanții și mai ales decidenții că se justifică acel pasaj pe sub canalul colector, Dâmbovița, M1/3...

sab

Nu cred DELOC in solutia unui trotuar rulant de 500m . O fi la Paris, dar cand ai alte solutii, de ce sa te complici ?
Cat despre Dambovita...stam de 30 ani cu corespondenta de la Unirii subdimensionata. Ce ne face sa credem ca se va face una si mai grea ? Apropo, coloanele forate de la constructia M1 ajung parca pe la minus 20m in zona podului Hasdeu, deci va dati seama de costuri si eforturi pentru a subtraversa M1/M3 cu un pasaj pietonal care nu este deloc atractiv la o prima vedere,
Quote from: frunzaverde on March 06, 2019, 09:25:37 PM
[ raspunsul lui @subway clarifica ca daca se face varianta 1+3 (galbena) se face statie la Hasdeu - o problema ridicata de mai multi.
Nu s-a pus niciodata problema sa nu existe statia Hasdeu pe M4 si pe M5. Eu nu am vazut vreo astfel de varianta.
Asta, bineinteles daca traseul M4 trece pe la Hasdeu.

frunzaverde

#527
Care sunt solutiile respective?

In momentul asta ai urmatoarele alternative:

a) Ori faci statie de conexiune la Izvor, si ai conexiune M4 <-> M3/M1 directa, si, daca doresti conexiune la M5, va trebui sa faci pasaj de conexiune pana la Hasdeu(M5)
b) Ori faci statie de conexiune la Hasdeu si ai conexiune M4 <-> M5 directa si, daca doresti conexiune la M1/M3, va trebui sa faci pasaj de conexiune pana la Izvor.

Ce alta solutie magica exista? Eu unul prefer varianta b) pentru ca Universitatea este un loc mult mai important pe harta Bucurestiului decat Piata Unirii, si conexiuni "sud" - "sud" (ajutate de o conexiune directa M4<->M1/3) sunt mai putin importante (se pot face mai rapid pe sol) decat conexiuni sud <-> nord-est (asigurabile cu M5).

Pe urma, daca faci varianta a) vei avea doua conexiuni usoare spre M1/3 (Basarab + Izvor) dar doar o conexiune "grea" (pasaj de corespondenta) spre M5. Daca faci varianta  b) vei avea o conexiune usoara si una grea spre M1/3 (Basarab + Hasdeu) si una usoara spre M5. Nu-ti convine sa mergi prin pasajul de corespondenta, mergi la Basarab si schimba acolo!

Cat de pus problema de a nu exista nici un fel de conexiune in zona Hasdeu/Izvor, vezi de exemplu:

Quote from: rizzuh on March 06, 2019, 12:38:43 PM
Intra-adevar, nu inteleg de ce nu au prevazut statii de schimb cu M5 si M1/3.0
si
Quote from: AndreiB on March 06, 2019, 10:34:12 AM
Versiunea 3+1 avea listata la schimburi cu magistrale in tabel doar M1 (La Basarab).

Acum e clar ca va exista conexiune oricare varianta va fi.

Pentru mine astea sunt variantele :

Varianta 1 : Ajuta bercenarii sa ajunga in Baneasa si la aeroport. Intre Eroii Revolutiei si Marriott nu are mare "vad" pentru ca asta ar fi zona prin care trece:
https://goo.gl/maps/5txa8tz4N1k
respectiv
https://goo.gl/maps/8cbyN392Zb72

Tot nu inteleg cum varianta asta va degreva Unirii sau Victoriei! Bercenarul care vrea sa ajunga la Baneasa azi schimba cu autobuz la Aviatorilor, nu la Victoriei.
Si tot nu inteleg cum varianta asta va ajuta pe cineva sa ajunga mai bine in Pipera - de oriunde - M4 nu are treaba cu Pipera!

Varianta 3+1 : Ajuta o parte din bercenari plus trei cartiere ultra-dense (13 Septembrie + Rahova + Ferentari, adica https://goo.gl/maps/ZQ8x1XV3s852) sa se conecteze la noul centru de business din zona GdN - Basarab - Grozavesti, da acces acestor cartiere la metrou.

In plus Varianta 3+1 degreveaza chiar si azi dopul de la Piata Unirii. Azi toata Rahova, Ferentariul si 13-le coboara la Unirii cu tramvaie si autobuze, asta fiind singura lor statie posibila de metrou. Cand se va face M7 va fi inca si mai rau, totul concentrandu-se in Unirii. Asa, exista debuseu!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

Solutia a) (conexiune Izvor) este de departe preferabila solutiei b) (conexiune Hasdeu-izvor), unde ai 500 m de tunel pietonal. Tu ce ai prefera sa parcurgi zilnic, 100m sau 500 m?

Solutia "magica", impacand si capra si varza, fara sa fie nevoie de artificii doar ca sa realizezi corespondente lungi sau foarte lungi era ca tunelurile M4 de la podul Hasdeu sa se indrepte catre Izvor prin Parc, unde faceai o statie paralela cu Izvor 1, cu o conexiune ideala. Plus ca santierul nu deranja pe nimeni, fiind in parc. Apoi traseul facea un ocol prin fata Casei Poporului , pentru a se inscrie apoi pe sub Calea 13 Septembrie. Da, era un ocol pe la Casa Poporului, dar eu consider ca era solutia ideala in acest caz, pentru a rezolva ambele conexiuni, cu M3 si M5. Apoi se putea indrepta linistit unde se dorea, inclusiv in Sebastian/Ferentari.

frunzaverde

#529
Pare ca ignori existenta M5, care va exista pana cand M4 va fi construit!. Daca eu am treaba pe M5, de exemplu in Iancului sau la Universitate sau la Rosetti sau la Academia Militara, prefer sa am statie la Hasdeu unde voi avea 30 de metri de mers la conexiune, si nu la Izvor, de unde voi avea 500m de mers prin corespondenta!. Deci pentru mine este b preferabil de o mie de ori. Si pentru retea e preferabila. Pentru ca daca ti-e lene sa mergi pe jos sau nu poti, sau altceva, poti merge pana la Basarab, si apoi continua pe M1 pana la Izvor cu conexiune de 5 metri, fara schimb de peron si fara scari! Dar daca ai treaba la M5, si faci statia la Izvor, n-ai luxul asta! Situatia este "in oglinda" - ori dezavantajezi conexiunea spre M5, ori cea spre M1/3!

Alternativa cu bucla dubla mi se pare risipa imensa - faci o ditamai bucla, cu viteze foarte mici, ca vei avea raze de curba mizerabile, la costuri de macar 50-60 milioane de euro, ca sa nu mearga lumea "pe jos" distante perfect comune in alte triunghiuri de conexiune (am mers mai mult de 400, adica 5 minute de mers pe jos la Londra, Paris, Tokyo sau Moscova; si asta fara eventualul trotuar rulant!).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

Nu ignor existenta M5, numai ca tronsonul central este cu mari probleme, nu stim cand se va construi.
1) La Izvor, in ipoteza unui traseu M4 pe acolo, nu vei avea de mers 500m (care este chiar distanta dintre doua statii !) pana la M5, ci vreo 200m. Mai exista solutia mai dificila a intercalarii statiei M4 intre M5 si M1 (stiu ca guru o sa ma contrazica, dar eu cred ca este posibil), caz in care nu mai este nevoie nici macar sa parcurgi cei 200m.
2) Este clar ca nicio situatie nu este ideala, dar mai bine un ocol decat un schimb de magistrala pentru numai o statie(absurd) sau 500 m de mers zilnic pe jos ca sa schimbi Hasdeu-Izvor, unde , repet , corespondenta pietonala lunga este oricum sub semnul intrebarii.
3) Parcul/terenurile virane permit bucle largi, fara diminuarea semnificativa a vitezei, daca intr-adevar asta este o problema.

Lipsa conexiunilor la Hasdeu mentionata mai sus de rizzuh si AndreiB se datoreaza unei confuzii. Tabelele respective fac referire la conexiunile cu reteaua existenta, nu si cu cea viitoare. Cum M5 se opreste momentan la Eroilor, nu se intersecteaza cu M4. Deci nu avea cum sa se faca referire la conexiunea de la Hasdeu.

rizzuh

#531
@sab, de ce preferi conexiunea cu M1/3 in loc de M5? Aici il sustin pe frunzaverde, e mai bine la Hasdeu pentru ca va fi o conexiune facila cu M5, iar cu M1 avem deja una la Basarab.

Cat despre distanta, am mers pe jos in Londra sa schimb magistralele de mi s-a acrit. La Paris e mai rau, Chatelet - Les Halles este una dintre cele mai mari statii de metrou din lume (mai are si 3 linii de RER). In Madrid este o situatie similara la Avenida de America. In Londra sunt... multe: King's Cross St. Pancras, Bank/Monument, Baker Street, Paddington, etc.

sab

Nu prefer o conexiune in detrimentul alteia, de unde ai ajuns la concluzia asta ?
Conexiunea cu M5 se face oricum , nu este in discutie. Singurele in discutie sunt conexiunile cu M3 si cu M2, care, daca se va alege varianta galbena, nu vor exista DELOC. Ca si utilizator de metrou, daca tie iti convine sa schimbi aiurea si sa incarci traficul altei magistrale in mod artificial, este problema ta. Mie nu mi se se pare normal, atata timp cat exista solutii. Iar la Izvor ar fi schimbat si cei din partea estica a M1 (Grigorescu-Titan-Georgian), care sunt nevoiti sa mai mearga multe statii in plus pana la Basarab, adica pierdere de timp mergand spre nord, cand tu poate ai treaba in sud.
Eu prefer o magistrala care sa aiba toate conexiunile si ele sa fie facile, nu fortate, gen trotuare de 500m, care costa o caruta de bani si pe care nu le va folosi nimeni, atat si nimic mai mult. Traseul poate sa o ia pe unde se doreste, dar sa nu faci conexiuni este deja prea mult.
P.S. Daca ai remarcat, 4 din cele 5 variante ramase in cursa NU au conexiune directa cu M2. Si noi am trambitat ca M4 trebuie facuta, pentru ca ar degreva M2, care este la capacitate maxima acum.
Nu mai dati exemple din capitale cu care nu ne putem compara. Poate ca acolo s-a adoptat solutia asta pentru ca nu exista alta, dar oamenii aia au 15-20 linii de metrou, au alternative. Noi avem 3 amarate de magistrale si doua cioturi. Si cand facem alta, nu o facem cu cap.
Si daca la ei este asa, noi trebuie sa copiem , chiar daca avem solutii mai bune ? Daca o corespondenta la Izvor presupunea nu stiu ce demolari si costuri fenomenale intelegeam, dar asa ? Care este ratiunea ? Celebrul proverb romanesc "lasa ba, ca merge si asa" ? Pe ideea asta am gresit toate corespondentele (poate cu exceptia Basarab). Dar intrebarea este daca Basarab are capacitatea sa preia trafic suplimentar si mai apoi Victoriei, care este un rebut de statie, indiferent de care din cele doua vorbim.

TibiV

Quote from: rizzuh on March 06, 2019, 11:23:46 PM
@sab, de ce preferi conexiunea cu M1/3 in loc de M5? Aici il sustin pe frunzaverde, e mai bine la Hasdeu pentru ca va fi o conexiune facila cu M5, iar cu M1 avem deja una la Basarab.
Dar cu M3 nu ai...

Sau presupui ca cei de pe M4 nu vor merge niciodata spre Militari sau spre Titan - Pallady ?....
Sau invers...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

Pasajul de corespondență de 500m mi se pare un compromis acceptabil, dar cred că va fi nevoie să ne "luptăm" pentru el, fără el iese o porcărie prin care ocolești o grămadă pentru anumite relații - inclusiv zona de birouri Grozăvești.

Legat de cei 500 m nu mi se pare mult, chiar și fără bandă rulantă îi faci în 5-8 minute. Păi mă scuzi sab, dar cât faci azi prin tunel la Unirii? Că la oră de vârf faci mai mult de atât din cauza aglomerației!


medicul de garda

#535
@frunzaverde

Fara suparare, dar aparent tu ignori proiectul M5, sau in orice caz nu il cunosti si discuti nepregatit. Altfel nu inteleg cu poti dezbate ca statia M4 la Izvor necesita corespondenta de 500m spre Hasdeu, cand M5 va avea statie la Cismigiu, direct peste pod de actuala statie Izvor. Deci corespondenta de 200m maxim. Stiu ca va fi oricum greu de contruit, din cauza casetei Dambovitei, tuneluri de metrou, front stradal, dar e fezabila. Ramane doar sa se decida Metroul SA daca statia lui M4 va fi construita langa liceul Lazar (deci corespondenta facila cu M5, mai lunga ~200m cu M1/3, sau invers, statie in parc Izvor, corespodenta de 200m cu M5. Hai ca nu e asa tragic. Mult mai bine decat sa ne prefacem ca intregul sector 3 si cartier Militari nu exista si nu are nevoie sa ajunga vreodata la aeroport, Gara de Nord sau Piata Presei...
Daca e atat de greu tehnic, ramane propunerea lui sab, statii de corespodenta la Hasdeu pentru M5 SI la Izvor pentru M3. Tehnic e fezabil, curbele nu sunt asa stranse, nici nu subtraverseaza structuri.

In plus, eu nu sunt de acord ca bucla dubla e o problema, mai ales se va construi exact acelasi lucru pe M6, pentru ca putea deservi Piata Presei Libere, care a fost considerat punct de interes si transfer intermodal. Sunt de acord cu tine ca traseul direct M4 pe sub bdul Libertatii si FIlaret nu deserveste mai nimic. De aceea mi se pare normal sa faca magistrala un mic ocol pentru a deservi zone cu trafic mai mare. Nu vad problema, precedentul exista si la noi si la alte orase mai rasarite.
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

Vad ca ati studiat mai bine proiectele, asa ca sper sa imi explicati si mie de ce NU se poate face asa ceva.




Powered by API/PUM imgur uploader

M4 va subtraversa atat M5 cat si M1/M3. Statia M5 hasdeu am pus-o tot perpendicular pe pod. Dar pana la urma poate fi mutata si in stanga si in dreapta (cf proiectului existent). Unul din capete tot in zona podului Hasdeu va ramane.
Statia M4 Hasdeu insa trebuie facuta exact sub podul Hasdeu. Iar din zona ei sudica si pana in estul statiei Izvor avem 300-350m.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

medicul de garda

Ce ai desenat mai sus se afla fix sub fundatiile podului Hasdeu, caseta lui M1/M3 si caseta de canalizare a Dambovitei. Este absolut exclus sa construiesti asa ceva, nici nu are vreo ratiune economica, tot la mama naibii e fata de statia Izvor, iar asezarea fireasca a statiei e la nord de statia lui M5, spre Vasile Parvan, unde e spatiu suficient. Fix aceeasi problema e si la Izvor, de aia se face Metroul SA ca ploua, fiindca e prea dificil tehnic pentru ei sa deseneze corespondenta acolo...
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4


Podul Hasdeu e un amarat de pod. Cat de jos pot merge fundatiile? 20m? Este chiar atat de greu sa faci statia sub un pod? Sau la noi statiile trebuie obligatoriu construite prin sapatura deschisa? Tunelul oricum tot pe acolo va trece, iar M4 trebuie sa subtraverseze M5 si M1. M5 nu se poate construi la fel de aproape de suprafata ca si M1 in zona aceea pentru ca darami tot Kogalniceanu.
Asta e atunci. Nu mai facem nici o legatura. Pana la urma o mica plimbare nu strica nimanui. Mai ales ca mergem prin centru si printre garla si parc. Si cand ploua schimbam la Hasdeu si din nou la Eroilor sau la Universitate
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

subway