[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Practic, PS4 se chinuie de peste 6 luni la un amarat de pasaj pietonal subteran, conectat la statia de metrou.
Sa mai spunem si ca pasajul era sapat de vreo 10 ani?
Oare cat le va lua sa faca o statie de metrou?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

Parca primăria construiește...le va lua invers proportional cu implicarea. Materiala și umană...Ai fonduri și pui presiune, se termina repede. Nu...durează.

panzer

Mai revenim aici peste 4 ani. Sa vedem cat Metrou a facut S4. Eu unul sunt sceptic.

Goldmund

^
Exista primari care au stat (pana acum) de peste 20 de ani in aceasi functie, poate si primarul de la 4 crede ca poate sta inca vreo 20-30 de ani si poate va face ceva, o statie, doua de metrou. Cert este ca aceste ambitii absurde pun in miscare rotitele unui sistem normal, dar obosit, plin de incompetenti...

milo1981

autoMinder - aplicație de management a parcului auto

TVlad

Statiile prevazute sint prea dese. Mai ieftin si mai logic ar fi sa lase tramvaiul la suprafata iar metrou sa fie folosit pentru distante mai mari.

oc7avian

Nu, e foarte ok gândit, pe "stil" occidental. Nu facem tren metropolitan. Și vrem zonă de captură bună

TVlad

#862
Da, o sa iasa un fiasco ca in Drumul Taberei: scump, cu durata mare de constructie si putini calatori.
Eu unul nu mi-as pierde vremea sa cobor la metroul asta daca pot lua tramvaiul.
Aa, simplu: desfiintam tramvaiul ca sa fortam calatorii sa ia metroul. Am mai vazut filmul asta acum vreo 40 de ani.

oc7avian

Ce legătură are enumerația cu densitatea stațiilor? Compari un racord cu frecvență sub potențial, precum e și M4 acum, cu o magistrală relativ completă?

Alegerea între metrou și un mijloc de transport exclusiv de suprafață e dată de timp. Iar timpul e influențat de punctele de conflict pe care le întâlnești pe rută. Densitatea mai mare a stațiilor nu influențează semnificativ timpul de parcurs și oricum bate orice exclusiv la suprafață dacă mergi peste un număr mic de stații.

Dar este corectă afirmația că tramvaiul/busul e complementar metroului, nu în concurență. Ele ar trebui să funcționeze pentru captarea traficului către metrou sau legături mai rapide, dar cu cerere nu neapărat semnificativă, spre alte magistrale de metrou/puncte de interes din oraș.

TVlad

#864
Are foarte mare legatura: o statie nu o construiesti cu TBM deci, cu cit sint mai dense, cu atit e mai mare costul si timpul de executie.

Bun, in subteran nu ai intersectii si alte puncte de conflict, viteza comerciala e mai mare decit la tramvai dar ar putea fi si mai mare, eliminind din statii (de exemplu jumatate din ele, in cazul de fata).

Exact, complementaritate: pentru deplasari de ~1000-2000m mijloacele de suprafata sint perfecte. Pentru metrou e optima o interstatie de ~1km, nu 500m cum vad ca au prevazut.

sab

#865
Cu viteza raportata la numărul de stații ai dreptate, distanta Eroilor-Parc Dr Taberei pe M5 se parcurge într-un timp aproape dublu fata de distanta similara Eroilor-Lujerului pe M3. Insa am adoptat și noi din occident metoda stațiilor dese,cu toate ca sunt costuri mai mari.Pe M5 sunt în medie 600m între stații, fix ca stațiile de suprafață.

Dar mai este un lucru. Spre deosebire de M5, M4 va trece prin zone semi-pustii. Abia pe sos Giurgiului catre Progresu mai este o densitate relativa, dar n-as spune ca este de metrou. Nici măcar pentru un tramvai de mare capacitate.

misiekwas

#866
Dar, revenind la M4, concret care stații s-ar putea scoate? Da, densitatea e pe alocuri mai mica, dar sincer consider ca singura stație care ar putea sa fie abandonata ar fi Rozorea (comasata cu Uranus) pe tronsonul pana Eroi Revolutiei.
Faptul ca m4 ar trece prin zona relativ puțin populata în zona de Casa Poporului nu-i neapărat lucru rău în sine. Spatele CP și zona Uranus sunt o aberație urbanistica și ar trebui în viitor sa fie regândite în totalitate. Deci mi se pare perspectivq pentru viitor.
În plus, sunt curios dacă n-ar fi folos prelungirea tramvaiului pe 13 septembrie - ar fi o opțiune pentru legătură și ar fi opțiune pentru legarea sistemului STB cu metrou.

sab

Culmea este ca fix Rozorea este justificată,pentru ca preia 13 Septembrie+ Panduri.

misiekwas

Dar ce stații atunci ai fi scos de pe lista? Mi se pare ca pe perioada medie-lunga toate pana ER chiar au logica proprie și ar putea sa aibă influenta benefica asupra mobilității, dar și urbanismului (vezi Uranus, Chirigiu).

sab

Nu as fi scos, si mie mi se pare ok. .. Eu doar spuneam ca statiile mult prea dese injumatatesc viteza pe M5. TVlad spunea ca sunt prea dese pe M4...